Strongpoint nr 2 - 2020. 2,5 milliarder kroner i driftsinntekter

JosMag
STRONG 13.02.2020 kl 14:36 84894

Resultat 4. kvartal;
Driftsinntekter på 299,0 millioner kroner i fjerde kvartal 2019 med EBITDA-resultat på hele 30,6 millioner.

Fremtidsvyer;
Vekststrategien er basert på lønnsom og organisk vekst, kostnadskontroll og en
solid balanse, som plattform for å skape aksjonærverdier. Målsettingen er
driftsinntekter på 2,5 milliarder kroner og EBITDA-marginer på 13-15% i 2025!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
20.03.2020 kl 14:54 10849

Godt å se! Der er det full fart!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
20.03.2020 kl 23:14 10747

STRONG må hardere inn i Eurolandene som Spania og da mener jeg ikke en og en CG og roadrunners konseptet. STRONG har klart å få 1 stor kunde i Spania etter alle disse årene. Sorry men det er ikke godt nok. Alimerka er såvidt innen de topp 20 største supermarkedkjeder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.03.2020 kl 04:01 10713

Eg har noen ting på hjertet i dag;
Noen bruker en hver anledning til å kritisere. Misforstå meg rett; jeg mener ikke at man ikke skal være kritisk.
Delte selv noen kristiske tanker her under tidligere ledelse og deler av deres IR-politikk.

Samtidig så bør alle som har vært med i Strongpoint en stund ha lært at;
It ain't over till the fat lady sings.

Viking;
Hvor kommer kritikken fra? Vi er rundt to uker inn i krisen i Vesten, og selskapet tar tidlig grep.
Ventet du på info om hvor mange ordrer som har kommet siste 14 dager? I mine øyne er det unaturlig, av diverse grunner. En veldig god grunn er konkurransehensyn.
Hvor ente så hovedindeksen og Strongpoint på slutten av dagen, etter din utblåsning?
Kan det stemme at OSEBX så vidt var i pluss, mens SP var i fint grønt terreng?

Grant,
Noen ganger lurer jeg på om du burde jobbet i Strongpoint!
Du kjenner Spania og mange andre land I Europa bedre enn de fleste her, og man kan ikke se vekk fra at du har rett i noe av kritikken din.
Men det er lite dokumentert fra din side at ting burde være så mye enklere, og når du sier at ting ikke er godt nok, som du med jevne mellomrom gjør, så lurer jeg fælt på om du mener at Strongpoint er mindre flink enn andre med tilsvarende ressurser i de enkelte landene.
Husk på at det som har vært med på å redde både bunnlinjen og aksjekursen er nettopp at den nye sjefen har valgt å redusere organsiasjonen i flere land.

Håper dere to ikke blir fornærmet av mine synspunkt :)
Grant; kunne sagt dette til deg dirkete, men syns det er greit å komme med motvekt her. Glad i deg :)

Jeg har har vært i begravelse i dag, og kom nettopp hjem fra minnestund.
Begravelsen hadde ingenting med viruset å gjøre. Noe spesielt var det likevel at begravelsen til en kompis sin far, som var veldig populær, var så lite besøkt.
I dette tilfellet så var det faktisk ikke grensen på 50 personer som gjorde det, men fordi halve slekten er syk, og resten er i karantene. Tror vi var 30 stykker til stede.
Som tidspunktet for innlegget indikerer, så var minnestunden ikke som alle andre. Men vi hadde alle behov for en fest! (Har jeg nettopp innrømmet å bryte loven nå? ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
21.03.2020 kl 10:10 10587

Hei tunktee, takk for innlegget ditt. Trist å høre om din kompis sin fars bortgang. Trist også at kun 30 personer kunne gi sin siste farvel til en populær mann. For en kontrast; min siste deltagelse på en begravelse i Bergen, til en nær venninne, du husker sikkert, Ingse Rønnestad som ble myrdet av sin offiser-ektemann. Hun var svært populær og 600 mennesker var tilstede i Fana Kirke i mars 2004.

