Blir spennende å se hva

Slettet bruker
PHO 14.02.2020 kl 18:35 8413

meglerhusene gjør nå?
De er jo selvsagt way off med deres kursmål og har vært det lenge.
Er så ufattelig deilig når investorene viser dem fingeren og skiter i deres svada.
Redigert 20.01.2021 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
14.02.2020 kl 18:45 4472

Meglerhusene er alltid på etterskudd. Mindre selskapet er ikke interessant uten at de kan melke de tom ved emosjoner.

Dette er gøy.😁
Slettet bruker
14.02.2020 kl 19:05 4404

Dette er meget kjekt Medisinmannen.
Har vært stille fra PHO en stund nå, men jaggu verdt å vente.
Medisinmannen
14.02.2020 kl 19:55 4251

Helt klart. Jeg skal være med så lenge som mulig og det er kun et oppkjøp som kan få meg ut. Jeg synes Schneider gjør alt riktig og fundamentet er sterkt.Nå gjelder det å ikke bli fristet til å selge. Det kan bli en kjedelig affære....

Schneider har fått på plass alle brikkene i USA og veksten vil bli sterk i USA fremover.
marho
14.02.2020 kl 19:57 4227

Mye bra her med PHO nå. Uansett utfall av Q4, så vil det bli ett spennende år i møte. Jeg har nå gått all inn i PHO og skal sitte en stund nå.
Computum
14.02.2020 kl 20:04 4187

Jeg var skeptisk til Schneiders lønn. Men nå er jeg på nippet til å si at han fortjener den :-)
Men jeg synes fremdeles han burde brukt mer av den til aksjekjøp. Han burde ikke være noe dårligere enn Hestdal i så måte.
Jadaok
15.02.2020 kl 08:41 3962

Hva tjener egentlig DS?
Slettet bruker
15.02.2020 kl 09:19 3890

Det vet vi ikke sikkert før årsrapporten for 2019 foreligger den 27.2.
bravi
15.02.2020 kl 10:25 3811

Enig i at det er grunn til skepsis om lønna til DS, fasiten får vi i årsrapporten, da får vi også se hva Coy koster. Har en følelse av at det er et element av å melke kua i dette, men er kursen høy nok er det greit. Derfor bør også kursen være høy når årsrapporten kommer ellers kan dette bli et tema på GF.

Det siste patentet er Hestdal og hans medarbeidere sin fortjeneste, ser man slik på saken er det drøyt at DS blir lønnet ca. 2,5 ganger mere enn Hestdal. I tillegg hadde Hestdal mye aksjer, det har ikke DS.
ModusTollens
15.02.2020 kl 10:39 4096

Interessant Bravi, vet du når søknaden ble sendt inn? Og når arbeidet på søknaden ble påbegynt?
Medisinmannen
15.02.2020 kl 10:58 4031

Schneider er verd hver eneste krone.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 11:10 4010

Helt opplagt.
Ikke alle som ser det enda, men de ser kanskje lyset etterhvert.
bravi
15.02.2020 kl 11:17 3984

Ja med kurs opp til 112 i går kan det se slik ut. Hva hadde du syntes hvis kursen hadde vært under 60?

Ikke gitt å si hva kursen hadde vært i dag hvis Hestdal og Bellete hadde fortsatt. Vekstkurvene har vel ikke fått en brattere stigning ettet at DS begynte. Merk at alt det faglige og oppstarten i Us er det Hestdal og hans folk som har stått bak, faglig er DS helt blank.
Medisinmannen
15.02.2020 kl 11:51 3892

Det er bare tull å svare seg Bravi du er fast bestemt på å være negativ. Nå er kursen 112 og når den passerer 200, 300 så kommer du til å fortsette.

Vi vet at kursen har gått veldig bra etter DS tok styringen. Salget i USA utvikler seg svært bra. Nytt patent som var en strategisk genistrek. Sist, men ikke minst Ceviraavtalen. Hestdal ville ikke satse i Kina pga faren for kopiering. Den mannen har ikke fulgt med utviklingen i verden.

