Nano- Hvordan tjene penger på biotech?

focuss
NANO 13.02.2020 kl 20:46 2834

Vær forsiktig med de selverklærte biotech ekspertene på HO. En del av de tror faktisk at deres råd er verdt å lytte til. Andre ser seg som eksperter fordi de har lært seg den mest elementære terminologien. Mange har hørt på disse folkene og tapt store formuer på det. Dersom du ikke skjønner caset, så ikke invester. Merlin så på seg selv som den store guru. De av oss som skjønner hva det egentlig dreier seg om la ikke mye vekt på Merlin s drømmer. Skal man lykkes i aksjemarkedet og i biotech spesielt så er det som gjelder: En, vær ærlig mot deg selv og andre. To, ikke la din suksess avhenge av vurderinger du ikke skjønner. Forsøk å lær deg å skille snørr og barter. Det er bare tragisk å se på investorer som tror de er biotech eksperter fordi de har skjønt hva CR betyr. Da tar de på seg lærer rollen og skal rådgi andre. Glem dem. Bruk hodet.
Redigert 20.01.2021 kl 06:35 Du må logge inn for å svare
focuss
13.02.2020 kl 20:52 2819

Ok, så hvordan velger man da? Ja den som visste det var sikkert veldig rik. Men en ting er sikkert, dras det opp argumenter du ikke kan verifisere så vær forsiktig. I det hele tatt, vær litt forsiktig med disse biotech ekspertene. De har jo ikke peiling på hvordan du skal ta vare på pengene dine. Det er vel nå veldig godt dokumentert.
focuss
13.02.2020 kl 21:14 2757

Er Øystein Stray Spetalens inntreden i PHO noen garanti for suksess? Selvfølgelig ikke. Men er det en ok ledetråd? Det tror jeg. ØSS er spesiell. Han stilte på forelesning på NTH i dress. Han visste han ville lykkes. Hvorfor? Bare fordi han er en type som skjønner at kan man ikke vurdere en investering på baksiden av en konvolutt så bare glem det . Trenger du enorme regneark så blir du ikke rik, men kanskje analytiker. At jeg kjøpte PHO på en kurs som var 25 % av hva ØSS kjøper for er ikke viktig. ØSS går inn når caset er opplagt. Og de som skal vente på et mer opplagt case enn PHO tror jeg skal vente lenge.
focuss
13.02.2020 kl 21:20 2717

Jeg glemmer ikke ØSS forklarte sentralbanksjefen og Stoltenberg at det var en krise på veg i 2008. Dagen etter innkalte Stoltenberg til krisemøte. ØSS har norges desidert største innsikt i norsk økonomi og er selvfølgelig norges beste aksjeplukker. Dersom ØSS ikke er enig ed meg så velger jeg meg. Man er alltid ansvarlig for egne valg.
focuss
13.02.2020 kl 21:31 2656

I dagens biotech landskap på Oslo børs, så mener jeg det kanskje viktigste spørsmålet man kan stille seg er: Hvordan kan man unngå å tjene godt på en investering i Photocure? Vi få se hva markedet mener om det.Teknisk er det nå kjøp på kort sikt, på mellomlang sikt og på lang sikt. Tror ikke jeg har sett noe slikt tidligere.
Slettet bruker
13.02.2020 kl 21:38 2614

Merlin var en av den som gjorde meg oppmerksom på Nano som ga meg tigangern.
At han har greie på Nano er utvilsomt, men at han har vært ujevn og farget av sine posisjoner de siste årene er det liten tvil om.

Håper han kommer tilbake som han engang var, da gjorde han oss "grønnskollinger" svært mye klokere med å forklare det unike med Betalutin.

Når det er nevnt så er jeg absolutt enig at man i større grad bør blokkere skribenter som beviselig ljuger for egen vinning. Eller ta de med en klype salt.
Også har vi alle de som forpester forumet her - bøller som kommer med personangrep uten substans. De er verdt å blokke.

Jeg kan med en gang si at jeg ikke er noe ekspert på et så komplisert felt som forskning på kreft, men leser ekstremt mye om de selskapene jeg investerer i, på den måten ser jeg også lettere hvem det er verdt å lytte til når jeg leser hva andre skriver. Av den grunn er jeg også mest inne i Nano.
focuss
13.02.2020 kl 21:45 2584

Stinke
Nano blir nok bra til slutt. Jeg tror utviklingen blir bra dersom aksjonærene viser ledelsen at de faktisk eksisterer.
n4479556
14.02.2020 kl 00:16 2379

Merling er ikke borte. Den figuren er sterk i troen på NANO enda. Merlin er aktiv på andre fora enn HO.

