Usympatiske menn kjører Audi og BMW
Selvopptatte menn, som er usympatiske og egoistiske, kjører gjerne statusbiler som Audi, BMW og Mercedes. De bryter oftere trafikkreglene.
Auda...har både BMW og Audi ute på gårdsplassen.....
https://www.dinside.no/motor/usympatiske-menn-kjorer-audi-og-bmw/72131526
Auda...har både BMW og Audi ute på gårdsplassen.....
https://www.dinside.no/motor/usympatiske-menn-kjorer-audi-og-bmw/72131526
Redigert 15.02.2020 kl 11:24
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Risk-reward1
15.02.2020 kl 11:30
1821
Arrogante! Skjønner ikke eller fullstendig driter i trafikkflyt.
Generelt bruker de ikke blinklys (Audi har visstnok stadig problemer med dette på sine biler), flytter seg ikke fra venstrefilen, både legger seg feil i rundkjøring og ei heller bruker blinklys der. Hverken inn eller ut!
I en rundkjøring skal gjøre følgende;
Du skal ut første og til høyre av rundkjøringen - hold til høyre, blink til høyre før og i rundkjøringen.
Du skal ut andre og rett rett frem - Hold til høyre og blink til høyre ut av rundkjøringen
Du skal ut tredje og til venstre - Hold til venstre og blink til venstre inn og i rundkjøringen til du passerer andre og rett frem, deretter blink til høyre ut av rundkjøringen.
Da varsler du trafikk både foran og bak deg hvor du skal, og resultatet er bedre flyt i trafikken!
RR
Generelt bruker de ikke blinklys (Audi har visstnok stadig problemer med dette på sine biler), flytter seg ikke fra venstrefilen, både legger seg feil i rundkjøring og ei heller bruker blinklys der. Hverken inn eller ut!
I en rundkjøring skal gjøre følgende;
Du skal ut første og til høyre av rundkjøringen - hold til høyre, blink til høyre før og i rundkjøringen.
Du skal ut andre og rett rett frem - Hold til høyre og blink til høyre ut av rundkjøringen
Du skal ut tredje og til venstre - Hold til venstre og blink til venstre inn og i rundkjøringen til du passerer andre og rett frem, deretter blink til høyre ut av rundkjøringen.
Da varsler du trafikk både foran og bak deg hvor du skal, og resultatet er bedre flyt i trafikken!
RR
Uenig. Skal ikke blinkes til venstre. Rundkjøringen er kun en forlengelse av veien og du blinker til høyre når du skal ut. Er det flere felt i rundkjøringen skal du selvsagt blinke ved filskifte.
Risk-reward1
15.02.2020 kl 11:49
1811
Feil! Rundkjøring er å anse som et kryss.
Dessuten, ved å blink til venstre viser du de foran deg hvilken retning du skal. Begynn med det selv og se* hvordan deres forberedelser inn i rundkjøringen endrer seg og gir mer flyt. Tenk på det samme selv når du skal inn og ser noen blinke til venstre.
Du kan avpasse farten på en annen måte og skli inn rett bak dem, i stedet for å vente å se hvor de skal. Du velger nemlig å tro at de skal rett frem og du kan kjøre, men når de ikke skal det har du allerede kjørt så langt frem at du må bremse mer, eller stoppe helt opp. Det forplanter seg bakover. Hadde du fått blinking til venstre ville du glidd saktere frem mot rundkjøringen og sklidd inn rett bak. Resultatet er bedre flyt!
RR
*Edit
Dessuten, ved å blink til venstre viser du de foran deg hvilken retning du skal. Begynn med det selv og se* hvordan deres forberedelser inn i rundkjøringen endrer seg og gir mer flyt. Tenk på det samme selv når du skal inn og ser noen blinke til venstre.
