Strongpoint nr 2 - 2020. 2,5 milliarder kroner i driftsinntekter
Resultat 4. kvartal;
Driftsinntekter på 299,0 millioner kroner i fjerde kvartal 2019 med EBITDA-resultat på hele 30,6 millioner.
Fremtidsvyer;
Vekststrategien er basert på lønnsom og organisk vekst, kostnadskontroll og en
solid balanse, som plattform for å skape aksjonærverdier. Målsettingen er
driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner og EBITDA-marginer på 13-15% i 2025!!!!!!
Driftsinntekter på 299,0 millioner kroner i fjerde kvartal 2019 med EBITDA-resultat på hele 30,6 millioner.
Fremtidsvyer;
Vekststrategien er basert på lønnsom og organisk vekst, kostnadskontroll og en
solid balanse, som plattform for å skape aksjonærverdier. Målsettingen er
driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner og EBITDA-marginer på 13-15% i 2025!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 09:19
Du må logge inn for å svare
HitIT
06.03.2020 kl 21:24
4972
Fyttigrisen, oljeprisen ned over 9% til nå i dag og Usa raser videre ned lure meg på hvordan dette skal ende.
Er ingen krise om Strong faller 1kr eller 3, mye vil stoppe opp om viruset spres seg for fult over både Norge og resten av verden.
Men kanskje er aksjekurser det man skal bekymre seg minst for, ikke vet jeg. Får vel ta tranen og håpe på det beste.
Er ingen krise om Strong faller 1kr eller 3, mye vil stoppe opp om viruset spres seg for fult over både Norge og resten av verden.
Men kanskje er aksjekurser det man skal bekymre seg minst for, ikke vet jeg. Får vel ta tranen og håpe på det beste.
Synes STRONG har klart seg bra den siste tiden tross Corona-børs. Er litt overrasket over volumet og skjult kjøper de siste dagene, spesielt nå som børsen er supersensitiv. Hvem handler stort og hvorfor nå?
tunktee
06.03.2020 kl 21:37
4952
Eg har hatt influensa før. Og her sitter eg fremdeles gitt, utrolig nok hehe.
I neste uke er det sikkert en forsker som oppdager at dette også er en influensa, og så kan vi alle gå videre med de trivielle livene våre.
Folk trenger vertfall uansett mat, og dagligvarebransjen er våre største kunder...
I neste uke er det sikkert en forsker som oppdager at dette også er en influensa, og så kan vi alle gå videre med de trivielle livene våre.
Folk trenger vertfall uansett mat, og dagligvarebransjen er våre største kunder...
HitIT
06.03.2020 kl 22:24
4929
Joda og C&C kan slå igjennom både her og der. Men lite gøy om smitten spres seg til aldershjem osv.
Elkem stengte hovedkontoret idag, Plaza permitterer, hva blir neste?
Eller så går alt ganske så smertefritt, men skal man forresten avlyse 17mai slik som Holmenkollen om dette baller på seg?
Elkem stengte hovedkontoret idag, Plaza permitterer, hva blir neste?
Eller så går alt ganske så smertefritt, men skal man forresten avlyse 17mai slik som Holmenkollen om dette baller på seg?
Redigert 06.03.2020 kl 22:25
Grantchester
07.03.2020 kl 19:31
4749
Var 70-tallet tiåret med best og mest variert musikk ? Her noe skikkelig synthmusikk - en klassiker;
https://www.youtube.com/watch?v=3G_msX9iHwg ( J J Cale's 'Durango' )
https://www.youtube.com/watch?v=3G_msX9iHwg ( J J Cale's 'Durango' )
Redigert 07.03.2020 kl 19:31
HitIT
08.03.2020 kl 23:26
4586
Glad jeg kun sitter i Strong og en liten lyttepost i ASC...
Hold på hatten, her blir det ruskevær.
https://e24.no/energi/i/LAx6yx/oljeprisen-stuper-nesten-25-prosent-et-fat-nordsjoeolje-koster-naa-3429-dollar-ifoelge-cnbc
Hold på hatten, her blir det ruskevær.
https://e24.no/energi/i/LAx6yx/oljeprisen-stuper-nesten-25-prosent-et-fat-nordsjoeolje-koster-naa-3429-dollar-ifoelge-cnbc
tunktee
08.03.2020 kl 23:36
4576
Å fy faan!
Skal vi få nye kutt i Nordsjøen og offshore-sektoren igjen nå da?
Dette er dårlig nytt for AS Norge...
Glad som du Hitten, at jeg sitter i Strong.
Litt mindre glad for en annen plassering, men det er nå så.
Summen er ikke så gale sammenlignet med hovedindeksen.
