Utsikter for 5 farmaaksjer - andre halvår 2018

Slettet bruker
BGBIO 30.07.2018 kl 11:42 34204

BGBIO:
Aksjen er fremdeles opp 55% siste 12 mnd, men bak disse sterke 12 mnd-tallene ligger også at aksjen har korrigert mye ned fra årets topp på 54,80 etter den rå stigningen fra 22. Jevnt over lav omsetning i første halvår, klar indikasjon på ventefase så langt. Aksjen ser imidlertid ut til å ha bunnet ut på 32-tallet og snudd oppover. Sentrale kursdrivere i andre halvår vil være meldinger om faktiske resultater så vel som vellykket framdrift fra 5 parallelle prosjekter. Kursmål ved årsslutt: 58-62. Altså sterkt kjøp, middels risiko.

NANO:
Aksjen har falt +/-20% både siste 6 og 12 mnd., men er ytterligere ned fra hovedemisjonen på 114 lengre tilbake. Aksjen preges av korte perioder med økt volum og volatile mønstre, med lengre grå/flate perioder i mellom (som nå). Aksjen må anses å være i en ventefase, der største usikkerhet (og også oppside) i andre halvår er om rekrutteringsprosessen for PARADIGME går greit. Signaler om slitasje på den omfattende rekrutteringen som skal skje i hørst kan sende aksjen ned mot 50, friksjonsfri rekruttering (som jeg har liten tro på) kan sende aksjen opp i 70-80.
Kursmål ved årslutt: 60 (forutsetter en viss slitasje på rekrutteringssiden). Altså hold. Relativt lav risiko for større fall under 50-55.

TRVX:
Aksjen har hatt et sørgelig år med nesten halvering fra høyeste kurs i 2018. 12. juli annonserte imidlertid Targovax og SOTIO at første pasient var dosert i Phase I/II kombinasjonsforsøk for ONCOS-102 med DCVAC. Litt parallelt med NANO blir det derfor en stund til signifikante medisinske data foreligger, mens spenningen er mest knyttet til om prosessen som sådan går greit. TRVX har trolig et større rekylpotensiale enn bl.a. NANO, og kan overraske utover høsten.
Kursmål ved årsslutt: 20. Altså sterkt kjøp, men høy risiko.

PCIB:
PCIB har vært en drømmeaksje siste 12 mnd (opp 133%) for dem som våget å satse i fjor sommer. Siste halve året har imidlertid kursen stått stille, og videre utvikling er beheftet med stor usikkerhet. Svært få meglerhus har levert noe troverdig på videre utvikling, og risikoen for en korreksjon tilbake etter det som kan tolkes som et prematurt oppgangsrally i vinter kan slå ut når som helst.
Kursmål: Vidåpent, utviklingen kan gå begge veier. Noen tror dette er aksjen som vil overraske mest positivt i andre halvår. Risikoen også uklar, men må anses høy (bl.a. om det ennå ikke er tatt ut fullt fall/bunning oppnådd fra siste rally). Jeg har analysert denne aksjen i flere år, vært inne både i lengre og kortere perioder, og det har alltid vært blytungt å "lese" kommende utvikling. Ønsker derfor heller ikke å gi noen tydelig salgs- eller kjøpsposisjon.

PHO:
Alle masochisters mor, som har vært promising siden yngre steinalder og aldri funnet rette målsnøret, inkludert noen kursendringer underveis :-)
Aksjen hadde imidlertid en langvarig håpefull periode (positiv hovedtrend) fra okt 2014 til høsten 2016, hvorpå aksjen begynte en tilsvarende negativ hovedtrend fra. ca. 50 til 22-tallet høsten 2017. Derpå en ny positiv hovedtrend fram til nå (opp nesten 50% siste året). Mange tålmodig lidende har derfor hatt en lykkelig periode lenge nå. Men også her kryper en sterk usikkerhet inn: Når snur det nedover igjen? Her kan jeg få mye tyn, fra dem som mener aksjen har sterke saker i loopen framover. Jeg klarer ikke å se det tydelig, men lar meg lett overbevise :-)
Kursmål: Jeg velger å ta den litt optimistke linjen her, og setter 48 ved årslutt. Risiko: Middels - historisk har aksjen alltid gitt anledning til å hoppe av i tide når det har båret utfor, og likedan henge seg på nye oppganger. Jeg kjenner folk som har jobbet hardt og lenge med denne aksjen, og nesten alltid har klart å bruke hovedtrendene til lønnsomme innganger og like fornuftige "tøm og røm" når nedganger har begynt. Anbefaling: Ikke kjøp denne aksjen før du vet at du kan nok børsteori.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2018 kl 17:22 3847