Jeg kommer tilbake til resten av innlegget ditt på et annet tidspunkt. Last but not least: jeg er glad i deg også !
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
HitIT
21.03.2020 kl 12:52 10518

Ser at det ikke ble flertall for utbyttestopp, så vi får se om det dukker opp noe til høsten. Umulig å si hvordan bunnlinja blir kommende Q. Tror ikke svak krone slår negativt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Norviking
21.03.2020 kl 15:17 10451

Kritikken kommer fra flere hold enn bare meg tunktee men jeg føler vel at jeg ikke trenger stå til rette for hverken deg eller andre fordi jeg m flere har en annen oppfatning.
Selv du bør kunne diskutere sak istedet for å kritisere andre som du nå gjør med meg.
Jeg var iallefall voksen nok til å sende en epost om det til JT og Hilde med en begrunnelse av kritikken.
Jeg burde vel vist bedre enn å legge ut noe her...
Når det er sagt så er det ingen som har kritisert avgjørelsen om utbyttestans
Det er kun ene og alene mangelen på info som vi reagerer på
Se feks meldingen fra Vow https://newsweb.oslobors.no/message/499041
Her beroliger de markedet og kommer med en status
Det er helt forskjellig i forhold til Strong som kun melder : " ikkeno Utbytte" kanskje til høsten . ( Punktum )
Kan vel ta med at når tospannet JT og HG reiser rundt å arbeider for å få investorer interessert i selskapet så bør de også vite at investorer har et minimumsbehov for informasjon , nettopp for å få interesse og tillit.
Avslutningsvis kan jeg si at jeg har kontakt med aksjonærer som innehar MYE aksjer og de var av den samme oppfatning som meg og det var i felleskap at jeg førte ordene i pennen og sendte vår mening til selskapet. ( jeg fikk faktisk ros for gode formuleringer , saklighet og ryddighet i e-posten )
Så det er tydeligvis flere som har samme mening ( på begge sider for den sak skyld )
Så igjen, Diskuter nå gjerne sak og drit i å hakke på meg slik du har gjort før.

Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.03.2020 kl 16:06 10418

Takk for svar dere to! Ja, jeg burde kanskje ikke skrive på fylla.
Ser at innlegget kan oppfattes som personkritikk, og jeg tar nok ting dirkete med folk ettersom jeg tåler fint, og er vant til å bli konfrontert selv.
(Liker ikke å kritisere noen som ikke er til stede for å forsvare seg selv, som f.eks å være ekstremt kritisk til en, eller flere selgere som vi ikke vet hvem er og hvilken grunn de har for å selge.)

Tematikken om IR-politikken har vært debattert her så lenge jeg kan huske, og i dette tilfelle vil i det minste jeg komme med en motvekt til det.
Strongpoint har aldri (de siste 6-7 årene) vært raus med å dele. Slik er altså politikken deres. Hvis man reagerer sterkt på det, så burde man kanskje ikke være aksjonær!?
I det store bildet forstår jeg politikken godt. Jo mindre man sier, dess mindre kan man på et senere tidspunkt bli holdt ansvarlig for.
I tillegg har Strongpoint på generell basis vært ekstremt var for å ikke fortelle noe som konkurrentene kan dra nytte av i denne (til dels) lille bransjen med få aktører.
Å sammenligne med en børsmelding fra Vow syns jeg er et dårlig eksempel i denne sammenheng, da de delvis driver mot en bransje der det er full stop og har vært skrevet mye om i media. For øvrig syns jeg børsmeldingen fra Vow inneholder mye ull og lite sau, og er tilsynelatende primært beregnet på å berolige markedet, ettersom det meste som står der er opplagt.
Jeg klarer fremdeles ikke (i edru tilstand) å se hva Strongpoint skulle ha skrevet i en børsmelding så kort tid inn i krisen, som ville ha en reell nytteverdi for oss.
Noe annet er hvilken info vi får den 29. april (alternativt noe tidligere), når de har mer kjøtt på beinet til å vite hvilket omfang i hvilke sektorer/lokasjoner dette får konsekvenser, og hvor lenge de mener dette vil ramme dem.