Du kan avpasse farten på en annen måte og skli inn rett bak dem, i stedet for å vente å se hvor de skal. Du velger nemlig å tro at de skal rett frem og du kan kjøre, men når de ikke skal det har du allerede kjørt så langt frem at du må bremse mer, eller stoppe helt opp. Det forplanter seg bakover. Hadde du fått blinking til venstre ville du glidd saktere frem mot rundkjøringen og sklidd inn rett bak. Resultatet er bedre flyt!
RR
*Edit
Redigert 15.02.2020 kl 11:51
Nei. Så lenge det ikke finnes faste regler for bruk av blinklys i rundkjøringer så vil blinking til venstre for meg bety at du har tenkt å bli der inne.
Risk-reward1
15.02.2020 kl 11:55
1804
Selvsagt skal du ikke bli der inne! Skal du videre tilbake der du kom fra skal du også blinke til venstre.
Skjønner du ikke fordelene av det jeg har skrevet, så skjønner du ikke trafikkflyt. Men så kjører du jo audi og BMW....... ;)
Her er en enkel fremstilling av hvordan du skal kjøre i rundkjøring
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.tv2.no%2Fa%2F7105580%2F&psig=AOvVaw1Y53WC5vr0kTvjHQIlzV73&ust=1581850313546000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCODJ0vyx0-cCFQAAAAAdAAAAABAD
RR
Edit
Anbefaler ALLE å studere tegningen jeg linket til!
Deretter begynne å gjøre det slik, så blir det bedre flyt i trafikken
Skjønner du ikke fordelene av det jeg har skrevet, så skjønner du ikke trafikkflyt. Men så kjører du jo audi og BMW....... ;)
Her er en enkel fremstilling av hvordan du skal kjøre i rundkjøring
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.tv2.no%2Fa%2F7105580%2F&psig=AOvVaw1Y53WC5vr0kTvjHQIlzV73&ust=1581850313546000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCODJ0vyx0-cCFQAAAAAdAAAAABAD
RR
Edit
Anbefaler ALLE å studere tegningen jeg linket til!
Deretter begynne å gjøre det slik, så blir det bedre flyt i trafikken
Redigert 15.02.2020 kl 12:00
Risk-reward1
15.02.2020 kl 12:03
1798
"Bruk av blinklys
Som generell huskeregel skal du gi tegn i god tid før du svinger eller endrer av kjøretøyets plassering i kjørefelt, men ikke slik at det kan oppstå misforståelser.
Skal du til høyre ved første avkjøring, gis tegn til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringen og beholder blinklyset på til du har kjørt ut av den.
Skal du rett fram i en rundkjøring, blinker du til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du kjører ut. Behold blinklyset på til du er ute av rundkjøringen.
Skal du ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være nyttig for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen. Inne i rundkjøringen endrer du til å blinke til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du kjører ut. Behold blinklyset på til du er ute av rundkjøringen."
https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/trafikkregler/kjoring-i-rundkjoringer
RR
Som generell huskeregel skal du gi tegn i god tid før du svinger eller endrer av kjøretøyets plassering i kjørefelt, men ikke slik at det kan oppstå misforståelser.
Skal du til høyre ved første avkjøring, gis tegn til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringen og beholder blinklyset på til du har kjørt ut av den.
Skal du rett fram i en rundkjøring, blinker du til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du kjører ut. Behold blinklyset på til du er ute av rundkjøringen.
Skal du ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være nyttig for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen. Inne i rundkjøringen endrer du til å blinke til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du kjører ut. Behold blinklyset på til du er ute av rundkjøringen."
https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/trafikkregler/kjoring-i-rundkjoringer
RR
Den dagen det blir regler skal jeg følge dem;-) Enn så lenge så forholder jeg meg til at jeg har vikeplikt for dem som er i rundkjøringen og blinke til høyre når jeg skal ut.
Og hvis det er en rundkjøring med flere felt? Du ligger på ytter'n og skal av i 3'dje utkjøring. Blinker du til venstre da så blir det fordi du skal inn i fila innafor eller fordi du kjører til venstre i rundkjøringen?
