PLT - Salg som en middels pølsebod på Karl Johan!

Hammers
HAMMER 14.02.2020 kl 22:05 12698

Jeg må si jeg ble overrasket da jeg leste noen overskrifter om PLT i dag tidlig!
Nå har vi blitt tutet ørene fulle av denne/disse fantastiske linsene.......som nærmest "spys ut" til ulike aktører som "kappes" om dem!
Til bruk i klokker og annet som ikke jeg kjenner til.

Så leveres kvartalsresultatet.
DET viser at SALGET i Q4 var "enorme" NOK 2 MILL. Skal man gråte eller skal man le?
Børsverdi 300 MILL - salg 2! Resultatet var SELVSAGT blodrødt!

Hvor mye selges det for i en ordinær pølsebod på Karl Johan? Kanskje som i PLT, men DE er heldigvis ikke på børs!

Hilsen Hammers.......naturlig skeptisk til denne type selskap.
Akkurat som ulike innen "fingerprints" i sin tid var. I SIN tid hausset opp i skyene. I dag liggende i grusen! Hånet og spottet - når de tråkkes på!
Redigert 21.01.2021 kl 06:18 Du må logge inn for å svare
2211
17.02.2020 kl 21:09 2259

Hammers jeg skal hjelpe deg litt 😉 hær er vcm markedet bare for mobiler😉 så kommer alt mulig andre dingsebomser av ting å putte polight sin tlens i som du ikke har noe tro på😅

https://www.globenewswire.com/news-release/2019/11/08/1944152/0/en/Global-Voice-Coil-Motor-VCM-Market-Outlook-to-2025-with-a-Focus-on-China-Penetration-of-OIS-Motor-Rises-China-made-VCM-Rises-in-Market-Share.html
Slettet bruker
17.02.2020 kl 21:06 2263

Smartbriller glir rett inn i markedet som omhandler kunstig intelligens, sterkt voksende - framtiden, men ikke alle forstår dette. De tenker partybriller. Dessverre.
Redigert 17.02.2020 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
2211
17.02.2020 kl 21:01 2260

Ser du att det er et marked i dag for vcm linser og forstår du hvor stort det er ?? Når du har funnet ut det svaret så er neste spørsmål hva kan polight selge for om de får 10% av det markedet😉 det er forståelig att du er uinteressert i smarte briller og tellefon klokker med kamera. Men forstår du att det er andre som er intresert?? Og om det er det så er det også ett marked for disse tingene. Og når det gjelder smarte briller så blir ikke det bare en sån kul greie du bare må ha. Det blir noe du må bruke i jobb sammenheng som ett verktøy😉 vent å se😎
Anders9ls1
17.02.2020 kl 20:45 2296

Deg om det, og her vil det komme frem allerede i 2020 hvor feil man kan ta når man først og fremst er en respektert skribent, men ikke gjør grunnleggende research av et selskap før man faktisk oppretter en tråd å lirer ifra seg.
Slettet bruker
17.02.2020 kl 20:38 2310

Kjære deg. Det er nå de skal begynne å selge. Produkter er utviklet og fått innpass i markedet. Tidligere solgte de ingenting. Null. Det er vell ikke du som bestemmer hvordan det asiatiske markedet tar i mot deres produkter, eller hvordan Xiaomi og tilsvarende store teknologiselskaper velger å implementere dette i andre produkter. Ei heller nye svært sannsynlige bruksområder for Tlens - de er det mange av for den som evner å setter seg inn i saken.
Redigert 17.02.2020 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Hammers
17.02.2020 kl 20:26 2335

Jeg tror Trygve Hegnar ønsket å anskueliggjøre GALSKAPEN i PLT.

Det er investert 600 mill (eller hva det var) i diverse forskning - og det selges for 3 mill (2 mill siste Q).
I tillegg går man igjen med sviende underskudd i 2019 - og mest trolig i MANGE år framover!

