LIFE-ME Kursmål 35 i første omgang
2020 blir året som LIFE luncher sin teknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 09:20
Du må logge inn for å svare
Sparebank Vest satt igjen med 3,3 millioner aksjer på siste liste som Computum postet på den andre tråd. Den var fra 8. juni. Siden da har det blitt solgt rundt omkring 8 millioner aksjer, noe som er veldig mye for Lifecare i løpet av fire dager, så jeg regner med at SV nærmer seg tomt for aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34
Ærligtalt
12.06.2020 kl 23:42
4383
De satt på ca. 6 millioner aksjer, gjorde de ikke?
60/65 euro... pent det. Billig nok til at den vil bli solgt til mange nok land... og dyr nok til at de 25 prosentene blir mye verdt
740 kroner pr. test, minimum 300,- i fortjeneste til produsent? 75,- kr. pr. test til Life (veeeeldig grovt estimert)
Og hvor mange millioner tester vil trengs? Uendelig mange...
60/65 euro... pent det. Billig nok til at den vil bli solgt til mange nok land... og dyr nok til at de 25 prosentene blir mye verdt
740 kroner pr. test, minimum 300,- i fortjeneste til produsent? 75,- kr. pr. test til Life (veeeeldig grovt estimert)
Og hvor mange millioner tester vil trengs? Uendelig mange...
Ticker
12.06.2020 kl 23:27
4400
Tviler på det er satt noe short her.
Det er knappe 6-10 mill frie aksjer og topp 15 har sittet hele veien unntatt Sparebank Vest som har hevet ut en god del kansje pga.at aksjen er for mye verdt i forhold til resten av deres portefølge.Da er det vandlig å selge seg ned og ta gevinst uansett ventede nyheter som kan gi kursoppgang.
Det ville vist på topp 15 om noen hadde lånt ut aksjer.
Det er knappe 6-10 mill frie aksjer og topp 15 har sittet hele veien unntatt Sparebank Vest som har hevet ut en god del kansje pga.at aksjen er for mye verdt i forhold til resten av deres portefølge.Da er det vandlig å selge seg ned og ta gevinst uansett ventede nyheter som kan gi kursoppgang.
Det ville vist på topp 15 om noen hadde lånt ut aksjer.
DD sin test blir ikke bare ekstrem hurtig, men også forholdsvis pris gunstig. Skal koste 60 Euro i Tyskland. Tilsvarende beløpet som tyske sykekasser dekker for labor tester som blir tatt for tiden.
Produksjonskapasiteten er visstnok allerede kontraktsfestet med ikke navngitt, børsnotert US produsent. Spennende. Nå trenger vi bare noen godkjenninger, gjerne neste uke en gang.
Link:
https://www.handelsblatt.com/technik/medizin/pandemie-corona-nachweis-in-fuenf-minuten-neue-generation-von-schnelltests-draengt-auf-den-markt/25905060.html?fbclid=IwAR2vtqQMIF0OXvE6mIz8RblGbkhU9mDCynsVFhe_fRG5yxf3KqGWwYVMgjw&ticket=ST-2807562-YKZUOTvx2P5cEcXjeU9L-ap6
Produksjonskapasiteten er visstnok allerede kontraktsfestet med ikke navngitt, børsnotert US produsent. Spennende. Nå trenger vi bare noen godkjenninger, gjerne neste uke en gang.
Link:
https://www.handelsblatt.com/technik/medizin/pandemie-corona-nachweis-in-fuenf-minuten-neue-generation-von-schnelltests-draengt-auf-den-markt/25905060.html?fbclid=IwAR2vtqQMIF0OXvE6mIz8RblGbkhU9mDCynsVFhe_fRG5yxf3KqGWwYVMgjw&ticket=ST-2807562-YKZUOTvx2P5cEcXjeU9L-ap6
Ærligtalt skrev Hadde pisset i buksa om jeg satt short her nå
Ikke veldig smart, sitter det noen short her ryker den rimelig fort. Verden trenger en pålitelig CORONATEST🤓
Ærligtalt
12.06.2020 kl 22:15
4466
Hadde pisset i buksa om jeg satt short her nå
Eksakt det sanne skjedde for to dager siden, tror det sitter en usynlig short eller to, de kan få store problemer etterhvert. Lifecare har ett enormt potensiale sammen med DD regner med fusjon her spennende🤓
Ærligtalt
12.06.2020 kl 18:35
4598
En merkelig dag, med greit volum på høyere kurs som deretter ble styrt nedover
Da får man vel bare anta at spillet er igang?