Vi får omsider betalt for tålmodigheten vår i dette trygge papiret :)
Skal vi få nye kutt i Nordsjøen og offshore-sektoren igjen nå da?
Dette er dårlig nytt for AS Norge...
Glad som du Hitten, at jeg sitter i Strong.
Litt mindre glad for en annen plassering, men det er nå så.
Summen er ikke så gale sammenlignet med hovedindeksen.
Vi får omsider betalt for tålmodigheten vår i dette trygge papiret :)
HitIT
08.03.2020 kl 23:58
4546
Stakkars dem som sitter belånt nå!
Dette blir meget stygt er jeg redd.
Strong er solid, kommer til å bli stygt for selskaper som ikke har levert pluss på bunnlinja.
Luftslott kommer til å falle som stein.
(håper jeg tar feil)
Dette blir meget stygt er jeg redd.
Strong er solid, kommer til å bli stygt for selskaper som ikke har levert pluss på bunnlinja.
Luftslott kommer til å falle som stein.
(håper jeg tar feil)
Redigert 08.03.2020 kl 23:58
Elektrikeren
09.03.2020 kl 09:14
4477
Forrige ukes endringer på topp 50. Tar bare med de største endringene.
Inn på lista kom ABG Sundal Collier ASA, meglerkonto innland med 250 771 aksjer.
Sole Active AS økte med 50 000 til 405 320
Morgan Stanley økte med 15 900
Ut av lista forsvant Swedbank AB som stod med 147 818 aksjer
Avanza Bank AB reduserte med 68 500
Glaamene reduserte med 50 000
Nordnet livsforsikring AS reduserte med 47 900
Inn på lista kom ABG Sundal Collier ASA, meglerkonto innland med 250 771 aksjer.
Sole Active AS økte med 50 000 til 405 320
Morgan Stanley økte med 15 900
Ut av lista forsvant Swedbank AB som stod med 147 818 aksjer
Avanza Bank AB reduserte med 68 500
Glaamene reduserte med 50 000
Nordnet livsforsikring AS reduserte med 47 900
Grantchester
09.03.2020 kl 15:06
4336
Den europeiske Infarma-messen som skulle holdes i Madrid 10-12.03.2020 hvor STRONG og den viktige apotekkundegruppen skulle delta er utsatt til slutten av juni i år.
Redigert 09.03.2020 kl 15:06
tunktee
09.03.2020 kl 19:38
4237
Blodet flyter allerede i gatene, men er det over?
Kan ikke huske at Strongpoint tidligere har vist den relative styrken som den viser nå.
Kursen har holdt seg bra gjennom disse ukene, og det med en helt vilt høy omsetningen på minst fem ganger det som var normalen kort tid tilbake.
Noen synspunkter fra de av dere som jobber med teknisk analyse? (Krosta f.eks?)
Et annet spørsmål som har vært debattert her, men jeg ikke ble helt klok på den gangen;
Hvilke konsekvenser får kronefallet for SP?
Vi er jo både en eksportør (positivt) og importør (negativt), men vet vi egentlig hvor mye av produksjonskostnadene som ligger i Norge?
Jeg tror for øvrig at verken Labels eller SQS får merke store konsekvenser av viruset. (Kanskje noe effekt av kronefallet i ene eller andre retning)
Retail er vanskeligere å mene noe om. På den ene siden kan viruset gi insentiver til minst mulig menneskelig kontakt, noe som er bra for både C&C, P&C, Vensafe og Self Checkout. På en annen side, kan man se motvilje mot investeringer!?
Jeg er uansett glad for at vi ikke er i detaljhandel, og ikke minst at majoriteten av våre kunder innen Retail er matvarebransjen.
Folk går ikke å shopper nye klær på et kjøpesenter hvis de er livredd for smitte, men mat er som kjent mer vrient å klare seg uten. De som røyker gir seg neppe med det heller, for de lever jo allerede livsfarlig fra før.... 😳🤷♂️
Kan ikke huske at Strongpoint tidligere har vist den relative styrken som den viser nå.
Kursen har holdt seg bra gjennom disse ukene, og det med en helt vilt høy omsetningen på minst fem ganger det som var normalen kort tid tilbake.
Noen synspunkter fra de av dere som jobber med teknisk analyse? (Krosta f.eks?)
Et annet spørsmål som har vært debattert her, men jeg ikke ble helt klok på den gangen;
Hvilke konsekvenser får kronefallet for SP?
Vi er jo både en eksportør (positivt) og importør (negativt), men vet vi egentlig hvor mye av produksjonskostnadene som ligger i Norge?
Jeg tror for øvrig at verken Labels eller SQS får merke store konsekvenser av viruset. (Kanskje noe effekt av kronefallet i ene eller andre retning)
Retail er vanskeligere å mene noe om. På den ene siden kan viruset gi insentiver til minst mulig menneskelig kontakt, noe som er bra for både C&C, P&C, Vensafe og Self Checkout. På en annen side, kan man se motvilje mot investeringer!?
Jeg er uansett glad for at vi ikke er i detaljhandel, og ikke minst at majoriteten av våre kunder innen Retail er matvarebransjen.
Folk går ikke å shopper nye klær på et kjøpesenter hvis de er livredd for smitte, men mat er som kjent mer vrient å klare seg uten. De som røyker gir seg neppe med det heller, for de lever jo allerede livsfarlig fra før.... 😳🤷♂️
tunktee
09.03.2020 kl 20:53
4191
Jeg kan forresten anbefale spillet Plague Inc. som passer godt i disse tider, for de som liker å spille på nettbrett og vil se om de klarer å utrydde jordens befolkning.
Eg har klart det et par ganger :)
Eg har klart det et par ganger :)
HitIT
09.03.2020 kl 21:45
4144
Mye av produksjonskostnaden er vel i SEK? (sqs, cashguard) Vensafe i NOK? Usikker på C&C.
Vil tro at det meste av europeiske avtaler er i Euro så da blir vel inntektene større når en tilslutt skal omregne til NOK.
Norge vil generere mindre overskudd, mens Sverige og det resten litt høyere ved supersvak NOK.
Tror jeg...
Vil tro at det meste av europeiske avtaler er i Euro så da blir vel inntektene større når en tilslutt skal omregne til NOK.
Norge vil generere mindre overskudd, mens Sverige og det resten litt høyere ved supersvak NOK.
Tror jeg...
Redigert 09.03.2020 kl 21:46
Casiasia
09.03.2020 kl 22:45
4095
med hamstringen av mat og forbruksvarer så er vel dagligvarebransjen den eneste som ikke taper på viruset. I tillegg må vi nå forvente negative renter i store deler av verden. Dermed vil vi se at kontanter gjør comeback. Win Win.
PSI- Investor
09.03.2020 kl 23:04
4068
Kanskje vil matvaresalget til og med øke da resturantbesøk sikkert går ned, også fordi man reiser mindre
bernes
10.03.2020 kl 08:03
3972
C&C blir laget I Kina.
Om de ser på andre produksjonssteder kjenner jeg ikke til.
bernes
10.03.2020 kl 08:03
3969
C&C blir laget I Kina.
Krosta
10.03.2020 kl 10:15
3870
Nei, jeg tror ikke dette er over enda. Som jeg nevnte for deg en liten tid tilbake tunktee tror jeg denne nedgangen varer en stund.
Uten å gå for mye i detaljer har jeg som base case at børsene snur i denne omgang når US virkelig får kjenne hvor alvorlig Corona er (helsesystemet i US og mange andre land vill bli "overloaded"). Har sitt estimater på at det vil skje om 3-5 uker. Tipper vi skal ned å teste støtten på OSEBX på 620 (16% ned dit) innen den neste måned. Hvis det snur opp igjen der blir høsten spesielt interessant i finansmarkedene i år (virus får ofte en oppblomstring på høsten; influensa, spanskesyken).
Uten å gå for mye i detaljer har jeg som base case at børsene snur i denne omgang når US virkelig får kjenne hvor alvorlig Corona er (helsesystemet i US og mange andre land vill bli "overloaded"). Har sitt estimater på at det vil skje om 3-5 uker. Tipper vi skal ned å teste støtten på OSEBX på 620 (16% ned dit) innen den neste måned. Hvis det snur opp igjen der blir høsten spesielt interessant i finansmarkedene i år (virus får ofte en oppblomstring på høsten; influensa, spanskesyken).
Redigert 10.03.2020 kl 10:16
tunktee
10.03.2020 kl 10:45
3851
Ja Krosta, du frykter at viruset er veldig alvorlig!?
Min magefølelse er at det er en temmelig heftig influensa, men at dødstall på 3-4% langt på vei er missvisende og overdrevet.
Det kan tenkes at der er veldig mange flere smittede i samfunnet enn de i overkant 100 k som er diagnosert, fordi det er mange som bare blir forkjølet og ikke er testet.
(Mens de som er i ferd med å dø, ønsker gjerme å sjekke hva som tar livet av dem ;)
Tror media har overeksponert dette, etterhvert som ballen har begynt å rulle. Det er verken ebola eller spanskesyken, og personlig regner jeg med å bli smittet og er ikke det spor redd for det.
Jeg tror derfor at der kan bli mye sykedager til høsten, men at man slutter med karantener og stenge bedrifter.