Risk-reward1
15.02.2020 kl 13:24
1759
Skal du ut 3dje utkjøring ligger du ikke på ytter`n! Ligger du til høyre inn i rundkjøring har du allerede vist at du skal enten til høyre eller rett frem.
I det du spør om skal du legge deg til venstre inn i rundkjøringen, og bytte til høyre og gjøre deg klar til å kjøre ut når du er på høyde med andre avkjøring.
Studer bildet i linken jeg ga deg så er det hele ganske klart og forståelig
RR
I det du spør om skal du legge deg til venstre inn i rundkjøringen, og bytte til høyre og gjøre deg klar til å kjøre ut når du er på høyde med andre avkjøring.
Studer bildet i linken jeg ga deg så er det hele ganske klart og forståelig
RR
Betonghue
15.02.2020 kl 13:35
1748
Sympatiske (sosialister) menn kjører Trabant og Citroen C5 - har jeg hørt ..... ?
Den dagen det blir trafikkregler for det så skal jeg selvfølgelig følge dem. Ellers er det vel merking og skilting i rundkjøringer med flere felt. Enn så lenge får man kjøre forsiktig og ikke stole på noen. Uansett om de bruker blinklys eller ikke.
Kjeften og fløtt dere!
Ingen har noe med hvor jeg skal!
Ingen har noe med hvor jeg skal!
CapitaL
15.02.2020 kl 14:19
1724
Neida, Audiotene har gått over til Tesla... ser det hver dag. Og selvsagt øker forsikringspremiene for de tullingene...
Her er tallene:
https://www.tu.no/artikler/tesla-har-92-prosent-oftere-skader-enn-fossilbiler-br/484354
Her er tallene:
https://www.tu.no/artikler/tesla-har-92-prosent-oftere-skader-enn-fossilbiler-br/484354
convert
15.02.2020 kl 14:28
1912
Noen steder finnes trearmede rundkjøringer. Eksempel: du kommer kjørende inn i en rundkjøring som har en arm til høyre og en rett fram. Da skal du legge deg i venstre fil når du skal rett fram, i motsetning til firearmede hvor du skal i høyre fil når du skal rett fram. Dette syndes det mye mot. Det er deilig å belære folk om dette. Jeg selv kjører fet BMW.
Fjordgubben
15.02.2020 kl 16:04
1894
Ulogisk, det burde venstre fil når man skal til venstre, venstre eller høyre når man skal rett fram og høyre fil når man skal til høyre eller tilbake der man kom fra.
Den konflikten som oppstår når to biler skal rett fram og den ene velger venstre fil og den andre høyre er ikke verre enn det man hele tiden uansett opplever i trafikken så ingen grunn til panikk.
Den konflikten som oppstår når to biler skal rett fram og den ene velger venstre fil og den andre høyre er ikke verre enn det man hele tiden uansett opplever i trafikken så ingen grunn til panikk.
I Bergen er det faktisk ulovlig å bruke blinklys i rundkjøringer gett.
Redigert 15.02.2020 kl 22:02
sus1
15.02.2020 kl 22:42
1840
"Som generell huskeregel skal du gi tegn i god tid før du svinger eller endrer av kjøretøyets plassering i kjørefelt, men ikke slik at det kan oppstå misforståelser."
Hvordan greier du det i en rundkjøring i Norge når du skal gi tegn to ganger?
https://www.side3.no/hva-er-norges-minste-rundkjoring-4110056
En rundkjøring er ikke ett kryss, det er forkjørsvei. Du blinker når du skal ut eller skifter fil. Du blinker heller ikke hver gang veien svinger.
Hvordan greier du det i en rundkjøring i Norge når du skal gi tegn to ganger?
https://www.side3.no/hva-er-norges-minste-rundkjoring-4110056
En rundkjøring er ikke ett kryss, det er forkjørsvei. Du blinker når du skal ut eller skifter fil. Du blinker heller ikke hver gang veien svinger.