Da får man vel bare anta at spillet er igang?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25
Jaha, hva er vitsen med å teste piloter og ikke stewardesser i tillegg? De hopper da i samme seng med hver mellom landing.......;)
Jeg lure virkelig på hvordan f. eks. cruise næringen noen gang skal komme tilbake i drift uten at de bruker en sånn type test som DD har utviklet. Eller tilsvarende for den saks skyld. Men, den må nødvendigvis være hurtig, presis, enkelt å gjennomføre og kanskje til og med gunstig i pris.
Er det noen av dere som har regnet på det med cruise? Jeg har.....
Er det noen av dere som har regnet på det med cruise? Jeg har.....
Og for all del Computum, kom tilbake. I alle fall med noen kroner. PHO er et case som kan gjerne vente ei god stund til, jeg vet det, du vet det;)
Computum er du her?
Selv om du har solgt deg ut, kanskje følger du tråden.
Jeg lurte på en ny oppdatert liste og endringer på Sparebanken vest nedsalg og nordea aktiv flere aksjekjøp
Legger du den ut?
god weekend
Selv om du har solgt deg ut, kanskje følger du tråden.
Jeg lurte på en ny oppdatert liste og endringer på Sparebanken vest nedsalg og nordea aktiv flere aksjekjøp
Legger du den ut?
god weekend
Ærligtalt
12.06.2020 kl 14:00
4894
Edit: Dobbeltpost
Ærligtalt
12.06.2020 kl 13:59
4893
De får bare holde på
focuss
12.06.2020 kl 13:45
4946
R har økt til 1,8 i Sør Korea Seoul området. Hver smittede person sprer til 1,8 nye.
Ticker
12.06.2020 kl 13:25
4982
Det presses voldsomt på med nedsalg av aksjer som flere tror Sparebank Vest står bak.
i flere måneder....
Må snart ta slutt.
i flere måneder....
Må snart ta slutt.
Ærligtalt
12.06.2020 kl 13:06
5035
Dersom nok mennesker ser potensialet: Definitivt
Ticker
12.06.2020 kl 13:05
5025
Og hva blir verdien av 25% om Digital Diagnostics går på børs?
De er i dag verdsatt til ca 60 mill USD
Slike selskap går ofte til himmels ved børs introduksjon spesiellt om de har gode produkter samtidig som de driver videre utvikling.
De er i dag verdsatt til ca 60 mill USD
Slike selskap går ofte til himmels ved børs introduksjon spesiellt om de har gode produkter samtidig som de driver videre utvikling.
flingaas
12.06.2020 kl 12:52
5061
15 virkedager - som altså betyr tre (ikke to) uker, eller..?
Bassen1
12.06.2020 kl 12:44
5086
Tror ikke jeg hadde våget å sitte utenfor over helgen her, melding kan tikke inn når som helst. Jeg har nå en liten pott men vurderer litt om det skal fylles på litt:) skulle gjort det i går da. Tror vi skal bra opp utover ettermiddagen.
Ærligtalt
12.06.2020 kl 12:05
5146
Helt perfekt spør du meg...
Men enda mer perfekt nå Tyskerne kjøper Life for å gjenvinne sin 25 % eierandel samt at de i prinsipp får tilgang til OB?
De sitter jo på detaljkunnskapen rundt marginer - så da kan fristelsen nok bli stor (?)
...eller at noen sikrer seg 25% eierandel til Tyskerne ved å kjøpe Life :)
Men enda mer perfekt nå Tyskerne kjøper Life for å gjenvinne sin 25 % eierandel samt at de i prinsipp får tilgang til OB?
De sitter jo på detaljkunnskapen rundt marginer - så da kan fristelsen nok bli stor (?)
...eller at noen sikrer seg 25% eierandel til Tyskerne ved å kjøpe Life :)
focuss
12.06.2020 kl 12:04
5169
Ikke så uvanlig at potente selskap går under radaren for markedet. Spesielt ikke rart i dette tilfellet hvor dynamitten ligger i eierskapet av et unotert tysk selskap.