Kanskje de gamle bør holde seg hjemme, men folk begynner sikkert å fly igjen.
Kan være penger å tjene innen reiseliv fremover. Hvis noen går dukken, vil andre kunne få gode tider når konkurransen blir mindre.
Den dagen Norwegian går dukken, uten at noen står klar til å overta (lite sannsynlig), vil SAS stige kraftig.
Min magefølelse er at det er en temmelig heftig influensa, men at dødstall på 3-4% langt på vei er missvisende og overdrevet.
Det kan tenkes at der er veldig mange flere smittede i samfunnet enn de i overkant 100 k som er diagnosert, fordi det er mange som bare blir forkjølet og ikke er testet.
(Mens de som er i ferd med å dø, ønsker gjerme å sjekke hva som tar livet av dem ;)
Tror media har overeksponert dette, etterhvert som ballen har begynt å rulle. Det er verken ebola eller spanskesyken, og personlig regner jeg med å bli smittet og er ikke det spor redd for det.
Jeg tror derfor at der kan bli mye sykedager til høsten, men at man slutter med karantener og stenge bedrifter.
Kanskje de gamle bør holde seg hjemme, men folk begynner sikkert å fly igjen.
Kan være penger å tjene innen reiseliv fremover. Hvis noen går dukken, vil andre kunne få gode tider når konkurransen blir mindre.
Den dagen Norwegian går dukken, uten at noen står klar til å overta (lite sannsynlig), vil SAS stige kraftig.
Krosta
10.03.2020 kl 11:03
3926
Er enig i at dødsraten ikke er avskrekkende - og hva den til slutt blir er fremdeles vanskelig å si. Men viruset spres raskt og responsen fra mange land er helt elendig. Singapore og Hong Kong har gjort en fantatisk jobb hvor antall smittede har hatt en lineær økning siden de første tilfellene begynte å bli registrert 22. januar. Land som Belgia, Norge, Sverige, Nederland, Sveits og Italia viser en eksponensiell vekst i antall smittede.
Siden 15. februar har det utenfor Kina vært en dobbling av antall smittede hver 3-4 dag. Hvor ille det blir er umulig å si, men det ser ikke spesielt bra ut nå.
“The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function” Dr. Albert Bartlett.
Siden 15. februar har det utenfor Kina vært en dobbling av antall smittede hver 3-4 dag. Hvor ille det blir er umulig å si, men det ser ikke spesielt bra ut nå.
“The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function” Dr. Albert Bartlett.
Redigert 21.01.2021 kl 08:10
Grantchester
10.03.2020 kl 12:35
3853
Problemet er ikke bare viruset men det underliggende gjeldsberget blant stater, bedrifter og individer worldwide, kutt i helsesystemene, ukontrollert migrasjon og altfor "softe" politikere. Eurosclerosis er nok et større problem enn Corona-viruset. Jeg tror nedturen hadde kommet uansett virus eller ikke, men via en annen svart svane. Sjekk verdien på spanske (og tyske (DBK)) bankaksjene; flere falt 15% i går; ikke akkurat tegn på en sunn sektor.
JosMag
10.03.2020 kl 12:42
3843
For å sette det hele litt i perspektiv så antar man at 3,1 millioner barn under 5 år dør hvert år på grunn av underernæring eller feilernæring.... 18000 barn dør hver dag av sult uten at man hører så mye om det...
Jeg tror også at corona tallene er veldig avhengig av hvilke rapporteringssystemer man har i de forskjellige land..
Sars viruset var mye mer dødelig enn corona... Faren rent økonomisk er faktisk mye større for at man tar knekken på enkeltes lands økonomi pga restriksjonene som legges på forskjellige aktiviteter som økonomien er avhengig av. Uansett så tror jeg dette er en gylden kjøpsanledning, slik det har vist seg ved tidligere panikksalg/nedganger også tidligere i historien.
SMITTET av corona: 113583
Kina - 80735
Italia - 9172
Sør-Korea - 7478
Iran - 7161
FRISKMELDT: 62512
Kina - 58735
Iran - 2394
Italia - 724
Sør-Korea - 118
DØDE: 3996
Kina - 3120
Italia - 463
Iran - 237
Sør-Korea - 53
Tror nesten ingen barn dør av viruset....
Jeg tror også at corona tallene er veldig avhengig av hvilke rapporteringssystemer man har i de forskjellige land..
Sars viruset var mye mer dødelig enn corona... Faren rent økonomisk er faktisk mye større for at man tar knekken på enkeltes lands økonomi pga restriksjonene som legges på forskjellige aktiviteter som økonomien er avhengig av. Uansett så tror jeg dette er en gylden kjøpsanledning, slik det har vist seg ved tidligere panikksalg/nedganger også tidligere i historien.
