FRO - DOBLING......ELLER .......til 47????

Petter Haugen i Kepler Cheuvreux fastslår at Frontline skal dobles!
Analysen inneholder massevis av ulike forutsetninger og hendelsesforløp som analytikerne absolutt ikke har kontroll over!

Selvsagt KAN det gå som Haugen mener, men DET er absolutt ikke sikkert. I hvert fall hvis man pr dd ser hva investorene gjør i aksjen!
https://www.tradingview.com/x/4BAL47Oj/

Det er flere forhold i chartet som gjør meg usikker, men noen som også kan gi raske svar:
- Den stiplede støttelinja ER brutt!
- De siste dagers rekyl etter litt stigning var noe brå!
- Det fine med DETTE chartet er at svaret trolig vil komme innen KORT TID.
- Brytes motstanden ved 81 ser caset noe mer positivt ut. MEN, brytes støtten ved 71 er det LANGT verre!
- Interesserte bør følge med på disse to verdiene.

- I sistnevnte tilfelle ligger det kraftigere støtte ved stigende linje - rundt 60.
- Holder ikke den kan man regne seg fram til en mulig endelig bunn rundt 47- 48?

Hilsen Hammers.....som oppfordrer til å følge med.
Ikke sikkert ALT som kommer fra meglerhus er like troverdig, men CHARTET er! Den grafiske framstilling av ALL handel!
Redigert 16.02.2020 kl 22:30 Du må logge inn for å svare

Redigert da kommentaren skulle være til Hammers.

Nei, du og Hammers forstår ikke postene mine. Jeg er ikke teknisk analytiker. Jeg er fundamentalist. Jeg kjenner teknisk analyse meget godt. Min analyse var et alternativ til Hammers sin.

Nybegynnere begynner med hode / skulder formasjoner og trekke trendlinjer. Den eneste grunnen til at man bør lære seg japansk stearinlys analyse er at de sier noe om tilbud og etterspørsel (drakampen mellom kjøpere og selgere). Teknisk analyse er astrologi for meg. Den beste bruken er at det tekniske bildet viser at noe er galt med aksjen. Det klassiske eksemplet er Enron der tre svarte kråker (Japanske Candlestick) sier at huset brenne, kom dere ut. Men da har du sovet i timen om du fulgte den aksjen. De som fulgte de fundamentaler forholdene tett kom seg nok ut før den første svarte kråken.

Dersom man kan vise 1000 tekniske analyser på rad som viser at man har rett over 50 % av gangene kan man hevde at man gjorde det bedre enn myntkast. Hammers sin opprinnelige analyse slo ikke til.

De store talls lov sier at av 1000 tekniske analytikere, vil selvsagt noen har rett mer enn 50 % av gangene. Der er mange av dem.

Redigert 30.06.2020 kl 20:00 Du må logge inn for å svare

Sunedison er navnet. Jeg er sikker på at KoronaFinans kjenner til den. Samme forretningsmodell som Scatec Solar. Endte med konkurs.

Hode, skulder og tå. Jeg har lært at de farligste formasjonene er de som kutter halsen kontant.

Timing. Det er dagens sukk. REC og Sunedison. Pionerer i sin tid. Men dessverre for dem, noen år for tidlig ute. Fikk ikke ta del i dagens "grønne bølge". Måtte levere på resultater. Grønn bølge av grønnskollinger. Hedge funds brant seg godt i denne husker jeg. Paris-avtalen ble undertegnet midt under den verste stormen. Sunedison 3-doblet seg. Men det var ikke nok. Tyngdekraften dro den rett tilbake i dass.

Nå er du vel over på andre selskaper. Så du at jeg redigerte svaret som ikke skulle være til deg.

Siter meg gjerne på dette:

Teknisk analyse er for latinger som ikke gidder gjøre den fundamentale analysen av et selskap.
oivindl
30.06.2020 kl 20:15 858

"Teknisk analyse er for latinger som ikke gidder gjøre den fundamentale analysen av et selskap."

For egen regning vil jeg legge til at de også synes å være synlig imponert av seg selv når de treffer på 50% av en mynt/krone situasjon.
Så imponert at de lager egen premievegg.

Det underlige er at enkelte andre også lar seg imponere.

"Teknisk analyse er for latinger som ikke gidder gjøre den fundamentale analysen av et selskap." - KoronaFinans
Tøff
01.07.2020 kl 09:49 534

Jeg ser det er en skepsis til teknisk analyse. Slik har det alltid vært. Da må jeg få si at det er hjelpemiddel og slett ingen fasit. Det som forundrer meg er at man avviser det så kontant. Jeg ville tro at man har behov for å se en kursgraf, for i hvertfall for å bestemme trenden til en aksje. For oss som trader kortsiktig, så er f.eks. støtte/motstand i en kursgraf ganske viktig. Uten at det foreligger noe statistikk på det, vet jeg at akkurat støtte/motstand, hvis man greier å definere det, treffer med langt mer enn 50%. Dette er enkle ting. Det er helt riktig, at vi som driver med teknisk analyse, ønsker å spare oss for en del detaljer fundamentalt. Det er en del av vitsen. Likevel hvis man er en seriøs aktør i aksjer, så er det klart man setter seg inn i virksomheten til det selskapet man ønsker å investere i, de fremtidsutsikter selskapet har. Det er ingen motsetning mellom det og benytte teknisk analyse. Teknisk analyse er timing.
oivindl
01.07.2020 kl 15:21 407

Jeg tror nok mye av skepsisen bunner i at enkelte presenterer TA på en klønete måte, samt anser sine analyser som mer eller mindre ufeilbarlige.
En mer nøktern og edruelig holdning fra enkelte som presenterer det og benytter seg av det, ville kanskje økt aksepten.

TA kan jo om ikke annet ha en selvoppfyllende profeti, om mange nok benytter seg av det.

Forøvrig kan jeg tenke meg mange alternative, og i mine øyne mer logiske, forklaringer på hvorfor noen opplever TA som en god støtte.
Redigert 01.07.2020 kl 15:22 Du må logge inn for å svare

Litt av en dag for FRO-aksjonærene!

Kursen smalt raskt opp til 70,50 i starten, aksjonærene jublet trolig og shorterne begynte kanskje å rynker på panna?
Så roet det seg - og en time før børsslutt fikk vi starten på turen tilbake til det "gode gamle" Helvete!
Det som har RIDD kursen siden glansdagene (over kr 110) - og det som ALDRI ser ut til å slipper taket!

Etter dagens handel ser "bildet" SLIK ut;
https://www.tradingview.com/x/JCGM7yht/ (klikk - og se detaljer etter åpning av chartet).

- I bobla; Kursen fikk rekyl fra den LANGE støttelinja. Den SISTE støtten før HELVETE bryter ut!
- I bobla: Rekylen førte kursen direkte opp til det fallende 9 dg snitt. Her kakket "hue" i snittet - og gikk rett i bakken igjen!

- Vi KAN få litt "ping-pong" mellom den stigende støttelinje og det fallende snittet.
- Den første av disse som får brudd som sluttkurs viser trolig veien videre. Avgjørelsen nærmer seg!

- PERSONLIG synes jeg dette begynner å se noe bekymringsfullt ut - men følg SELV med!
- Vi snakker om VIKTIG STØTTE som KAN bli brutt!

Hilsen Hammers
Redigert i går kl 22:18 Du må logge inn for å svare