Strongpoint nr 2 - 2020. 2,5 milliarder kroner i driftsinntekter


Resultat 4. kvartal;
Driftsinntekter på 299,0 millioner kroner i fjerde kvartal 2019 med EBITDA-resultat på hele 30,6 millioner.

Fremtidsvyer;
Vekststrategien er basert på lønnsom og organisk vekst, kostnadskontroll og en
solid balanse, som plattform for å skape aksjonærverdier. Målsettingen er
driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner og EBITDA-marginer på 13-15% i 2025!!!!!!
HitIT
13.02.2020 kl 15:12 5309

Solid omsetning i dag også, der forsvant 12,50. Har vi forresten fått noe spalteplass i dagens papiraviser?
Redigert 13.02.2020 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
JosMag
13.02.2020 kl 15:17 5286

Litt interessant fra presentasjonen som jeg har merket meg;
SQS;
In addition, the business area delivered the first 100+ CIT-cases to Prosegur in Germany. This is a new
customer for StrongPoint.

Retail Technology;
Baltics;
This is the sixth consecutive quarter with year over year
growth in revenue. Year-on-year comparison ended
with a growth rate of 51 %. Good underlying operations
and several large deliveries, especially within SelfCheckout solutions and ERP/POS projects are
contributing to the growth. The Baltic sales team has
achieved several pilots for different solutions, like ESL,
complete Self- Checkout with cash and age verification
(Vensafe +Yoti), Self-Scanning with Datema solution,
and launched e-commerce picking to Rimi.

Spania/EMA/Partners;
Salgsøkningen fortsetter, spesielt i Spania;
2018: Omsetning 142,9 millioner (justert for engangseffekt 36 mill med salg til Alimerka av leiemaskiner)
2019: Omsetning 165,3 millioner (justert for leiesalget som utgjorde ca. 22 millioner i 2019)
Partner Bullion IT ordered 500 units of CashGuard to
be installed in the bank facilities of First National Bank
in South Africa. The order is expected to be
delivered during first half of 2020. Bullion IT doubled
the installation of CashGuards from 2018 to 2019.

The partnership with Harting Systems is progressing
in line with plans. The customer offering combines
StrongPoints’ Self-Checkout solution and Harting
Systems’ checkout zone. The integrated solution will
also be showcased at Euroshop. The primary market
for the solution is Germany, where Harting Systems
has a strong foothold with grocery retailers.

Mao veldig mye positivt som skjer i disse dager. Gjenspeiles også godt i både omsetning og kursstigning.
HitIT
13.02.2020 kl 16:24 5219

80 174 på kjøp 12,50 nå i sluttauksjonen.
Redigert 13.02.2020 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
frempå
13.02.2020 kl 20:23 5080

Flotte slides, men INGEN inside kjøp. Skeptisk.Tror de ikke selv på sin egen 2025 visjon ? Gjør ingen ytterligere kjøp før jeg ser at ledelsen også kjøper.
100%OSE
13.02.2020 kl 21:21 5002

Vi får da forvente at det kommer innsidekjøp, noen annet ville vært meningsløst etter presentasjonen og fremtidstroen de har. Får da tro at noe forhindrer innsidekjøp.
Jacob og Hilde skal på ABGSC Investor Days seminar 18-19 March, Stockholm.
https://www.introduce.se/artiklar/2020/2/abgsc-investor-days-seminar-18-19-march-stockholm/

12 februar 2020

SBT Smart Business Technology signerer en avtale for distribusjon av StrongPoints hele portefølje av løsninger i Spania

Smart Business Technology er et selskap som leverer tjenester og løsninger for detaljhandelen. Ekspert i analysen av forbrukeratferd i butikkene og deres tilfredshetsnivå, forbedrer SBT effektiviteten og produktiviteten til detaljister basert på deres type virksomhet og kunder.

Målet med selskapet er forbedring av kundeopplevelse gjennom teknologiske løsninger skreddersydd for detaljhandel.

StrongPoints brede portefølje tilbyr verdifulle løsninger for detaljister i forskjellige deler av virksomheten. Fra kontanthåndtering i bak- og frontkontor, selvbetalings- og selvbetjeningsløsninger og løsninger for e-handel og ordrestyring, Smart Business Technology vil ha alle nødvendige verktøy for å løse problemene til forhandlere etter deres atferdsanalyse av kunder.