SMITTET av corona: 113583
Kina - 80735
Italia - 9172
Sør-Korea - 7478
Iran - 7161
FRISKMELDT: 62512
Kina - 58735
Iran - 2394
Italia - 724
Sør-Korea - 118
DØDE: 3996
Kina - 3120
Italia - 463
Iran - 237
Sør-Korea - 53
Tror nesten ingen barn dør av viruset....
bernes
10.03.2020 kl 14:39
3774
De fleste som dør er uproduktive eldre og syke.
Hadde ikke panikken bredd om seg hadde det ikke vært noe stort issue.
Trur det er andre krefter i tillegg som skaper dette krakket.
Børsene var overmodne for korreksjon etter flere ATH over mange år.
Dette var en god grunn i tillegg til Saudi/Russland disputen.
Hadde ikke panikken bredd om seg hadde det ikke vært noe stort issue.
Trur det er andre krefter i tillegg som skaper dette krakket.
Børsene var overmodne for korreksjon etter flere ATH over mange år.
Dette var en god grunn i tillegg til Saudi/Russland disputen.
Elektrikeren
10.03.2020 kl 16:41
3709
Jammen er Strongpoint-aksjen sterk i dette ellers så dårlige børsklimaet. I dag lå det 50 000 på kjøp til dagens høyeste,12,70, i sluttauksjonen, og det gikk vel ut rundt 37-38 000 av disse. Til Strongpoint å være, går det ganske store volum daglig over tid, så tydelig at interessen for aksjen er på vei opp.
Just_Nilsen
10.03.2020 kl 16:51
3696
Det var en sterk avslutning. Gjedda ligger der i sivet. Og aksjen virker veldig trygg. Tross sort svane er STRONG fortsatt på god pluss i år. 5% siden nyttår og 15% siden bunnen i februar.
Krosta
10.03.2020 kl 17:10
3680
Tror ikke STRONG-aksjen er den verste plassen å være i for tiden nei. For første gang er aksjen min største enkeltinvestering i porteføljen.
HitIT
10.03.2020 kl 20:38
5278
"...Corona lägger sig som en våt filt över mycket av vår handelsaktivitet. Samtidigt konstaterar analytikerna nu att den lyfter andra – och snabbar på en del förändringar.
Corona-viruset är över oss och breder ut sig allt kraftigare.
Det får stora effekter, inte minst i handeln.
Nu talar analytikerna om förändringar på kort och lång sikt.
På kort sikt har gaming, streaming, e-möten och e-handeln alla fått rejäla uppsving av att viruset brett ut sig.
– Hur mycket att det här kommer att fortsätta efter viruset, är nu frågan analytikerna ställer sig.
De långsiktiga förändringarna?
De är svårare att sia om.
– Viruset får oss att tänka på vad vi behöver, hur vi reser och om vi inte i högre grad ska sätta hälsa före tillväxt, är en sammanfattning av flera analytiker.
Samtidigt ser man inte minst i Storbritannien hur Corona-viruset nu kan snabba om en del omstruktureringar inom dagligvaru- och övrig handel.
Man tror helt enkelt att utvecklingen mot mindre butiksytor, att lager blir dark store och att snabba leveranser och mer av click and collect kommer än mer i fokus..."
https://www.butikstrender.se/de-far-uppsving-av-corona/
Corona-viruset är över oss och breder ut sig allt kraftigare.
Det får stora effekter, inte minst i handeln.
Nu talar analytikerna om förändringar på kort och lång sikt.
På kort sikt har gaming, streaming, e-möten och e-handeln alla fått rejäla uppsving av att viruset brett ut sig.
– Hur mycket att det här kommer att fortsätta efter viruset, är nu frågan analytikerna ställer sig.
De långsiktiga förändringarna?
De är svårare att sia om.
– Viruset får oss att tänka på vad vi behöver, hur vi reser och om vi inte i högre grad ska sätta hälsa före tillväxt, är en sammanfattning av flera analytiker.
Samtidigt ser man inte minst i Storbritannien hur Corona-viruset nu kan snabba om en del omstruktureringar inom dagligvaru- och övrig handel.
Man tror helt enkelt att utvecklingen mot mindre butiksytor, att lager blir dark store och att snabba leveranser och mer av click and collect kommer än mer i fokus..."
https://www.butikstrender.se/de-far-uppsving-av-corona/
Grantchester
10.03.2020 kl 21:01
5275
"Hypotheses on trends in the checkout area up to 2025" (fra Harting Systems sine sider);
https://www.harting-systems.com/en/hypotheses-on-trends-in-the-checkout-area-up-to-2025/
STRONG er godt posisjonert innen flere av disse trendene.
https://www.harting-systems.com/en/hypotheses-on-trends-in-the-checkout-area-up-to-2025/
STRONG er godt posisjonert innen flere av disse trendene.