Hehehehe - sant nok. En rundkjøring er jo som du sier en vei med flere mulige utkjøringer til HØYRE. Hvis vi retter ut rundkjøringen så vil vi få en strak vei med avkjøringer til høyre. Hvorfor i svarte skal en da blinke til venstre?
Blink heller for mye enn for lite ble jeg lært en gang. Når jeg er i tvil pleier jeg derfor blinke med varselsblinkerne.
Det er hvis du kjører tvers over rundkjøringen det. Kalles negerblinking.
Risk-reward1
15.02.2020 kl 23:41
1805
Hvordan jeg greier det? Klarer du ikke blinke først til venstre og deretter til høyre ved siste avkjøring du passerer? Hvis ikke lever fra deg førerkortet!
Nei, en rundkjøring er å anse som et kryss, og overhodet ikke en forkjørsvei!
Fra linken min tidligere i tråden;
"En grei huskeregel er at plasseringen du gjør i feltet gir nyttig informasjon til andre trafikanter om hvor du skal, og at de samme reglene som i vanlig veikryss også gjelder for rundkjøringer."
Forøvrig kan dere ha godt av å se denne korte videoen og høre på budskapet
https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/lover-og-regler/slik-kjorer-du-i-rundkjoringer/
RR
Nei, en rundkjøring er å anse som et kryss, og overhodet ikke en forkjørsvei!
Fra linken min tidligere i tråden;
"En grei huskeregel er at plasseringen du gjør i feltet gir nyttig informasjon til andre trafikanter om hvor du skal, og at de samme reglene som i vanlig veikryss også gjelder for rundkjøringer."
Forøvrig kan dere ha godt av å se denne korte videoen og høre på budskapet
https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/lover-og-regler/slik-kjorer-du-i-rundkjoringer/
RR
Nei, det er ikke et kryss. I et kryss så blinker du til høyre hvis du skal til høyre. Ingen blinking hvis du skal rett over og til venstre hvis du skal til venstre.
Det er kanskje ikke uten grunn at det ikke finnes regler om kjøring i rundkjøringer. Det er mange MENINGER men ingen regler.
Det er kanskje ikke uten grunn at det ikke finnes regler om kjøring i rundkjøringer. Det er mange MENINGER men ingen regler.
Redigert 15.02.2020 kl 23:55
sus1
16.02.2020 kl 00:17
1792
For at andre skal ha en mulighet til å oppfatte at du har satt på blinklyset, og i hvilken retning, må det slås på til riktig tid. Man kan lese at den aktuelle avstanden målt i meter bør være mellom 50 og 80 meter i tettbebygd strøk, og 150 til 250 meter utenfor tettbebygd strøk.
sus1
16.02.2020 kl 00:41
1783
Mener du da kryss med høyre regel, kryss med vikeplikt, kryss med full stoppeskilt eller farligkryss hvor kryssende trafikk er pålagt vikeplikt?
Mener du da kryss med høyre regel, kryss med vikeplikt, kryss med full stoppeskilt eller farligkryss hvor kryssende trafikk er pålagt vikeplikt?
Redigert 16.02.2020 kl 00:45
Den minste Toyotaen jeg har sett la seg i venstrefilen og kjørte i 50 km/t da jeg kjørte forbi på høyre side i 70 kmt noe som er 10 kmt under fartsgrensen der(og noe som er ulovlig)og tutet viste han fingeren til meg. Må ha vært rusede folk i den balja der og gedigne drittsekker. Noen mennesker er så tomme i pappen at det hadde vært bedre om de var dau!