" StrongPoints retail-teknologiløsninger vil hjelpe oss med å tilby våre kunder et bredere spekter av muligheter da de perfekt kompletterer våre nåværende produkter," sier Jose Álvarez,

"Denne avtalen er en del av strategien vår for å nærme oss detaljhandelen innenfor strategiske partnere-planen. Når det gjelder SBT, har det vært veldig enkelt, siden vi har den samme strategiske forretningsvisjonen," sier Javier Aguilera, daglig leder for StrongPoint Iberia .

Teknologisk innovasjon fører til at forhandleren kan optimalisere ressurser og produktivitet, øke tjenestene for kundene og forbedre deres shoppingopplevelse. Samarbeidet med SBT med strong hjelp kunder med å oppnå suksess og effektivitet i sine butikker.

https://www.cashguard.es/sbt-smart-business-technology-firma-un-acuerdo-con-strongpoint/
Redigert 13.02.2020 kl 21:39 Du må logge inn for å svare

Her en liste over inngåtte partneravtaler det siste året oppdatert etter avtale med SBT Smart Business Technology;

* 12.02.2020: Partneravtale med SBT Smart Business Technology (markedsføring av STRONGs retailløsninger i Spania).
* 09.02.2020: Partneravtale med Sunrise Technology (videresalg digitale hyllekantløsninger bla)
* 23.10.2019: Avtale med Pricer for salg av ESL til apotekmarkedet i Spania
* 26.07.2019: Partneravtale med emmasbox GmbH (distribusjon C&C Tyskland og Sveits)
* 04.07.2019: Partneravtale med Exclusivas Iglesias (distribusjon CG apotekmarkedet i Portugal)
* 05.06.2019: Partneravtale med Optical Phusion (OPI), USA (distributør E20 USA og Canada)
* 13.05.2019: Partneravtale med Reflexis, USA (videresalg bemanningssoftware)
* 15.03.2019: Partneravtale med Radiant Globaltech, Malaysia (distribusjon CG)
* 15.02.2019: Partneravtale med Harting Systems, Tyskland (integrering og salg av SCO i Tyskland)
Redigert 13.02.2020 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
HitIT
13.02.2020 kl 23:28 4844

Blir bra dette:)

Ja det tror jeg også, og det har vi fortjent etter alle disse åra!
Casiasia
14.02.2020 kl 08:49 4663

Ser ut som Posten/bring sparker i gang click and collect satsning, ikke for matvarer ennå etter det jeg leser:

https://www.dn.no/handel/netthandel/posten-norge/helthjem/posten-med-offensiv-pakkesatsing/2-1-755521

Så bra, og disse er fra Strongpoint? I så fall kan det vel bli et godt volum for 'oss' sikkert?
Fikk ikke lest artikkelen, gidder ikke ha abonnement.

Kanskje dette er nyheten som gjør at det ikke er insidehandel?
Redigert 14.02.2020 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
HitIT
14.02.2020 kl 08:54 4642

Pricer har steget 127% på et år, kan Strong klare tilsvarende?
bernes
14.02.2020 kl 09:26 4580

Er et bilde i artikkelen, men ser ikke ut til at det er StongPoint løsning.

Posten med offensiv pakkesatsing
Posten skal gjøre det enklere for folk å hente pakker i hele Skandinavia med en gigantisk satsing på flere utleveringssteder og pakkebokser.
– Det som er fint med disse pakkeautomatene er at de er åpne døgnet rundt, sier konserndirektør Per Öhagen i Posten Norge.
– Det som er fint med disse pakkeautomatene er at de er åpne døgnet rundt, sier konserndirektør Per Öhagen i Posten Norge.

Konserndirektør Per Öhagen i Posten Norge åpner en av pakkeboksene som testes i Oslo sentrum.
– Man åpner boksen med en kode som sendes til kunden på appen og pakken kan tas ut, sier Öhagen.
Det er ikke bare småpakker automatene kan ta.0
– Automatboksene har ulike størrelser og kan ta pakker som er opptil 30 kilo, sier Öhagen.0
Rundt 100 pakkebokser utplasseres nå for testing på ulike steder i Oslo-regionen. Når testperioden er over er Postens plan at de skal rulles ut over hele landet.

– Vi har inngått avtale med Oslo Sporveier om å plassere flere av automatene ved knutepunkter. Det som er fint med disse pakkeautomatene er at de er åpne døgnet rundt. Kundene kan hente pakkene når de vil og nær der de bor eller ferdes, sier Öhagen.