Ærligtalt
12.06.2020 kl 11:51
5200
Man trenger egentlig ikke lure så veldig på om behovet for tester avtar heller - da det beviselig er de som har blitt smittet 2 ganger av samme virus
Dermed vil testing bli en del av hverdagen til milliarder av mennesker, enten ved gitte intervaller - eller ved bestemte aktiviteter som reise, forretningsvirksomhet o.l
Og med denne teknologien som kutter ned på tiden det tar å få svar - så blir logistikken straks enklere -for alle parter
Dermed vil testing bli en del av hverdagen til milliarder av mennesker, enten ved gitte intervaller - eller ved bestemte aktiviteter som reise, forretningsvirksomhet o.l
Og med denne teknologien som kutter ned på tiden det tar å få svar - så blir logistikken straks enklere -for alle parter
Ticker
12.06.2020 kl 11:50
2781
Hadde en pott i Softox men solgte på 104.- en tid tilbake og satte allt i Lifecare.
Tenkte at nå er det Lifecare sin tur og her sitter jeg i minst 2-3 år
Men er ikke i tvil at Softox er en knakende god aksje også selv på 100.- lappen
potensialet er stort der og men jeg tror Lifecare blir vinneren videre i 2020
Tenkte at nå er det Lifecare sin tur og her sitter jeg i minst 2-3 år
Men er ikke i tvil at Softox er en knakende god aksje også selv på 100.- lappen
potensialet er stort der og men jeg tror Lifecare blir vinneren videre i 2020
Ærligtalt
12.06.2020 kl 11:45
2782
Tja, det er i alle fall innen et segment som stadig fler vil putte mer penger inn i for å ironisk nok bli kvitt...
Tuambeat
12.06.2020 kl 11:43
2777
Om softox bli puslete skal jeg ikke legge meg opp i, men de har flere enn ett produkt, og de har sårsalve som bryter biofilm uten bruk av antibiotika.. Bare det i seg selv er et flere hundre milliarders marked.. just sayin’. Kjekt å være lastet i både Life og Softox!
Ticker
12.06.2020 kl 11:35
2778
Er enig der,Softox har et produkt?
Denne testen kan som de skriver tilpasses andre virus og mutasjoner underveis.
Så her er de ikke uten produkt når denne bølgen er ferdig.
De vil lage tester for Ebola og andre Sars og Mers virus.
(Coronaviruset fikk navnet Sars-Covid-19 når viruset var katogisert)
Dette er bare begynnelsen for Digital Diagnostics sin utvikling av tester.
Tror vi er i startgropen på noe virkelig stort her.
Litt lesestoff:
https://forskning.no/influensa/spanskesyken-svineinfluensaen-sars-og-mers-kan-hjelpe-oss-a-forsta-covid-19/1652068
Denne testen kan som de skriver tilpasses andre virus og mutasjoner underveis.
Så her er de ikke uten produkt når denne bølgen er ferdig.
De vil lage tester for Ebola og andre Sars og Mers virus.
(Coronaviruset fikk navnet Sars-Covid-19 når viruset var katogisert)
Dette er bare begynnelsen for Digital Diagnostics sin utvikling av tester.
Tror vi er i startgropen på noe virkelig stort her.
Litt lesestoff:
https://forskning.no/influensa/spanskesyken-svineinfluensaen-sars-og-mers-kan-hjelpe-oss-a-forsta-covid-19/1652068
bj111
12.06.2020 kl 11:14
2795
FDA er nesten helt sikkert at går inn men at FDA får aksjen til å smelle er ubestridelig. Enten en rakett eller en bombe.
Å selge tester som gir raskt svar og kan brukes av alle vil være som å selge iskald øl til rike alkoholikere i Sahara.
Håper på en dipp til ned til kr 4 før take off.
Å selge tester som gir raskt svar og kan brukes av alle vil være som å selge iskald øl til rike alkoholikere i Sahara.
Håper på en dipp til ned til kr 4 før take off.
focuss
12.06.2020 kl 11:13
2767
Tror utviklingen i Softox blir puslete i forhold til dette,
Ærligtalt
12.06.2020 kl 11:09
2772
Kun en liten kommentar: Selskapet hevder de allerede har forespørsler om testen fra rimelig solide aktører
Med andre ord tolker jeg det slik at Life allerede nå bør prises inn med 25% av dette salget-alt etter som det materialiserer seg med tid og stunder
FDA derimot, dersom den går inn; vil få aksjen til å "smelle"
Med andre ord tolker jeg det slik at Life allerede nå bør prises inn med 25% av dette salget-alt etter som det materialiserer seg med tid og stunder
FDA derimot, dersom den går inn; vil få aksjen til å "smelle"
Ticker
12.06.2020 kl 11:01
2800
Softox gikk ifra 20.- til 100.- på under 3 måneder.
Får vi samme ville tilstander her? Jeg tror det men ikke nødvendigvis så fort.
Men kommer det bestillinger der Lifecare sitter inntekts kalkulasjoner på kvantum er vi i gang.
Da får vi en pekepinn på hva de sitter igjen med og da kan vi få en pekepinn på mulig inntjening
i 2020 og da tar nok mange et lodd her.
Dette blir den tryggeste aksjen om vi får en ny bølge av corona eller tilbakegang stagnerer.
Her er det bare å ta plass i en aksje som potesiellt har null nedside etter FDA godkjenning
Får vi samme ville tilstander her? Jeg tror det men ikke nødvendigvis så fort.
Men kommer det bestillinger der Lifecare sitter inntekts kalkulasjoner på kvantum er vi i gang.
Da får vi en pekepinn på hva de sitter igjen med og da kan vi få en pekepinn på mulig inntjening
i 2020 og da tar nok mange et lodd her.
Dette blir den tryggeste aksjen om vi får en ny bølge av corona eller tilbakegang stagnerer.
Her er det bare å ta plass i en aksje som potesiellt har null nedside etter FDA godkjenning
Azraehl
12.06.2020 kl 10:45
2829
Ja.
Hvis du leser artikkelen som er linket under den kommentaren, så har diverse tester vist at det er mellom 8-20% falske negativer. FDA har gått ut og sagt at denne er unøyaktig, og videre testing har vist så høyt som 48% falske negativer. Det er i tillegg kun 18k testenheter i markedet, så selv om de produserer 50k tester om dagen, må de brukes på disse 18k testenhetene.
Hvis du leser artikkelen som er linket under den kommentaren, så har diverse tester vist at det er mellom 8-20% falske negativer. FDA har gått ut og sagt at denne er unøyaktig, og videre testing har vist så høyt som 48% falske negativer. Det er i tillegg kun 18k testenheter i markedet, så selv om de produserer 50k tester om dagen, må de brukes på disse 18k testenhetene.
focuss
12.06.2020 kl 10:36
2847
Har ikke vert noen hastverk jobb dette. Patent på selve metoden er jo rett og slett vanvittig.
Patents Assigned to Digital Diagnostics Pty. Ltd.
System and method for detecting and monitoring proteolysis of protein matrices
Patent number: 9453833
Abstract: Apparatus and methods are provided for detecting and monitoring proteolysis of protein matrices such as fibrin clots, extracellular matrix and collagen matrix. The apparatus and methods involve in general the measurement of diffusion-limited electrochemical currents generated by an electroactive species or elactomer in a synthetic protein matrix. The apparatus and methods are applied in various embodiments to detect and monitor the proteolytic activities of a sample, and more specifically fibrinolytic activities and collagenase activities of a sample. The apparatus and methods are utilized generally in the monitoring and diagnostics of cardiovascular, cerebralvascular, and oncology conditions.
Type: Grant
Filed: January 1, 2014
Date of Patent: September 27, 2016
Assignee: Digital Diagnostics Pty. Ltd.
Inventor: Krassen Dimitrov
Patents Assigned to Digital Diagnostics Pty. Ltd.
System and method for detecting and monitoring proteolysis of protein matrices
Patent number: 9453833
Abstract: Apparatus and methods are provided for detecting and monitoring proteolysis of protein matrices such as fibrin clots, extracellular matrix and collagen matrix. The apparatus and methods involve in general the measurement of diffusion-limited electrochemical currents generated by an electroactive species or elactomer in a synthetic protein matrix. The apparatus and methods are applied in various embodiments to detect and monitor the proteolytic activities of a sample, and more specifically fibrinolytic activities and collagenase activities of a sample. The apparatus and methods are utilized generally in the monitoring and diagnostics of cardiovascular, cerebralvascular, and oncology conditions.
