Kjos og Kise vedder 200 millioner på NAS-rally

kapteinkjeks
NAS 14.02.2020 kl 23:51 8647


Torsdag ettermiddag melder HBK Holding as, hvor tidligere konsernsjef i Norwegian Bjørn Kjos og tidligere styreleder Bjørn Kise er eiere, at det har inngått en avtale om en TRS (total return swap) med Danske Bank for fem millioner aksjer i Norwegian Air Shuttle.
Det betyr at Kjos og Kise tror på en sterk vår for Norwegian. En TRS innebærer at dersom Norwegian stiger på børs frem til avtalen utløper, så vil HBK Holding kunne få en gevinst, mens et kursfall vil bety at de må punge ut til Danske Bank.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Martin10
15.02.2020 kl 17:12 7097

Et klart kjøpssignal. Klart at de gutta har gode prognoser for veien som ligger forran oss. Dette blir gull.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Gevit
15.02.2020 kl 17:46 6996

De tapte mye sist de tok tilsvarende veddemål
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Restplassno
15.02.2020 kl 17:50 6972

Tror du hvordan det gikk da kan påvirke hvordan det går nå?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
EliotS
16.02.2020 kl 18:33 6531

Kise og Kjos har vist litt av deres hånd i Pokerspillet ved den flaggemelding. Der er ingen tvivl om at de kan ikke sidde på gjæret i flere måneder ovenpå dette. Noget kommer til at ske ellers risikere de at blive slagtet av shorter som vil ta magten fra dem.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.02.2020 kl 19:29 6409

Når du tjener mer på utlån av aksjer enn du må betale banken for å låne penger til å kjøpe aksjer da sitter du ikke på noe gjærde eller æble eller kamelåse. Da sitter du voldsomt trygt når du har et langsiktig utsyn.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
EliotS
16.02.2020 kl 23:53 6136

Hektar - Hvem tjener på utlån? De aktier som de har lånt af DB er lange aktier. Hvis de var gået kort havde de utlånt endnu flere aktier av deres eksiterende beholdning. De sender et helt klart signal til andre short om at de må se at komme ut.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
SomSa
18.02.2020 kl 12:10 5774


Bjørn Kjos har solgt Norwegian-aksjer i det stille, men broren visste ingenting

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/hbk-holding/bjorn-kjos/bjorn-kjos-har-solgt-norwegian-aksjer-i-det-stille-men-broren-visste-ingenting/2-1-756610
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
18.02.2020 kl 12:33 5860

Ja dette er jo litt av en tillitserklæring til ny ledelse av selskapet og viser tro på aksjen...not
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
SomSa
18.02.2020 kl 12:35 5842


Tore Kjos sier til DN at han var ukjent med at HBKs beholdning i Norwegian var blitt mindre og reagerer med et "uff". Bjørn Kjos avdramatiserer dette.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/02/18/7498945/bjorn-kjos-har-solgt-norwegian-aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Epona
18.02.2020 kl 12:47 5750

Mener å kunne huske at Tore Kjos hadde behov for kapitalinnsprøytning i sin egen business og at han syntes det var synd at tilbudet NAS fikk ikke ble noe av, noe han ivret for på nevnte bakgrunn.
Sett i lys av dette er det vel heller en privat (familiær?) greie at BK har solgt unna aksjer og ikke selskapsrelatert der finansavisene igjen forsøker å dra veksler på noe som kan skape grobunn for flere shortere, inklusiv sine egne disposisjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 14:37 5359

Etter denne nyheten har markedet vist ingen nåde. Ledelsens tunger har vært helt tyste.
Sitter HBK selv shorte tro ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Søndre
25.02.2020 kl 15:22 5114

Luftslottet Kise og Kjos rakner fulstendig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 15:34 5036

Noen som har fått Østby i tale i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Strategi
25.02.2020 kl 15:36 5003

Satser på kraftig rekyl fra åpning i morgen.

Tror Norwegian kan gå kraftig, raskere opp enn ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 15:43 4941

Hva baserer du dette på?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
pingulino
25.02.2020 kl 15:50 4886

Hva baserer du det på? Er vel ikke annet enn egne forhåpninger, og at du klarer å lure folk til å tro det samme som deg?

De som faktisk har peiling selger aksjene sine nå - de aller fleste av den sitter ikke her på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Habub
25.02.2020 kl 16:05 4765

Jeg personligt ikke at folk skønner hvor alvorligt dette her er.

Jeg solgte hele min position imorges, det var RENT held at jeg kom ud, men tabte mye igår. Jeg tror det spørgsmål man skal stille sig selv er om NAS kan overleve 3 måneder eller mere med lukkede lufthavne, eller et fald i trafikken på 80%. Sker der en yderligere spredning i Europa vil man snart proklamere en Pandami og så er panikken fuldstændig.

Jeg er IKKE negativ til NAS jeg købte mig faktisk in da jeg mente fremtiden så lysere ud, men dette scenarie er så alvorligt at det kan lukke et firma og ingen har kunne forudse det.

Corona spredes nu til lande hvor sundhedssystemet stort set ikke fungerer, Pakistan, Iran og Afganistan, lande er begyndt at nægte at modtage fly fra f.eks Emiraterne da de stadigvæk flyver Bejing og ikke screener deres transfer passagere, med andre ord, 1000 vis af mennesker fra Kina kan allerede være spredt i hele Europa.

Personligt tør jeg simpelthen ikke købe en eneste aktie i luftfarts-sektoren det er ren gambling, NAS kan have 50% af sine fly på bakken om 3 uger, jeg håber virkelig ikke dette sker, men alvoren i situationen er nød til at gå op for folk.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
TomW
25.02.2020 kl 16:12 4706

Uff da, nok en ny ekspert her inne. Prøver riktignok en ny vri på sin krisemaksimering. Var aksjonær, men dumpet alt grunnet coronaviruset. Dette bærer jo preg av troverdighet, han var jo tross alt aksjonær. Kanskje man skal selge alt man har??
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
pheks
25.02.2020 kl 16:14 4684

Hvis NAS skal nektes å fly, så vil det måtte komme en bail out fra staten. At passasjerer uteblir er noe annet, men da snakker vi IKKE 50%. Skal man stenge all offentlig transport innenlands også mener du?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Habub
25.02.2020 kl 16:14 4668

Jeg har skrevet her i 10 år under et andet nick, men siden Hegnar blev lavet om til finansavisen fungerede det ikke længere, derfor. :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
25.02.2020 kl 16:15 4655

Har falltakten avtatt? Derfor du er mere desperat enn tidligere? Neste gang du må på toalettet, tørk deg istedefor å henge driten din opp på et anonymt forum
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
TomW
25.02.2020 kl 16:17 4639

Ja det er klart. Og dagen i dag var naturligvis dagen du skulle ta opp igjen tråden :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Habub
25.02.2020 kl 16:20 4617

Hvorfor skulle diverse stater dog overhovedet kompensere firmaerne for noget som helst, dette er den almene helse og det får langt forud for et firmas indtjening. Tror du man udbetaler erstatning til de områder som allerede er under lockdown i Italien f.eks? Uanset der bliver heller ikke problemet, spørg dig selv om du har lyst til at flyve om store dele af Europa er smittet? svaret giver sig-selv, alle bliver væk.

Jeg syntes dette er komplet tragisk for alle luftfarts-selskaber, en kæmpe katastrofe. Og ja hvis det kommer til lock-down i f.eks Jessheim eller hvad vet jeg så bliver det som ordet antyder lockdown.

Korean (fly-selskabet) har idag verificeret at en af deres cabin-crew er smittet, hon er nok ikke alene, hvor mange har de smittet? De store lufthavne screener en del af passagerne, det gør de ved at måle deres temperatur, problemet er at mange smitte-bærere slet ikke har feber men smitter alligevel. Desværre tror jeg vi blot har set starten på dette, desværre..

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Habub
25.02.2020 kl 16:22 4596

Tomw, som jeg skrev så tabte jeg stygt på Nas igår, over 300.000. Så nei jeg er ikke her for at beise, tro det eller ej, det er op til dig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 16:36 4518

Selg mens dere kan, kjære venner. I morgen kan bli verre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 16:38 4488

Rent statistisk vil det som regel gå bedre enn mange frykter. Ut fra en slik modell/teori, vil det vel være fornuftig å handle når krisen er som størst. Jeg mener ikke å vite at det kommer en rekyl i morgen eller denne uken. Tror dog den kommer når virus frykten avtar. Klarer ledelsen i tillegg å skape ro rundt dette med likviditet, er veien tilbake til 40 kroner kort. Så har vi FAA godkjennelsen som nå virker som den kan drøye noe. Det kom mange signaler i begynnelsen på måneden at godkjenningen var noen få uker unna. Nå går det nok noen uker til, men er jo en stor trigger når den kommer. Jeg tror ikke diskusjonen med Boeing handler om levering i juli (Som Boeing legger til grunn) eller i sept som NAS legger til grunn. Jeg tror at NAS ikke ønsker Max flyene tilbake i år, da de ikke trenger dem i vintersesongen. Jeg skjønner at begge vil avvente situasjonen frem til leveringsdato(er) er fastlagt, men jeg forstår ikke hvorfor NAS ikke har bedt om forskudd. Dette kan tyde på at de ikke har trengt et slikt forskudd, men etter nye spekulasjoner om likviditet, bør de innse at det vil være fornuftig. Tror derfor vi kan få en melding i løpet av kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
bj111
25.02.2020 kl 16:38 4481

Det du peker på er det som begynner å få opp for mange investorer. Jeg har ingen tro på at de klarer å stoppe corona fra å gå globalt, de klarer kun å bremse det. Kina sine opplysninger har jeg ikke tillit til. Av de rammede landene er Italia det mest troverdige å få data om viruset fra. Slik det nå ser ut er en 14 dager ikubasjonstid. I denne perioden kan man reise mye og smitte mange. Går en til legen i Norge vil en få beskjed om at en trolig har influensa om det ikke er sterk grunn til å misstenke noe annet. Da er det hjem under dyna og corona vil ikke bli oppdaget før ambulanse eller likbilen kommer. Worst case så lammer dette sommersesongen for NAS noe som ikke er usannsynlig. Dersom flytrafikken går til tross for corona er det svært mange som ikke vil reise til land som har smitten. Er dette landene rundt middelhavet så er mye ødelagt for NAS.
Erstatning vil de ikke få.
Det er nærmest garantert at en vil se konkurser innen reiseliv og transport når høsten kommer eller før. Ingen tro på at NAS går konkurs men aksjekursen vil neppe stige noen særlig før corona epedemien er ferdig. Tror 40 kroner er mye mindre sannsynlig enn kr 20 før sommeren. Det er en kjøper for hver aksje som selges og kjøperen er uenig. Det er helt greit og selv om jeg er ute så håper jeg kjøperen har rett. Jeg vil helst på ferie til middelhavet i sommer men får ikke med meg familien om det er fult utbrudd av corona virus i Europa eller Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 16:39 4466

leser i shareville at naserne krever at "Scam to scram" ROFL

dæven jeg får latterkrampe :D
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Claude
25.02.2020 kl 16:53 4368

Kanskje de redder NAS på samme måte som banker under bankkrisen på 90-tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
omac
25.02.2020 kl 17:02 4280

Herregud for ett hysteri rundt relativt ufarlig influeansavirus, nå må folk slappe av og ikke løpe rundt som hodeløse høns
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 17:08 4229

Hvordan selger du aksjer mens børsen er stengt? Og ja i morgen blir nok verre.
Fjøs og Fise har drita på draget før, nå gjør de det igjen.....
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Marianne
25.02.2020 kl 17:09 4219

Tom W kanskje du skal komme med noen egne meninger istedenfor bare å lete etter feil hos andre
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Kantarell
25.02.2020 kl 17:09 4214

Utrolige mange nye Nasere på forumet.

2 muligheter:
1 - De eier aksjer og for første gang, er bekymret for kursen og spør om hjelp/råd.
2 - De eier ikke aksjer og satser short. Målet er å skremme folk ut av Nas. De eier ikke aksjer men eier flere nick`

For min del eier jeg flere aksjer og vil nok laste opp så mye jeg kan før rekylen ;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 17:15 4162

Satt en fin short i dag når Nas var ca 5% i minus. Bør jeg sove urolig mon tro?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
gbkvinlog
25.02.2020 kl 17:34 4053

Hvis viruset kommet til Norge, hva er din plan da?
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
TomW
25.02.2020 kl 17:37 4026

Visse innlegg fortjener ingen meninger overhode.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 17:38 4005

Nei, jeg tro du både kan og burde sove som et baby. Nok å bekymre seg for i denne verden. En short i NAS er neppe deriblant for tiden......
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
bj111
25.02.2020 kl 18:25 3834

Får planlegge litt så jeg ikke har så mye møter. Da kan jeg være syk og bli ferdig med det uten at det blir for mye rot på jobben.
Ingen planer om å reise til skogs å grave meg ned eller andre påfunn. Kanskje skulle jeg kjøpt noe våpen for å holde sultne naboer som ikke har ordnet seg unna. Kan begynne å haste for jeg tror viruset er i Norge allerede så lite tiltak som Norge har. Ingen er satt i karantene til tross for at de kommer hjem fra smittede områder. Fastlegene skal oppdage dette men de gir deg en influensa diagnose først. Dødstallene starter på tett opp mot 100% i Norge for det blir først oppdaget når obduksjon finner sted. Kanskje skulle jeg kjøpe hermetikk og gass til primusen før andre tenker på det.
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Habub
25.02.2020 kl 18:53 3778

Her er en kort udsendelse som forklarer hvor hårdt ramt luftfarts industrien er i den ramte del af verdenen, vi vil opleve det samme i Europa hvis man ikke øjeblikkeligt får styr på denne situation.

https://www.youtube.com/watch?v=EVSvTdquRcQ
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 18:55 3760

Ja her blir rally i motsatt retning
Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare