Utsikter for 5 farmaaksjer - andre halvår 2018

Slettet bruker
BGBIO 30.07.2018 kl 11:42 34167

BGBIO:
Aksjen er fremdeles opp 55% siste 12 mnd, men bak disse sterke 12 mnd-tallene ligger også at aksjen har korrigert mye ned fra årets topp på 54,80 etter den rå stigningen fra 22. Jevnt over lav omsetning i første halvår, klar indikasjon på ventefase så langt. Aksjen ser imidlertid ut til å ha bunnet ut på 32-tallet og snudd oppover. Sentrale kursdrivere i andre halvår vil være meldinger om faktiske resultater så vel som vellykket framdrift fra 5 parallelle prosjekter. Kursmål ved årsslutt: 58-62. Altså sterkt kjøp, middels risiko.

NANO:
Aksjen har falt +/-20% både siste 6 og 12 mnd., men er ytterligere ned fra hovedemisjonen på 114 lengre tilbake. Aksjen preges av korte perioder med økt volum og volatile mønstre, med lengre grå/flate perioder i mellom (som nå). Aksjen må anses å være i en ventefase, der største usikkerhet (og også oppside) i andre halvår er om rekrutteringsprosessen for PARADIGME går greit. Signaler om slitasje på den omfattende rekrutteringen som skal skje i hørst kan sende aksjen ned mot 50, friksjonsfri rekruttering (som jeg har liten tro på) kan sende aksjen opp i 70-80.
Kursmål ved årslutt: 60 (forutsetter en viss slitasje på rekrutteringssiden). Altså hold. Relativt lav risiko for større fall under 50-55.

TRVX:
Aksjen har hatt et sørgelig år med nesten halvering fra høyeste kurs i 2018. 12. juli annonserte imidlertid Targovax og SOTIO at første pasient var dosert i Phase I/II kombinasjonsforsøk for ONCOS-102 med DCVAC. Litt parallelt med NANO blir det derfor en stund til signifikante medisinske data foreligger, mens spenningen er mest knyttet til om prosessen som sådan går greit. TRVX har trolig et større rekylpotensiale enn bl.a. NANO, og kan overraske utover høsten.
Kursmål ved årsslutt: 20. Altså sterkt kjøp, men høy risiko.

PCIB:
PCIB har vært en drømmeaksje siste 12 mnd (opp 133%) for dem som våget å satse i fjor sommer. Siste halve året har imidlertid kursen stått stille, og videre utvikling er beheftet med stor usikkerhet. Svært få meglerhus har levert noe troverdig på videre utvikling, og risikoen for en korreksjon tilbake etter det som kan tolkes som et prematurt oppgangsrally i vinter kan slå ut når som helst.
Kursmål: Vidåpent, utviklingen kan gå begge veier. Noen tror dette er aksjen som vil overraske mest positivt i andre halvår. Risikoen også uklar, men må anses høy (bl.a. om det ennå ikke er tatt ut fullt fall/bunning oppnådd fra siste rally). Jeg har analysert denne aksjen i flere år, vært inne både i lengre og kortere perioder, og det har alltid vært blytungt å "lese" kommende utvikling. Ønsker derfor heller ikke å gi noen tydelig salgs- eller kjøpsposisjon.

PHO:
Alle masochisters mor, som har vært promising siden yngre steinalder og aldri funnet rette målsnøret, inkludert noen kursendringer underveis :-)
Aksjen hadde imidlertid en langvarig håpefull periode (positiv hovedtrend) fra okt 2014 til høsten 2016, hvorpå aksjen begynte en tilsvarende negativ hovedtrend fra. ca. 50 til 22-tallet høsten 2017. Derpå en ny positiv hovedtrend fram til nå (opp nesten 50% siste året). Mange tålmodig lidende har derfor hatt en lykkelig periode lenge nå. Men også her kryper en sterk usikkerhet inn: Når snur det nedover igjen? Her kan jeg få mye tyn, fra dem som mener aksjen har sterke saker i loopen framover. Jeg klarer ikke å se det tydelig, men lar meg lett overbevise :-)
Kursmål: Jeg velger å ta den litt optimistke linjen her, og setter 48 ved årslutt. Risiko: Middels - historisk har aksjen alltid gitt anledning til å hoppe av i tide når det har båret utfor, og likedan henge seg på nye oppganger. Jeg kjenner folk som har jobbet hardt og lenge med denne aksjen, og nesten alltid har klart å bruke hovedtrendene til lønnsomme innganger og like fornuftige "tøm og røm" når nedganger har begynt. Anbefaling: Ikke kjøp denne aksjen før du vet at du kan nok børsteori.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.08.2018 kl 12:17 8761

PCIB har ikke kommet med nyheter og de fleste handler etter det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
03.08.2018 kl 14:43 8663

Sjekk denne linken. Kan ikke se et verken NANO, BGBIO eller TRVX er påmeldt på noen av disse. Merkelig.
https://eurooncology.cancersummit.org/
TRVX er meldt på en haug til høsten!
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.08.2018 kl 19:45 8539

Anders,
tror vi må vente litt og se her. Det kan også være at selskapene ikke melder før de har fått formelt bekreftet at de er antatt på det de søkt på.
Det har vi sett eksempler på flere ganger før.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.08.2018 kl 13:45 8242

Ny "farmauke" er i gang, etter forrige ukes flate/grå tendens. Som diskutert i forrige uke er det foreløpig ikke de store bevegelsene på gang denne uka heller, og volumet er labert. Likevel, 3 av de 5 er i pen pluss i dag (les: bedre enn indeks), mens NANO og PHO vaker rundt null.
Merk: Der synes å være et positivt undertrykk i sektoren nå, så de som trader tight på marginer sitter selvsagt og følger tegn til volumøkning i enkeltaksjer, da dette typisk indikerer at en aksje i dagens sentiment skal opp litt. Vi har sett forventet effekt på PCIB for dette, mens det kanskje kan bekymre litt at NANO ikke har reagert på samme volumindikasjon i dag. Man skal ikke overdrive slike signal, for det er uansett så spakt i sektoren nå at man ikke skal "overlese" intradagsbevegelser.
Edit: BGBIO er også slakk på volumet at den kan lett vake noen tilfeldige tiøringer i begge retninger.

Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 11:34 7940

Så har det snudd til litt mer interessante saker både i NANO og BGBIO, mens PCIB og TRVX sliter.
NANO kan være i ferd med å etablere seg klarere i trendkanal 65-70, der vi en slik fase kan se opp til 2-3 kroners dagsvolatilitet. Aksjen har vært helt oppe i 68,90 før i dag, men stanget i begynnende motstand og er nede rundt en krone derfra nå. Uansett er dette pene tekniske signaler i denne fasen. Spørsmålet er om og hvor lenge dette holder, eller om aksjen vil falle tilbake til rundt 65 utover i resten av uka, Volumteknisk bør dette nivået imidlertid stå seg OK.
BGBIO kan ha begynt et lite "privat" rally nå (akkurat nå opp over 7%), dog ikke på imponerende volum. Årsak til oppgangen nå? Ingen klare forklaringer, men vi vet jo at det ligger forventninger rundt flere pågående, parallelle prosjekter utover høsten. Vi får bare vente og se om det kommer meldinger etter hvert.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
opto
08.08.2018 kl 11:46 7776

Photocure kom med tall som markedet liker i dag. Hva tror du om utviklingen av Pho framover ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 11:54 7750

Jeg kommenterte ikke PHO foreløpig, fordi jeg ikke har rukket å se nærmere på hva som skjer i dag, Men selvsagt kjempe moro at det går så bra nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Bullandbear
08.08.2018 kl 11:56 7737