Edit; Korrigerer meg selv litt:
Kunne tenke meg en generell uttalelse fra selskapet om hvilke effekter en svekket eller styrket krone får for resultat og balanse.
Mulig at dette også til en viss grad kan være konkurransesensitivt, men jeg klarer ikke helt å se på hvilken måte.
(Og akkurat på dette tidspunktet kunne en børsmelding om valuta, medført uheldige spekulasjoner om Q1-tall)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Norviking
21.03.2020 kl 16:49 10343

Joda
Vi vet alle at strong alltid har vært kjipe med info
Men nå er vi faktisk i en helt annen situasjon
Vi har vel aldr hatt en tilsvarende situasjon i verden. Det sammenlignes jo med spanskesyken og krakket i 30 åra.
Forskjellen nå er av vi innehar all verdens tekniske duppedingser til å kommunisere med. Og så brukes de ikke ! Helt utrolig egentlig
For mens "alle" andre selskap gjør en ekstra innsats for å informere markedet og toppledere kjøper aksjer over en lav sko så er det stille fra "vår ledelse"
Selv om jeg har stor tro på at vi skal komme gjennom stormen så hadde det vært mer beroligende for meg med både info og innsidekjøp.


off topic så legger jeg ut denne samtidig

https://www.facebook.com/timmy.dooley.50/posts/10156679666346945

og for den som kanskje ikke har sett denne før ( oppdateres jevnlig )
https://www.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Mvh
En som sitter i karantene på andre uka og har alt for god tid til å fundere og spekulere :)



OG enda en PS...........

Jeg fikk akkurat en melding fra en aksjonær som har mye mer aksjer enn meg
Han skriver :
-------------------------------------------------------------------------------
Godt jobbet ang Strong Norviking.
Kjente jeg ble skuffet selv.
Men tanken har slått meg ang utbytte.
Håper vi får noe info om tilstanden i selskapet til uken
-------------------------------------------------------------------------------
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
22.03.2020 kl 11:21 10086

I disse tider mer en noensinne er det den åpne dialogen som er viktigst og mest fruktbart. Jeg er sterk motstander av hemmelighetskremmeri. Den konstante bekymringen og redselen av konkurrenten er meningsløs; den er destruktiv, negativ og mer som en sovepute enn en oppfordrer av kreativitet og nytenkning. Men, man skal følge med konkurrenten. Hvem er Harting Systems ? Jo, det var (og fortsatt er) en konkurrent (av S&C) og er nå en samarbeidspartner for SCO systemer i Tyskland. Hvis Sveits ligger foran Tyskland i bruk av SCO (som for eks. Sverige ligger foran Norge i bruk av C&C) så tror jeg at vi kan se frem til mange SCO-ordrer i Tyskland. Det kryr av SCO systemer i Sveits nemlig.

Personlig har jeg god erfaring med å samarbeide med konkurrenter; med å selge systemkomponenter til konkurrenter som manglet denne ingrediensen. På den største messen i verden innen fagfeltet jeg jobbet i var vi ofte representert på 5-6 stands. Løsningene til kunden blir bedre og mer varierte; kaken blir større for alle.
Men, jeg har også opplevd at en konkurrent nektet å selge meg en komponent. Vi fant til slutt en ikke fullt så god erstatning i USA. Nå skal dere få lov å gjette hvilket av de to (norske) selskaper tjener mest penger med enorm margin; jo, det er ikke selskapet som nektet salget av en komponent.

I disse ekstreme tider, burde STRONG kanskje mer enn noengang før rådføre seg med kunder, distributører, andre partnere, ansatte og aksjonærer om veien videre. Man skal ikke se bort fra at det kan til å komme ut noen gode ideer og til og med produkter.

Jeg er enig at vi bør få noe informasjon snart - STRONG produserer komplisert hardware med mange deler; mangler man én del grunnet sourcingproblemer kan ikke produktet leveres og faktureres.

PS: det er viktig å presisere at mine betrakninger relateres til B2B av teknologisk avanserte produkter, tjenester og systemer og ikke B2C sektorer som konsumvarer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Norviking
22.03.2020 kl 13:35 10053

Takk Grantchester
Helt enig i alt du skriver her
( samme budskapet som meg men med annen formulering )
AMEN !
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
HitIT
22.03.2020 kl 14:12 10029

Så langt har 15 børsnoterte selskaper varslet kutt eller utsatte utbetalinger til eierne etter viruskrisen.
https://e24.no/boers-og-finans/i/0nxw02/viruskrisen-gir-utbyttebrems-boersselskaper-holder-tilbake-79-milliarder

Blir nok flere etterhvert...
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
22.03.2020 kl 14:36 10011

Denne nedstengingen av næringslivet har kun vart noen dager. Den bedrift som allerede nå går ut og varsler at dette går helt fint opptrer ikke troverdig i mine øyne.
Har man fått kanselleringer eller problemer kan man varsle selvsagt.
Hvem av dere vet helt sikkert hvordan det vil gå med egen arbeidsplass?
Sikkert greit for de som jobber i det offentlige Men for de fleste andre går vi en usikker tid i møte
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.03.2020 kl 16:25 9951

Har ikkje Strongpoint selvpålagte regler om ingen insidekjøp siste måneden i kvartalet?
Jeg har begynt å tro på det, ettersom det har blitt gjentatt mange ganger her, men har ikke lest det hos Strongpoint.
Noen som kan avkrefte/bekrefte en gang for alle? (Helst med kildereferanse)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
22.03.2020 kl 16:42 9935

tunktee, dette blir et litt langt svar, så jeg beklager på forhånd, men det er nødvendig fordi du påstår at mine kritiske kommentarer mangler dokumentasjon.

i) det er mulig at jeg kunne ha formulert meg litt bedre grunnet de spesielle omstendighetene vi befinner oss i alle sammen. Jeg er ikke norsk og innrømmer at jeg uttrykker meg best skriftlig på det engelske språket. Det finnes også noe som heter kulturforskjeller (det kan skrives mye om det) og nederlendere har en tendens til å være vesentlig mer direkte når vi prøver å kritisere konstruktivt, noe som italienere for eksempel tar ekstremt fort veldig personlig uten at det er ment til å være.

ii) min kritikk har dreid seg om de samme elementene hver gang (salg og markedsføring (og i en enkelt tilfelle teknologi/design)) og har vært gjentatt av og til, ja. Nå har jeg ikke regnet på antall innlegg, men jeg vil tro at over 90% av mine innlegg har hatt en positiv vinkling.

iii) så litt bakgrunnsfakta; a) det finnes svært lite industriell virksomhet (og erfaring/kompetanse) igjen i Norge som kan sammenlignes med STRONGs internasjonale produskjonsbaserte aktiviteter. b) det har ikke vært spesielt populært å være forbundet med den type business. c) i Norge ulikt for eks. Sverige, Sveits, Tyskland og Nederland, Japan og Sør Korea har mange selskaper (også teknologi og offshore) typisk ikke vært ledet av fagfolk med langtidserfaring og kompetanse i bransjen de opererer i. Det beste eksempelet er Statoil hvor toppledelsen og styret lenge var dominert av økonomer og jurister. Uhørt i andre internasjonale oljeselskaper som for eks. Shell.

iv) Mine argumenter/kritikken eller hva du nå vil kalle det for har vært basert på en veldig lang hands-on erfaring som øverst salgsansvarlig i to verdensledende norske bedrifter som på mange måter kan sammenlignes med STRONG; begge disse B2B/B2end-user bedriftene serieproduserte fra scratch flere high-end teknologiske produkter som var nr. 1 eller nr. 2 i sitt marked worldwide med regelmessige leveranser til over 40 land og eksportandeler til land som for eks. UK, Tyskland og Japan på henholdsvis typisk 10/10/20% og total eksportandel på 90%+ Salget foregikk via datterselskaper, distributører og direkte til sluttkundene. Kontakten med mellomleddene og sluttkundene og markedet i sin helhet var tett og ofte daglig.