PSI- Investor
10.03.2020 kl 21:09
5264
Strong føles trygt som alltid!
Men det er klart dette viruset kan føre til forsinkelser og problemer av mange slag.
Det er vel bare å håpe det beste, så mye annet får man ikke gjort.
Morsomt å sitte i gode gamle Frontline i dag også, opp drøyt 27% i USA i kveld. Skal ikke skryte på meg å ha handlet på bånn akkurat men gøy er det lell!
Men det er klart dette viruset kan føre til forsinkelser og problemer av mange slag.
Det er vel bare å håpe det beste, så mye annet får man ikke gjort.
Morsomt å sitte i gode gamle Frontline i dag også, opp drøyt 27% i USA i kveld. Skal ikke skryte på meg å ha handlet på bånn akkurat men gøy er det lell!
tunktee
10.03.2020 kl 22:08
5209
Grattis PSI, det er en heftig oppgang!
USA solid opp i kveld, så håper vi kan se frem til en mørkeblå dag i morgen :)
Ellers går nå livet litt fremover, bakover og sidelengs.
Merker at konflikter og gaffel-regninger spiser mer av humøret, enn noen dårlige dager på børsen...
I går fikk jeg en visjon om å sitte på en strandbar og drikke flaskeøl. Må si jeg sanver å drikke av flaske asså, kem i huleste fant på øl i boks?
USA solid opp i kveld, så håper vi kan se frem til en mørkeblå dag i morgen :)
Ellers går nå livet litt fremover, bakover og sidelengs.
Merker at konflikter og gaffel-regninger spiser mer av humøret, enn noen dårlige dager på børsen...
I går fikk jeg en visjon om å sitte på en strandbar og drikke flaskeøl. Må si jeg sanver å drikke av flaske asså, kem i huleste fant på øl i boks?
PSI- Investor
11.03.2020 kl 09:52
5008
Takk!
Gleder meg til å bruke gevinsten på flere Strong- aksjer!
Selvsagt er det godt mulig at Strong stiger voldsomt før jeg kommer så langt, men det er ikke så farlig, jeg kan gjerne gi mer for dem, de er jo rasende billige.
Disse tiltakene, i dag kom det mail fra en eiendomsaktør, det er tiltak som skal gjennomføres på bygget, det kan faktisk bli stopp i byggearbeidene bare fordi kona til en som jobber i bygget er 'tatt' med smitte. Synes det begynner å gå over alle grenser nå, vi kommer til å bli smittet alle sammen uansett, det er bare å håpe at vi kommer oss gjennom det. Trist for dem som rammes av sykdom og død, men det er vel verdens måte å rydde opp når hovedproblemet på jorda er for mange folk?
Gleder meg til å bruke gevinsten på flere Strong- aksjer!
Selvsagt er det godt mulig at Strong stiger voldsomt før jeg kommer så langt, men det er ikke så farlig, jeg kan gjerne gi mer for dem, de er jo rasende billige.
Disse tiltakene, i dag kom det mail fra en eiendomsaktør, det er tiltak som skal gjennomføres på bygget, det kan faktisk bli stopp i byggearbeidene bare fordi kona til en som jobber i bygget er 'tatt' med smitte. Synes det begynner å gå over alle grenser nå, vi kommer til å bli smittet alle sammen uansett, det er bare å håpe at vi kommer oss gjennom det. Trist for dem som rammes av sykdom og død, men det er vel verdens måte å rydde opp når hovedproblemet på jorda er for mange folk?
tunktee
11.03.2020 kl 13:09
4908
Lol 😂 Det var ukens poeng Bjørn!
Krosta
11.03.2020 kl 13:09
4911
Jeg synes ikke tiltakene er strenge nok. Det er spesielt nå i begynnelsen det er viktigst å gjøre tiltak for å stoppe spredningen så mye som mulig.
Gratulerer med FRO gevinsten! Jeg var med i HUNT fra 3,25, men kjøpte på åpning i dag og reduserte dermed litt av gevinsten når jeg senere kastet ut alt HUNT på 4 kr. Tror at det kan være noen gode muligheter i trading av oljetank framover.
Gratulerer med FRO gevinsten! Jeg var med i HUNT fra 3,25, men kjøpte på åpning i dag og reduserte dermed litt av gevinsten når jeg senere kastet ut alt HUNT på 4 kr. Tror at det kan være noen gode muligheter i trading av oljetank framover.