AML og MDS resultater snart?
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02488408

Actual Study Start Date : September 2014
Estimated Primary Completion Date : August 2018
Estimated Study Completion Date : August 2018
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.08.2018 kl 12:40 7642

Hehe, jeg har såpass liten post i PHO at jeg ikke har prioritert å sjekkeløpende. Men når den nå er opp over 11% bør jeg kanskje det? :-)
Jeg satte 48 som frekt kursmål i startinnlegget, så foreløpig har jeg ikke dummet meg helt ut på retningen i hvertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 15:50 7385

I dag tok jo PHO et stort skritt i retning mitt kursmål på 48. Og det mye raskere enn antatt.

Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
09.08.2018 kl 17:00 7324

Korsar, 48 var kursmål ved nyttår. Jeg tror du har dummet deg ut. Det er 5 måneder igjen og ved nyttår trer den nye refusjonsordningen i kraft.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.08.2018 kl 21:00 7204

Medisinmannen,
du har fasit for årsslutt allerede altså?
Imponerende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 09:27 7089

Jeg ser at Medisinmannen m.fl. er i gang med den vanlige forumtabben: Tro at en oppgang i aksjen man sitter i bare kan framskrives oppover ad libitum.
Vel, jeg så nå alle tekniske tegn til korreksjon (så sterk oppgang er typisk ikke bare substansiell, men også sentimentdrevet). Så jeg gar nå gjort det jeg gjør når slikt blir tydelig: Selger meg ut. Jeg går imidlertid gjerne inn igjen hvis jeg ser klare tegn til ny oppgang,. Men denne oppgangen var raskere og langt over det jeg teknisk forventet på dette tidspunkt, og jeg er redd vi skal få en ruskete periode før det evt. kan ta av igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
trigger1
10.08.2018 kl 09:39 7063

Enig med deg i hovedsak, Korsar. Og en avventende holdning kan nok lønne seg. Imidlertid er det etpar ting som kan pushe den ennå høyere på kort sikt. Om det skulle komme en melding knyttet til nye markeder for hex/cys, en bullish melding om ny ceo eller (litt mer tro/håp, men på overtid) - salg av Cevira med utbytte som følge. Og på håp-siden: Innsidekjøp. Men igjen - mest sannsynlig lønnsomt å avvente litt til hypen roer seg ned. Jeg er klar til å øke beholdningen. Har lenge hatt tro på at dette blir en langsiktig cashmaskin. Her er det ingen lisensavtale - det aller meste av fremtidige inntekter vil gå rett på bunnlinjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 09:41 7056

. Den kom seg opp til det nivå den har ligget i siste decennium. Før tyngdekraften gjorde sitt. Jeg vil håpe PHO blir bra i fremtiden.
Men foreløpig går den med underskudd og har noe å bevise.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Oregon
10.08.2018 kl 10:06 7011

Hartvigsen, Trigger og Korsar: Hadde dere uttalt det dere skriver før børsstart i dag så synes jeg det hadde stått respekt av det dere skriver. Men når dere langt etter børsåpning kommer med backtrading blir det bare irriterende. Likeledes kommer det sikkert krypende inn noen som forteller stolt når dagen er over at de solgte på topp, hvis ikke da ikke Photocure henter seg inn igjen i løpet av dagen ( da holder man bommen for seg selv).
For ikke å virke nedlatende kan jeg fortelle at jeg solgte 1/3 av portefølgen på ca. 40,50 (bommet altså noe) i går på morgenen og trodde ikke at den skulle gå videre opp i går. Jeg har forøvrig stor tro på PHO videre framover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 10:10 6997

Oregon,
hvis du sjekker tid for da jeg meldte salg, så har PHO sunket 2 kroner etter det. Vurderte en evt. bunnfiske-trade da aksjen var nedom 40-tallet, men prioriterte andre ting.
Jeg ser ingen grunn til å endre mitt kursmål på 48 ved årsslutt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Oregon
10.08.2018 kl 10:27 6967

