FRO - DOBLING - ELLER noen og 30 ??? Spør Kepler - eller MEG!

Hammers
FRO 16.02.2020 kl 22:28 40116

Petter Haugen i Kepler Cheuvreux fastslår at Frontline skal dobles!
Analysen inneholder massevis av ulike forutsetninger og hendelsesforløp som analytikerne absolutt ikke har kontroll over!

Selvsagt KAN det gå som Haugen mener, men DET er absolutt ikke sikkert. I hvert fall hvis man pr dd ser hva investorene gjør i aksjen!
https://www.tradingview.com/x/4BAL47Oj/

Det er flere forhold i chartet som gjør meg usikker, men noen som også kan gi raske svar:
- Den stiplede støttelinja ER brutt!
- De siste dagers rekyl etter litt stigning var noe brå!
- Det fine med DETTE chartet er at svaret trolig vil komme innen KORT TID.
- Brytes motstanden ved 81 ser caset noe mer positivt ut. MEN, brytes støtten ved 71 er det LANGT verre!
- Interesserte bør følge med på disse to verdiene.

- I sistnevnte tilfelle ligger det kraftigere støtte ved stigende linje - rundt 60.
- Holder ikke den kan man regne seg fram til en mulig endelig bunn rundt 47- 48?

Hilsen Hammers.....som oppfordrer til å følge med.
Ikke sikkert ALT som kommer fra meglerhus er like troverdig, men CHARTET er! Den grafiske framstilling av ALL handel!
Redigert 26.01.2021 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 19:31 7035

Redigert da kommentaren skulle være til Hammers.

Nei, du og Hammers forstår ikke postene mine. Jeg er ikke teknisk analytiker. Jeg er fundamentalist. Jeg kjenner teknisk analyse meget godt. Min analyse var et alternativ til Hammers sin.

Nybegynnere begynner med hode / skulder formasjoner og trekke trendlinjer. Den eneste grunnen til at man bør lære seg japansk stearinlys analyse er at de sier noe om tilbud og etterspørsel (drakampen mellom kjøpere og selgere). Teknisk analyse er astrologi for meg. Den beste bruken er at det tekniske bildet viser at noe er galt med aksjen. Det klassiske eksemplet er Enron der tre svarte kråker (Japanske Candlestick) sier at huset brenne, kom dere ut. Men da har du sovet i timen om du fulgte den aksjen. De som fulgte de fundamentaler forholdene tett kom seg nok ut før den første svarte kråken.

Dersom man kan vise 1000 tekniske analyser på rad som viser at man har rett over 50 % av gangene kan man hevde at man gjorde det bedre enn myntkast. Hammers sin opprinnelige analyse slo ikke til.

De store talls lov sier at av 1000 tekniske analytikere, vil selvsagt noen har rett mer enn 50 % av gangene. Der er mange av dem.

Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 19:34 7035

Sunedison er navnet. Jeg er sikker på at KoronaFinans kjenner til den. Samme forretningsmodell som Scatec Solar. Endte med konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 19:36 7069

Hode, skulder og tå. Jeg har lært at de farligste formasjonene er de som kutter halsen kontant.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 19:41 7061

Timing. Det er dagens sukk. REC og Sunedison. Pionerer i sin tid. Men dessverre for dem, noen år for tidlig ute. Fikk ikke ta del i dagens "grønne bølge". Måtte levere på resultater. Grønn bølge av grønnskollinger. Hedge funds brant seg godt i denne husker jeg. Paris-avtalen ble undertegnet midt under den verste stormen. Sunedison 3-doblet seg. Men det var ikke nok. Tyngdekraften dro den rett tilbake i dass.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 20:03 7022

Nå er du vel over på andre selskaper. Så du at jeg redigerte svaret som ikke skulle være til deg.

Siter meg gjerne på dette:

Teknisk analyse er for latinger som ikke gidder gjøre den fundamentale analysen av et selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
oivindl
30.06.2020 kl 20:15 7012

"Teknisk analyse er for latinger som ikke gidder gjøre den fundamentale analysen av et selskap."