Posten Norge gjør en gigantisk satsing på styrke konsernets pakkenettverk i Skandinavia.
– Antall utleveringssteder utvides til 8000 i Norge, Sverige og i Danmark i løpet av de neste to årene. Det er en gigantisk satsing, sier Öhagen.
Ko0nserndirektøren understreker at satsingen skyldes at Posten Norge vil gi kundene bedre tilbud for å forsterke selskapets distribusjonsvekst i netthandelsmarkedet.

"Fantastisk tilvekst"
– I Norge sendes det i gjennomsnitt seks e-handels-pakker årlig per innbygger. Vi har en fantastisk tilvekst foran oss. For i Tyskland og England sendes det i gjennomsnitt 25 e-handels-pakker årlig per innbygger, sier Öhagen.

Frem til 2022 vil antallet utleveringssteder Posten har i Norge mer enn dobles – fra 1600 til rundt 3500.

– I Norge vil investeringer i om lag 2000 pakkebokser de kommende to år representere en investering på cirka 200 millioner kroner, opplyser Öhagen.

Også i Sverige og Danmark styrker Posten-konsernets sitt utleveringsnettverk.

I Sverige er Posten gjennom datterselskapet Bring i ferd med å etablere et eget landsdekkende utleveringsnettverk med 1700 utleveringssteder. Disse vil være på plass i løpet av mars. Videre er planen å utvide til cirka 3000 utleveringssteder i Sverige i løpet av to år.

Nettverket i Sverige er basert på avtaler med butikker hvor volumene vil påvirke driftskostnadene.

I Danmark økte Bring med 300 utleveringssteder i 2019 til over 1600.

Öhagen understreker at foruten satsingen på flere utleveringssteder vil Posten fortsette levere småpakker i postkassen hvis kundene ønsker det.

– Vi vil fortsatt tilby pakkelevering i postkassen fem dager i uken, samt hjemme-levering.

Spår netthandelsvekst
Öhagen mener at man bare har sett begynnelsen på netthandelen.

– I dag handles syv prosent av all handel i Norge over nettet. I Tyskland er netthandelens andel av all handel i landet nærmere 20 prosent. Vi ser for oss at i 2030 kan netthandelen vokse opp mot 30 prosent av all handel i Norden.

Ifølge Statistisk sentralbyrå (SSB) utgjorde kjøp av varer over nett fra utlandet på 23,2 milliarder kroner i 2018 mot 3,7 milliarder kroner i 2010. Antallet varekjøp utgjorde 84 millioner i 2018. Tidligere oversikt fra SSB og Virke at to tredjedeler av det nordmenn kjøper på nett er fra norske nettbutikker.

Öhagen ble for litt over to år siden Postens sjef for e-handel og logistikk. Selv har han en lang erfaring fra logistikkbransjen blant annet som global direktør i logistikkselskapet Hillebrand Group.

I Norge er Posten den største logistikkaktøren av netthandels-pakker.

– Det finnes ingen offisiell statistikk, men vi tror vår markedsandel er rundt 60 prosent i Norge.
Redigert 14.02.2020 kl 09:27 Du må logge inn for å svare

Utrolig rart det ikke er noe innsidekjøp, han har jo penger. Føler han at det er bedre plasser å putte pengene sine? :o
JosMag
14.02.2020 kl 12:06 4426

JT har tidligere handlet 56.368 aksjer. Ikke helt ubetydelig da. Verdi med dagens kurs er ca 716000.
HitIT
14.02.2020 kl 12:39 4364

Drit i det, kursen rett opp nå:)
rt: 13,20

Her et det en større aktør på vei inn, noe stort på gang eller begge deler:p

Totalt utypisk Strong å stige 3 dager på rad med høyt volum.
Redigert 14.02.2020 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
tunktee
14.02.2020 kl 12:47 4333

Takk HitIT!
Det blir litt hakk i platen om insidekjøp.

Noen som har litt mer synsinger om rapport og strategipresentasjon?

Sitter på Gardermoen å bare gliser nå.....🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Gratulerer til de tålmodige og kondolerer til de som har pumpet ut aksjer i månedsvis 🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧
Redigert 14.02.2020 kl 12:48 Du må logge inn for å svare

HitIT, du er nok klistret på ordreboken. Ble NOK 1310 plukket ovenfra eller nedenfra?
HitIT
14.02.2020 kl 13:30 4246

Har det i side-syne på en av skjermene her idag ja;)
Ble lagt ut 30k på salg 13,10, tok ikke så mange minuttene før det ble tatt i et jafs.
Redigert 14.02.2020 kl 13:31 Du må logge inn for å svare

Takk.

Disse handlene må bli synlig på listene etterhvert.
HitIT
14.02.2020 kl 13:44 4207

Jepp, er omsatt omtrent 1mill aksjer på 3 dager nå.
tunktee
14.02.2020 kl 13:58 4167

Jeg håper virkelig at vi ikke nå får enda flere store aksjonærer som binder opp mange aksjer.
Det ville vært vært et eventyr (for omsetningen) å få noen tusen flere mindre aksjonærer :)

Det er GØY nå!
Og med så klare planer for fremtiden, ikke bare et tall som er kastet ut, men helt klare planer, dette blir megabra!
Og vi kommer til å minnes tiden da aksjen kunne kjøpes for drøye ti'ern og lure på hvorfor vi ikke kjøpte MER

God Helg!
tunktee
14.02.2020 kl 14:55 4053

Tror HrDuck og Krosta har en helt grei uke i aksjemarkedet....

God helg PSI og alle andre! Tipper der blir mye god tornerosesøvn blant oss i helgen ;)

Heftig utvikling fra forrige uke:


Ukes-statistikk, uke 6———-uke 7

Ukens sluttkurs: 11,35———-13,05
Tot.omsatt volum: 73 360——1 134 375
Tot.verdi: 832 012—————-13 883 576
Ukes-snitt pr.aksje: 11,34—-—12,24
Tot.antall handler: 85————424
Ukens laveste: 11,00————-11,40
Ukens høyeste:11,70————-13,20
bjørns1
14.02.2020 kl 17:30 3891


Opp 15% på ei uke, flott og skål.
Baron1!
14.02.2020 kl 19:24 3744

Flott utvikling. Vær forberedt på potensiell emisjon for M&A.

-Baronen

14.02.2020 18:00:02: StrongPoint ASA: Mandatory notification of trade



Ann Merete Stabell, Group controller in StrongPoint ASA, has today acquired
2.800 shares to an average price of NOK 13,05. New holding is 22.800 shares,
0,1 % of the outstanding shares.

This is a part of the share program for the employees, where the employees gets
20 % discount for purchase up to NOK 35.000. The shares was purchased through
Oslo Børs.

For additional information, please contact:
Hilde Horn Gilen
CFO, StrongPoint ASA
Mail: hilde.gilen@strongpoint.com (mailto:hilde.gilen@strongpoint.com)
Phone +47 920 60 158

HitIT
14.02.2020 kl 20:08 3662

Spennende om volumet og oppgangen forsetter til uken, så til at det lå skjult kjøper på 13,05 stort de siste timene i dag.
Greit at dem som er lei får kastet kortene nå, kan blir enda mer fart da når storavtaler forhåpentligvis snart landes.

ps: 1 ukes analysen ser småpen ut her:
https://www.tradingview.com/symbols/OSL-STRONG/technicals/
Redigert 14.02.2020 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
tunktee
14.02.2020 kl 20:16 3643

Hvis jeg ikke husker feil så er målsettingen om 2,5 mrd basert på organisk vekst.
Så har de et uttalt ønske ja, om m&a. Men så er der nesten ikke gjeld, god cashflow og god likviditet.
Man kan selfølgelig aldri utelukke emisjon, men å «advare» mot det syns jeg blir litt far out. Jeg har vertfall ingen tro på spøkelser nå... 🤗
Oppkjøp opptil størrelse +/- 150 mill tror jeg de vil kunne finansiere over driften. (Med banklån)
Redigert 14.02.2020 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
100%OSE
14.02.2020 kl 21:02 3591

De kan finansiere mye over driften. I 2018 så hadde Strong en finansieringsmulighet på opptil 3,5 x rullerende ebitda. Dvs underkant av 350mill pr. dags dato om avtalen er uforandret.. De har ca 42mill i gjeld juster ifrs (102-59 ifrs effekt leasing etc)
DVS skal de tyne avtalen så har de 300 mill tilgjengelig.. Rett meg gjerne om jeg er på tynn is.
Kan ikke se noe oppkjøp som skulle ha behov for emisjon pr. dags dato. Om det skulle dukke opp noe, så tenker jeg det er et gjennomtenkt og bra oppkjøp som aksjonærene eventuelt vil stille seg bak.
HitIT
15.02.2020 kl 00:10 3376

Messe vom 16. bis 20. Februar 2020 in Düsseldorf / Facelift HA-Checkout Kassentischfamilie / Gebündelte Kompetenz von HARTING und StrongPoint:
https://www.pressebox.de/pressemitteilung/harting-stiftung-co-kg/HARTING-Systems-mit-cleverer-SCO-Loesung-auf-der-Messe-EuroShop/boxid/992889