Type: Grant
Filed: January 1, 2014
Date of Patent: September 27, 2016
Assignee: Digital Diagnostics Pty. Ltd.
Inventor: Krassen Dimitrov
Ærligtalt
12.06.2020 kl 10:22
2888
De har testen til utprøving på en rekke sykehus
Spørsmålet blir jo om FDA mener dette er godt nok - men igjen: tyskerne er grundige og har sikkert vedlagt hva de anser å være tilstrekkelig dokumentasjon allerede for 2 uker siden
Mirsad Devic, Chief Digital Officer at digid, says: “From the very beginning, we have paid attention to leveraging Artificial Intelligence and Big Data in the development of our biosensor technology for the measurement of a wide range of biomarkers. This interface to digital applications now also benefits our Digid Cantisense™ SARS-CoV-2 Test.”
Dr. Konstantin Kloppstech, Chief Technology Officer at Digital Diagnostics AG, says: “In developing our test, we can draw on research and development work on our biosensor technology that we have already done to measure a wide range of biomarkers. This is why we do not need funding nor time for basic research, as the method is already available on a laboratory scale. We simply want to share our knowledge with science and industry.”
Spørsmålet blir jo om FDA mener dette er godt nok - men igjen: tyskerne er grundige og har sikkert vedlagt hva de anser å være tilstrekkelig dokumentasjon allerede for 2 uker siden
Mirsad Devic, Chief Digital Officer at digid, says: “From the very beginning, we have paid attention to leveraging Artificial Intelligence and Big Data in the development of our biosensor technology for the measurement of a wide range of biomarkers. This interface to digital applications now also benefits our Digid Cantisense™ SARS-CoV-2 Test.”
Dr. Konstantin Kloppstech, Chief Technology Officer at Digital Diagnostics AG, says: “In developing our test, we can draw on research and development work on our biosensor technology that we have already done to measure a wide range of biomarkers. This is why we do not need funding nor time for basic research, as the method is already available on a laboratory scale. We simply want to share our knowledge with science and industry.”
Ærligtalt
12.06.2020 kl 10:18
2894
Er du usikker (som alle jo innerst inne er) så kjøper du ikke mer
Nå er det jo ikke slik at en FDA godkjennelse må til for at testen selger -så som sådan er vi jo allerede sikret inntekter; selvfølgelig vil denne testen selge
Men med godkjennelse og hva verdien blir? Aner ikke - annet enn at markedet sannsynligvis vil kaste seg over papiret
Insulinbiten er også interressant - men det var 4 skrivefeil på hjemmesiden som skremte meg litt -derfor gikk jeg inn her ene og alene på 25% andel i et selskap som sier de allerede har mottatt forespørsler om levering av testen samtidig som de avventer FDA godkjenning
Nå er det jo ikke slik at en FDA godkjennelse må til for at testen selger -så som sådan er vi jo allerede sikret inntekter; selvfølgelig vil denne testen selge
Men med godkjennelse og hva verdien blir? Aner ikke - annet enn at markedet sannsynligvis vil kaste seg over papiret
Insulinbiten er også interressant - men det var 4 skrivefeil på hjemmesiden som skremte meg litt -derfor gikk jeg inn her ene og alene på 25% andel i et selskap som sier de allerede har mottatt forespørsler om levering av testen samtidig som de avventer FDA godkjenning
uritse
12.06.2020 kl 10:15
2895
....The FDA believes 15 business days is a reasonable period of time to prepare an EUA submission for a diagnostic test whose performance characteristics have already been validated....
AksjeKong1
12.06.2020 kl 10:04
2910
Kanskje melding i dag etter børsslutt 👌😎
focuss
12.06.2020 kl 10:01
2932
Sheriff-1
Det er to uker i dag siden melding om innsendt FDA søknad.
Det er to uker i dag siden melding om innsendt FDA søknad.
focuss
12.06.2020 kl 09:59
2943
Vanskelig valg dette. Skal jeg tørre kjøpe mer eller skal jeg være fornøyd med det jeg har. Potensialet er i nærheten av historiens børskule men garantier for FDA godkjennelse har vi ikke. Hvor mange vet hva en FDA godkjennelse betyr for verdien? Ingen, men det er ikke småpenger.