PSI- Investor
11.03.2020 kl 13:19
4899
Ja det renner inn med gode slutninger på VLCC- appen!
Angående tiltakene: De sa på NRK i dag tidlig at myndighetene regner med at 2 millioner nordmenn kommer til å bli smittet, og at ca en tredel kommer til å bli syke. Det vil jo da si at 2/3 ikke merker at de er smittet, men de går rundt og smitter andre.
Når slike karantene- tiltak og gjemmekontor- pålegg gjennomføres for da bare maks en tredel og av denne tredel et temmelig tilfeldig utvalg av de syke også (bare de som faktisk tror det er den nye sykdommen og da oppsøker lege) da kan det jo umulig fungere. Tror jeg.
Angående tiltakene: De sa på NRK i dag tidlig at myndighetene regner med at 2 millioner nordmenn kommer til å bli smittet, og at ca en tredel kommer til å bli syke. Det vil jo da si at 2/3 ikke merker at de er smittet, men de går rundt og smitter andre.
Når slike karantene- tiltak og gjemmekontor- pålegg gjennomføres for da bare maks en tredel og av denne tredel et temmelig tilfeldig utvalg av de syke også (bare de som faktisk tror det er den nye sykdommen og da oppsøker lege) da kan det jo umulig fungere. Tror jeg.
Krosta
11.03.2020 kl 13:32
4891
Ja veldig gode slutninger for tiden! På kort og mellomlangsikt er denne oljekrigen mellom Saudi og Russland positiv for ratene.
Er det snakk om at 2 millioner nordmenn blir smittet ja, det var mye (Edit: Ser at Merkel sier 58 millioner tyskere kan bli smittet (70%)). Grunnen til at jeg mener det er smart med harde tiltak i starten er først og fremst for å unngå en overbelastning av helsesystemet.
Er det snakk om at 2 millioner nordmenn blir smittet ja, det var mye (Edit: Ser at Merkel sier 58 millioner tyskere kan bli smittet (70%)). Grunnen til at jeg mener det er smart med harde tiltak i starten er først og fremst for å unngå en overbelastning av helsesystemet.
tunktee
11.03.2020 kl 13:46
4882
Syns Erna formulerte seg bra i dagsrevyen i går!
Hun fokuserte på nettopp at man skulle spre toppene, for å verne helsevesenet fra kollaps.
Hørtes ikke ut som regjeringen har noe ambisjoner om å gjøre som Kina eller Sør-Korea, og forsøke å stoppe viruset.
Samtidig så bør vi jo bli ferdig med dette innen rimelig tid.
Det går kraftig utover folks livskvalitet (og samfunnsøkonomien), hvis vi alle må unngå forsamlinger, ferier, restaurantbesøk, fester osv. til langt ut på høsten.
Lurer forresten litt på hvordan der går med Nord-Korea...
Regner ikke med at vi får mye info derfra, men kan dette i beste fall medføre kollaps av regimet?
De fleste utenfor Pyongyang er trolig underernærte, og kan dø i hopetall.
Eller skal endelig isolasjonen deres gi et positivt utfall?
Hun fokuserte på nettopp at man skulle spre toppene, for å verne helsevesenet fra kollaps.
Hørtes ikke ut som regjeringen har noe ambisjoner om å gjøre som Kina eller Sør-Korea, og forsøke å stoppe viruset.
Samtidig så bør vi jo bli ferdig med dette innen rimelig tid.
Det går kraftig utover folks livskvalitet (og samfunnsøkonomien), hvis vi alle må unngå forsamlinger, ferier, restaurantbesøk, fester osv. til langt ut på høsten.
Lurer forresten litt på hvordan der går med Nord-Korea...
Regner ikke med at vi får mye info derfra, men kan dette i beste fall medføre kollaps av regimet?
De fleste utenfor Pyongyang er trolig underernærte, og kan dø i hopetall.
Eller skal endelig isolasjonen deres gi et positivt utfall?
tunktee
11.03.2020 kl 14:09
4870
Mulig scenario for oljeprisen er faktisk en kraftig stigning etterhvert som viruset spres seg
Xen min sitter å venter på heliport for å komme seg ut i Nordsjøen, trolig smitte på flere plattformer. (De venter på testsvar, men nå ble et nytt helikopter kansellert.)
Man kan risikere en plutselig internasjonalt fall i produksjonen som følge av at diverse installasjoner blir stengt ned...
Xen min sitter å venter på heliport for å komme seg ut i Nordsjøen, trolig smitte på flere plattformer. (De venter på testsvar, men nå ble et nytt helikopter kansellert.)