For egen regning vil jeg legge til at de også synes å være synlig imponert av seg selv når de treffer på 50% av en mynt/krone situasjon.
Så imponert at de lager egen premievegg.

Det underlige er at enkelte andre også lar seg imponere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 20:24 7039

"Teknisk analyse er for latinger som ikke gidder gjøre den fundamentale analysen av et selskap." - KoronaFinans
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Tøff
01.07.2020 kl 09:49 7143

Jeg ser det er en skepsis til teknisk analyse. Slik har det alltid vært. Da må jeg få si at det er hjelpemiddel og slett ingen fasit. Det som forundrer meg er at man avviser det så kontant. Jeg ville tro at man har behov for å se en kursgraf, for i hvertfall for å bestemme trenden til en aksje. For oss som trader kortsiktig, så er f.eks. støtte/motstand i en kursgraf ganske viktig. Uten at det foreligger noe statistikk på det, vet jeg at akkurat støtte/motstand, hvis man greier å definere det, treffer med langt mer enn 50%. Dette er enkle ting. Det er helt riktig, at vi som driver med teknisk analyse, ønsker å spare oss for en del detaljer fundamentalt. Det er en del av vitsen. Likevel hvis man er en seriøs aktør i aksjer, så er det klart man setter seg inn i virksomheten til det selskapet man ønsker å investere i, de fremtidsutsikter selskapet har. Det er ingen motsetning mellom det og benytte teknisk analyse. Teknisk analyse er timing.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
oivindl
01.07.2020 kl 15:21 7016

Jeg tror nok mye av skepsisen bunner i at enkelte presenterer TA på en klønete måte, samt anser sine analyser som mer eller mindre ufeilbarlige.
En mer nøktern og edruelig holdning fra enkelte som presenterer det og benytter seg av det, ville kanskje økt aksepten.

TA kan jo om ikke annet ha en selvoppfyllende profeti, om mange nok benytter seg av det.

Forøvrig kan jeg tenke meg mange alternative, og i mine øyne mer logiske, forklaringer på hvorfor noen opplever TA som en god støtte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2020 kl 16:25 6947

Hvor lenge har shorterne is i magen

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/07/01/7543344/wall-street-apner-rett-opp

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/07/01/7543345/potensiell-coronavaksine-viser-lovende-resultater-aksjen-rykker-til

For hver dag som går kommer vi nærmer en god vaksine til verdens befolkning.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.07.2020 kl 21:32 6751

Litt av en dag for FRO-aksjonærene!

Kursen smalt raskt opp til 70,50 i starten, aksjonærene jublet trolig og shorterne begynte kanskje å rynker på panna?
Så roet det seg - og en time før børsslutt fikk vi starten på turen tilbake til det "gode gamle" Helvete!
Det som har RIDD kursen siden glansdagene (over kr 110) - og det som ALDRI ser ut til å slipper taket!

Etter dagens handel ser "bildet" SLIK ut;
https://www.tradingview.com/x/JCGM7yht/ (klikk - og se detaljer etter åpning av chartet).

- I bobla; Kursen fikk rekyl fra den LANGE støttelinja. Den SISTE støtten før HELVETE bryter ut!
- I bobla: Rekylen førte kursen direkte opp til det fallende 9 dg snitt. Her kakket "hue" i snittet - og gikk rett i bakken igjen!

- Vi KAN få litt "ping-pong" mellom den stigende støttelinje og det fallende snittet.
- Den første av disse som får brudd som sluttkurs viser trolig veien videre. Avgjørelsen nærmer seg!

- PERSONLIG synes jeg dette begynner å se noe bekymringsfullt ut - men følg SELV med!
- Vi snakker om VIKTIG STØTTE som KAN bli brutt!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.07.2020 kl 23:33 6599

Ikke for å plage FRO-aksjonærene, men NÅ gjelder det VIRKELIG å bevege seg framover i skotuppene!

- Dagens oversikt viser at shortandelen øker!
- Dagens chart viser at det FARLIGE BRUDDET på den livsviktige støtten nå er i gang!
https://www.tradingview.com/x/xQ6QYmf8/ Klikk på chartet etter åpning og få det detaljert!