Pengene fosser formelig ut av PLT, mens de fortsetter å håpe at "smarte briller" og klokker med fotoapparat skal "ta av"!
Personlig tror jeg NULL på noen av de produktene, men meg om det!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
17.02.2020 kl 20:26 2334

Jeg synes Isachsen gjorde det meget bra. Interessant han hadde satset sparepengene sine på ca 80 Og at det er satset så mye i forskning gjennom årene
Hegnar virket litt flåsete
edvi
17.02.2020 kl 20:17 2350

Helt enig, de bør jo heller backe opp slike norske firmaer som tør å satse på slike enorme markeder. Håper han aldri stiller i et intervju mer hos Hegnar tv.
Aiolos
17.02.2020 kl 17:38 2418

Jeg fikk igjen bekreftet at Hegnar TV er relativt amatørmessige greier. Hegnar selv virker jo ikke som han har forberedt seg noe, og sitter bare og avbryter og kommer med uinteressant støy fra sidelinjen. Når man ikke har kunnskap om selskapet fra før, og heller ikke gidder å forberede seg på temaet man skal snakke om, bør man i det minste la være å prøve å avbryte intervjuobjektet med flåsete "morsomheter" hele tiden. Trist med folk som tilsynelatende er mer opptatt av å hevde seg selv enn å bidra til å belyse saken på en god måte.
Hammers
17.02.2020 kl 17:05 2458

En fornøyelig sceanse da sjefen var gjest i studio i dag! Trygve H i storform, vitset og lo - og en imponerende Haugen som klarte å holde seg alvorlig. Mange oppklaringer om produktet, kostnadene så langt, inntjening, konkurrenter og potensialet videre.
https://finansavisen.no/fatv

Isaksen var naturlig nok superoptimist, mens jeg satt igjen med litt mer "mixed feelings"! Det tror jeg også at de to i studio gjorde.
Kan liksom ikke se for meg at jeg skal gå rundt med "smarte briller".
Kanskje et produkt for Elton John og andre spes interesserte?

Hilsen Hammers.......som fikk med seg at TH også var innom "bølseboden" ila gjennomgangen......🤭🤭🤭!
Redigert 17.02.2020 kl 17:06 Du må logge inn for å svare
moneymachine
16.02.2020 kl 19:45 2611

Hva gjenstår? Gi noen eksempler ettersom du mener det er mye.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 18:49 2640

Den beste og tryggeste måten å tjene penger på i denne typen aksjer er å gå tidlig inn på lave nivåer med en begrenset sum, for deretter å kunne realisere gevinst etter at aksjen er oppdaget av mange. Da kan man faktisk gi F i det fundamentale ved selskapet. Kjøp i høyden derimot gir større risiko. Jeg har ingen anelse om hvordan det vil gå med PLT, men aksjen kommer inn under «en viss kategori». Mye gjenstår, men selskapet kan komme til å levere plussresultater en gang. Åpnet for at det kan skje.
Rojan
16.02.2020 kl 18:27 2667

Dette er vel det mest korrekte du har skrevet om poLight som jeg har sett.
For det fortjener du en klapp på skuldra.
moneymachine
16.02.2020 kl 17:00 2723

Alle var kjent med at det var solgt for summer i den skala i Q4 2019. Det fikk vi børsmeldinger om Hammers. Er du ikke kjent med hvordan systemet fungerer? Du opptrer jo som en novise. Hva omsatte VOW for i startfasen tror du? De leverte sikkert overskudd fra dag 1 de....
focuss
16.02.2020 kl 16:46 2745

Hammers
Det er realiteter som alle med over 70 i IQ kan forklare. Ingen selger for mye før salget av produktet starter. Får håpe for din skyld at du gjør deg dummere enn hva du er. Hva var det Spetalen sa om Wov look alike. Er investorer født uten hjerne. Hammer kan vel være i ferd med å understreke det.
Redigert 16.02.2020 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2020 kl 16:33 2766

so what, Hammers Med underleverandører kan PLT produsere omtrent hvor mye som helst uten store investeringer.
Forresten, scanship startet i 1993. Selv om Vow er overpriset, har det tatt tid å bygge opp selskapet. PLT har brukt flere år å bygge opp et teknisk enestående produkt og en meget dyktig forsker stab og få innvilget mange patenter.
Redigert 16.02.2020 kl 16:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2020 kl 16:28 2775

La meg si det slik: poLight har solgt mer siste kvartal 2019 en de gjorde året under ett. Det sier sitt.
Redigert 16.02.2020 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.02.2020 kl 16:22 2774

Uansett hva dere påstår her inne; Salget var NOK 2 MILL ila 3 mnd!
DET er realiteter som ikke kan bortforklares!

Hilsen Hammers
Computum
16.02.2020 kl 13:45 2858

Hammers ønsker bare å provosere. Hvorfor får han så mye oppmerksomhet?
moneymachine
16.02.2020 kl 13:03 2896

At et opplest fjols som deg greier å kaste opp et innlegg med en så graverende skivebom som dette, var faktisk overraskende. Er vi inne i Q4 2019 eller Q1 2020 nå?

Du står i stil til "the hammers".

YNWA
Slettet bruker
16.02.2020 kl 12:24 2940

For egen del blir det helt absurd å se noen komme med slike beskrivelser, når selskapet nettopp har fått sine produkter ut i markedet. Nettopp for salg. Hva man prøver å oppnå med denne type retorikk er ikke vanskelig å tenke seg. E24 børskommentar på fredagen var fin. Balansert og saklig.

Jeg kan huske at hammers spådde Nel nedenom og hjem den tiden den sto i 2- 3 kroner. Etter det har Nel gått mange 100 prosenter. Dessverre er det slik at disse spåmenn kan skrive hva de ønsker uten at det har noen konsekvenser.

Redigert 16.02.2020 kl 12:48 Du må logge inn for å svare
CapitaL
16.02.2020 kl 12:20 2943

Jeg skulle da mene at en pølsebod på karl johan skuffer inn penger i bøtter og spann.. Det vil selvsagt PLT også gjøre om de lykkes;)
Se bare på Norbit:
https://www.globenewswire.com/news-release/2020/02/14/1985049/0/no/NORBIT-Sterk-vekst-i-fjerde-kvartal-og-for-året-2019.html

En liten investering i PLT kan potensielt gi meget stor avkastning, og da kan aksjonærene i PLT be Hammers ta seg en pølse;)
focuss
16.02.2020 kl 11:28 2958

Hammers
Synes din tittel på denne tråden er håpløst stupid og manipulerende. Burde rett og slett skamme deg. Sintef står bak her og teknologien må være noe av det mest unike noen gang utviklet i Norge. Og det mot ett ubegrenset stort marked. PoLight har klart det teknologiske. Klarer de også det kommersielle så vil dette få en stor plass i historien. Tyder det foreløpig på at de også vil lykkes kommersielt? Ja det gjør faktisk det. Trådtittelen din er bare fordummende og tåpelig respektløs.
Aaleby
16.02.2020 kl 11:11 2971

Handler ikke om å dra fram slike drømmescenarier Einstein, men at selv Warren Buffett har en gang tjent sin aller første dollar. Alt må starte en plass, så også for Polight. I et vekstselskap vil det alltid være fremtidig potensial som er styrende for verdisettingen.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 11:04 2987

Jeg husker en analytiker gikk ut å spådde et kursmål på 9 kroner for Scanship etter at den begynte å gå. Analytikeren visste knapt hva Scanship var. Vi er der nå. Hammers har ikke satt seg inn i PLT og sprer rundt seg med påstander som ikke henger sammen. Det er ikke noe nytt at gribbene flokker seg når et selskap har falt. Hold på aksjene. Polight har store muligheter framover, og inntektene vil øke.
focuss
16.02.2020 kl 10:05 3027

Hammers
Jeg har selv gjort mange 100 prosent på Scanship og var inn og ut av den lenge før deg. Startet tråd om selskapet her for mange år siden. Men jeg undres: Forstår du forretnings modellen til selskapet i dag og skjønner hvor inntektene som forsvarer dagens kurs skal komme fra?
focuss
16.02.2020 kl 09:56 3045

Hammers
Din kunnskap om PoLight er åpenbart tilnærmet null. Du må ha et usedvanlig oppblåst selvbilde som mener du har noe å bidra med når det gjelder selskap du har null kjennskap til. Tror ingen hadde forventninger til Polights salg i 4q-19, kanskje utenom slike som deg som ikke kjenner selskapet. Jeg er skråsikker på at du er en type som ville harselert med Apple en gang i tiden også. Alt tyder på det. Virker som din verden er begrenset til skrivebord og linjal totalt uten innsikt eller erfaring fra det seriøse arbeidslivet.
2211
16.02.2020 kl 09:49 3059

Bra kramz👍 Fint om vi tar det på en polight tråd under en plt tikker så nye lesere lettere kan søke opp plt tråder😉👍
Rojan
16.02.2020 kl 09:47 3065

Ja, han tror poLight lager linser til lommelykter.
Han er helt forvirret.
Slettet bruker
16.02.2020 kl 09:32 3142

utrolig spennende.Kraamz. Barcode markedet var på hele 57 milliarder kr i 2018. Og så kommer det en norsk pølsebod som har utviklet en suveren linse som både bruker mye mindre strøm, er raskere og mer nøyaktig å bruke. Godt at pølseboden får 3 ganger så høy pris på barcode linser som de får for linser i klokker. .🤣
Slettet bruker
16.02.2020 kl 09:04 3154

Hammers - du har kontinuerlig opphaussa Vow i lang tid, helt fra kr 8 i fjor til over 35 - da jeg solgte. Selskapet tipper jeg får en bunnlinje på 30 mill. Kursen tilsvarer market cap på 2.5 milliarder. Ganske drøyt for et selskap som omsetter for ca 180 mill pr kvartal (10% omsetningsvekst siste kvarta og avtagende vekst). Omsetningen er altså på "hele" 60 mill pr mnd . Vow hadde gjeld på 136 millioner og cash bare 9,7 mill pr 2. halvår i fjor og har bruttomargin på 13 %. Også dette selskapet startet en gang.
Det blir spennende å se hvordan kursen går etter presentasjon av årsresultatet. I følge dine "gyldne" linjaler skal jo kursen gå til topps. Hvorfor kjøper ingen innsidere på dette nivået?
Kraamz
16.02.2020 kl 08:57 3125

https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/2d-barcode-reader-market

Dette illustrerer markedet for barcode🙂
Vi får håpe dette blir bra🙂
Kraamz
16.02.2020 kl 08:50 3124

Når det gjelder fingrrprints🙂 Så er det ikke utenkelig at Tlens kan brukes tildette også😆 Patent ligger med ref til TLens😊
Slettet bruker
16.02.2020 kl 07:54 3152

Hammers burde ta en titt på NEL og ikke angripe selskaper som faktisk er i ferd med å tjene penger, hvor selskapet er latterlig lavt verdsatt i forhold til mulig inntjening framover. Jeg blir mildt sagt forbandet når jeg ser hvor ufint enkelte opptrer her inne.
Flygeren
16.02.2020 kl 04:30 3184

Ser også du redigerte svaret ditt tidligere i kveld. Mente du lommelykter var en typisk bidragsyter for poligt sitt resultat?
Flygeren
16.02.2020 kl 04:28 3181

Her har du en personlig agenda meir enn å skrive opplysende innlegg. Det er to forskjellige verdener å være i forskerstadie på noe og det å ha produkter ute i markedet. I q4 var ikke disse to designwins kommet enda, så resultatene av de ser vi ikke i rapporten. Noe så enkelt som det syntes jeg du burde ta med i disse innleggene dine. Det er først i q1 og q2 vi ser resultater fra dette. Innen da kan nye avtaler også være på plass! Ønsker du enda billigere aksjer, er det det? Er overasket over hvor snevert syn du har i noen av innleggene, så her må det være en agenda.
Hammers
16.02.2020 kl 02:02 3195

Håpløst å dra fram slike drømmescenarier.
Vi snakker ikke om Apple, men om billige LINSER til diverse kamera og tilsv....!

Hilsen Hammers......som fortsatt synes at 2 mill ila 3 mnd høres LITE UT!
Redigert 16.02.2020 kl 02:14 Du må logge inn for å svare
Aaleby
16.02.2020 kl 01:51 3203

Selv Apple har knapt hatt omsetning i tiden den gang da hvor ideene var verdien og lokasjonen var en garasje ;)
Hammers
16.02.2020 kl 01:03 4554

Hm.....jeg fikk plutselig et backflash til 2008/9.
Det var en haug med sinte REC aksjonærer som sa noe tilsvarende til meg da jeg spådde yndlingen til Helv...!
Kun ut fra en linjal, noen streker - og NULL kunnskap om selskapet ellers. Kursen sto den gang i over kr 1000 (inkl senere spleis).
Nå rundt en femmer! Tror dere jeg hadde FLAKS, eller......?

Vel, ingen sammenligning til PLT ellers, men selskaper som kun lever på en drøm uten å selge stort -
ja, de har en tendens til å få kort levetid i solskinnet!

Hilsen Hammers
Slettet bruker
16.02.2020 kl 01:02 4557

Ikke vanskelig å finne noe å krangle med Hammers, tross adminis innstramminger😂
startloss
16.02.2020 kl 00:48 4575

Hammers, har du noen gang prøvd å gå tur uten å ta det første steget? turen kan være så lang som helst, men starter alltid med det første steget. Husk hvor liten du selv har vært, da du en gang svømte som en gal mot det store egget. Det gikk bra det også, mot alle odds. Det som er interessant med polight er at alt på bildet er i fokus, enheten er billig, kompakt og støtsikker. Xiaomi er ingen småtass heller, så god markedsføring her. Hvem vet hvor det ender.
Norviking
16.02.2020 kl 00:45 4584

Hammers
Du fremstår som dummere og dummer for hver dag som går her på forumet.
Er det ikke på tide å rulle inn snart ?
Slettet bruker
16.02.2020 kl 00:41 4590

jeg tror ikke du selv skjønner linjalen din, Hammers. Den er ikke alltid gullbelagt! Du baserer deg på en teori som bare stemmer når det ikke kommer utforutsette hendelser. Dessuten tar ikke linjalen din hensyn til markedsmanipulasjon som foregår i et herværende selskap (skal ikke nevne navn akkurat nå) . Burde kanskje anmelde det jeg har sett.
Og når du ikke har sett på PLT teknisk, hverken i chartet eller på selskapets revolusjonerende teknologi, burde du holdt kjeft. Uttale seg om noe som man overhodet ikke har peiling på er ikke særlig smart.
Du faller stadig i aktelse.
Hammers
16.02.2020 kl 00:28 4607

Poenget med min gullbelagte linjal er det visst mange enkle sjeler her inne som ikke skjønner.
Chartet viser summen av all handel i et selskap. De som VET, innsidere, større fond, lykkejegere, shortere og bestemødre. Absolutt alle.
Linjalen forteller meg hvor ferden går videre ut fra aksjonærenes holdning til aksjen!
Det er majoriteten av DEM som er eksperter. Ikke jeg - for jeg har ikke peiling på de selskapene jeg omtaler (visse unntak).

Det er DE som tegner det grafiske bildet som jeg så korrekt tolker. Det er ikke JEG som er negativ til de aksjene jeg kritiserer teknisk.
Nei, det er det de handlende som er. De som skaper bildet. JEG gir vel F i de fleste papirene på børs. Jeg har likevel meninger - akkurat som dere.

PLT har jeg ikke sett på teknisk.
For min del holder det i massevis når omsetningen er så lav som den er. Er ren bløff. Akkurat som fingerprintselskapene som skulle til himmels.
Heller ikke de hadde en omsetning å snakke om. Likevel skulle de erobre verden. Akkurat som PLT.

"Fingerprints" er vel snart utdatert? Nye teknologier har overtatt før de har fått levert noe som helst som monner.
Kursene er ikke til å kjenne igjen fra det de lå på for bare et par år siden.

Hilsen Hammers.........så langt med sine ord i behold.
"Som en bølsebod på Karl Johan"! Eller kanskje som en bod som selger bakte poteter i samme område? Your choice!
2211
16.02.2020 kl 00:10 4632

Vi er flere som må overse en del useriøse innlegg😉 kanskje vi får la hammer sitte her under hans egen tikker alene🤔 det blir litt som denne tråden annalytikern startet totalt useriøse greier. Han slettet seg selv etter jeg rapporterte han🤔 vi får diskutere under plt tikkere og la denne tråden ligge😎
Slettet bruker
16.02.2020 kl 00:02 4653

Det betyr også at jeg ikke kommer til å bruke så mye tid her inne framover. Linjaler som leker gud. Svingdører som oljen og fradrag hyler og skriker som det passer dem. Bedervet og illeluktende. Folk tar sine egne valg, men det er synd at saklige diskusjoner ikke kan føres videre. Min intuisjon kan ingen påvirke, men jeg gidder ikke mere prat om virus og linjaler. Det har overhodet ingenting med poLight å gjøre. Kos dere gutter. Jeg har heldigvis viktigere ting å gjøre.

Slettet bruker
15.02.2020 kl 23:50 4677

Personlig blir jeg veldig trøtt av all denne driittkastingen. Først er det oljen og fradrag som er inn og ut av selskapet som en svingdør, med kursmål deretter. Så linjaler. Det mangler bare richiosio så er alt komplett. Jeg orker ikke forstyrre mitt hode med alt dette. Min suksess på børs har vært å satse på selskaper jeg tror på gjennom å være langsiktig. Tradere må gjerne leke seg med hverandre, men ikke med meg.
Computum
15.02.2020 kl 23:41 4698

Hammers skriver: "Nå har vi blitt tutet ørene fulle av denne/disse fantastiske linsene.......som nærmest "spys ut" til ulike aktører som "kappes" om dem!"

Hvor har du lest det? Jeg mener jeg følger bra med på forumet, men jeg har ikke sett et eneste innlegg inneholdende noe i nærheten av det du påstår.

Alle her har visst at det i 2019 "bare" ble notert 4 ordrer for tilsammen 124.000 linser pluss 120.000 drivere.

Du får følge bedre med framover, så vil du oppdage at PLT blir en av vinnerne på Oslo børs i år. Hittil i år +93%.