v) Så har jeg argumentert utifra dokumenterte resultater fra litteratur som "Hidden Champions" skrevet av Hermann Simon som egentlig mer enn noe annet bekreftet min praktiske erfaring. Her kan jeg ta et spesifikt eksempel, dvs min skepsis til en overordnet toppledelse i en bedrift som STRONG som ikke representerer det selskapet lever av, nemlig teknologi og salg/markedsføring. Jeg kritiserer ikke Hilde og JT som øverste organ (synes de gjør så godt de kan) men de (eller selskapet) har et handikapp uten sentralt plasserte CSO/CMO og CTO - i mine øyne de to viktigste funksjoner i et selskap som STRONG. Fra egen erfaring kan jeg også bekrefte at det kan ta opp til 4 år før nye ledere behersker alle fasettene som skal beherskes i et selskap som STRONG.

vi) Som selger kan jeg være en utålmodig sjel når ikke det kommer inn ordrer - store ordrer. Det må være over 3 måneder siden den siste store ordren tikket inn. Skal STRONG nå sine mål må nok slike øke i frekvens.

vii) Du nevner omorganiseringen i flere land - jeg tror ikke spørsmålet står nødvendigvis mellom egen organisasjon og distributør men om kvaliteten av mellomleddet; man kan ha flinke reselgere som yter bedre enn et datterselskap ref. Irland og SA. Og udugelige distributører. Jeg kunne ha tenkt å tatt en gjennomgang av alle partnere/distributører for å se i hvilken grad de virkelig promoterer STRONG. Du vil huske mitt spørsmål om hvorfor ikke STRONG gikk hardere ut med sine nye CG produkter. Så har STRONG en distributør i Nederland som er blitt konkurrent. Her skal man være på vakt. Hvis salget avtar eller er på et for lavt nivå skal en slik distributør skiftes raskt ut.

viii) Det er ikke så mye informasjon å hente fra konkurrentene/markedet men jeg har prøvd å finne ut litt som jeg også har lagt ut her. Jeg har aldri sagt at det er enkelt. Det STRONG holder på med er vanskelig og krever enormt mye arbeid, kunnskap og erfaring. Det vil du finne ut om du leser "Hidden Champions".

Jeg kjøpte aksjene etter å ha sett en presentasjon av JW sommeren 2016 og snakket med ham kort etterpå, jeg ble begeistret over a) hans entusiasme og lidenskap for produktene, markedet og selskapet, b) selve produktene og sist men ikke minst det store markedspotensialet jeg mente var tilstede. Markedspotensialet er blitt bekreftet spesielt etter C&C, CUB og noen av partneravtalene som har vært inngått og jeg mener fortsatt at STRONG er en "Hidden Champion".

Ha en fortsatt fin helg !
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
tunktee
22.03.2020 kl 16:49 9909

Skal lese det grundig senere Grant, litt opptatt nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
JosMag
23.03.2020 kl 10:39 9702

Har akkurat handlet mat på nett hos Meny... kan hentes ferdig pakket tidligst fredag mellom kl 12 - 14... (normal leveringstid er neste dag..) og nesten ingen tilbud lenger... og nå lekker det ikke til Nordby og Sverige heller.
Virker som de har gode tider nå med cub hjelpemidler og blinkende pris etiketter fra pricer/SP. Tror vi fremover får mange flere matbutikker på nett også i Norge 👍
JT får nok helt rett i at det kommer en boom her og da er SP klar til å levere💰👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
23.03.2020 kl 13:18 9605

Bra med ventetid, da trenger de vel flere skap?

