Utvikling 30.07.18
Ned over 4 % på en positiv børs uten noen konkrete nyheter - omsetning over 10 mill. Hva er grunnen? Stor aktør som vil ut? Short?
Redigert 21.01.2021 kl 07:39
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
nordnes
31.07.2018 kl 16:44
4731
Furuen skrev Ingen ny shorting registrert i dag.
Hva tror dere om morgendagen ?
kreinh
31.07.2018 kl 17:33
4546
Shorten er vel ferdig så jeg tipper aksjekursen vil sige oppover i morgen.
Redigert 31.07.2018 kl 18:00
Nikko
31.07.2018 kl 18:05
4456
Det ser ut som traderne er tilbake i aksjen. Dette må vi nok leve med i lang tid framover. Får heller prøve å trade litt selv.
Solgte hele porteføljen min på 3,37 i går og kjøpte tilbake på 3,226 i snitt i dag. Det er ikke hver gang jeg har sånn "flaks". Nå vet jo vi nellere at når aksjen går på positive signaler, så blir den ofte kjørt ned dagen derpå. Akkurat som i dag.
Blir spennende i morgen dere.
Solgte hele porteføljen min på 3,37 i går og kjøpte tilbake på 3,226 i snitt i dag. Det er ikke hver gang jeg har sånn "flaks". Nå vet jo vi nellere at når aksjen går på positive signaler, så blir den ofte kjørt ned dagen derpå. Akkurat som i dag.
Blir spennende i morgen dere.
Redigert 31.07.2018 kl 18:06
Nikko
31.07.2018 kl 18:11
4434
Ser at Trumpen skal ha samtaler med Kina. Selv om dette ikke betyr all verden for Nel, så vil nok børsene få skikkelig fyring. Ser allerede at børsene i USA peker oppover. Dette skal bli artig dere.
Mml
31.07.2018 kl 18:19
4407
Kan være folk er redd for hva som kan skje om NEL taper denne rettsaken:
https://blogs.orrick.com/trade-secrets-watch/2018/07/02/engineering-a-dtsa-claim-district-court-allows-broad-allegations-to-survive-motion-to-dismiss/#more-2521
https://www.pacermonitor.com/public/case/23133923/PDC_MACHINES_INC_v_NEL_HYDROGEN_AS_et_al
"ORDER THAT A MOTION HEARING ON DEFENDANTS MOTION TO COMPEL IS SET FOR 8/7/2018 09:30 AM "
https://blogs.orrick.com/trade-secrets-watch/2018/07/02/engineering-a-dtsa-claim-district-court-allows-broad-allegations-to-survive-motion-to-dismiss/#more-2521
https://www.pacermonitor.com/public/case/23133923/PDC_MACHINES_INC_v_NEL_HYDROGEN_AS_et_al
"ORDER THAT A MOTION HEARING ON DEFENDANTS MOTION TO COMPEL IS SET FOR 8/7/2018 09:30 AM "
Først vil jeg si at jeg er veldig positiv til NEL. Jeg har forståelse for at en ikke alltid kan forklare hvorfor en aksje går opp/ned og at det er ofte mange årsaker til kursutviklingen (fundamentale grunner, psykologi, store aksjonærer som av ulike grunner vil ut, risiko mv). Jeg har fulgt med NEL en god stund og har løpende lastet opp til i dag å få en relativt stor aksjepost (langsiktig perspektiv). Jeg har stor tro på bruken av Hydrogen - og jeg har i flere tråder tidligere forklart hvorfor jeg mener at NEL vil bli en stor suksess. Samtidig er jeg motivert til å lære mer om selskapet og aksjemarkedet for øvrig.
Så lenge jeg har fulgt NEL, er dagens kursutvikling den jeg forstår minst (særlig etter at vi hadde en jevn stigning forrige uke). Den falt kraftig på relativt høyt volum (selv om det kun var litt over 1 % av den totale aksjebeholdningen som var i omløp). Det har ikke kommet noen børsmeldinger (verken negative eller positive nyheter), utfallet av stevningen fra PDC kan jeg ikke se har betydning for kursfallet (vært kjent lenge i markedet og vil ikke ha alvorlige juridiske konsekvenser for NEL) og børsen steg for øvrig. Kan heller ikke forstå at shortingen som skjedde 25. juli kan forklare nedgangen - eller at tradingen har "skylden". Eneste forklaringen jeg har kommet frem til er at det er en aksjonær som solgte en stor post i dag (og at det var flere stop loss som gikk underveis/nervøse aksjonærer som solgte) - men da skjønner jeg ikke, sett utviklingen vi hadde i forrige uke, at det ikke var flere som var på kjøperen. Dette gir en stor mulighet til å få kjøpt en større post uten at aksjen stiger for mye (får en lav inngang). Det blir spennende å se om dette kun var en overreaksjon - og at det er flere som benytter muligheten til å kjøpe seg opp de nærmeste dagene - eller om det er fundamentale forhold som ligger bak. Tiden vil vise:)
Ønsker gjerne seriøse innspill/tilbakemeldinger/tanker på hva som kan forklare den kraftige nedgangen i NEL i dag:)
Lykke til!
Så lenge jeg har fulgt NEL, er dagens kursutvikling den jeg forstår minst (særlig etter at vi hadde en jevn stigning forrige uke). Den falt kraftig på relativt høyt volum (selv om det kun var litt over 1 % av den totale aksjebeholdningen som var i omløp). Det har ikke kommet noen børsmeldinger (verken negative eller positive nyheter), utfallet av stevningen fra PDC kan jeg ikke se har betydning for kursfallet (vært kjent lenge i markedet og vil ikke ha alvorlige juridiske konsekvenser for NEL) og børsen steg for øvrig. Kan heller ikke forstå at shortingen som skjedde 25. juli kan forklare nedgangen - eller at tradingen har "skylden". Eneste forklaringen jeg har kommet frem til er at det er en aksjonær som solgte en stor post i dag (og at det var flere stop loss som gikk underveis/nervøse aksjonærer som solgte) - men da skjønner jeg ikke, sett utviklingen vi hadde i forrige uke, at det ikke var flere som var på kjøperen. Dette gir en stor mulighet til å få kjøpt en større post uten at aksjen stiger for mye (får en lav inngang). Det blir spennende å se om dette kun var en overreaksjon - og at det er flere som benytter muligheten til å kjøpe seg opp de nærmeste dagene - eller om det er fundamentale forhold som ligger bak. Tiden vil vise:)
Ønsker gjerne seriøse innspill/tilbakemeldinger/tanker på hva som kan forklare den kraftige nedgangen i NEL i dag:)
Lykke til!
AksjeHaien
31.07.2018 kl 20:50
4049
Dette kan kanskje ha noe å si https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/DNB-Markets-merker-skift-mot-value-aksjer
Ser også at NEL er flatere i Tyskland. Hvis det var en stor post som ble dumpet + stop loss bør det være muligheter for at kursen stiger igjen imorgen.
Ser også at NEL er flatere i Tyskland. Hvis det var en stor post som ble dumpet + stop loss bør det være muligheter for at kursen stiger igjen imorgen.
Anywhere
31.07.2018 kl 22:02
3844
Den muligheten satser jeg på etter tilbakefisking av aksjer i dag på 2,21
NEL endte på kr 3.44 (0.362 Euro)i Tyskland (opp 1.97 %). Vi får se hva som skjer på OSE i morgen:)
Anywhere
31.07.2018 kl 22:07
3813
Har pleid å følge Tyskland dagen derpå siste måned, så også i morgen kan man håpe.
Er veldig usikker på hvilken betydning kursen i Tyskland har på OSE - har ennå ikke helt skjønt sammenhengen mellom Tradegate og OSE (selv om en på forumet gjorde et veldig godt forsøk på å forklare det til meg:)). Det er i alle fall ikke noe poeng å ha rep emi på disse kurser, så dersom den skal gjennomføres (og vi skal følge oppfordringen fra Løkke om å delta) må kursen høyere opp. Jeg tror de store nyhetene Nikola har gitt uttrykk for skal komme i løpet av kort tid vil ha positiv innvirkning på NEL (er Løkke kjent med hva Nikola vil komme med?). Det sett i sammenheng med bl.a presentasjon av Q2 i august (spennende å høre hva som sies om Nikola konteakten og fremdriften der) og følelsen av at det snart kommer børsmelding om ny kontrakt(er) gjør at det ikke er aktuelt å selge meg ned i NEL, selv om vi hadde en (for meg) uforståelig kursutvikling i dag. Jeg har fortsatt ståltro på NEL:)
Lykke til!
Lykke til!
AksjeHaien
31.07.2018 kl 23:02
3606
Tror ikke man skal legge altfor mye i kursutviklingen i Tyskland, men den sier noe om hva enkelte er villig til å betale for en aksje i NEL. På en rød NEL dag på OSE er det positivt at kursutviklingen er flatere i Tyskland. Forhåpentligvis er kursfallet over for denne gang.
Med ett så kraftigt fall idag er aksjen forsvagad. Ferre vågar kjopa imorgon, og veien till vidare fall ligger open. Uten att huske om emisjonsaksjerna kommit så kan det vara de som Selgs ut nå. De begynte kring 3,40 og kan holde på ner till 3,0 og kan då få ett snitt på ca 3,25 og er då fornojd.
Redigert 31.07.2018 kl 23:09
Å du Hildur du Hildur. Ja, du får det sagt!!!!
Hildur, kan du ikke like godt skrive på morsmålet ditt, Norsk. Det ser nå dumt ut med alle skriveleifene når du prøver deg på svensk, som alle kan se at du ikke behersker.
-
«
- 1
- 2 »