Hilsen Hammers.........FRO'ernes beste venn - men de skjønner det neppe!

Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
oivindl
06.07.2020 kl 20:08 6355

Ikke for å plage Hammers, men FRO er opp 4,27% etter den siste advarselen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.07.2020 kl 20:29 6327

Dagens POSITIVE utvikling fortjener en kommentar!
Er det på tide å sprette champagne-korka, mon tro?

JA - Champagnekorka kan man alltids sprette, men IKKE pga dagens tekniske utvikling!
ALTSÅ NEI i forhold til utviklingen i FRO. Rekyl kom, men absolutt ikke sterk nok!
https://www.tradingview.com/x/Mm87jHgS/ (Trykk på chart etter åpning - og det forstørres)

Kun opp til den fallende motstandslinja - slik kursen har gjort ved et par tidligere anledninger under nedturen!
Hvis morgendagen blir som tidligere - ender kursen med et kraftig fall.
Hvis stigningen fortsetter ser det noe bedre ut.
Vi får se hva morgendagen bringer!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2020 kl 20:58 6138

Fortsatt litt stigning i FRO. Bruddet er der, men er det sterkt nok? Etter mitt syn HELT i grenseland.......før man kan trekke pusten igjen!
https://www.tradingview.com/x/D2y90VrJ/

Det som forvirrer i bildet er de 2 ulike H/S-formasjonene jeg tidligere har for talt om.
Den store + den mindre. Den som har formet en H/S inne i den stores høyre skulder!

Godt mulig at man etter hvert får rekyl til bunnen av "den lille" for test (halslinja tegnet skrått stigende).
Uansett bedre bilde i dag enn FØR helga!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.09.2020 kl 00:57 5607

Har ikke giddet å skrive OM eller sett PÅ FRO på ca 2,5 mnd - så hvordan har det egentlig gått i mellomtiden?

"Kampen" mellom "spirrevippen og oppvigleren" Hammers mot selveste GOLIAT i form av Chepler.
Chepler og HELE deres oppdressede stab med bakoversveis?

Jeg kan ikke annet enn å LE - når jeg nå ser på utviklingen! https://www.tradingview.com/x/8ittAfeJ/
Mens P Haugen rettet på slipset og høytidelig spådde DOBLING - satt jeg heller henslengt med beina på bordet og varslet en mulig halvering!

CHARTET varsler nå en FAREFULL utvikling!
En STOR H/S har fått brudd - og det signaliseres PÅ SIKT et mulig fall til den stiplede linja i underkant.

MERK at RSI begynner å nærme seg oversolgt - så det KAN etter hvert komme rekyler! Ikke sikkert evt slike betyr stort i det lange løp.
Fordi; SVAKE aksjer her en tendens til å forbli svake - mens det motsatt gjerne skjer med de sterke!

Hilsen Hammers.......eller skal vi i kveld heller si "DAVID".....som fortsatt sitter henslengt med beina på bordet!
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Rule
25.09.2020 kl 02:30 5557

Tja. Det kommer an på start og strategi. eg købte til 5 $ og har høstet 1.7$ i utbytte på 2 år og sidder roligt i båden :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Rule
25.09.2020 kl 02:32 5555

og det ser ud til vi har en tilsvarende købsmulighed nu. FRO skal nok tjene mye penger de næste 3 år og der vil være lows, men slike utbytter finder man ikke...
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2020 kl 05:00 5511

FRO: MACLEOD KJØPT 500.000 KJØPSOPSJONER, INNGÅTT TRS-AVTALE FOR 1,05M AKSJER

Oslo (TDN Direkt): Administrerende direktør Robert Hvide Macleod i Frontline har torsdag kjøpt opsjoner i markedet for kjøp av inntil 500.000 aksjer i Frontline til innløsningskurs på 65,00 kroner pr aksje og med en opsjonspremie på 4,26 kroner pr aksje. Opsjonene kan utøves når som helst til og med 18. desember 2020, ifølge en børsmelding.