Korsar: Klokken 9:27 hadde den allerede falt fra en topp på 45,80 ved start til 43,30 så det er vel med litt fasiten i hånda at dere uttaler dere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 10:37 6947

Oregon,
ikke prøv med stråmenn: Jeg SKREV om salget kl. 09:27, jeg solgte på 44-tallet.
Nå fikk jeg forresten mine 10.000 aksjer tilbake på 40 flatt, et nivå jeg tror vil lønne seg å trade inn på i dag.
Under 40 var trolig et SL-fall som vil gi ny salgsmulighet på 42+.
Vi får se.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Oregon
10.08.2018 kl 10:55 6923

Jeg har hentet inn min 1/3 og kjøpt og solgt flere ganger hvis du skulle lure på det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 11:07 6900

Aksjen stod i 45.- da jeg skrev min lille notis. Forøvrig var jeg med på IPO'en i Anno Domini 2000 til 50.- så kursen er vel rimelig selv om det er kommet til noen flere aksjer ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
10.08.2018 kl 11:12 6892

For å gjenta meg sjæl: Verken BGBIO eller NANO melder om ingen upcoming events og vi skriver 10. august. TRVX derimot er fullbooka fram til Jul. Jeg sitter i alle 3 selskapene og er en smule bekymra.
Siden denne tråden tar opp utsikter for pharma, er dette kanskje mer relevant i stedet for endeløse fantasier eller hvor flinke vi er

Ha ei ellers forrykende hælj alle sammen!
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 12:09 6846

Anders,
tror ikke du skal engste deg SPESIELT for at det ikke er meldt mer på forhånd i de nevnte selskaper:
- Vi vet allerede at BGBIO vil ha en del å melde utover høsten fra hele 5 parallelle prosjekter. De vil raskt melde inn data når de faktisk foreligger, men jeg antar de ikke ønsker å låse seg i langsiktige konferansebookinger foreløpig. Det er for øvrig ikke uvanlig at selskaper i disse fasene har avtalt reservasjoner om presentasjoner på sentrale konferanser hvis visse måltall oppnås, som markedet trenger å bli informert om. Det vil for øvrig også gjelde NANO i denne fasen.
- NANO er som forventet mht. konferanser, der kan ikke forventes mye data før jul. Derimot er det usikkerhet i markedet om de klarer rekrutteringsplanene denne gangen. Det er DET markedet er mest spent på hos NANO nå.
- TRVX er vanskelig å spå om, da de er i en løpende omleggingsfase siden de måtte droppe det tidligere hovedløpet. Jeg har for min del kjøpt en del i aksjen i påvente av en viss rekyl når markedet ser at det retter seg. Aksjen er jo nominelt sett svært billig nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Oregon
10.08.2018 kl 12:14 6828

Andersiverden: Kloke ord, " endeløse fantasier eller hvor flinke vi er".

Tråden handler i starten om å si noe om kursutvikling andre halvår for 5 farmaaksjer med tipping av sluttkurs ved nyttår eller deromkring og for å SYNSE LITT så setter jeg opp firmaene i prioritert rekkefølge ut fra hvordan jeg tror de vil lykkes dette halvår.

Photocure: 3Q vil gi ytterligere drivstoff til kursen med gode signaler fra US om økt salg der. Ibsen øker nok også salget noe der Frankrike muligens kommer med nye refusjonsordninger igjen, mens Norden holder seg. Triggere også i nye markeder og salg av Cervira mm.
Kurs ved nyttår: Kr. 100,- (he,he, litt subjektivt for det er her jeg har farmaaksjer)