Jeg har sånn Æ- app fra Rema, og der pleier det alltid å være minst to tilbud med noe av det jeg pleier å kjøpe til 30%. Men nå når det er stengt i Sverige er det vist ingen grunn til å komme med tilbud der heller. Ingen forrige uke, ingen i dag.
Har lagt merke til en del priser som er temmelig drøyt mye høyere enn vanlig også.
Selvsagt fint at kundene til Strong tjener gode penger!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Krosta
23.03.2020 kl 17:14 9494

Oppdatering fra STRONG angående COVID-19 situasjonen. https://www.globenewswire.com/news-release/2020/03/23/2004930/0/en/Press-release-StrongPoint-ASA-Business-update-with-regards-to-COVID-19.html

Noen utdrag fra teksten.

StrongPoint experiences a strong and accelerated interest for its e-commerce solutions, but sees a negative effect on non-grocery offerings due to the governmental restrictions on travelling and social distancing.

StrongPoints team and management is fully operational and is working at full pace to manage the situation and limit the implications on operations.

The COVID-19 situation has emphasized the many advantages of online shopping and flexible delivery solutions. As a result, we are experiencing an increased interest for our Click & Collect Locker solutions from major players in our key markets.

Edit: En liten kommentar til det forrige innlegget ditt Grantchester. Veldig bra skrevet! Det er vanskelig å være uenig i noe som helst av det du skriver. Du skriver bra, med det ene gode poenget etter det andre. Takk for at du deler dine tanker her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
23.03.2020 kl 17:29 9481

Takk, Krosta, dette var «just what the doctor ordered».
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Rijeam
23.03.2020 kl 17:39 9485

Noen utdrag fra teksten

“In parallel, the COVID-19 situation has emphasized the many advantages of online shopping and flexible delivery solutions. As a result, we are experiencing an increased interest for our Click & Collect Locker solutions from major players in our key markets. We have historically rolled out more than 200 Click & Collect lockers in 10 countries in Europe, and we expect this number to increase significantly in the months and years to come. We are working intensively to secure deliveries from among others our supplier in China to accommodate this strong interest. The factory suffered from a six week close during the first quarter due to the pandemic, but has been up and running since primo March and delivery of the earlier announced Click & Collect lockers will be in Q2 if today’s transport situation is maintained”.

StrongPoint has a strong financial position with the necessary credit facilities to cover short-term changes in working capital. StrongPoint has postponed its wage increases for employees and deferred accrued bonuses for the top management for 2019 as part of the short-term process of mitigating the uncertainties stemming from the COVID-19 situation. On 19 March 2020, the Board of Directors announced the decision to postpone the dividend decision for 2019. The Board of Directors will consider to call for an extraordinary general meeting to pay dividend in line with the dividend policy later in 2020.

“The previously announced dividend policy of a stable increase in dividends remains unchanged, but in light of the ongoing situation concerning COVID-19, the board has decided not to make a proposal that the annual general meeting resolves the payment of the dividend for 2019. The decision was made after a thorough assessment by the board given the uncertainty that now prevails following the spread of COVID-19,” Morthen Johannessen, Chairman of the Board of Directors, commented.

Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Norviking
23.03.2020 kl 17:43 9462

Veldig bra oppdatering fra selskapet i dag.
Jeg er iallefall roligere nå. :)

Helt rett å holde tilbake utbyttet nå. ( det er iallefall min mening )
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
23.03.2020 kl 18:25 9402

En liten oppdatering om e-handel i Spania (oppsummerer relevante poengene);

* lange ventetider på levering av varene
* de fleste supermarkedene prioriterer hjemmeleveransene til de som trenger det mest
* noen har rett og slett måtte stoppe tjenesten (Mercadona som har to dark stores)
* online salget har økt 11,7% de siste to ukene
* El Corte Inglés styrker Click&Car tjenesten som innebærer henting av varene på parkeringsplasser
* frittstående mindre butikker øker sine hjemmeleveranser via Glovo og Deliveroo matleveringsplattformene
* en i kommentarfeltet etterlyser mer C&C à la STRONG !