I tillegg har Macleod torsdag plassert 1.050.000 aksjer i Frontline på en total return swap (TRS)-kontrakt ved å selge 1.050.000 aksjer til en kurs 59,30 kroner pr aksje og inngått en TRS-avtale med eksponering for samme antall aksjer med utløpsdato 4. desember 2020 og TRS-kurs 59,535 kroner pr underliggende aksje.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2020 kl 08:16 5389

Hvis TS heller fokuserer videre på chartet han innledet tråden med, i stedet for å fokusere på det korte uinteressante chartet, vil TS oppdage at Fro nå ligger i nedre range av den lange stigende trenden, dvs. det ligger massiv støtte i range 58-60kr.

Dagens nivå kan like gjerne være et meget godt kjøps punkt, slik Ceo i Fro ser det og girer opp sine aksjer med 1/3 del, spenstig satsning det.
For et år siden tilførte Fro selskapet 10 nye suez via trafigura dealen, de tilførte asset og økte Nav, akkurat på dette kurs intervallet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.09.2020 kl 19:45 5113

Da har jeg på oppfordring tegnet et nytt langsiktig chart.
Bildet ser da SLIK ut - med flere negative signaler på rekke og rad; https://www.tradingview.com/x/kYglpxmr/
Klikk etter åpning - og chartet forstørres.

1. En DOBBEL TOPP ble dannet!
2. Brudd på den skrå og LANGE støttelinja!
3. Etter bruddet kom den velkjente rekylen mot undersiden av støtten. Den som nå var MOTSTAND. Deretter nye negative utslag.
4. 2 BOBLER som viser 2 viktige brudd på lavere støttelinjer.
5. Fallende motstandslinje fra toppen er tegnet inn.
___________________
6. Videre mulig utvikling (alt etter som den geopolitiske utviklen blir) som horisontale støttelinjer. 57 - 42 - 30.

Hilsen Hammers...............som bare kan GJENTA hovedbudskapet i tråden:
IKKE la dere blende av den type analyser som jeg startet tråden som en reaksjon mot; Nykjemmet hår, fin dress og store lovnader!
Så langt er dette minst 2-0 til Hammers. Forøvrig en HERLIG stilling! Smålurvete på håret, olabuksa på - og kraftige advarsler!
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
29.09.2020 kl 19:57 5086

Jeg lar jeg meg blende av at jeg mottar 6-sifret beløp i året i utbytte, og det faktum at de leverte sitt beste kvartal Q2
på 10 år. TA på en syklisk aksje er etter min mening bortkastet tid.
Jeg ser på kursen når jeg reinvester Fro, ikke ellers.
Ps. Jeg går vanligvis kledd i lederhosen og tyrolerhatt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
nucleus
29.09.2020 kl 20:03 5063

Syklisk aksje ja, men utbytte 4'e kvartal på rekke. Gir en avkastning, som de fleste andre kan sjå langt etter. Så en veldig hyggelig selskap å vær aksjenær.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.09.2020 kl 20:26 5029

Chartet Hammers viser er relle saker, men det skal være massiv støtte i nivået 58-60kr, ha også i bakhodet at aksjen allerede er ned 50% fra 120kr.
I stedet for å fremheve dettenivået som kanten på stupet, tror jeg dette er en flott kjøps mulighet, men følg med på andre giganter som Dht og Euron.

Ceo i Fro satte nettop et stort veddemål på en aksjekurs høyere en 65kr i desember, om Ceo som kjenner greiene fra innsiden bedre en noen vinner veddemålet fremfor Hammers gjennstår å se.
Spott ratene er nå så dass i bøtta at det neppe kan gå lavere, samtidig ser vi nyere skip fremdeles bli sluttet på greiere rater.
Jeg tror Frontline danner en bunn på disse nivåer, danner en vending i chartet utover høsten, satser i alle fall en slant på det, dette er ikke et idielt tidspunkt å dumpe aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
alan
29.09.2020 kl 21:52 4954

Her vi på linje.
Kjøper litt nå og da. Utbyttene tikker inn på konto.
Leste her forleden et intervju med Fredriksen. Det var interessant lesning, og avslørte hva han tenker om fremtiden....

Men slike ting bryr ikke Hammer seg om..... man kan bli så opptatt av Chart at man ikke får med seg det som faktisk skjer og er viktig......
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.09.2020 kl 22:08 4913

Charts bryr seg ikke om hva Fredriksen sier.
Charts bryr seg KUN om forholdet mellom kjøpere og selgere. Det er DE to partene som skapert bildet jeg viser til!
Det er et overskudd av selgere som ikke bryr seg om Fredriksen - ikke chartet!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
alan
30.09.2020 kl 11:56 4708

Tjaa, kanskje får du rett engang du også. Hvem vet?
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2021 kl 09:09 4070

Er vel på tide du oppdaterer her Hammer.

Slik markedene og corona nå utvikler seg, tipper jeg 52 kr støtten snart ryker?
tror jeg aksjen kan falle til 4,8-5 dollar, det tilsvarer 40- 42 kr.

Dollar har utviklet seg meget negativt mot Nok siden du startet tråden Hammer, derfor ser jeg til Us notering når jeg ser etter støtte nivåer
Hammers
24.01.2021 kl 14:32 3876

Jeg har ikke kikket på FRO siden i fjor høst, men på oppfordring tar jeg en rask oppsummering.
Kun 2 linjer + en sirkel i diagrammer forteller det meste; https://www.tradingview.com/x/8pPuO1nB/

Man kan vel si at Petter Haugen fikk sin korte tid i solen i fjor vår, men deretter har det vært et ensidig salgspress i aksjen.
Mulig at noe av nedgangen har kommet av utbyttebetaling i perioden, men slikt har ikke jeg kontroll på.

Brytes støttelinja ligger det an til "bra fall" utover. Et stykke under PC-skjermens nedre kant. Trolig til 30-tallet et sted?
Noen større stigning er umulig å få før den fallende skjålinja blir brutt og kursen etablerer seg over.
De interesserte bør selv følge med på utviklingen.
Det gjelder også deg, Petter Haugen.....🤭🤭🤭.

Hilsen Hammers
ks1977
24.01.2021 kl 14:59 3837

Siden du tok med "tråd startet" i grafen;
"Brytes motstanden ved 81 ser caset noe mer positivt ut. MEN, brytes støtten ved 71 er det LANGT verre!"
Vel, støtten ved 71 ble brutt, men den var ikke mye og lenge under 71 før den steg bratt og langt OPP (nær 60% opp fra da tråden ble startet).

"Det fine med DETTE chartet er at svaret trolig vil komme innen KORT TID"
Det er nesten ett år siden denne tråden ble startet, og skremselsspådommen ble det ikke mye av på "kort tid". Kanskje heller starte en ny tråd?

Ellers så er det åpenbart, selv for en som meg som er helt grønn på TA, at FRO (i NOK) er i en synkende trend. Og, dersom man kun ser på NOK (og ikke USD), så virker 51-52 å ha vært en betydelig støtte de siste 3 månedene. I NOK så ser FRO faretruende ut til å bryte ned gjennom støtten.

Bildet er annerledes dersom man ser på FRO i USD slik longsitbulk oppfordret til og argumenterte med var styrende. Her er trenden flatt eller opp i samme periode.

Dette betyr også at dersom USD er styrende så kan vi få et stygt salgssignal fra NOK selv om vi holder oss godt over støtten (i USD).
Slettet bruker
24.01.2021 kl 15:00 3835

Takk for svar Hammer.

Ser du for deg fall på børsene? Det er en trist utvikling i Covid og det snur ikke, bare vondt til værre.
Aksjene som har ligget høyt i tradingrange i positive trender i en lengre periode ser ut til å toppe ut, i beste fall avtar stignings takten.
Det er vel ikke umulig børser og aksjer skal ned å teste 50 dager glidende snitt.
En potensiell 10% markeds nedgang.
Jeg har vektet 1/2 ned i aksjer, hedget noen posisjoner med short.

Skulle vi få et markeds fall, da kan Frontline bli vond å eie,
Q4-20 er siste kvartal Fro går i positivt terreng, trolig vil de tjene ca 2-2,5 kr/ aksjen, mens q1 og q2 blir meget grisete, de kommer til å tape bøttevis med penger i de 2 kvartalene.
Holder meg unna Fro nå, men shorter ikke på disse nivåene

Beklager KS1977,
Selv om Fro ved første øye kast ser noe mer sprek ut i Usa stemmer nok ikke det helt.
50 dagers treffer nå 200 dager glidende noe som normalt er motstand, Fro har helt siden salgs signalet mars 2020 ligget under de glidende snitt, og hver gang 50 treffer 200 faller aksjen kraftig tilbake, noe som kan skje nå til uka igjen?
Aksjen bør stige kraftig på høyt volum over 6,6 dollar før noen positive signaler gis.
Markeds fall gir normalt styrkelse i dollar, mulig det kan demme noe på fallet i Fro, neppe nok til å få aksjen opp nå.

Blir uansett spennende, vi kan få ny selloff nå.
Redigert 24.01.2021 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2021 kl 16:40 3734

Det ble utløst en noe skjev h/s formasjon med hode som siste topp (ca 120), potensialet er langt nede på 30 tallet
ks1977
24.01.2021 kl 17:49 3664

Det stemmer at MA50 har ligget under MA200 siden den krysset i mars, men den påfølgende måneden etter krysset utløste det bearishe signalet så gikk kursen OPP over 50%... Den gang var det jo forsåvidt Corona som dro ned MA50 og ga et falsk signal for praktisk talt "alle" aksjer i verden, så det er ikke rart at vi fikk feil signal da, men er det da rett å si at signalet (som var feil for et år siden) plutselig er gyldig nå?

Du kan jo også se på det som at MA50 kanskje (...) er i ferd med å krysse MA200, noe som i så fall vil være bullish da MA200 i så fall vil danne støtte (men da må vi jo først se det skje).

Dette blir jo "cherrypicking" som de sier over atlanteren. Trekker du en motstand fra toppen i januar 2020 og over den lavere toppen i april og august, så får du tre treff som verifiserer linja - og da ble nedadgående linje/motstand brutt i november. Vi er fortsatt over den, så da er den nå støtte.

For å "cherrypicke" litt mer; vertikale støtter/motstander skal være sterkere enn skrå streker. I så fall synes bunnen 30.10.2020 å være signifikant. Det nivået har også vært støtte og motstand tidligere, juni 2017 og juni 2018 blant annet. Så igjen en motstand med flere berøringer.

Også dagens nivå har nå hele fem berøringer så langt i år, og bør være en signifikant støtte (som potensielt kan ryke og da danne motstand).

Nå vet jeg ikke hvilke tekniske signal du vil ilegge mest vekt (tidligere falsk bearish signal på MA50&MA200, eller brutt tidligere motstand), men FRO kommer til å få noen tøffe kvartal som du sier. Ratene har nok fått en ekstra knekk pga kinesisk nyttår, og lagrene har minket på tross av diverse nedstengninger så "cargo count" må opp - gitt at vi ikke får større/tøffere nedstengninger (og kanskje da spesielt i Kina) enn vi har hatt før jul. Så da er spørsmålet hvor langt frem i tid Mr Market ser, og hva han ser der fremme (ser han for seg en stygg høst i år, så er det vanskelig å se at vi ikke skal lenger ned). Vil Mr Market dytte FRO enda lenger ned i gjørma selv om vi (evt) har nådd ratebunn (da er han vel ikke mye fremoverseende), eller vil han fokusere på dårlige resultat for Q1&Q2&Q3? (som vi alle vet kommer til å bli dårlig og som sånn sett burde vært bakt inn i prisen allerede)
Slettet bruker
24.01.2021 kl 18:14 3619

Mulig vi snakker litt forbi hverandre, jeg snakker ikke de Lange trendene, men mer kortsiktige, jeg tror ikke vi ser ny ATL i Fro, jeg tror som deg at markedet er atskillig bedre neste høst, men mye vann skal renne i bekken innen den tid.

Du bør se det tekniske bildet i aksjen siste måneder i lys av at aksjemarkedet har steget meget kraftig, helt siden i våres, aksjen har falt i takt med aksje rally.
Vurderer det slik nå at faren for et markeds fall er større en på lenge, det begrunnes enkelt av at Coronaen går fort og i feil rettning, vaksinering går sakte, og de fleste triggere er allerede tatt ut i markedene.

