NOFI hvor er den på vei ned?

SL350
NOFI 01.12.2017 kl 11:14 4639

Hvorfor går NOFI ned i dag, er det pyskologi, p.g.a økonomidirektøren solgte aksjer i går ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
longg
05.12.2017 kl 11:32 3677

Veldig bra svar fra administrerende direktør i Bank Norwegian. Etter det jeg har sett på resultatfremleggelsene er dette en dame med god kontroll. Hun kunne vært enda skarpere i kommentaren
Hun burde krevd at avisen kom med en beklagelse over at de ikke oppdaterte den opprinnelige nettartikkelen til å være lik den versjonen som står i papirutgaven.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
longg
05.12.2017 kl 10:25 3711

Det hadde vel ikke kostet stort å oppdatere websidene sine også. Ser at denne siden har vært mest/nest mest lest av DN sine sider helt siden den ble publisert. Forstår jo at de beholder sensasjonstittelen og ingressen når den drar så mange klikk.....

Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
espetalen84
05.12.2017 kl 09:38 3767

Har sjekket dagens papirutgave, og de har tatt med kommentaren, dog med en litt annen ordlyd. Ingressen "Selg alt før det er for sent" er fjernet helt. Formuleringen "15 prosent for å låne penger i banken!" er byttet ut med "Det er en høy rente". At NOFI kan være et problem for NAS blir også nevnt, da posisjonen NAS har i NOFI er verdt like mye som halvparten av mcap til NAS. Der jeg syns han bommer totalt er når han skriver "Aksjonærene priser åpenbart inn at banken skal fortsette å låne ut penger til dagens høye renter." Hvis det hadde vært tilfelle ville aksjekursen stått i 120 - minst!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.12.2017 kl 19:35 3907

Drittpakke med subjektive betraktninger rundt "toppfinansiering av bolig" og konsum. Greit det, men slike lånekunder har også en del verdisaker som kan selges unna.
Du kommer ikke unna lån i Norden. Du er personlig ansvarlig for å tilbakebetale det du skylder, inkl. renter.

Kursen kommer muligens til å knekke videre nedover pga dette. Ble forbanna når jeg leste kommentaren. Ikke fordi jeg taper penger på børsen, men mistenker dette er et bestillingsverk.
Et makkverk av personlige betraktninger rundt forbruksbankene er det i hvert fall.

En elendig artikkel. Håper Nofi svarer i morgen, men de har aldri vært spesielt flink til å svare på tiltale før.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Fready
04.12.2017 kl 17:31 3998

"Hør på onkel korsar..." Småkvalmt? Du driter deg ut med et tips som ikke treffer, og så skryter du likevel av treffsikkerheten....

Tror imidlertid at markedet har overreagert, noe som har utløst en del stop-loss. Etter min mening er NOFI et veldig godt kjøp på disse nivåer.

Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.12.2017 kl 16:22 4066

Dagens drittpakke i DN gjorde i alle fall jobben sin, og har i dag klart å senke kursen 3-4 kroner. Nå håper jeg at det elendige journalistarbeidet får et etterspill. Det må da finnes en nedre grense for griseregning selv hos journalister. Skremselspåfunnet "Selg før det er for sent" bør også få en runde i pressens etiske utvalg. Makan til dassmort.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
longg
04.12.2017 kl 14:42 4107

Ja, dette var toppen av useriøsitet. Når konklusjonen av det de skriver baserer seg på helt feil regnestykke må de jo trekke artikkelen. Blir spennende å se om de er så amatører at de faktisk publiserer den i papirutgaven i morgen. Unntatt plagiat saken så har vel DN vært greit seriøst i forhold til e24 og Nettavisen. Håper ikke at det manglende salg hos finanspapiravisene gjør at de etterhvert blir mer og mer tabloide ala Dagbladet og VG.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
espetalen84
04.12.2017 kl 13:58 4153