* fra Alimerkas FB-side oppfordres det til å betale med kort i fysiske butikker (mindre kjekt) og flere butikker er stengt inntil videre

https://www.elmundo.es/economia/ahorro-y-consumo/2020/03/23/5e787cc9fc6c8356468b45fa.html
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
23.03.2020 kl 21:12 9313

3 uker ventetid for matvareleveranser bestilt online i Zug, Sveits. Beklager ingen link, info fra en britisk venninne på jobb der.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
23.03.2020 kl 22:15 9236

En CG installert på et apotek i Spania rett før lockdown;

https://www.facebook.com/CashguardEspana
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
tunktee
23.03.2020 kl 23:38 9149

Jeg må bare legge meg flat!
Her var mye interessant, og flere beroligende ting. Hvis dette er et resultat av din melding til selskapet Viking, så takker jeg!

Står ved min tro om at vi når 280 mill i omsetning, ikke minst på bakgrunnen av det selskapet har skrevet.
Bør likevell være pesimist og si 270 ;)

Grant; dagen har utrolig nok vært sykt hektisk. Er på 13. timen jobb nå.
Har ikke hatt nok cellesamling til verken å studere, eller svare på innlegget ditt.
Håper på en coronadag i morgen, med masse tid.
Nå skal jeg utreagere med 2 eller 8 pils.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Norviking
24.03.2020 kl 08:53 9046

https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-moere-og-romsdal/202003/DKMR98031820/avspiller

9 minutter 40 sekunder ut i sendingen
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.03.2020 kl 09:23 8989

Veldig bra !!

Skapene gir et solid inntrykk - kvalitet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
JosMag
24.03.2020 kl 12:10 8876

10 dobbelt omsetningen over natta hørtes vel greit ut. Og som jeg har påpekt tidligere så er det veldig viktig at så mange som mulig prøver dette for første gang. Da brytes barrierer fort ned. Godt å høre at Kineserne er i full gang igjen med produksjon av slike skap👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
24.03.2020 kl 14:05 8796

Flott link Vikingen!
Men så knotete plassering av varer og henting. Varene må puttes inn bak og skapene må åpne og lukke seg selv i disse tider. Og i hvertfall ikke en ansatt som tar ut varene igjen. Men det går seg nok til.

Jeg er også godt fornøyd med siste børsmelding i STRONG. Den burde bare ha vært slått sammen med den første. Men bedre sent enn aldri og ordene må jo veiesog modnes i en slik situasjon.

Jeg tror kjøpsmønsteret kommer til å endre seg når vi er tilbake til normale tilstander. Det er mange som lærer mye ny teknologi om dagen. Jeg tror det ambisiøse målet til JT nås før tiden..Så ble satt før denne spesielle situasjonen nå tvinger mange til å ta ny teknologi til seg..
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.03.2020 kl 14:14 8768

Ja det var artig å se det nyhetsinnslaget!
Pressemeldingen var godt skrevet synes jeg.
Og innholdet var jo som det må være; Vi gjør så godt vi kan, det går litt opp og ned, vi har ikke peiling på hva som vil skje, det er alt for tidlig å si, men vi håper det beste, og har foreløpig god finansiering.
Dessuten tror vi på økt omsetning av C&C
Akkurat som hvem som helst kunne tenkt seg til selv. Helt bortkasta energi altså, men godt skrevet som sagt, det skal de ha!
Og jeg regner med at de faktisk gjør så godt de kan også, det er likesom ikke så mye annet å gjøre. I tillegg til å håpe det beste da. Det er alltid lurt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
JosMag
24.03.2020 kl 15:03 8704

Det ble vel nevnt at dette var en eldre førstegangsbruker som trengte hjelp med både sms kode og åpning/uthenting av poser som en ekstraordinær service. Regner med at han greier dette på egenhånd neste gang👍
Mange trenger også litt hjelp på selvbetjente kasser første gang...
Kanskje måtte han kvittere for øl kjøp også...