Derfor tror jeg vi får et markeds fall nå og da klarer jeg ikke se at Fro bryte opp fra den negative trenden når vi får minimum 2 elendige kvartaler, der Fro kommer til å tape store penger.
Ligger som mange andre å lusker i tank, men tror det er for tidlig, tror vi ser lavere tradingranges ila de neste 2 måneder og da er det 40/42-52 som gjelder.

Det blir uansett spennede å følge med på, faller aksjen under på stort volum kan den falle et stykke.
Fasiten om brudd 52 støtte får vi rimelig kjapt.
Redigert 24.01.2021 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.01.2021 kl 00:18 3199

Ref forklaring i mitt forrige innlegg; https://www.tradingview.com/x/VJ2KCb7C/ (korrigert chart....)

Hilsen Hammers
Redigert 26.01.2021 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.02.2021 kl 01:07 2787

Tok en ny kikk på chartet til FRO i kveld!
Ikke noe å feire over - og så langt bare å ta seg en smertestillende for finanseliten!
https://www.tradingview.com/x/jNBdpl2f/

Chartet fasinerer meg!
Se den bratte stigende trenden - og se hva som skjedde etter bruddet ut av denne!
Bruddpunktet ble base for den videre utviklingen - med stadig fallenede topper + bunner!

Vi ser nå at kursen har lagt seg under den stiplede horisontale.
Etter brudd på slik viktig støtte er det ganske så normalt med rekyl til bruddnivået (den stiplede).

Skyter kursen gjennom er dette positivt!
Kommer det nå en rekyl er det for shippinggutta bare å ta seg en stiv dram - og deretter stålsette seg for ENDA tøffere tak i tiden framover!

Hilsen Hammers.........like spent som de som har satt penger på dette!

Redigert 02.02.2021 kl 01:09 Du må logge inn for å svare
ks1977
02.02.2021 kl 09:11 2545

Ser du på FRO i USD så ser du (som påpekt tidligere) et annet bilde; kursen ligger fortsatt drøye 10% over bunnen 30.10.2020 i USD.

Folk her inne har jo "klaget" hele veien på at det er USD som styrer (ref at kursen i Norge gjerne har villet opp, men så har børsene i USA åpnet annerledes og trukket kursen her hjemme ned igjen). Hvorfor er det nå plutselig kursen her hjemme som skal styre? Er det i det hele tatt noen aksjer, som er listet både her hjemme og i USA, hvor det er kursen her på berget som styrer kursen i USA og ikke omvendt?

Nei, skal man handle denne fra tekniske vurderinger så tror jeg at det er USD 5,41 man skal holde øye med (og kursen daler nedover mot dette nivået, så de som handler basert på TA har noe spennende å følge med på i så måte)

Fortsetter dette (at kursen i USA fortsetter å dale) samtidig som at USDNOK svekkes så kan vi enda opp i en situasjon hvor chartet ditt sier kjøp (brudd opp gjennom 51NOK) samtidig som at FRO i USD bryter ned gjennom støtten og utløser salgssignal over dammen...
Slettet bruker
04.02.2021 kl 19:50 2253

Petter Haugen er igjen ute med skrønene sine, trodde han fikk sparken som shipping "analytiker/ekspert" men der tok jeg feil, trodde de ansatte Hammer i stedet.
Ganske nøyaktig 1 år etter at Haugen sist var ute å spådde dobbling er fasit nå ca halvering.- full skivebom
Nå er han ute å skriker dobbling igjen, med kursmpl 80, viktig da å merke seg at kursmåplet nå er halvert siden sist, en mann med respekt for seg selv bør selvsagt stå ved sitt tidligere kursmål 160, men Petter feiger ut, å kutter sitt eget kursmål med 50%..
Petter har nok langt bedre odds denne gang til å få rett, men det spørs om en ikke skal ned enda et hakk før det går nord over, når selskapet nå skal tape store penger 1/2 år fremover.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/02/04/7620065/spar-dobling-av-frontline

Redigert 04.02.2021 kl 19:58 Du må logge inn for å svare