Fremtidig Inntjening for PLT

Slettet bruker
PLT 14.02.2020 kl 10:50 11392

I Q4 solgte polight 109k lenser og 91k drivere. Dette utgjorde en inntjening på 2 mill. Roughly er dette 10kr per enhet.

Selger Polight 1,5 millioner enhet i kvartalet går de altså ca i null.

1. Barcode blir bekreftet lansert sent 1h eller tidlig 2h.

2. De leverer allerede til 2 produkter for konsum.

3. De har 5 ferdige poc som kan bli designwin. 7 ongoing poc og 5 planlagte poc i consum.

4. Selskapet er «confident» på flere designwins inneværende år.

Dagens nedgang skyldes dårlig innsikt i caset, eller et ønske om himmelferd basert på dagens presentasjon. I denne aksjen er det kun en ting man skal gjøre, og det er å fylle på.

Jeg tror de 2 designwin vi har sett i år kun er starten. Dette er antakeligvis bare starten på en snøball som har startet å rulle. Anbefaler alle å ignorere støyen som er i dag!


Redigert 21.01.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
2211
17.02.2020 kl 18:10 2371

Når du begynner å tenke på hvor stort markedet for smarte briller kan bli 🤑🤑 når de er ferdig utviklet og dette fungerer. Vil det bli enormt 😉 Hegner fremstår like håpløs som alltid og hva plt prises til viste de ikke🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤔 jeg likte Hva jeg hørte fra Isaksen når det gjelder fortjeneste, volumet på produksjon har her alt å si med høt volum er det ikke mye selvkost på hver linse og med pris 1,5-2$ kan vi vel si 16 kr PR linse til høyvolum produkter. Tlens kommer sikret i mange smartklokker. 👍👍 det har også THE BANK OF NEW YORK troa på 😎
Gasman
17.02.2020 kl 20:58 2170

Latterlig interview, som vanlig på Hegnar TV. Virker som TH er mer opptatt av å iscenesette seg selv som oldscool investor som regner alle aksjer etter p/e fremfor å se et selskap som det det er. Hva er poenget med å raljere over «pølsbod»-omsetning i et oppstartselskap? Hvorfor tar de i det hele tatt inn Polight hvis de ikke er interessert i hva de har å by på? Og han grå mannen Hegnar sitter sammen med: klarer ikke en gang å lese riktig MCAP! Han har jo ikke akkurat verdens vanskeligste jobb. Skal bare lese dagens kurser... Som en fotballstudiovert som skal lese tabellen...
Slettet bruker
17.02.2020 kl 21:14 2136

Enig med deg Gasman! Latterlig intervju.. Skulle tro det var et utdrag fra Rorbua....
Londonmannen
17.02.2020 kl 21:36 2089

Dere kan ikke bli overrasket over dette. TH er kun nogenlunde oppdatert på selskaper med fokus på fisk, olje og shipping. Kommer man til Hegnar TV med noe som smaker av revolusjonerende teknologi eller farmasi, da ser du hvordan tomheten brer seg i øynene til de to gamle herrene. Da er de fullstendig lost og det som kommer ut fra brødboksen deres ville normalt rettferdiggjort at de ble hentet av menn i hvite frakker. ;-)) Heldigvis er det mer oppdaterte personer som avgjør hvorvidt TLens skal benyttes.
Anders9ls1
17.02.2020 kl 21:45 2050

Man skal kunne forvente mer av noen som tar sats på å være Norges ledense finansavis. Hvis de først skal bringe det opp er det bedre å slippe til noen som kan fortelle hvem og hva poLight faktisk er og har potensiale til å bli. Ikke nok med at de dummer seg ut nå, men de står jo i fare for å bli fullstendig latterligjort i ettertid også.
Redigert 17.02.2020 kl 21:46 Du må logge inn for å svare
Raven79
17.02.2020 kl 22:39 1952

Ja det var ikkje mye forståelse av noen ting av mr. TH på det innslaget.. Og det er merkelig at finansfolk i Norge ikkje vett bedre om framtidig teknologi enn dette.. Er det oss som er aksjonærer i Polight som drømmer for mye,eller er det "Gamlekarer" som er gått ut på dato? Etter mitt amatørmessige aksjehode må eg påstå at me Polightere er på rett vei !
Cumulus
17.02.2020 kl 22:39 1950

Hegnar røper uvitenhet og arroganse. Han stiller uforberedt på sending og tror nok selv at han kan dra det i land med rutine og pondus. Men det blir bare flaut og pinlig. Mannen høres ut som han er 95, men han er nok bare 80.
FunHouseComp
17.02.2020 kl 22:45 1924

Jeg synnes Isaksen fintet denne gamle mann svært pent. Det jeg liker med Isaksen er at han er rolig og troverdig. Holder kortene til brystet, informerer om sak og produkt på en ryddig måte. Han driver ikke med TV shop.
Redigert 17.02.2020 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Raven79
17.02.2020 kl 23:07 1874

Så sant så sant !
Anders9ls1
19.02.2020 kl 21:24 1599

De tok utfordringen å fikk kilden selv inn i studio dagen etter, men hadde de gjort noen som helst forhåndsresearch? Haha, ja, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine egentlig, men jeg har sett min siste FAtv sending.
Gasman
19.02.2020 kl 22:37 1521

En ting jeg beit meg merke i, var den negative, nærmest harselerende vinklingen på at Polight var inne i det Kinesiske markedet, og antagelsen om at det var Samsung/ Apple som er det eneste som virkelig teller.
Xiaomi er verdens 4. største selskap innen mobiltelefoner. De er blant annet det største selskapet i India og har en vekstrate som Apple bare kan drømme om.
Flott om vi får napp hos flere av de store, men det er altså rikelig med muligheter der vi er nå!

Jeg tror også at kinesiske selskap lar seg inspirere mer av Samsung enn av Apple. For oss som kjøpte store stereoanlegg for komfengene var Samsung det værste skrotet. Nå er de et high-end selskap som overgår Apple på ytelse, design og brukervennlighet. Jeg tror kineserne vil ha produkter som tar teten og som ikke bare selger på å være billigere enn de andre. Derfor tror jeg de også kan være mer villige til å satse på ny teknologi som kan overgå konkurentene, for eksempel innen bedre kameraer.
FunHouseComp
19.02.2020 kl 22:42 1501

Man bør anta det - det er svært sannsynelig. Det som er helt sikkert er at man ikke kan lære en gammel hund å sitte. Trygve Hegnar og hans løpegutter er utdatert. Denne mannen med linjal også - hammerstad eller hva pokker han hete.
Redigert 19.02.2020 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2020 kl 23:31 1444

Løpegutten er Hammers om du ikke har forstått det enda.