NODL vs NOL

För tillfället vet jag bara att jag förlorat pengar på NODL om jag säljer nu.
Jag vet att flera här räknar fram och tillbaka på bolagens knapphändiga information.
För tillfället tror jag att det bästa är att sitta kvar i NODL.......Obs, tror.

NOL
EK före emission?
Antal aktier före emission?
EK efter?
Antal efter?

NODL
EK före urskiljning av NOL
Antal aktier före utbytet av aktier?
EK efter?
Antal efter?

Och vad gör huvudägaren?

Till viss del retoriska frågor, men är nyfiken på hur ni tänker.

Är på tjänsteresa hela dagen, så jag kommer att delta på tråden först efter 21.00 / Riot

Redigert 14.02.2020 kl 06:24 Du må logge inn for å svare
FRONT
14.02.2020 kl 10:54 1193

Ringte DNB Markets for å få litt råd om bytte eller ikke bytte...
Fikk NULL HJELP!
For en drittbank. Heldigvis har jeg bare 200 kroner i den banken, og mer skal jeg aldri sette inn der heller.

Kjøpte 4000 aksjer til i NODL idag for å snitte ned på tapet, da gjenstår det bare å se hva jeg skal gjøre med hele posten.....
danmark1
14.02.2020 kl 11:15 1161

Jeg beholder mine NODL. Når der kommer kontrakter på de 2 rigge, vil kursen gå meget højt og selskabet er en klar opkøbskandidat.

Er bare å fylle ut skjemaet som bla. Har blitt postet på flere tråder. Når det er utfylt sender du det til mailadressen som står oppgitt på skjemaet.
trek
14.02.2020 kl 12:00 1112

Skjema for byttehandel finner du hos DNB markets. Hvis du sitter som bankkunde med 200 kr og ikke noe forhold til meglerhuset så tror jeg ikke du skal forvente at en megler skal sette av tid til å diskutere pros & cons av byttehandelen med deg. Tapet av ditt innskudd på 200 kr kan de nok også leve med.
Riot
14.02.2020 kl 21:51 947

OK, intresset var labert. Jag tänker vidare på egen kammare.

FRONT
15.02.2020 kl 12:00 814

De vet jo ikke hva jeg har i andre banker.
De trenger selvfølgelig ikke nye kunder heller da, det er noe med å tenke fremover..... ;-)
Selve skjemaet har jeg, det var bare noen tanker fra de jeg ville ha, men nå har vi jo fått et par tanker fra Dansken her.
FRONT
15.02.2020 kl 12:19 801

Dansken: hvilken verdier blir det igjen i Nodl, og hvor mange aksjer blir det igjen i Nodl etter at de har slettet aksjene som blir borte i byttehandelen?
Slik jeg tolker denne saken så vil det forsvinne en stor verdi ifbm de to riggene på kontrakt men at det blir mye færre aksjer igjen i Nodl?
Hva blir aksjekursen i Nodl da, og må de hente inn penger på mange emisjoner...?
zavva
15.02.2020 kl 12:29 793

Alt som etterspørs på denne tråden finnes i børsmeldingene fra selskapet samt presentasjonen av NOL.

Men enkelt forklart vil det være ca 16mill aksjer igjen i NODL og en har betalt inn 90+90+50MUSD på boreskipene i tillegg til at en vil ha en 20musd cash etter bytte. Dvs en har betalt inn 130kr pr aksje på boreskipene samt sitter med 11kr’ aksje i cash etter byttet er gjennomført.

Selv har jeg sendt inn bytteskjema på 35k aksjer og forsøker på 95% da jeg vil inn i NOL og heller ha en liten lottobong i NODL.

Har svært ved at forstå, at du vil bytte, når man ser på dit regnestykke. Jeg beholder alle mine NODL aktier, da jeg ikke er interesseret i udbytte, men kurstigning og tænker længere frem.

Blir nok moro for deg å se NODLkursen når aksjene handles ex rett til å bytte aksjer

Du tar da veldig høy risk å sitter igjen med 2 drillskip uten finansiering og kontrakter.

Hvis kursen går veldig lavt ex bytterett er det mulig jeg kjøper en del, er jo trossalt en rimelig opsjon på gode nyheter.

Kursen har været stigende de seneste dage og jeg tror, det vil fortsætte. Jeg forventer nyheder fra NODL efter byttet.