Jeg tror de fleste aksjonærene er veldig fornøyd med DS. Når en kverulant som ikke er aksjonær er misfornøyd med han så spiller det liten rolle. Din nesegruse beundring for Hestdal viser alle at du er en underlig skrue! 😂😂😂
Mental Mania
15.02.2020 kl 11:55 3883

Hestdahl rota bort hundre mill på Alumera. Han var ansvarlig for en avtale for Lumacan som partner ikke hadde noen tidsbegrensninger på. Dette tok så lang tid at det endte i vasken. Slapp satsning på Cysview i US har kostet tid. Ceviraavtalen som tidligere var under due dilligence gikk også i vasken under Hestdahl. Det samme gjaldt Visonac. Grunnet Hestdahl sin sleivmunnehet trakk motpart seg.
Og dette er helten til Bravi. Dette sier ikke reint lite om Bravi sine vurderingsevner.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 12:54 3796

MM og MM,
Flott at dere parkerer slikt vås som bravi kommer, skremmende lesing fra den kanten og det er mildt og diplomatisk sagt.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 12:59 3783

Ja nu er det alltid Styret som godkjenner alle større avtaler og som regel forretningsdirektør( Inger Ferner Heglund,) som lager
dem. Jeg tror ikke du kan godskrive verken Schneider eller Hestdal noen avtaler. Og samtaler med Asieris begynte ett halvår
innen Schneider begynte, og han har ingen erfarenhet med att lage sådanne avtaler.
Og att de gav opp Visonac som var godkjent før bruk i Europa, men ingen vil ha er neppe merkelig.
Og at Lumacan aldri vart godkjent pga. avtale som styret godkjent kan du ikke laste Hestdal før. Han er bunden av vad styret
finner på som alle CEO er.
Men det er ikke alle som vet hvordan det funger i ett selskap even om de later som de gjør det.
Schneider har jo ikke prestert noe hittils, og spørsmålet er om han noensinne kommer att gjøre det.
Redigert 15.02.2020 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:00 3778

Reaksjonene var også meget positive etter at det ble kjent at Schneider ble ansatt, fra Finansavisen.

Her er et par utdrag fra artikkelen :

Viktig å velge amerikaner
HELSE:Styret i Photocure ansetter Daniel Schneider som ny toppsjef. Radforsk-sjef Jónas Einarsson mener god kjennskap til det amerikanske markedet er avgjørende for fremtidig suksess.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:02 3767

Og du har ikke skjønt en dritt.
Skammelig å lese slike innlegg, basert på uvitenhet, men du viser hvertfall til fulle at du ikke har peiling.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:05 3758

Selv når godmeldingene kommer og kursen når nye høyder i moderne tid klarer bravi og pafo å slenge ut bare nada og dritt.
Må jo nesten lure på hva det bunner i, bitterhet over å ha solgt på 20 eller total kollaps i toppetasjen.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:21 3730

Ja att du valgt nikknamnet ditt med omhu er ikke tvivel, mye mer heysveis en du kommer med som kommentarer er vel
neppe muligt at komme med
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:24 3723

Uansett hva jeg måtte finne på å skrive vil jeg aldri kunne komme ned til ditt nivå, det er ikke mulig uten at en legger all negativ vilje til.
bravi
15.02.2020 kl 13:26 3713

Ja det er merkelig at ikke mange av de mest krakilske her bare skriver på TI, skulle tro det er et mere egnet forum til å roe nervene med egenterapi. Ser på reaksjonene at flere må være litt nervøse for sine investeringer, det er helt greit det, men ikke la det gå ut over andre skribenter som måtte finne på å peke på noen punkter som ikke passer akkurat i deres oppfatning.

Jeg tror heller ikka at Hestdal nødvendigvis var en økonomisk mirakelmann, men faglig og regulatorisk var han helt på høyden. DS fikk brødskiva så til de grader ferdig påsmurt da han begynte. Vi venter f.eks enda på bekreftelse på at bruksfrekvensen begynner å øke i særlig grad som den må for at dette skal bli noe SoC.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:38 3682

Ja eg vet jo att største aksjenær ikke var fornøyd med verken Schneider eller styre og måtte lage en EGF og få inn to
nye i styret. Det er ren fakta og dokumentert av selskapet. Og det er jo noe dritt enligt deg att noen vet noe, i motsats
til deg som ikke vet noe.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:41 3669

Du roter fælt nå pafo.
For det første, vennligst dokumenter at styret har vært misfornøyd med Schneider og for det andre, intensjonen om å øke antallet styremedlemmer var vedtatt før Schneider startet i stillingen 1.nov 2018.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:43 3664

Ikke glem at det snart er 1 år siden de to nye styremedlemmene kom inn.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 13:53 3627

TI,
Jeg skal teste det ut.
Håper focuss, mental mania, Medisinmannen, Londonmannen m.flere er der også.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 14:03 3605

Det er jo det eg seier du vet ikke ett dritt, det har aldri vart meningen att øke antall styremedlemmer. Man behøver ikke ha EGF før noe
som er vedtatt 6 mån før ordinare GF. Det er avklart før lenge siden, nær du ikke vet noe så bør du verken spørre eller påstå noe.
Redigert 15.02.2020 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2020 kl 14:14 3584

Du utviser hvor lite kunnskap du har om hva som har foregått og at arbeidet med å utvide styret med ytterligere to representanter pågikk langt tidligere enn GF i PHO og også i tiden før DS ble ansatt.
Hvorfor tror du Hestdahl måtte gå? På det tidspunktet var det med stor grad av sikkerhet at største eier initierte endringene som kom, nemlig Hestdahl ut, Schneider inn og at de også ønsket 2 styremedlemmer ekstra.
Disse to kandidatene var ikke klar da det var GF og de måtte kalle inn til EGF for å banke gjennom dette.

2) VALGKOMITÉENS ARBEID
Det aktuelle forslaget stammer fra en prosess startet av den forrige Valgkomitéen; Dan Mahony,
James McDonald og Hans Peter Bøhn.
Med Synne Røines uttreden av styret fant man det nødvendig å rekruttere nye medlemmer med
bakgrunn fra finans og god kjennskap til det norske finansmarkedet samt de norske reglene for
selskapsstyring. Videre må vedkommende være kvalifisert(e) til å lede styrets revisjonskomité.
Samtidig har det kommet ønske fra selskapets største eiere om å få på plass styremedlemmer som i
større grad kan ivareta aksjonærenes interesser

Arbeidet med rekruttering av de nye styremedlemmene ble ikke ferdig innen ordinær
generalforsamling den 9. mai 2019. Vi har derfor anmodet selskapet om å innkalle til ekstraordinær
generalforsamling den 19. juni 2019 i den hensikt å avholde valg om forslaget til nye
styremedlemmer.

https://photocure.com/globalassets/investor-relations/general-meetings/pho-egm-2019.06.19-notice-nor.pdf

Så ikke si at jeg ikke har peiling når du selv ikke har den fjerneste ide om hva som har skjedd.
Redigert 15.02.2020 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
GRP
15.02.2020 kl 14:40 3540

Er så deilig å følge med i denne aksjen. Ved å investere i noe som hjelper mange andre, samt å tjene penger på sine investeringer.
I tillegg så finnes det en svenske?, som tror han har peiling, men blir avkledd hele tiden. Det siste ift EGF.
Så mange innlegg om hvor dårlig den ene å den andre er, så kommer dokumentasjon. Blir spennende å se hva han skal finne på nå.
Hvor mange penger har du tapt Pafo? Og da tenker jeg på det du har investert, ikke hva hva som var topp urealisert.
Tipper det er ganske lite, for så godt betaler ikke NAV, vel å merke om du har norsk pass
Medisinmannen
15.02.2020 kl 15:08 3488

He he, problemet er at han ikke forstår han blir satt på plass. Pafo tror man fyller på styret hvis man er misfornøyd med ledelsen. Det blir for dumt selv når man vet det kommer fra Pafo....
Springer
15.02.2020 kl 15:22 3462

Hadde virkelig ikke tro på at vi skulle høre mer fra Pafo etter ukens kursutvikling, kanskje et par forsiktige linjer hvis kursen skulle reagere ned mot 100 tallet til uka.
Neida, han fortsetter natteaktivitetene med full spamming av tråden. Avkledd svenske fullstendig uten skamvett.
Redigert 15.02.2020 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2020 kl 15:23 3457

Ja det er alltid gledelig att tru man vet, men dette er andledningen til EGF. Styret har valgt disse til 2020. Og kommer att redusere
med to til GF, men ikke de som blev valgt inn.

Samtidig har det kommet ønske fra selskapets største eiere om å få på plass styremedlemmer som i
større grad kan ivareta aksjonærenes interesser.

Dette har du selv referert til men trur ikke du førstår vad det betyr
Slettet bruker
15.02.2020 kl 15:26 3440

Jeg har gitt mitt svar og her er hva du skrev om du ikke husker det, kan jo hende du sliter med kortidsminnet også.

pafo
I dag kl 13:38
235
Heysveis skrev
Uansett hva jeg måtte finne på å skrive vil jeg aldri kunne komme ned til ditt nivå, det er ikke mul..
Ja eg vet jo att største aksjenær ikke var fornøyd med verken Schneider eller styre og måtte lage en EGF og få inn to
nye i styret. Det er ren fakta og dokumentert av selskapet. Og det er jo noe dritt enligt deg att noen vet noe, i motsats
til deg som ikke vet noe.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 15:36 3414

Ja syns du det behov før ett 7 man sterkt styre i ett pytte lite selskap som Photocure. nei det var før sent att bli kvitt to
andre men de ryker til GF. Og det står i meldingen.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 15:43 3397

Ja dette står i ditt innlegg men du vet ikke vad det betyr.

Heysveis
I dag kl 14:14
169
.
Samtidig har det kommet ønske fra selskapets største eiere om å få på plass styremedlemmer som i
større grad kan ivareta aksjonærenes interesser
focuss
15.02.2020 kl 15:51 3370

Det var åpenbart viktig å få inn styremedlemmer men kunnskap om norsk kapitalmarked og Coorporate Governance praksis. Det var jo bare å ta en rask titt på bakgrunnen til de som satt så så man med engang at noe manglet. Det var åpenbart noe både formannen i valgkomiteen og aksjonærer kunne se. Det rare var at det ikke hadde skjedd for lenge siden, men ble vel trigget av at PHO fikk mer karakter av et kommersielt selskap mot tidligere forskningsselskap.
Jadaok
15.02.2020 kl 15:52 3357

Tenkt litt. DS sa i sommer at de jobber med å få knyttet de to andre scop leverandørene til cysview i USA. Les, eksklusiv rettighet. Noe slikt ville vært helt magisk. Nå som vi har patent på mer enn kun undersøkelse, er ikke sjansen mye større for at de vil inngå avtale med oss om å bruke cysview og ikke lage sin egen kopi? Et mega forhandlingskort dette patentet.
Redigert 15.02.2020 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2020 kl 16:02 3323

Og dette mener du de kom på 3 uker efter ordinare GF uten att gi beskjed da. det blir så dumt att ikke ens du bør tru på det.
Behøvs det nye eller flere styremedlemmer så er det før att det ikke fungerer med dem de har.
Slettet bruker
15.02.2020 kl 16:12 3297

Om du hadde evnet å lese alle dokumenetene i sakens anledning ville du hatt forutsetninger for å skjønne hvordan det hele gikk til.
Men du trekker dine egne slutninger basert på diverse uttrekk her og der og da blir det feil.

Shit in = Shit out
Redigert 15.02.2020 kl 16:13 Du må logge inn for å svare