Thor Chr. Jensen skriver børskommentar i DN i dag med overskriften: "Bank Norwegian er trolig den største boblen på Oslo Børs", med inngress "Selg alt før det er for sent". I den oppbrinnelige artikkelen har han resonnert med at Bank Norwegian hadde renteinntekter på 2,2mrd kroner i Q3 noe som gir estimert renteinntekt over et år på 8,8 mrd kroner som igjen gir gj.snitt rente på 29,3%, siden NOFI hadde samlet netto utlån til kunder på 30,1 mrd kroner ved utgangen av tredje kvartal. Det eneste problemet er at renteinntektene til NOFI i Q3 var 1,069mrd noe som han nå med et pennestrøk har rettet til 1,1mrd kroner og resonnerer seg da frem til årlig estimert renteinntekt på 4,4 mrd (kraftig opprunding i estimatet altså) , noe som gir en estimert gj.snitt rente til 15%. Hvorpå han skriver: "15 prosent! For å låne penger i banken?". Har ikke lest den oppbrinnelige artikkelen, men regner med at formuleringen der var: "29,3 prosent! For å låne penger i banken?"......

Lite seriøst av en finansjournalist og bomme så kraftig, også bare skifte tallene i resonnementet uten å ta stilling til om overskriften og resten av artikkelen ikke burde vært omformulert også, om ikke trukket i sin helhet da det er åpenbart at journalisten ikke har satt seg nok inn i selskapet av flere grunner enn at han ikke har forstått siste kvartalsregnskap.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2017 kl 17:51 4385

Innsidesalg pleier sjeldent å blir tatt positivt av markedet.
Likefullt har flere innsidere i Nofi hatt mye aksjer.
Det er ikke unaturlig å realisere gevinst med ulike mellomrom. Muligens trenger han penger til et annet prosjekt?Alternativt ser han en utvikling vi normalt dødelige uten spesiell kjennskap til markedet ser. Det er ikke et godt tegn.
Han gikk uansett med solid overskudd etter salget. All ære til han for det.

Får de gjennomslag for skattereformen på andre siden av dammen kan finansaksjer få seg et byks.
Det pumpes penger inn i markedet på sjettegir.
Konsumøkonomi for alle penga. Til og med miljøpartiene og sosialistene er for konsumøkonomi...

Er ikke redd for en dag med nedgang. Det er verre om det blir mange dager i knestående.
Hva som skjer videre vet vi ikke. Ingen vet før etter dagene har gått.

Uansett er Nofi etablert i flere markeder. De utvider og jeg tror de vil vokse i flere nordiske land.
Hva jeg tror gjenspeiles ikke kortsiktig i aksjekursen.
Det er ikke nødvendigvis slik at jeg får rett med ekspansjon heler.
Men at Nofi tjener penger i dag og dagene etter denne må vi være enig om;)

Gidder ikke tippe eller gi råd. Det er for dumt. Jeg tok uansett et lodd til i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Ole_Haaland
01.12.2017 kl 16:33 4413

NOFI brøt ut av en triangelformasjon i høst. Potensialet i denne formasjonen er 125-130 kr. Det vi nå ser er en pullback til støtte som ligger rundt ca 90 kr. Dette kan være et godt tidspunkt å kjøpe på. Vi får bare håpe vi slipper en kraftig korreksjon generelt på børsen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2017 kl 13:38 4511

Hehe, da er vi alt tilbake på 93-tallet.
Moral: Bare hør på onkel Korsar her også :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.12.2017 kl 13:19 4511

Bunnen bør være omtrent der vi er i dag, på ca. 91. Jeg har dermed akkurat bunkret en del på 91-tallet nå.
Tror man legger for mye nerver i at Svenkerud har sikret ut litt profitt nå, han skal ha vel ha til juleakevitten han også?

Spøk til side: Emerald Invest AS, et selskap kontrollert av finansdirektør Pål Svenkerud i Norwegian Finans Holding har i dag altså solgt 300.000 aksjer i Norwegian Finans Holding. Aksjene ble solgt for 94,79 per aksje. Pål Svenkerud kontrollerer etter salget 926.000 aksjer.
Med andre ord: Nå bunkrer vi på 91 med kortsiktig kursmål neste uke på 96.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
3fotsyken
01.12.2017 kl 11:31 4545

Pengemaskiner stuper ikke uten videre. Tror dette er en pust i bakken og gevinstsikring før videre oppgang mot neste kvartal. RSI har ikke vært så lav siden april, da kursen var på 65,-. Så steg den jevnt til 105 1. november, med RSI rett over 70.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare