Nano: spår dobling på kort sikt

Slettet bruker
NANO 17.02.2020 kl 19:09 41735

Ny dagsfersk analyse.
Mens noen setter sin lit til Investeck og deres TA-analyser som stort sett alltid feiler så har treffsikre aksjeanalyser sett nøyere på TRVX og Nano.

Kursmål for Nano på kort sikt 45.- 50.-

Jeg tipper kursen er minst 80.- før fellesferien :)

https://www.nettavisen.no/okonomi/biotek-aksjer-kan-dobles-pa-kort-tid/3423924766.html



Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.02.2020 kl 19:23 16295

Det vi har sett i dag er en ventet stigning. Ingen kan garantere at stigningen skjer i en bratt kurve oppover, men det er såpass mange faktorer som spiller inn nå at det peker en vei, opp. Ja, det vil svinge, men det er vi da vant med i Nano.

DNB kursmål 72 pluss at de har Nano som en av ti nyttårsraketter.

Kanskje ikke så rart da at kursen går: https://blogg.nordnet.no/borsxtra-mandag-nyttarsraketter-fra-dnb-multippel-ekspansjonens-ar/
Redigert 17.02.2020 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Tardyferon
17.02.2020 kl 19:32 16196

Litt frustrende at det er veldig stille fra Nano for tiden men håper de har kontroll og det viktigste er at rekruttering går som planlagt.....har fortsatt stor tro på Nano og bare tenk hvis alt går som planlagt......bare en tanke fra min side.....betalutin brukes bare en gang og så kan pasienter dra hjem......hva tenker big pharma med tanke på at vil jo selge så mye som mulig.....som sagt bare en tanke
Slettet bruker
17.02.2020 kl 19:42 16119

Jeg tenker som så at de har ekstremt mye å gjøre da de skal på markedet snart. Og at stillhet er positivt, da går det som det skal. Jeg er uansett ikke så interessert i de kortsiktige svingingene på dette nivået da jeg mener Nanokursen for tiden er et ran.
Vi diskuterte det samme for ca ett år siden, da kursen var på 50-tallet og de fleste mente kursen var altfor lav. Nå er den halvert derfra og jeg må si det er nesten uvirkelig at vi kan handle til dagens kurser når vi er så nære målet.

Fant igjen et innlegg fra i fjor som beskriver mye av det jeg selv mener om Nano(og Korsar) og har kun et mål for øye, og det er å laste enda mer Nanoaksjer, om jeg kan, til disse kursene. Det fundamentale siden kursen var på 50 tallet har endret seg til der bedre med archer-1 data som er en game changer.
Link til hele tråden her: https://finansavisen.no/forum/thread/19246/view/323073

Her er innlegget jeg referer til:

Fra Sidelinjen:
Den beskrivelsen er ganske spot on dr. Stockman.
For min del, og de investorene jeg prater med, så er vi veldig komfortable med de-riskingen som skjer fra melding til melding, og vet av erfaring at de kurssvingninger man ser underveis frem til de store milepælene kommer er av bagatellmessig betydning for sluttresultatet. Det er ingenting fra selskapet som har svekket utsiktene siste året, snarere tvert i mot, men kursen forblir uendret.
Det fundamentale har derimot styrket seg vesentlig, og da har det lite for seg å lese om alle som skal mene noe om de tre - fire kronenes bevegelse fra en uke til en annen. Rewarden kommer når den kommer, og så binært som dette caset er og med det som skjer i kulissene nå, er troen sterkere enn noen gang på at End Result ender langt opp i flere hundre-kroners ligaen enn mot null. Ergo er det bare å kjøpe vann og dann når man synes det er billig nok, og være helt sikker på at man er inne den dagen de meldingene man forventer skal komme faktisk kommer.

Jeg var med helt i mål i Algeta med 80 % av min opprinnelige startposisjon, og mener at risikoen for at man fort kan ende opp med å stå utenfor når de store kursdriverne kommer er så stor at jeg ser ikke noe poeng i å mene så mye om bevegelsene fra uke til uke.
Aksjen er høybeta, Oslo Børs falt fra 949 til under 800, det forklarer hvorfor aksjen har falt så mye fra toppen forleden. De som påberoper seg at dette har noe med selskapsspesifikke forhold å gjøre må gjerne tro det, men min erfaring tilsier at den koblingen er ikke-eksistensiell når det kommer til å forklare fallet fra høyt 80 til dagens 50 +.

Kommer til å fortsette å lese NANO-trådene med Korsar-blokk filteret på, og registrerer via andre kommentarer at denne fjortenåringen fortsatt begår bomvurderinger når han blir fratatt mulighetene til å back-trade.
Når det er sagt; Korsar har ingen influence på utviklingen i NANO (heldigvis!!), men synes det er synd dersom noen tar hans agenda for hissig backtrading og legger til grunn for om man skal bli / forbli NANO-aksjonær. Les heller de gode analysene som finnes på selskapet når man gjør seg opp en mening, og hør på Radforsk sine podcaster.

NANO kommer når den kommer, og enn så lenge betaler jeg gledelig mindre formuesskatt. Den dagen disse verdiene virkelig kommer frem og blir synliggjort, får man heller glise bredt over finansinntektene i regnskapet påfølgende år :)
Redigert 16.01.2019 kl 13:08




Redigert 17.02.2020 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
17.02.2020 kl 19:46 16080

NANO kommer til å få bratte kurver i løpet av 2020, og selv om vi er en håndfull med flere som har lastet alt remmer og tøyler tåler nede på 20-tallet, er min oppfatning at majoriteten ikke har samme taktikk. Det er en grunn til at synlig short har økt fra 1 til 2.2 %; trenden i aksjen har vært svak.

NANO leverte krutt på R&D-dagen i september med 3/3 CR i Archer. Ingen hadde ventet Archer-tall da, og den umiddelbare oppgangen fra 32 til 40 ble sløyet ned på no-time. Ferden stoppet ikke før vi var under 20 kroner.

Så hva hemmer markedet fra å investere bredt i NANO? Alle vet at DNB har 72 kroner som target, at Betalutin er one of a kind og at resten av pipen også vil verdt flere milliarder med årene.

Jeg er 100 % sikker på at momentumet er slik det har vært grunnet forsinkelser i innrulleringen i Paradigme. Opp til halvt års delay betyr 220 MNOK mer i cashburn i dette halvåret, og for biotek uten inntekter betyr det emisjoner hvert halvår.

Dersom Bravo neste uke krystallklart kan trygge markedet om at guidingen om enrollment complete H2 2020 er innenfor trygge rammer, da er jeg overbevist om at folk vil hamstre aksjen igjen. Det er få biotekinvestorer som ikke tror på Betalutin og at det vil bli en blockbuster, men usikkerhet har gruset kursen.

En confident Bravo til uka, og nye ansikter som kan verifisere at de har kontroll på produksjon, regulatoriske myndigheter og følger path to market, så tar det en uke å doble aksjen.
Panis
17.02.2020 kl 19:58 16333

Tardyferon,
De praktiserer stille tid (dvs ingen info til media/aksjonærer eller annet) i 14 dager før kvartalsrapportering.
Vi får håpe de er i rute med paragdigme for det er viktig, og så får vi håpe de kommer med noe nytt på Q4 som overrasker oss.
JMan19
17.02.2020 kl 20:14 16246

Oisann! Denne er en skikkelig uppercut på Korsar. Han kommer nok med en back-trade, sann mine ord.
Slettet bruker
17.02.2020 kl 20:51 16080

Panis, det er riktig, men stilleperiode betyr ikke at det ikke kan komme nyheter, bare at de ikke kommuniserer med aksjeeiere, Vi har hatt nyheter før i stilleperioder.
En del som misforstår dette så derfor jeg presiserer. :)
Tardyferon
17.02.2020 kl 20:53 16046

Hei panis......ja der er på tide med litt info nå.....forventer meg ikke så mye men er alt on track er jeg fornøyd
Slettet bruker
17.02.2020 kl 21:04 15990

Et godt innlegg, Fra Sidelinjen.

Jeg tenker akkurat det samme, men samtidig tror jeg mange kommer til å bomme på timingen på inngangen sin da de tror dette "ranet" vil fortsette i evigheten. Eventuelt vil de helt for sent kjøpe seg inn, om det kommer bud.
Vi kan se på på alle forum og andre steder og ikke minst når Nano selv presenterer at nettopp det fundamentale er i orden, det er ikke her skoen trykker. Som regel er det emi- og forsinkelsesfrykt som er argumentene de bruker de som vil ha kursen ned. Men snart er dette oppbrukt, og jeg er "nesten" sikker på at vi får den bekreftelsen vi trenger neste uke om at vi er on track. Da er jeg enig i at en dobling bør gå fort og med en jevn oppgang fremover.

Vi er inne i Nanos mest spennende tid noensinne slike jeg ser det- det fundamentale er første klasse, kursen er grus. Finnes det en bedre mulighet på OB så vennligst tips meg om det. Spørsmålet vi må stille oss er hvor lenge Nano er på norske hender.
Redigert 17.02.2020 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Kratos
17.02.2020 kl 23:39 15625

Folk lar seg til stadighet lure med oppgang på lavt volum uten news. Nå som den ikke klarer 30 kr i denne omgang heller forventer jeg ny test av 20 igjen. Lykke til.
focuss
18.02.2020 kl 00:31 15551

At det har vært behov for å innføre en stille periode i Nano er det tåpeligste grepet jeg har sett fra noe selskap i min lange børskarrière. Ett desperat behov fra marlene for liksom å ha bidratt med noe.
Slettet bruker
18.02.2020 kl 01:39 15391

Marlene burde ha blitt kastet på dør for lengst. Faen ikke gjort seg verdig lønn siden hun startet.
Forum forum
18.02.2020 kl 07:13 15170

Kratos. Den synker på ennå dårligere volum.

Malene: Er hun så smart at hun har ventet med drypp av info og heller kommer med en cocktail nå på Q4?
En eller annen kombo av Archer og Paradigme. Selv 6 CR og on track er nok for min del nå.
blega
18.02.2020 kl 07:57 15046

Forum forum - Har du shortet eller? Om ikke anbefaler en tur til Nordnett eller pensjonskassa for å låne aksjer. En glimrende anledning til å underbygge ditt syn.
Mrhifi
18.02.2020 kl 08:05 15001

Hvad skal Nano med alle de nye medarbejdere??🤔
DO THE MATH!😁

We have currently 4 open positions:

Clinical Study Manager
Clinical Data Manager
CMC Technical Writer

https://www.nordicnanovector.com/join-us/open-positions
Krækknissen
18.02.2020 kl 08:05 14988

Slutt å kritisere Marlene. Du har ikke peiling rett å slett. Alt som har kommet av pressemeldinger, postere og artikler har svært høyt nivå.
Lango
18.02.2020 kl 08:08 14960

Kratos,
Du må nok finne frem brillene dine, gamle mann. Omsetningen i går var på nærmere 1.000.000, mens den i perioden før november 2019 (altså før trenden snur opp), ligger omsetningen på rundt 100.000 - 200.000. Ser vi på omsetningen fra rundt 1. november, ser vi en markert høyere omsetning (3-4 ganger så mye) samtidig med at kursen har snudd opp. Svært positive tendenser, som jeg forventer fortsetter.
Mrhifi
18.02.2020 kl 08:40 14761

Stockwalker, DET ER 4 😉 så til en af stillingerne må de skulle bruge 2 medarbejdere....open the link😉

Måske 2 Clinical Data Manager(S)

https://www.nordicnanovector.com/join-us/open-positions

Redigert 18.02.2020 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Forum forum
18.02.2020 kl 09:27 14593

Kan virke som det er litt slitsomt å være short nå. Selv med bombing av aksjer for 2 mill kroner klarer de ikke presse den ned.
Hvor mye kreves det før de tar tapet og dekker shorten....
Mrhifi
18.02.2020 kl 09:34 14567

Godt spørgsmål 🤔 Anyway, vi skal op på +28 idag😁🚀
Redigert 18.02.2020 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2020 kl 09:37 14529

Ja, algoene har vært aktive i dag, kursen hadde nok vært langt over 30 uten de.
Får håpe vi er på den sterke siden i dag, hvis ikke blir det flere kjøp.

Har dokumentert den ulovlige algohandelen i dag da jeg forventet at dette ville skje, det er ulovlig og manipulere kurs så her må noe gjøres. Dette er. skadelig for selskapet og investeringene våres.

Meld gjerne fra til Finanstiilsynet osv.

Mrhifi
18.02.2020 kl 09:40 14509

SHORT VS Q4.....PLACE YOUR BETS ☠️

Target +28kr 16:25:00....Dags dato.
Redigert 18.02.2020 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2020 kl 09:50 14453

Å sette short nå må jo være ekstrem risiko, en gruset aksje som venter en nyhetsflow uten like samt snart er på markedet.
En partner eller bud på selskapet så har de tapt minst ti ganger satsingen,
Mrhifi
18.02.2020 kl 09:56 14406

💀 Stinke, husk at shorten kan være FUEL til raketten 🚀😇
Redigert 18.02.2020 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2020 kl 10:00 14371

I går kom det en analyse som mente en dobling på kort sikt er innen rekkevidde,
Hadde det skjedd i Nel, Pho osv hadde vi hatt en 20-30 prosent stigning i dag.

Pga av shorterpakket er vi så og si break even i stedet.
Mrhifi
18.02.2020 kl 10:13 14309

Tror vi slutter i +28 i dag....💪
dr. Stockman
18.02.2020 kl 10:23 14267

Vi får nok regne med at shorterne har god kontroll på denne aksjen inntil kvartalsmeldingen foreligger. Får håpe det blir "brent barn skyr ilden" etter det.
Kratos
18.02.2020 kl 10:28 14220

Omsetningen er høyere kanskje, men volumet er fremdeles for svakt til å kalle dette en opptrend i mine øyne. Jeg ser på andre forum at folk tror Nano skal opp. Jeg venter fremdeles på å kjøpe etter Q4 rapport og kurs på 20 eller lavere. Det er jo risiko å gå inn i biotekaksjer før presentasjoner. Og som forventet faller Nano tilbake i dag. Nå må dere høre på Korsar og lære litt om trendanalyser. Nano trender en vei, ned. Det har den gjort siden 2016.
Lango
18.02.2020 kl 10:28 14207

Du skal ikke se bort fra deg, mønsteret de siste dagene har vært litt slapt fra start, for så å komme veldig bra utover dagen. :-) Positive tendenser disse dagene! Alltid noen som vil sikre litt gevinst etter de siste dagers utvikling, men her kommer vi til å se en videre mars oppover.
Slettet bruker
18.02.2020 kl 10:38 14157

Som aksjeanalyser skrev i går så har Nano godt over til en stigende trend, etter å ha vært i fallende.

Når man også vet hva som er i vente så vil forventninger alene presse kursen oppover. Jeg tror dette kanskje er det siste paniske stuntet av shorterne.
Dessuten er det jo noen som kjøper alle aksjene på høyt volum når den stiger som i går.

Det er lett å se at salgsviljen er så og si fraværende når kursen presses ned, mens den øker på vei opp.

Er helt enig, marsjen oppover er så vidt begynt.
Redigert 18.02.2020 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Lango
18.02.2020 kl 10:43 14124

Er det noen jeg ikke hører på så er det Korsar. Han skriver så mange innlegg om nano, og har alltid en negativ undertone i det han skriver. Hvorfor bruke så mye tid på å skrive disse innleggene, det er ingen som gjør det for å informere andre, kun egen interesse. Slik jeg ser det er det tre grunner til at han gjør det:
1. Han er short i NANO
2. Han ønsker å påvirke kursen ned for senere kjøpe seg inn, og har altså troen på at NANO skal opp etter hvert.
3. Han prøver å påvirke personer til å heller kjøpe andre Farma-aksjer, som BGBIO eller TRVX der det kun er positive meldinger fra MR Korsar, selskaper der han har tapt betydelig beløp.

Det kommer så mye løgn og fanteri fra den kanten nå, og når han blir avslørt er det ganske stille fra den kanten. Han mener at hans TA er den eneste rette, og finner et og annet meglerhus som mener noe av det samme som han for å dokumentere at han har rett, men ser ikke at det er mange andre som ikke er enig med han. Der han treffer med sin analyse, gjentas dette 150 gagner i samme tråd, der han bommer hører vi ikke mer. Han har spådd NANO ned 1. halvår 2020, etter en nedgang der han gjentar dette gang etter gang, ser vi nå at NANO er på tur opp, da blir det mer og mer stille også her, heldigvis. Men har vi hørt mer om den betydelige posten han kjøpte i TRVX dagen før nyheten om emisjon kom ut...?

Dersom han ikke gir seg med alle disse negative meldingene her om NANO, vurderer jeg å gjøre som han, skrive negative innlegg om alle aksjer han skriver positivt om for å påvirke personer til heller å velge NANO.
Slettet bruker
18.02.2020 kl 10:49 14095

Lango, du er spot on når det gjelder Korsar(Kratos) Han har terrorisert trådene her over lang tid.


Jeg tror Nano havner i pluss i dag også...ingenting kan stoppe det fundamentale i Nano som igjen bør gi en minst tidobling på forholdsvis kort sikt.
Redigert 18.02.2020 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Tardyferon
18.02.2020 kl 12:35 13939

hei Lango ikke bruk så mye tid og energi på han der.......jeg gjorde det samme, fordi jeg blei mer og mer frustrert over hans oppførsel.....til slutt varslet han alle mine innlegg til Admin og disse blei slettet......når dine innlegg blir slettet tar Admin kontakt med deg per Mail og vil har svar hvorfor du skriver det du skrev ......og tror meg jeg hadde en ganske heftig og direkte samtale med han over flere dager fordi til slutt slettet han alt fra meg... men ingenting av K........,idag fikk jeg bekreftet at man har blitt oppmerksom på K..... og at han er på radaren til Admin........nå håper jeg bare at han også gjør jobben sin........forsatt fin børsdag!!!!!
Lango
18.02.2020 kl 12:53 13887

Takk for gode råd. Ser jeg blir dratt med av han, og blir derfor selv med på å forurense forumet her - det beklager jeg! Håper på informative innlegg heretter.
Slettet bruker
18.02.2020 kl 13:01 13858

Som man kan se er Targovax opp nesten 9% i dag - antagelig pga analysen i går der både TRVX og Nano ble omtalt som mulige doblingskandidater på kort sikt.
Nano bykset opp fra morgenen i dag, men har siden det blitt utsatt for algoritmer som presser ned kursen.
Det er også tydlige sperrer som er satt opp for å hindre at kursen går opp.

Dette er ulovligheter sim spilles for åpent galleri og det er ganske spesielt at slikt får holde på i årevis uten at noen tar grep.

Man kan lure på hva som gjør at de største investorene, styret, og ledelsen i selskapet ikke gjør noe for å melde ifra, tipse media eller ta dette til rettsinstansene.
Dette er en pest som har ligget på Nanos rygg i årevis der selskapet har blitt tvunget til å kjøre emisjoner til konkurspriser.

Nå får dere F...meg ta og våken opp og ta ulovlighetene inn for rettsinstansene. Nano burde saksøke gjengen som driver med dette og kreve erstatning i flere hundre millionersklassen da de beviselig kunne ha hentet inn penger mye høyere enn om kursen hadde fått lov til å flyte fritt. Vi som investorer har også tapt pga av større utvanning enn nødvendig. Så et felles søksmål fra investorene burde heller ikke utelukkes.

Men at ingenting skjer i saken er for meg et mysterium.
Slettet bruker
18.02.2020 kl 13:07 13816

To ganger i år er Nano spådd som nyttåsrakket, begge gangene ble kursen presset ned av shorterne.

Når Nano fikk 100% orr/cr på Archer-1 så flløy kursen opp men ble presset ned av shorterne.

Husker at like før jul så gikk Nano opp 15% så kom algoene i gang og Nano endte ned ca 5%. Alt dette på samme dag.

NÅR SKAL ULOVLIGHETENE STOPPES? Dette er økonomisk kriminalitet og bør være enkelt og ettergå.
Her bør de største aksjonæren ta grep og sette press på styret og ledelse om at noe må gjøres samt å informere medier osv.
Fjellgutten
18.02.2020 kl 13:07 13812

Først og fremst takk for gode innlegg Stinke. Dernest, har du eksempler på at media har tatt opp slike tema, og har det hjulpet ? Likeså ifht rettsinstanser.
Tardyferon
18.02.2020 kl 13:08 13803

ikke noe å beklager seg for,man blir rett og slett provosert av han........meg inkludert
Tardyferon
18.02.2020 kl 13:18 13765

stinke.......dette har man diskutert før....problemet er disse algoritmene betaler ingen kurtasje derfor kan de holder på med det de gjør

men en annen sak, jeg var med på da gjensidige debuterte på børs med 50 nok per aksje og selv med gode resultater og bra utbytte gikk den ikke over 70 nok de første 2 årene og jeg følte også at man hele tiden presset kursen ned igjen med en gang det gikk opp............idag står vi i 200 kr

bare vent og se en dag er det slutt.........men enig i at dette er veldig slitsomt å se på........
Redigert 18.02.2020 kl 13:19 Du må logge inn for å svare