NANO: Alt handler nå om de fortsetter videre etter plan med rekruttering til Paradigme og at Archer-1 starter opp. Produktet Betalutin har allerede god dokumentert effekt, fast track fra FDA er et betydelig kvalitetsstempel og med utprøvning i rute vil nok NANO lykkes, spesielt på sikt komboen med Betalutin og Rituximab ( Archer 1). DLBCL utprøvningene kan slå litt negativt ut da DLBCL er en veldig lite homogen sykdomsgruppe av lymfomer og det spørs nok om Betalutin treffer like godt der som singel agent. Når det letes etter biomarkører for undergrupper så kan det tyde på at det ikke virker bredt nok innenfor DLBCL.
Kurs ved nyttår: Kr. 80,-

PciB: Det avhenger nå av om leveringsteknologien for alvor slår igjennom, men synes det drar ut veldig med å få dokumentert effekten både for kjemo, vacc osv. Tror kanskje det ikke skjer så mye videre på denne side av nyttår. Har undret meg over at det går så tregt da flere tester ut teknologien og at ikke noen av de større BP vil inngå partnerskap, men fortsatt velger å være litt hemmelige.

Kurs ved nyttår: kr.60,-

BerGenBio: BGBIO henger litt i tauene; interimresultatene som ble lagt fram i juni gav ikke understøttelse til de store forventningene som AXL og BGBIO hadde bygget opp og kursen har falt fra 50 tallet til nå 33. Bemcentinib synes foreløpig ikke å ha optimal komboeffekt sammen med andre viktige etablerte cancerpharma og selv om de har en viss effekt som singel agens på visse kreftformer så er de kommet ut litt under forventning.
Kurs ved nyttår: Kr. 30,-

Targovax: Targovax har hatt to bein å stå på ( TG og Oncos), men byggverket er nå inntil videre redusert til et ( litt ustødig) bein og TRVX lever litt farlig med høy risiko da immunologisk cancerterapi ( eks. Oncos) i denne form fortsatt ikke har hatt sitt gjennombrudd og spørsmålet er om TRVX får det.
Kurs ved nyttår: Kr. 10,-
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
10.08.2018 kl 12:26 6810

Mye klokt fra Korsar og Oregon!
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 12:37 6791

Oregon,
takk for at du prøver å følge opp trådstarten med tilsvarende konkrete status- og utsiktsomtaler for de 5 aksjene.
Det er voksent gjort, i stedet for disse evinnelige usaklige, og ikke minst inkompetente, personangrepene farmatrådene er infisert med.

Til saken: Jeg er ikke enig i en del av dine diagnoser, men her er jo poenget nettopp å få fram ulike synspunkter (siden ingen av oss vet noe sikkert).

PHO: Dine forhåpninger rundt PHO er helt OK, jeg har ikke så sterke synspunkter her, men opprettholder mitt 48 ved årsslutt da jeg ikke tror selskapet vil levere mer overbevisende markedsgrep enn det den kursen kan forsvare.

NANO: Interessante tanker du har rundt NANO, der jeg faktisk deler litt av det du sier. Jeg har kursmål 60 ved nyttår, men vil slett ikke utelukke at du kan komme nærmere med 80.

PCIB: Ditt kursmål 60 er like bra som noe jeg selv ville foreslått. Vanskelig aksje å vurdere for tiden.

BGBIO: Her har du halve kursmålet av meg. Min vurdering er at selskapet vil komme relativt sterkere senere i høst (les: på bedre medisinske resultater enn du synes å forvente), men vi får se.

TRVX: Tror ditt kursmål (halvparten av mitt her også) vil passe omtrent til (senest) november/des. trolig litt før, da jeg mener å se en prosess som da vil begynne å slå ut. Kursmål 20 hos meg er frekt ut fra dagens bilde og du kan lett få rett om 10, men vi får se. Jeg har kjøpt en del på dagens lave nivåer, og ser gjerne at JEG får rett :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 13:24 6750