Som stinke, så er også Merlin skribenten som gjorde at jeg fikk øynene opp for NANO og valgte å sette meg inn i selskapet.
dr. Stockman
14.02.2020 kl 10:05 2129

Egentlig ganske opplagt, men jo mer man leser jo mer får man jo med seg både av hva selskapene driver med og hvor langt de er kommet, og styrker og svakheter og bias som de forskjellige skribentene har. Basert på alt dette bygger man seg opp en intuitiv følelelse ("magefølelse") av hvor landet ligger. For min egen del har jeg alltid hatt lave innganger i diverse selskap, men har vært nærmest vaksinert mot å ta gevinst og dermed gjøre det bra i andre enden av skalaen. Startet riktignok med å ta gevinst i Opticom, noe som var starten på min egentlige børskarriere. Men 35 mill i fall fra toppen i CRU satte meg tilbake til en investor som er avhengig av å være fokusert på få prosjekter. Håper at ihvertfall det ene av mine to børsselskaper lykkes til slutt, dvs. NANO eller PCIB. Da kommer jeg egentlig ganske godt ut av det selv om min unoterte hovedsatsing skulle svikte på målstreken (90% av mine aksjeverdier ligger der). PHO har forresten vært svært bra for meg da jeg to ganger har fått med meg pene oppganger der, og jeg skulle gjerne hatt et ben innenfor både der og i Ultimovacs.
Picosalax
14.02.2020 kl 19:20 1920

Kjære Dr Thomas Stockmann. Du er en av de mest sympatiske skuespillerne på dette forum selv om du skryter på deg lav inngang. Hils Katrine så meget fra meg. Nano kommer mye bedre ut enn sunnhetsbadet. Som tidligere nevnt er det grunn til å akkumulere H2 2020 eller H1 2021. Venter på gjennombruddsartikkelen i et anerkjent internasjonalt tidsskrift feks BMJ, NEJM eller Lancet. Tenkte også å kjøpe Ultimo ved IPO, men tror ikke toget har gått.
Redigert 14.02.2020 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2020 kl 20:04 1856

Egentlig burde jeg ikke svare folk som ikke kan oppføre seg som folk, men dette får bli unntaket. Jeg har vært i Nano i flere år med inntog i 2016 på kurs 12.-
Når Dale solgte på langt over kurs 100.-, solgte jeg også, ingen vits i å være med på åpenbare fall. Solgte også ganske mye på nytt etter ny inngang etter Lugano, som ble en skuffelse pga altfor store forventninger.
Jeg synes generelt at man burde ha en aktiv rolle i porteføljen sin, men det innebærer ikke å trade tiøringer.

Men det er en tid for alt. Nå er vi inne i en tid der alt kan skje, dette innebærer, beskjed om markedsaggang, bud på selskapet, partnering osv
Jeg tror reprisingen må komme snart - første kursmål: 100.-
Redigert 14.02.2020 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
frontal
14.02.2020 kl 20:30 1826

Det som skurrer for NN er følgende, Bravo stiller opp i Radforsk episode og forteller stolt at Black Rock har investert i oss, men så selger dette fondet seg helt ut.
En hver investor bør merke seg dette.

Black Rock trenger ikke selge seg ut for å ha råd til å kjøpe seg i noe annet, så den forklaringen kjøper jeg ikke.
Picosalax
14.02.2020 kl 20:32 1819

Jeg tror det er piss at du og Stockmann kjøpte til 12. Vis meg handelsloggen din.
Slettet bruker
14.02.2020 kl 21:01 1779

JEG driter lang marsj hva du tror, men jeg kan møte deg en dag jeg, i Oslo, så skal du få se det hele. Kanskje jeg samtidig kan lære deg litt folkeskikk. Dritt lei bøller som forpester forumet her.

Jeg oppdaget Nano første gang da jeg leste Finansavisen der Costa mente kursen på Nano var altfor lav. gå i arkivene til FA om dette er så jævlig viktig for deg. Når jeg tenker etter så ble det ble nærmere ellevegangern enn tigangern på Nano den gangen. Hehe, du er så typisk norsk - misunnelsen lenge leve.