Nyhet om emisjon kanskje

Danmark1 eller damn er jo den sløveste kniven i skuffen her på forumet. Du har ingen aksjer og ingen penger. Du hadde kanskje noe konfirmasjonspenger engang, men alt er borte gjennom mislykkede investeringer innen olje, siden blant annet skifer skulle kollapse i 2016. Alt du tar i er gråstein og du hausser uten skam. Du er ingen swingtrader, da du ikke engang vet hva det betyr. Du burde skamme deg noe så jævlig og jeg har rapportert deg til admin, jmf. Opprydning av gjentagende støy på ulike tråder uten innhold. Jeg håper den nye admin tar tak i det, da den gamle gav like mye faen som det du gjør, gjennom dine talentløse og kunnskapsløse råd til småsparere. Du burde blitt stilt økonomisk ansvarlig for tullet dit.

Det er helt vilt at Nick som deg får holde på sånn i mange år. Du er en jævla skam og du har ingen penger, bare en demo konto som også er blodrød.

Du kan mene, hvad du vil. Fakta er, at jeg havde overskud på mine investeringer i 2019 i olieservice. Hvorfor du overhovedet kommer med denne svada uden begrundelse, forstår jeg ikke.

Hvorfor i alverden skulle det være nødvendigt?

For å hente ut drillskipene fra verfet, eller har du 500musd å låne til NODL?

Nej, men det er der andre der har, når det bliver aktuelt. :-)

Tviler på at de vil låne bort 500mUSD til to rigger som tilsammen er verdt 500mUSD.

Værdien af riggene kender vi i 2021. Meget kan ske inden.

Hva mener habitten at kursen etter ex dato vil være?
Nå sier jo Zavva at på de 16 mill aksjene som blir igjen i Nodl, så er det betalt inn 130 kr pr Nodl aksje på verdiene som blir igjen.
Emisjon på 500 mill USD blir ikke noe problem for Fredriksen å få til hvis Nodl skulle få attraktive kontrakter. De vil jo ikke ta drillskipene sine ut av verftet før de har gode kontrakter på hånden leste jeg idag.

Tviler på at det blir emisjon på 500, men det trengs nok en emisjon for å hente ut riggene. Jeg håper selvfølgelig at kursen er høyest mulig på ex datoen 21 februar, men spåmann er jeg ikke, men jeg regner med at kursen i NODL kommer til å falle mye. Hjelper lite at det er betalt inn 130kr per aksje når riggene er blitt mindre verdt siden innbetalingen.

Jeg sier det er betalt inn 130kr pr aksje i NODL samt det
vil være 20musd cash på bok. Alikevel overtegner jeg i NOL og håper virkelig flere av dere ikke bytter slik at jeg kanskje får opp mot 95% (tipper jeg får 87-88%).

Alt kan skje på børs men for min investeringsprofil er NOL utvilsomt det beste caset. Kommer nok til å handle en porsjon NODL om den faller ned dit jeg tror etter byttet (5-7kr)

Logikken er enkel:

Jeg ønsker å eie de to fine damene som er fruktbare innen kort tid - ref utbytte. Så holder jeg meg delvis inne med de to stygge damene men de trenger nok et par år for å bli flotte. Innen den tid har trolig de to fine gitt meg en del fine kvartalsvise hyrdestunder.
Redigert i går kl 18:26 Du må logge inn for å svare

Zavva: du gir ryddige og gode svar, setter pris på det.👍 i tillegg har du evnen til å si hva du har tenkt å gjøre, uten å pushe andre i samme retning.

Kommende uke blir svært spennende. Dere som ikke har bestemt dere bør følge utviklingen nøye.

Det er først denne uken vi vil få hint om hvordan markedet vil prise «nye» NODL. Med dagens sentiment innen rigg er 40kr NOL et fint utgangspunkt - dvs 16,7kr før bytte. Alt over dette er i mine øyne det markedet mener verdien av NODL vil være.

Eksempel:

Sluttkurs: 17,7 = 6,68
18,7 = 13,37 (...)
19,7 = 20,04

Dvs dersom NODL slutter på 17,7 kommende torsdag forventer jeg at NODL handles til rundt 7kr på fredag (ex dato)

Merk at min forutsetning om NOL 40kr er helt avgjørende for regnestykkene over.
Redigert i går kl 21:34 Du må logge inn for å svare