Det tidligere omtalte henteskapet på Strømmen hadde første mulige hentetime først neste uke... er vel bare å begynne å rulle ut skap nå skulle man tro??? Får være grenser på sendrektighet...
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.03.2020 kl 15:07 8752

Ja det måtte jeg ha også må jeg innrømme...
Synes forresten det var litt klønete og lite gjennomtenkt at butikkinnehaver viste at han satte posen på bakken før han plasserte den i skapet.
Han burde som han gjorde senere i innslaget fraktet posen ut i handlevogn eller klart å holde begge i en hånd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
JosMag
24.03.2020 kl 15:09 8636

Hadde i hvertfall hansker på da👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.03.2020 kl 15:19 8616

Vi må regne med en mulig midlertidig fall i CG ordrer som blir forhåpentligvis mer enn kompensert av en salgsøkning i C&C, Mobilt C&C og CUB løsninger. Stabilt S&C salg kan forventes. Jeg håper på et hopp i SCO salg utløst av Harting Systems innen 2020 er omme. CIT salg er vanskeligere å spå: Cash er fortsatt King i kriser, mer cash vil bli trykket, nye svarte markeder vil oppstå, skepsisen ovenfor myndigheter og bankene vil neppe svekkes i mange land, kontanter hamstres ved null/negative renter og kontantene må transporteres.

Edit: non-proprietory løsninger bør også stå stødig
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
24.03.2020 kl 15:20 8622

Jos, jada, jeg fikk med meg hansker og alt og førstegangskjøp osv. Dette går seg ti!.
Og nå er den stengte fabrikken i Kina i gang med produksjonen igjen. Så er det transporten som må på plass. Jeg tror det kan rulles ut mye nå fremover om logistikken funker.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.03.2020 kl 15:21 8642

Prøvde forresten å handle med hansker på også en dag da det lå en pakke i bilen.
Da tenkte jeg virkelig på om det var noe vits i. Skulle jeg da f eks ta av hanskene når jeg kom til betalingen? Hvis ikke ville jo ev smitte fra det jeg hadde tatt på og som da var på hansken komme på kortet mitt. Så jeg tok av hanskene da.
Men så kom jeg på at de måtte jo på igjen, for jeg skulle jo pakke varene i posen. Da måtte jeg jo ta på hanskene.
Så skulle jeg bære posene ut i bilen. Skal det gjøres med eller uten hansker...? valgte å gjøre det med hanskene på.
Men hva så når man kommer hjem og har båret posene med hansker bort til bilen...? Skal de da bæres med hansker inn? Men de infiserte hanskene de vil man jo ikke ha i huset...
Nei, bare tull fant jeg ut, jeg brukte hansker den ene gangen, men etterpå har det vært uten. Bedre å bare vaske henda før og etter. Tror jeg...

Edit: Forresten, da jeg var ferdig med å betale så kom jeg på at jeg skulle jo ha skanna den der jæv... appen også for å få rabattene mine. Så da ble det enda en runde med hansker av og på... de som etter hvert kom til i kø var flinke til å holde avstand så det var sikkert 20m kassakø innen jeg var ferdig...
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
HitIT
24.03.2020 kl 21:02 8502

Må ha abo. for å lese alt, men dere skjønner greia.
"..behöver bara ställa de färdigpackade kassarna i kundvagnen och sedan gå direkt till bilen."
https://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/manga-trelleborgare-vill-handla-via-natet-systemet-overbelastat/

Tenker det bare et tidsspørsmål før det blir ordre bonanza på C&C.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
Norviking
24.03.2020 kl 21:12 8525

Blir snart hallejujastemning her blandt strong-aksjonærene dette
Når coronakrisen blåses av så er feks spania m flere i full cash-drift igjen men samtidig så vil vel ordrene på click & collect renne inn.
Min spådom er at denne krisen vil bli en skikkelig boost for StrongPoint
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
24.03.2020 kl 21:17 8502

Vi får håpe på det! Og med økt arbeidsledighet blir vel svart arbeide og kontanter mer populært også i land med mye kortbruk kanskje.
Redigert 21.01.2021 kl 01:49 Du må logge inn for å svare