Jeg er ikke i det minste tvil om at Dr.Stock har den inngangen han hevder, har han det ikke så bryr det meg heller ikke. Man kan lure på hva som foregår i hodet på sånne bøller som deg som slenger ut anklagelser i hytt og pine uten hold og bryr seg om andres kurser. En spydig kommentar til så blokkes du for alltid.

Fokuss, forklarte deg senest i går at du har feil fokus. Det er tydelig at du er en bitter aggressiv type som viser en tydelig misunnelse på andres suksess. JA, du oppfører deg som den reneste amatøren.

Jeg sier det igen, Nano har vært en suksesshistorie fra dag én for mitt vedkommende. Men tålmodighet, ja det må man ha. Og evne til å skille ut trollene her inne, PiX er ikke verdt flere sekunder av min tid. Jeg leser heller telefonkatalogen baklengs enn å diskuterer uvesentligheter.

Jeg tror vi står overfor en ny minst tigangern i Nano på ganske kort tid. Men det kan bli mer, får vi bud så er det på over 300.- Det er jeg ganske sikker på.
Redigert 14.02.2020 kl 21:15 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
14.02.2020 kl 21:28 1734

Kjøpte også Nano på kr 12 isj. Mener det var vinteren 2016 om jeg ikke husker feil. Merlin var en stor grunn til at jeg gikk inn. Har blitt med opp og ned og gått ut og inn. Nå ønsker jeg å sitte til Dovre faller og siste kjøp var på 23 og 24 tallet. Kan bli enormt bra.
dr. Stockman
14.02.2020 kl 22:03 1683

Ofte må man ha flaks for å få kjøpt på en bunn, særlig hvis det varte bare kort tid (kanskje endog bare noen timer), og med lavt volum. Men NANO var det svært enkelt å kjøpe seg inn i på bunn. Kursen lå lenge i overkant av 12 kroner, og i to omganger. Først tenkte jeg at jeg egentlig hadde kjøpt mer enn jeg hadde tenkt meg, men når den falt for andre gang så doblet jeg like godt. I motsetning til Stinke så solgte jeg aldri, så da er det uansett kun en dobling av kursen som står tilbake. Har også nøyaktig en dobling i øyeblikket i PCIB, men har heldigvis fått med meg en oppgang tidligere i PCIB ,og to oppganger i PHO, som alle endte med svært pen gevinst (men dessverre med langt mindre innsats enn mine hovedinvesteringer) .
Hammers
14.02.2020 kl 22:07 1672

Etter mitt syn; Den enkleste måten å tjene peng' på biotech er å holde seg unna i det lange løp!

Hilsen Hammers
heilo888
14.02.2020 kl 22:27 1633

Uten at det er så viktig kan jeg meget godt huske at dr. Stockman den gang beskrev sine handler på kr 12 her på forumet. (En annen sak at han til det kjedsommelige har gjentatt dette med sine store kjøp på kr 12).

Det var like etter hans kjøp at jeg kjøpte mine 20.000 aksjer til snitt 14,20 og jeg har ikke kjøpt eller solgt noe på disse 4 årene.
Men denne uka har jeg begynnt å kjøpe igjen for nå er Nano lavthengende frukt som vil betale seg godt allerede innen 1 år.
Dette er som penger på gata, men pga. kursutviklingen de siste 3 årene er folk redde for å kjøpe. Dette bør flere utnytte!
Redigert 14.02.2020 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2020 kl 22:29 1630

Var med på emi på kr 7.- i PCIB, der skulle man jo bare sittet videre, men fikk en fantastisk gevinst der også. Men i mange tilfeller så kan det se ut som long er bra.
Se på Pho nå.
Jeg tror ikke alle bioteks skal handles med samme strategi. Noen er kanskje ikke verdt å være med hele veien inn da de kan feile.

Har ikke alltid vært klok nok til å selge på høy kurs, men når det gjelder Nano så er jeg som en annen nevner her inne med til Dovre faller. Et sikrere biotek-case skal man lete lenger etter.
Redigert 14.02.2020 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
14.02.2020 kl 23:23 1571

Jeg slenger meg på, spennende dager i farma. Herlig byks i Pho idag dette er bare starten og aksjene bør låses inn. Når det gjelder PCIB så solgte jeg litt på 62 tallet når viruset herjet, det har jeg nå kjøpt tilbake til litt bedre kurs. Long er greit, lett å kan tape når man selger for å håpe på bedre inngang.
Når det gjelder Nano har jeg begynt å få ett avslappet forhold, det kan løsne nårtid som helst, er fullastet:)