Det forventede kvantespranget i PHO har startet, og lar seg neppe stoppe med det første.
tixis
27.09.2018 kl 23:17 3442

NANO: Storeslem ikke før neste år?" Korsar NANO 30.12.2016 kl 15:57 4765

Hehe, jeg fikk alltid nabogutten til å grine når jeg på første nyttårsdag fortalte ham at han "dessverre ikke hadde fått julegaver i år".
Nå på lille nyttårsaften må vi snu på dette: Vi får (trolig) ikke storeslem før neste år. Vart du skræmt no? Hehe.

Skal vi dermed tippe hvordan aksjen vil gå neste år? Jeg drar en nyttårsfrekkas:

a) Påske: 145 (nye meldinger)
b) 1.juli: 139 (Pareto skaper ferieuro)
c) 1. okt.: 188 (etter shortskvis)
d) 31.12.17: 298 (melding om forventet konkret kommersialisering)

TyrionIV
04.11.2018 kl 17:32 2476

Bgbio:
kurs 30/7: 33,30
spådommen til Korsar v/årsslutt: 58-62
idag: 32,80
utvikling: -1,5 %
utvikling aksje må ha for å nå kursmål årsslutt: + 76-89%

Nano:
kurs 30/7: 63,95
spådommen til Korsar v/årsslutt: 60
idag: 63,30
utvikling: -1 %
utvikling aksje må ha for å nå kursmål årsslutt: - 5,5%

trvx:
kurs 30/7: 12,08
spådommen til Korsar v/årsslutt: 20
idag: 8,27
utvikling: -31,5 %
utvikling aksje må ha for å nå kursmål årsslutt: + 142%

pcib:
kurs 30/7: 49,39
spådommen til Korsar v/årsslutt: så ingen tydelig salgs- eller kjøpsposisjon (status quo?)
idag: 24,90
utvikling: - 49,5%
utvikling aksje må ha for å nå kursmål årsslutt: (for å nå status quo + 98,3 %)

Pho:
kurs 30/7: 36,00
spådommen til Korsar v/årsslutt: 48,00
idag: 51,30
utvikling: + 42,5 %
utvikling aksje må ha for å nå kursmål årsslutt: - 6,4%
Legoland
10.11.2018 kl 17:34 2174

Det er lov aa skifte mening. Limer derfor inn den du hadde om PHO den 10.08.2018:
"Photocure: 3Q vil gi ytterligere drivstoff til kursen med gode signaler fra US om økt salg der. Ibsen øker nok også salget noe der Frankrike muligens kommer med nye refusjonsordninger igjen, mens Norden holder seg. Triggere også i nye markeder og salg av Cervira mm.
Kurs ved nyttår: Kr. 100,- (he,he, litt subjektivt for det er her jeg har farmaaksjer)"

I mellomtiden har fleksi faatt full refusjon i USA, salget i USA, Europa og Norden har steget. Saa forutsetningene for aa naa dine 100 til aarsslutt er allerede fakta.

Jeg unner deg saa hjertens den millionen du skriver aa ha tjent paa PHO, men den bastante uttalelsen du kommer med i dag:- aldri mer PHO - har jeg vansker med aa forstaa logikken i. Med ditt vekstpotensial paa 150% til hundre konkluderer du som "brent barn skyr ilden".