Vel, i tråd med min vurdering av PHO som volatil og usikker, så solgte jeg raskt ut mine 40-blank aksjer nå. De gikk for 42,50 i en enkeltpost på 10.000 aksjer, så likviditeten i aksjen kan man uansett ikke klage på. Min moral for en så usikker aksje er: Penger i hånden er bedre enn en større men usikker oppside somewhere in a promising future,

PS: Min børsfilosofi er som kjent å gjøre penger på kortsiktige trader mens man samtidig plasserer seg for mer langsiktige (og større) oppsider. Men å bli med nedover på åpenbare fallsituasjoner, det gjør jeg uansett aldri. Som nevnt før: Uansett promising future for en aksje, så hopper jeg av dersom den begynner å falle mer enn 10% etter et rally. Det gjorde jeg for eksempel i NANO, og sparte ca. 50% verdireduksjon på det.
Kort sagt: MAN MÅ ALDRI GIFTE SEG MED EN AKSJE - UANSETT HVOR PROMISING ALT SER UT!

Edit før stenging: Fabelaktig volatilitet i kombo med likviditet i dag, har tatt et par turer inn og ut også etterpå, men hoppet akkurat nå av igjen, vil ikke sitte i aksjen over helgen. Den har uansett levert nok for min del i dag :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.08.2018 kl 22:25 6628

Ikke gyldig
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Flottesen
11.08.2018 kl 23:28 6422

BerGenBio skal presentere på World Conference on Lung Cancer, 23-26 september, sitat Larsmkn på tekinvestor.
Dette er superinteressant, de skal presentere bl.annet bemcentinib+docetaxel i NSCLC, bemcentinib+pembro i NSCLC og bemcentinib+erlotinib i NSCLC.

Det som er mer overraskende er at det skal presenteres et fase2-forsøk med bemcentinib+pembro i Mesothelioma.
Dette er et forsøk BerGenBio ikke har informert markedet om.

Det er velkjent at det er mange forskere rundt hele kloden som forsker på AXL, kan det være en ekstern forskergruppe som kjører et sololøp og kjøper BGB324 og kjører et forsøk på egen hånd? BerGenBio sin CSO James Lorens er co-author, så selskapet er jo kjent med dette.

Er det jeg som er helt på jordet her?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 10:19 6156

Flottesen,
ja, du er borti noe sentralt når du spør om det er eksterne forskergrupper inne i bildet her. Men som gjør avtalte tjenester for BGBIO:
Da jeg dro en større presentasjon av aksjen i fjor ifm. børsintroduksjonen pekte jeg på at selskapet har etablert viktige samarbeidsavtaler med en rekke høystatus institusjoner ute i verden som bistår både med lokal rekruttering av testpersoner (en av forklaringene på hvorfor BGBIO har levert før tid på dette) og at disse samtidig skal foreta delstudier innenfor de samlede løpene.
Ut fra tidligere guiding er det tid for å få en del output fra dette nå i høst. Vi får vente og se hva som meldes :-)

PS: BGBIO går pent motstrøms så langt i dag, kanskje det er relaterte forventninger markedet ser på?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 10:34 6904

TRVX var en stund i pluss i dag, men nå er det bare BGBIO som går motstrøms siden også NANO, PCIB og PHO ligger i minus på en generelt negativ børsdag. Det kan imidlertid se ut som både oljepris og US futures er i litt bedring etter at Tyrkia-uroen har sendt verden i skeptisk retning.
Sånne dager er uansett en god indikator på markedets sentiment til prosjektrelaterte aksjer (som farma): Har markedet positiv tiltro til en aksje, kan den likevel gå motstrøms slike dager. Hvis tiltroen er sånn passe flat tenderer alle aksjer, også farma, til å omtrent følge det generelle markedssentiment. Som vi ser med flere farmaaksjer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2018 kl 10:18 6692

Interessante bevegelser i BGBIO i dag, men foreløpig på labert volum. Men det rykker litt i rockefoten nå :-)

Edit ca. kl 14:05: De tekniske signalene var reelle, nå er aksjen opp ca. 4,5%, som er enda mer teknisk interessant mht. det lengre sideveisoppholdet foran. Men fremdeles skal vi ha litt mer volum for å banke denne tendensen fastere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2018 kl 10:14 6496

Fortsatt et interessant undertrykk i BGBIO, som nå er høyt på vinnerlisten. Men volumet er foreløpig spakt, så dette kan svinge litt utover dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
heilo888
17.08.2018 kl 10:25 6469

Litt positive tendenser kursmessig de siste dagene, men volumet er stabilt lavt.

Det vil bli sluppet en del resultater fram mot jul så fundamentale nyheter vil avgjøre kursutviklingen for BgBio utover høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2018 kl 10:57 6423

heilo888,
jeg kan til mitt store sjokk fastslå at vi kan være enige om noe :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
heilo888
17.08.2018 kl 13:04 6348

Ja det var merkelig Korsar!

BgBio opp hele 5,64% så langt i dag.
Med gode nyheter utover høsten er det trolig at aksjen meget raskt komme opp til tidligere toppnivå i overkant av kr 50.
Det blir i så fall en meget pen %-vis fortjeneste på kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2018 kl 13:16 6328

Jeg prioriterer min farmasatsing rundt BGBIO denne høsten, det har vel de fleste forstått.
Det er for mange åpenbare triggerpunkter utover til at her ikke skal skje noe.
På si' har jeg tatt noen (mer langsiktige) lodd i TRVX, da vi etter min vurdering var i bunn forleden. Foreløpig ser det greit ut, men TRVX skal ikke ha mange negative overraskelser nå. Unngår de det, bør oppturen komme etter hvert.
PHO har jeg både sittet i en god stund og samtidig dagtradet, men syns det snart begynner å butte mot, og har derfor tatt ut det meste av mine poster der.
PCIB har jeg også latt være i fred en stund, etter at det hele toppet ut og viste tegn til nytt fall.
NANO er jeg også passiv i nå, siden volumet er for lavt til nor særlig trading, og at lengre sitser ikke haster med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2018 kl 19:44 6041

Photocure seiler allerede godt opp i sin begynnende oppgangs-syklus som begynte første uken av Juni 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Panis
27.08.2018 kl 20:04 5995

Ja, og det ser ut som om oppgangen fortsetter litt fremover... muligens frem til Q3 rapporteringen?
Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 16:13 5770

Jeg ser på de ulike farmatrådene at folk gjennomgående er altfor utålmodige rundt kursstigning for "sine" aksjer.
Herunder at man uten nødvendig faglig forståelse drømmer opp framskyndede prosesser man mener å "tolke" ut av meldinger og guidinger. Verst er dette i NANO, der dette for lengst er gått over i komikk, jfr. folk som Merlin som har spådd 3000-5000 i aksjekurs på tredje året nå. Som igjen har fått en rekke disipler til å fremstille denne komikken til å være "viktig forståelse av det fundamentale". Uten at verken herre eller disipler skjønner noe av de børstekniske faktorer som faktisk gjelder rundt sånt.
Jeg sier som jeg sa for flere måneder siden; NANO vil sirkle i området 50-65 lenge, og ende rundt 60 ved slutten av året. Så langt helt korrekt. Også mine kursanslag de siste 2 år har vært nokså korrekte hele veien, i all sin edruelighet. Men som hos NANO-hausserne (som kun ønsker å se vanvittige kursmål for sine øyne) betyr at jeg er en "kortsiktig amatør som ikke forstår det fundamentale". Det har nemlig de som bommer med minst 500% på kursen hvert år (Merlin med 5000%) forstått mye bedre :-)

Når dette er sagt; jeg håper denne tråden fortsatt kan brukes til en edruelig oppfølging rundt disse 5 spennende aksjene. De fortjener ikke å bli rotet rundt med av tullinger med mange tusen prosent feile spådommer år etter år.




Redigert 21.01.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare