Blir spennende å se hva

Slettet bruker
PHO 14.02.2020 kl 18:35 8416

meglerhusene gjør nå?
De er jo selvsagt way off med deres kursmål og har vært det lenge.
Er så ufattelig deilig når investorene viser dem fingeren og skiter i deres svada.
Redigert 20.01.2021 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
bravi
15.02.2020 kl 16:14 3455

Enig i at det virker rart at det tok så lang tid å få styrket styret med kunnskap om kapitalmarked etc. hvis dette var et behov som styreformann og formann i valgkomiteen har sett på i lengre tid (siden sommeren 2018 som en skriver) Merkelig at ingen hadde hørt noe om dette før GF 9 mai da hvis dette hadde vært et tema i så lang tid. Jeg tror det som egentlig trigget EGF 19 juni var at største aksjonær ønsket noen inn for å ivareta aksjonærenes interesser. De andre forklaringene på dette er helt ordinært bla..bla.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 16:26 3434

Ja dette vet du, men om det var klart på ordinare GF att de mangle to økonomer i styret, så hadde de fått fullmakt att ta dem inn nær de var
tilgjenglige. Men dette begriper ikke du, og kommer aldri att gjøre det.
petrol
15.02.2020 kl 16:34 3406

Nei pafo, styremedlemmer må velges på generalforsamling. Kan ikke gi fullmakt til andre selskapsorganer på denne type beslutninger.
GRP
15.02.2020 kl 16:35 3405

På ett år har denne aksjen økt 141% Pafo, du har prøvd å si noe hele tiden. Det hadde vært bedre å opprette en ASK og sette noen kroner, å funnet på noe annet en stund.
Jeg har funnet ut at det er en ting du aldri behøver å kjøpe deg?
Du gjetter aldri hva det er, men jeg tror flere på forumet vet det.
Redigert 15.02.2020 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
focuss
15.02.2020 kl 16:36 3405

Pafo
Det var åpenbart at de som satt i styret ikke hadde relevant kompetanse, eller at viktig kompetanse i styret manglet. Dette var da noe også jeg påpekte flere ganger før endring skjedde. Så kan det gjerne være at da endring endelig skjedde var basert på et initiativ fra AH eller andre aksjonærer. Uansett. Det var helt nødvendig. Hele styret av et børsnotert selskap kunne ikke bestå av folk som hadde fokusert livet sitt rundt bunnen av et reagensglass.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 16:50 3388

Da trur du feil.

Vedtektene kan fastsette at generalforsamlingens valgrett skal overføres til andre, dog slik at mer enn halvparten av styrets medlemmer skal velges av generalforsamlingen.
petrol
15.02.2020 kl 17:38 3314

Ja, det er riktig, men poenget er at Photocure ikke har en slik vedtektsfestet mulighet.
Redigert 15.02.2020 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Fevang
15.02.2020 kl 22:37 3129

Jeg har i grunn hele tiden ment at DS må få bortimot et år på seg på å bevise at han er rett mann. Da bør ikke Q4 skuffe - og i alle fall ikke utover i 2020.

Slik sett er jeg enig med bravi/pafo at han har bevist lite. Må være ekstremt uvanlig for dem å få litt støtte...

Men heldigvis har han ikke bevist det motsatte heller - det ser vi på kursen. Men hvorfor noen mener han er en lystløgner skjønner jeg ikke.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 04:12 3115

Nei poenget er att de kan lage ett enkelt vedtak på ordinare GF hvordan de skall få inn to nye i styret. Men det var ikke tatt opp
på GF. Og de to var ikke noe valgkommiten kommt frem til, det var Hansson sine kandidater. som han presse inn. Da han på
EGF representerte mer en 50 % av nærvarende stemmer.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 05:10 3092

Takk det er godt noen er klarsynt. Men det her med lystløgner er bare tull, det er noe som LM har skapt. Han har alltid argumentert
med att det selskapet og CEO seier er 100 % korrekt. Og den som mener noe annet anklager Schneider før att vare lystløgner og
sjarlantan. Og så vrenger han på vad Schneider har sagt før att bevise vad som er rett, og har man da en annen oppfatning om vad
vad som blev sagt. Så anklager man Schneider før att vare lystløgner.

Vi har jo focuss sin innsats på Nanotråden før, da han i prinsipp anklage dagligen både Costa og Styre før lystløgner om man ser
det med LM sine øyner. Men det var jo focuss som fikk rett til slut.
Schneider lyger ikke bevisst, men att han tøyer litt på sanningen er helt klart. Og att han ikke alltid har satt seg inn i det han
kommer med er og helt klart.

Og att erklære att han skall gjøre BLC til SOC i verden innen han løst problemet med att en selger skall lete i 4,5 mån før
att hitte en kjøper til ett scope blir før dumt. Han lagde jo en trapp med salgsprossen, og skall man legge den til grunn.
Så blir de ikke SOC noen stans i dette århundredet.

Men er man venn av store visjoner og løften, så er Schneider absolut rett man. Men er man mer opptatt av synlige resultater
så har han en del att bevise. Og det er helt avgjørende om kursen skall hålle seg på dagens nivå eller høyere.
focuss
16.02.2020 kl 09:28 2981

Pafo
Det er ikke verre enn at vi har en CEO som viser at han har sterk tro på eget selskap og det skal vi sette pris på. Alternativet er ikke attraktivt.
focuss
16.02.2020 kl 09:32 2968

Pafo
En CEO med et produkt som Cysview og som ikke hadde mål og ambisjon om å bli SoC ville jeg sparket på dagen.
Londonmannen
16.02.2020 kl 09:55 2919

Pafo,
I den grad du forsøker å opphøye deg til nivå med focuss, så må jeg bare beklafåge. Du rekker ham ikke til anklene. Sorry, men nå må du belite deg og skjønne at i tilfellet PHO har du, Bravi, profeten Rischioso og Merlin bommet så det lukter svidd. Til tross for dommedagsprofetene og nedsnakkingen om ledelsen, så dundrer PHO videre. Den ene gode nyheten avløser den andre og mens det etableres tøvete konkurranser om hvem som kommer først til kr 100,- og hvor lite DS har fått utrettet som CEO, så dundrer det inn med avtale for Cevira, styrking av salgsorganisasjonen, nye patenter og fjernsynsreklame for BLC. Bi leser om pasienter som svikter anerkjente sykehuskilder i USA for å få BLC behandling og andre pasienter som kjører 7 timer for å oppnå den beste behandlingen.

Dere får bre herje på, forsøke å mobbe meg og andre og snakke nedsettende om CEO, men jeg er redd dere lever som champignon sopp; kept in darkness, ferd by shit!
Slettet bruker
16.02.2020 kl 10:09 2886

Og Costa hadde ikke tru på sitt selskap mener du. du satt i alle fall ikke pris på han.
focuss
16.02.2020 kl 10:25 2852

Pafo
Det hjelper ikke å ha tro på eget selskap dersom man er en svak leder som ikke evner å få igjennom kloke strategivalg. Og lyve skal ingen leder gjøre. Når det blir så åpenbart som i tilfellet Costa så blir det bare komisk. Virkelig en komiske Ali. Lugano 2017 er det dårligste lederskap jeg tror jeg har sett. Det kanskje mest komiske var at det var til applaus fra de som så seg som biotec eliten.
Jadaok
16.02.2020 kl 10:48 2799

Kommentarer til innlegget mitt i går, takk. Er dere ikke enig?
Tenkt litt. DS sa i sommer at de jobber med å få knyttet de to andre scop leverandørene til cysview i USA. Les, eksklusiv rettighet. Noe slikt ville vært helt magisk. Nå som vi har patent på mer enn kun undersøkelse, er ikke sjansen mye større for at de vil inngå avtale med oss om å bruke cysview og ikke lage sin egen kopi? Et mega forhandlingskort dette patentet.
bravi
16.02.2020 kl 10:56 2775

Vet ikke jeg men målsnora har en udiskutabel tendens til å bli flyttet fremover gang på gang her på forumet, noe vi ser på kommentarene fra de klarsynte som hevder at de kan dette caset. Dette er typisk foran hver Q presentasjon. Enkelte med LM i spissen snakker nedsettende om de som ikke bare applauderer hans til enhver tid synspunkter og bortforklaringer. Ref. dårlig resultater i 3Q-18 pga. ferie periode og dårlig salg av flex skop pga. feil med skopene osv. osv.

Klart at DS har kommet med endel vyer og målsetninger som det snart er på tide at han leverer på. Akkurat målsetningen om SoC er helt grei den, det er ingen som forventer SoC ved Q4 men det som bør begynne å bli synlig er økende bruksfrekvens.

Kursen er nå kommet godt opp, spørsmålet er om den faller tilbake eller går videre, erfaringsmessig faller den tilbake etter Q presentasjoner. På Q4 forventes det overskudd pga. Cevira innbetalingen. Spetalen effekten inn/ ut hva vil den ha å si og hva med antall nye skop og inntektene fra Cysview?

Spørsmålet er skal man sitte over Q4 eller selge før og kjøpe igjen billigere etterpå?
riskypick
16.02.2020 kl 10:59 2760

Jo,det burde hjelpe. Det er jeg enig i. Vi skulle absolutt hatt med oss alle skop leverandører.
focuss
16.02.2020 kl 11:07 2745

Jeg er ikke så fascinert av den tanken. Jeg kjenner ikke til detaljer i avtaler mellom KS og PHO, men er litt spørrende til DS sin flørting med Olympus. Jeg er ikke redd for konkurrenter. Tror det er langt frem om det noen gang kommer noen. Skulle det komme noen så er markedet stort nok til flere. Det er viktig her å forstå bakgrunnen for samarbeidet mellom KS og PHO. PHO og KS er i dag i en veldig god situasjon med eneste godkjente BLCC teknologi. Vi ville ikke like om KS begynner å flørte med en leverandør av Cysview kopi. Sitt rolig i båten og ha i det minste en grundig analyse i bunn om man ønsker å forandre på status quo.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 11:10 2726

Solgte du ikke resten før meldingen på fredag?
Slettet bruker
16.02.2020 kl 11:11 2721

Og dette tullet med at målsnoren flyttes?
Hadde vi vært i mål kunne vi jo solgt hele gjengen, men vi er heldigvis milevis fra mållinjen.
Her er en ekstrem oppside.

Hva tror du skjer nå når tyskerne får opp interessen for Photocure? De kan potensielt alene kjøre kursen skyhøyt alene som dem har gjort med Nel
Redigert 16.02.2020 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
focuss
16.02.2020 kl 11:13 2720

Bravi spør:
"Spørsmålet er skal man sitte over Q4 eller selge før og kjøpe igjen billigere etterpå?"

Tror du noen har fasit på spørsmålet ditt? Det svaret som er relevant for meg er at siden jeg har ambisjoner om å bli med til langt høyere kursnivåer så risikerer jeg å gjøre livet vanskeligere for meg selv ved å stå utenfor ved Q4. Er du en trader så "flip a coin"
Slettet bruker
16.02.2020 kl 11:16 2699

Ja, fredag ettermiddag kl.14:05 viste til fulle hvor farlig det er å sitte på utsiden.
Men alle må selv finne ut hva en lever best med.
Hayen
16.02.2020 kl 11:17 2692

Dette er et av få punkt vi er uenig på Focuss.
Jeg er av den formening om at avtale med Olympus /Wolf vil være et stort pluss, ja faktisk en enorm nyhet.
Det vil ta noe tid før Wolf /Olympus I praksis kan gå inn på markedet
I mellomtiden vil KS ha alle insentiv om å gi maks gass for å ta mest mulig av markedet.
En avtale med alle tre scope leverandører vil også signalisere at blc/cysview etter hvert blir den enerådende løsningen.
Jeg tror også det i praksis vil eliminere en mulig interesse Wolf /Olympus har for å innlede samarbeid med et teoretisk generika - de trenger ikke det når de er på cysview sitt lag allerede.
Medisinmannen
16.02.2020 kl 11:18 2689

Bravi, du kan høre med de som solgte for noen måneder siden for å kjøpe seg inn billigere senere og hvordan dette stuntet gikk.

Tenk hvis noen er så uintelligent at de faktisk hørte på deg og solgte ut når kursen var under 30?

Det hadde vært interessant om du hadde noen gode og kloke vinklinger, men du jamrer på med det samme tullet dag ut og dag inn. På tide med en pause?
bravi
16.02.2020 kl 11:21 2677

Ha..ha, Nei solgte ikke, var oppatt med andre ting fredag så jeg var ikke klar over oppgangen før på kvelden. Uansett har jeg tatt ned risikoen i dette caset og kan sitte til krampa tar meg. Har vært med på så mange opp og nedturer her at jeg tåler noen flere.
bravi
16.02.2020 kl 11:27 2658

MM, du kan gå inn og se på kursutviklingen omkring Q presentasjoner så ser du hva jeg mener. Hittils er det eneste virkelige unntaket Q2-18
Redigert 16.02.2020 kl 11:28 Du må logge inn for å svare
focuss
16.02.2020 kl 11:43 2628

Hayen
Sannsynligheten for at du har rett er veldig god. Poenget mitt er at det bør ligge en god forståelse av hva det vil bety for forholdet til KS. Når vi passerer " tipping point" kan det til og med bli en nødvendighet da det ikke er sikkert KS klarer å dekke etterspørselen alene.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 11:57 2584

Det der med kursutviklingen etter kvartalstallene er sterkt overdrevet.
Sjekk ut hva som har skjedd med kursen en uke etter q1, q2 og q3 2019.
Hayen
16.02.2020 kl 12:38 2512

"Poenget mitt er at det bør ligge en god forståelse av hva det vil bety for forholdet til KS."

Det er jeg helt enig i.
Computum
16.02.2020 kl 13:33 2437

Merkelig at det blir så amper stemning når aksjen går så godt? Medisinmannen har fått tilbake selvsikkerheten og deler ut personkarakteristikker igjen, etter å ha ligget lavt den tiden aksjen har ligget i stabilt sideleie. Kan vi ikke glede oss over oppgangen, men likevel være åpen for at det kan komme tilbakeslag uten denne kranglingen ?
bravi
16.02.2020 kl 14:03 2365

Tror amper stemning fra enkelte viser at de er usikre på sin investering.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 14:23 2318

Det tror jeg ikke et sekund på faktisk.
Men de lar seg provosere og irritere bravi.
For egen del nyter jeg oppgangen og momentum som er for tiden og vet ikke hvordan jeg på en fornuftig måte kan få utrykke hvor feil du og mange andre har fått i deres dommedagsprofetier om Schneider og Photocure.
For sannheten er uansett at dere har feilberegnet noe så alvorlig.
Et hån mot potensielle nye investorer her på HO har flere av dere vært i lang tid. Mulig dere ikke ser det selv, men sjekk historikken på hva dere har skrevet her.
Ingen med vettet i behold kan ha investert en krone i Photocure om man har lagt til grunn og trodd på det du, pafo og Rischioso har skrevet. Så disse individene har gått glipp av en flott oppgang dersom deres innlegg var de første dem kom over her.
Londonmannen
16.02.2020 kl 14:28 2304

«Erfaringsmessig faller den tilbake.»
Artig du Bravi. At kursen har korrigert tilbake ved enkelte tilfeller kan så være, men uansett hvor negative du og dine likesinnede har vært, så er det et faktum at jeg kjøpte mine PHO aksjer tilbake i juni 2018 til kurs på knappe kr 30,- og på fredag var sluttkurs kr 112,-.

Og stort sett hele den periode har det vært typer som deg som har jabbet og nedsnakket PHO. Til tross for all negativ omtale, har kursen dratt seg stadig høyere, og etterhvert etter en stadig brattere stigningskurve. At dere gidder å bruke all dennne energien på å nedsnakke PHO når dere kunne fått like mye, eller mer igjen for å nedsnakke en lecablokk?

Jeg skal fortelle dere en liten nyhet; neste år på denne tiden vil aksjekursen i PHO ha mer enn doblet seg fra dagens nivå. Og tar jeg ikke mye feil vil Bravi og hans likesinnede fortsatt være negative til PHO.
Redigert 16.02.2020 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2020 kl 14:32 2297

Ja før min del er eg spent på vad Schneider har i sin strong pipeline som han skrøt av senest på Q3 presentasjonen.
Om det fortfarende bare er luft, samme som haussegjengen her alltid kommer med. Fast samlede hex/cys salget går ned.
Vad eg førstår så er det samme krav til Schneider vart kvartal, om han ikke presterer nu så må han gjøre det neste kvartal.
Og der ligger han fortfarende sammen med focuss og nye stjerneskuddet Heysveis. som mer eller mindre har nådd
tipping point før lenge siden.

Og det vet vi att leverer ikke Schneider nu så har han en god forklaring, som de fleste her svelger uhemmet. Men det spørs
om de to nye i styret som Hansson har plassert der, svelger det like lett. Det har jo vist seg før att de som investerer store
penger i selskapet ikke har samme synspunkter, som våre forums eksperter. Men de får sikkert passet påskrevet om de ikke
har samme synspunkter som Heysveis.

Vi kan under alle omstendigheter glede oss til Q4 resultatet, det er focuss en garantist før. Og han har aldri feil.
Londonmannen
16.02.2020 kl 14:38 2279

Pafo
Unnskyld meg, men det høres ut som dere er kommet i en sjokklignende tilstand etter fredagens hyggelige melding og oppgang, og at dere nå er livredde for at DS skal følge opp med en meget hyggelig presentasjon for Q4 19. Skjer det så antar jeg dere vil tenke dere om to ganger før dere poster mer tøv og useriøse utspill på FA forum. Dere blir uansett ikke lenger tatt seriøst. Såpass må dere ha evnet å oppfatte. Eller blir det for mye å forvente?
Slettet bruker
16.02.2020 kl 15:06 2220

Det er klart vi gleder oss om Schneider presterer,vi har jo ventet noen år på att selskapet skall gå med vinst pga, av cysview.
Men det har dratt ut på tiden, fast vi har beste behandlingen på markedet. Og en fantastisk CEO og salgsavdelning som jobber
ræva av seg, enligt Schneider. Men kursutvekklingen har jo vart formidabel, men ikke pga ,om vad som er prestert.
Men vad de trur skall bli prestert. Og vi får jo en pekefinger vid Q4 vad som skjer.
focuss
16.02.2020 kl 15:13 2199

Pafo skrev
"Ja før min del er eg spent på vad Schneider har i sin strong pipeline som han skrøt av senest på Q3 presentasjonen.
Om det fortfarende bare er luft, samme som haussegjengen her alltid kommer med"

Etter det jeg husker så rapporterte Schneider rekordhøyt utplasserte Scope (22) i Q3. Bare luft???? Så blir det spennende å se hvordan dette påvirker Cysview salget i Q4, selv om scope erfaringsmessig brukes hyppigere når sykehusene har hatt dem en stund.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 15:14 2191

Jeg erkjenner mer enn gjerne at jeg ikke skjønner alt, men hva er det jeg ikke skjønner her pafo:

"Fast samlede hex/cys salget går ned."

Hexvix/Cysview innteker 2019 til og med q3= 166mill
2018 samme periode= 131,6 mill.

Kan du vennligst forklare meg dette, fordi jeg klarer ikke skjønne det selv med valuta effekten.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 15:15 2190

focuss,

Ikke så viktig, men faktisk 23 skop i q3.