Nye ruter

Docker
NAS 16.02.2020 kl 19:23 3537

Norwegian-sjef vil øke satsingen på langdistanser
Flere flyginger til Nord-Amerika og nye ruter til Asia og Europa kan være en langsiktig løsning på krisen i Norwegian, mener selskapets nye sjef Jacob Schram.

Får vi en melding om nye ruter om større allianser den nærmeste tiden?
Redigert 20.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
EliotS
16.02.2020 kl 20:05 3463

Docker - Hvor leser du det?
Redigert 16.02.2020 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
EliotS
16.02.2020 kl 23:46 3218

pandoraX - Mange tak for hjelpen og det interview gå jo meget videre end hvad han sagde i Q4 presentasionen, hvor han nermest sagde at han ikke havde nogen plan endnu for lang-distanse.

Super interessant at Schram siger følgende

Langdistanse:
"Det tror jeg er en kjempemulighet, en nisje i markedet som vi er som skapt for" og videre "tror det er mer å hente på langdistanseflygingene", sier han.

Strategisk samarbeid
"I tillegg kommer Norwegian til å trenge flere strategiske samarbeid, på linje med avtalen selskapet har inngått med amerikanske JetBlue,"

Kreditkort innløsningsproblemet
"Ifølge Schram sitter kreditorene nå på 90 prosent av inntektene fra solgte billetter." og "Det er klart at det gjør det mer problematisk i den perioden vi befinner oss i nå"

Undskyld mig men det er jo helt vildt. Han omtaler startegisk samarbejde og han siger at kortinnløsene holder på 90 % indtil flyvning er gennemført. Det er helt urimeligt at kortinnløsene har lov til at holde så meget tilbake.
EliotS
17.02.2020 kl 00:17 3182

De bliver spændende at se om presse plukker op på "strategisk samarbeide" historien!
Slettet bruker
17.02.2020 kl 00:41 3141

Oslo og Norge har fortrinn på storsirkelen til Nord Amerika. Alt mellom Sri Lanka og Madagarska mot Oslo og Norge,
har fortrinn på Nord Amerika.

Til Øst-Asia har også Norden fortrinn. Her stiller Helsinki og Nord Norge fordelaktig.

Med lavpris langdistanse får NAS brukt Dreamlinere. Som de forhåpentligvis kan få billig,
pga. at Boeing skylder NAS. Men løs motorproblemet med Rolls Royce.

På sikt kan Tromsø og Bodø komme seg. Mange skal oppover dit. Også Bergen, Stavanger og Trondheim.
Men selvfølgelig mye fokus på langdistanse fra viktige huber i Europa. Huber med trafikk og potensiell trafikk til
Nord-Amerika og Asia.
Redigert 17.02.2020 kl 00:45 Du må logge inn for å svare
Kvike11
17.02.2020 kl 09:34 2755

Man kan sige det sejler lidt for ledelsen.
Ikke lang tid siden de ville nedlægge long ruter bl.a til thailand, og nu vil de til at åben nye ruter.
Syntes der mangler en klar og tydelig melding om hvad de vil. Er det ruter med lavpris til 8 dqages rejsende eller vil de tage fat på long stay turister, ca 28 dage eller mere.
NAS priser er alt for høje til rejsende, der har mere end en hånd taske med..
Ingen rejser langt uden bagage.
Håber de får lov til Rusland korridor.
glæder mig til næste vinter , når de bliver konkurrence dygtige..
Epona
17.02.2020 kl 09:53 2689

« Syntes der mangler en klar og tydelig melding om hvad de vil.»
Vel, Bare delvis enig med deg der. Det er en sektor som er i kontinuerlig stor bevegelse, i dobbel betydning. Mener de har flagget forlengst hva de vil, - nemlig øke inntjening framfor vekst. Og dét overskygger etter min mening uttalelser som faller om endringer i strategi og som kan virke ulogiske. Inntjening framfor vekst, - koste hva det koste vil.
lypeders
17.02.2020 kl 11:24 2508

Fantastisk 😀
lypeders
17.02.2020 kl 12:21 2347

Dette er jo topp for nas👍
tickerlover
17.02.2020 kl 13:06 2270

Schram var veldig vag på Long Haul på Q4 presentasjonen. Karlsen gjorde en mye bedre figur. (Ikke så rart siden Karlsen har mer fartstid.)
Uttalelse i Finansavisen er et forsøk på korreksjon fra Schrams side. Selvfølgelig er Long Haul viktig. Og både starting og stenging av ruter er naturlig del av driften.

PR-messig hadde det nok vært bedre om Schram holdt litt igjen og lot andre spekulere på om han har lagt flystrategien.
Heller enn å uttale seg og bekrefte at han ikke har planer for flydriften. Bare lederorganisering og økt salg av ancillary...
abban
17.02.2020 kl 13:35 2193

Mindre korresponderende trafikk fra Nord-Norge da, men kanskje de som bor i tettstedene som berøres bare kan ta snøscooteren til en flyplass litt lenger unna bare.
Sann
17.02.2020 kl 14:28 2116

Hvorfor tror du det? Kan du begrunne hvilke destinasjoner Nas har mulighet for å overta?
Restplassno
17.02.2020 kl 14:35 2089

De kan jo begynne å fly dreamlinerne mellom Andenes og Evenes.
Slettet bruker
17.02.2020 kl 14:54 2030

lypeders skrev Fantastisk 😀
nas har faktisk eit rutesamarbeid med widerøe i norge,så dette er overhode ikke fantastisk
Restplassno
17.02.2020 kl 15:27 1941

Det kan være bra mtp at man legger press på politikere til å pålegge selskapene en klimaavgift på co2-utslipp og ikke bare en avgift per lift-off.
Kvike11
19.02.2020 kl 05:28 1529

Det ene øjeblik nedlæggelse næste uge flere ruter.
Hvor er chefen henne har har travlt med fast food
Håber snart de strammer skruen mod Boeing.
Ser ikke kønt ud de ikke kan få mindst
100 millioner aconto hvert måned.
Tror deres advokater trækker det ud og ønsker retssag. Dermed er advokater igen uduelige og score kassen.
Ønsker det bedste for Nas
EliotS
19.02.2020 kl 06:36 1471

Husk at NAS var det først luftfartselskab til at true Boeing med retssag og nu ser det ut til at være en av de siste til at få en avtale på plads. Forventninger bare vokser av dette og kan de så leverer?
Epona
19.02.2020 kl 07:21 1387

NAS er nå er inne i et turbulent aksjonærurolig luftlag der shorterne drar veksler på usikkerheten. Den fatale tausheten fra selskapets side bygger oppunder denne og selskapet bør ta på seg ansvaret og bringe fram noen fakta som bedrer aksjonærklimaet, hvis ikke er det en fare for at det vil «gå på dunken».