Man kan risikere en plutselig internasjonalt fall i produksjonen som følge av at diverse installasjoner blir stengt ned...
tunktee
11.03.2020 kl 17:35
4798
Har alle blitt syk?
Ble så stille her...
Ble så stille her...
Lilleulv
11.03.2020 kl 17:54
4789
Hehe :) Får ikke håpe det. Slenger meg på her jeg.
Er ny i Strongpoint. Kjøpte meg inn litt for tidlig. Men pytt pytt. Sover godt med det. Skal sitte på dem flere år fremover tenkte jeg.
Disse trådene er jo forøvrig rene paradis i forhold til mye annet her på HO ;)
Er ny i Strongpoint. Kjøpte meg inn litt for tidlig. Men pytt pytt. Sover godt med det. Skal sitte på dem flere år fremover tenkte jeg.
Disse trådene er jo forøvrig rene paradis i forhold til mye annet her på HO ;)
tunktee
11.03.2020 kl 18:03
4787
Velkommen i aksjen og gjengen Lilleulv!
Det eneste som kan ødelegge moroa nå er makroøkonomiske (eller skal man si makromedisinske) forhold, for selskapet er knallbra drevet, har lav belåning og tar moderat med risiko.
Det eneste som kan ødelegge moroa nå er makroøkonomiske (eller skal man si makromedisinske) forhold, for selskapet er knallbra drevet, har lav belåning og tar moderat med risiko.
Lilleulv
11.03.2020 kl 18:25
4758
Takker :) Tenker at Strongpoint sine løsninger til syvende og sist er lønnsomme løsninger for butikkene. Og mat skal vel alle ha i alle tider. Så får kurs være kurs enn så lenge.
Det er kanskje ikke tråden for dette her, men jeg har selv også nylig oppdaget Norbit, som også virker som et godt drevet selskap med en oppegående ledelse. Viss det er noen her som har fulgt dem og vil dele hva de tror om fremtidsutsikter, så gjerne det. Det finnes en egen tråd for Norbit også, så kan vi evt ta det der.
Ville bare nevne det, tilfelle noen her var interessert. Har inntrykk av at Norbit også går litt under radaren i markedet for øyeblikket. Men det er helt fin det. Er long der også :)
Dere som er på tråden her virker også fornuftige og konstruktive, så viss dere har noen tips til annet jeg bør se på som ikke har blitt "hauset" av media, så takker jeg for tips :)
Det er kanskje ikke tråden for dette her, men jeg har selv også nylig oppdaget Norbit, som også virker som et godt drevet selskap med en oppegående ledelse. Viss det er noen her som har fulgt dem og vil dele hva de tror om fremtidsutsikter, så gjerne det. Det finnes en egen tråd for Norbit også, så kan vi evt ta det der.
Ville bare nevne det, tilfelle noen her var interessert. Har inntrykk av at Norbit også går litt under radaren i markedet for øyeblikket. Men det er helt fin det. Er long der også :)
Dere som er på tråden her virker også fornuftige og konstruktive, så viss dere har noen tips til annet jeg bør se på som ikke har blitt "hauset" av media, så takker jeg for tips :)
HitIT
12.03.2020 kl 09:21
4598
Ser ut til at Strong aksjen tilslutt ble tatt av coronadragsuget....
PSI- Investor
12.03.2020 kl 09:46
4583
Det er vel ikke til å unngå. Det er jo nå total stopp veldig mange steder. Enkelte ansatte i staten har fått beskjed om å ikke komme på kontoret før etter påske. Byggeplasser stoppes nå. Treningssentre. Konserter og andre ting som samler folk er avlyst.
Det er sikkert greit for de som jobber i staten, de får jo penger uansett, men vi andre kommer til å slite hvis dette skal vare. Selv om vi får jobbe selv så vet vi ikke om kundene har inntekt og kan betale.
Det er sikkert greit for de som jobber i staten, de får jo penger uansett, men vi andre kommer til å slite hvis dette skal vare. Selv om vi får jobbe selv så vet vi ikke om kundene har inntekt og kan betale.
Rosenthal
12.03.2020 kl 09:52
4579
Ja, det var vel ikke til å unngå...Strongpoint vil også sammen med alle andre bransjer og selskaper bli berørt... Jeg tenker det blir et kvartal eller 2 som slår dårligere ut enn opprinnelig planlagt, med tanke på alle forsiktighets tiltak som settes iverk over hele Europa og andre steder... Første tanken var road runners i Spania, vil de måtte løpe saktere nå? Produksjonen av C&C i Kina, er det blitt noen begrensninger der? Det dukker opp mange spørsmål med dette virus utbruddet. Det vi opplever nå er vel for de fleste helt nytt og ukjent... Ta godt vare på hverandre der ute....