Redigert 16.02.2020 kl 01:45
Det er mange tilfeller hvor bilister har blitt bøtelagt for å kjøre for sakte. De skaper farlige trafikksituasjoner. Førereren av denne Toyaten burde vel nesten miste lappen.
https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/under-fartsgrensen-kan-vaere-ulovlig/
https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/under-fartsgrensen-kan-vaere-ulovlig/
Risk-reward1
16.02.2020 kl 09:13
1727
"Ingen blinking hvis du skal rett over og til venstre hvis du skal til venstre."
Hvor har du det fra at du ikke skal blinke til venstre i et kryss??
Selvsagt skal du blinke til ventre, være seg T-kryss du kommer inn i den kryssende veien, inn en vei til venstre eller what ever!
Det er viktig informasjon til både de bak deg og de foran deg, og skjønner du ikke det burde du ikke hatt lappen
RR
Hvor har du det fra at du ikke skal blinke til venstre i et kryss??
Selvsagt skal du blinke til ventre, være seg T-kryss du kommer inn i den kryssende veien, inn en vei til venstre eller what ever!
Det er viktig informasjon til både de bak deg og de foran deg, og skjønner du ikke det burde du ikke hatt lappen
RR
Jeg har ikke sagt det heller. Blinke til venstre hvis du skal til venstre. Les innlegget en gang til.
Redigert 16.02.2020 kl 12:10
Risk-reward1
16.02.2020 kl 12:47
1667
Jo, du skrev det;
"Ingen blinking hvis du skal rett over og til venstre hvis du skal til venstre.", som blir det samme som - Ingen blinking hvis du skal rett over og til venstre, hvis du skal til venstre.
men du mente kanskje
Ingen blinking hvis du skal rett over, og til venstre hvis du skal til venstre.
Uansett, du og Sus1 kan umulig ha unngått å merke at når dere kommer til en rundkjøring, og motgående bil blinker til venstre så har dere nytte av den informasjonen til å gjøre deres egen kjøring mer flytende? Har dere ikke det så skjønner dere ikke det trafikkbildet dere er en del av.
RR
"Ingen blinking hvis du skal rett over og til venstre hvis du skal til venstre.", som blir det samme som - Ingen blinking hvis du skal rett over og til venstre, hvis du skal til venstre.
men du mente kanskje
Ingen blinking hvis du skal rett over, og til venstre hvis du skal til venstre.
Uansett, du og Sus1 kan umulig ha unngått å merke at når dere kommer til en rundkjøring, og motgående bil blinker til venstre så har dere nytte av den informasjonen til å gjøre deres egen kjøring mer flytende? Har dere ikke det så skjønner dere ikke det trafikkbildet dere er en del av.
RR
Folk som panikkbremser og stopper før rundkjøringer selv om de har allverdens klaring burde miste lappen på stedet. Ved et par anledninger har jeg holdt på å kjøre inn i bilen fremfor meg pga at jeg selv har sett til venstre og vurdert at jeg, som bil nummer 2, også kan kjøre.
Hundre prosent enig med rr.
Jeg er drittlei av å gjette på bilenes kjøreretning i rundkjøringen mens jeg jeg venter på å komme inn. Verst er varevogner. Det gelder også utenfor rundkjøringer.
Jeg er drittlei av å gjette på bilenes kjøreretning i rundkjøringen mens jeg jeg venter på å komme inn. Verst er varevogner. Det gelder også utenfor rundkjøringer.
Redigert 16.02.2020 kl 19:48
Så hvis dette er så selvsagt så lurer jeg fælt på hvorfor det ikke er trafikkregler som sier dette?
E9 gett.
Det samme med tullinger som bremser som f... når de kjører mot lysegulert kryss selv om det er aldri så grønt.
Hvor mange ganger har du ikke selv ventet på å komme inn og nølt gang på gang? Hvor lettere hadde det ikke vært hvis bilen som kom mot deg signaliserte hvor den skulle i rundkjøringen så du slapp å gjette!
Redigert 16.02.2020 kl 20:12
Legger alltid igjen to spor tverrs over rundkjøringen. Uten å blinke selvsagt.
Ikke noe problem. Du blinker UT av rundkjøringen når du skal ut ikke sant? Blinker man ikke ut så er det vel en selvfølge at den fortsetter i rundkjøringen.
CS_invest
16.02.2020 kl 20:19
2523
Ja - har observert dette med manglende blinklys i Bergen. Viste ikke det var derfor - bare trudde de var et steg eller to lavere evolusjonsmessig i Bergen...
Risk-reward1
16.02.2020 kl 21:30
2491
Det er ikke regler for hvordan du skal pakke i en bærepose heller......... stapper du bare vilkårlig ned i posen får du med deg varene men posen står dårlig, større fare for "skader" på varene, posen buler og sjansen for skarpe kanter skjærer hull er stor. Stabler du så for du også med deg varene, men det hele er langt mer ryddig.
I rundkjøringer er du stapper`n og jeg er stabler`n ;)
Ja, jeg stabler i posene i butikken også :) Jeg legger også varene på båndet i grovt sett den rekkefølgen jeg vil pakke varene, og er stort sett ferdig eller har kun noen få varer igjen når det er klart for å betale med kortet. Tipper folk som ikke klarer litt flyt i kassene i butikken ikke klarer det på veien heller?
Avsporing dette, men dog, folk som ikke klarer å begynne å pakke varene sine engang før det er klart for betaling irriterer meg!
FLYT! Skap FLYT!!!! er det så j..... vanskelig da ;)
RR
I rundkjøringer er du stapper`n og jeg er stabler`n ;)
Ja, jeg stabler i posene i butikken også :) Jeg legger også varene på båndet i grovt sett den rekkefølgen jeg vil pakke varene, og er stort sett ferdig eller har kun noen få varer igjen når det er klart for å betale med kortet. Tipper folk som ikke klarer litt flyt i kassene i butikken ikke klarer det på veien heller?
Avsporing dette, men dog, folk som ikke klarer å begynne å pakke varene sine engang før det er klart for betaling irriterer meg!
FLYT! Skap FLYT!!!! er det så j..... vanskelig da ;)
RR
Risk-reward1
16.02.2020 kl 21:32
2487
hehehe...... nei du! Det er det ikke.
Bergenserne klarer det vel bare ikke.... ;)
RR
Bergenserne klarer det vel bare ikke.... ;)
RR
Hvorfor stresse slik? Det blir jo rene tvangstankene det der.
Risk-reward1
17.02.2020 kl 00:11
2461
Stress?
Det er effektivitet og det er ikke tvangstanker, Kurt.
RR
Det er effektivitet og det er ikke tvangstanker, Kurt.
RR
Syklister, gående og joggere på sebrastripene er langt, langt verre, til dels ufordragelige. Burde holde seg hjemme. Ikke blande seg med folk.
Vinfrid
17.02.2020 kl 20:14
2417
Stemmer ikke at en rundkjøring er et kryss. Den er å anse som en enveiskjørt forkjørsvei som går rundt i ring og med flere av/påkjøringer (t-kryss) til/fra høyre. Helt greit at det ikke står forkjørsvei-skilt inne i rundkjøringen, men med tanke på at alle veiene inn mot har vikeplikt kan man anse det som en forkjørsvei.
Vinfrid
17.02.2020 kl 20:30
2414
Det finnes faktisk rundkjøringer hvor man kan ligge i høyre (ytre) selv om man skal ut tredje avkjørsel. Det er altså merket både med skilt over veibanen og med piler i veibanen at også høyre felt kan brukes om man skal ut tredje avkjørsel eller venstre om du vil. Synes du det er riktig å venstreblinke før og inne i rundkjøringen i slike tilfeller? Jeg vil si at om man venstreblinker i høyre felt (inne i rundkjøringen) så er det for å skifte til venstre felt.
-
«
- 1
- 2 »