NANO..............Kursmanipulering utført av hvem - hvorfor ?

Araber
NANO 18.02.2020 kl 17:43 12327

https://www.thebalance.com/how-to-legally-manipulate-stock-prices-3140856


SEC Charges 18 Traders in $31 Million Stock Manipulation Scheme in 2019
Redigert 21.01.2021 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
19.02.2020 kl 08:22 5400

Hell yeah.....i Wonder WHY.....Not🤑🤑🤑

Konkurrenter....opkøbskandidat.... partnere...osv osv
Redigert 19.02.2020 kl 08:23 Du må logge inn for å svare
Forum forum
19.02.2020 kl 08:26 5389

Jeg tror ikke det er noen større sammenheng annet enn volum og fremdrift. Men kanskje jeg er naiv.I finans og forretninger på dette nivåer er ikke etikk det første man styrer etter.

Min antakelse er at de andre aksjene ikke likvide nok, og om de går inn der blir det for mye egenhandel og for store svinginger. Kanskje så mye at finanstilsynet hadde våknet...(tviler på det)
Bullinvestor
19.02.2020 kl 08:32 5395

Er jo svindel over alt. Oslo børs intet unntak. Jeg forholder meg til hva RL sa i telefonsamtalen.. Hold på aksjene. Tror ikke riktig alle skjønner hverdagen til forskerne/ ledelsen i Nano. Stoler på den jobben de gjør. Tolmodighet lønner seg.
Mrhifi
19.02.2020 kl 08:35 5393

due diligence..... BP opkøb 🤔
Redigert 19.02.2020 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Forum forum
19.02.2020 kl 08:52 5356

Som man må være kildekritisk til mange andre kilder gjengitt her på forumet er vel referanse til RL også en med sterke egeninteresser.
Jeg tror absolutt han har rett. Jeg tror også at det er kort tid til vi får mer kjøtt på beinet. Virker dumt å hoppe av nå!

I juli kommer svar på futility som tar bort en stor andel risiko. Det er nok årets første skikkelig store trigger.

De vil rekruttere alt de kan til Archer som vil komme på ASH i desember. De vil sende inn abstract på det antall de har i august er det vel, og har vel frem til ca august på å rekruttere alle inn for å få presentert oppdatert materiale på alle deltakere i studie.

Til slutt når Archer og Paradigme fullført.

Det spennende er jo om det kommer partner, eller når de setter en emisjon.
JT
19.02.2020 kl 11:24 5260

Photocure ble også shortet og herjet med en periode av Marshall Wace....
Husker på slutten, når ting begynnte å røre på seg så ble det satt relativt store salgsposter (sperre)...
Disse ble svelget av markedet etterfulgt av heftig oppgang.
Så var de ute......
Araber
19.02.2020 kl 11:28 5265

Oppkjøp av Norske pharma selskaper er omtalt nede i alpene. Den 13 februar 2020

Hvem har presset aksjekursen, og hvorfor..................Kommer det mere info fra swizzbio...........

Araber
19.02.2020 kl 13:16 5437

Ja man bør være særdeles kritiske til kilder på et anonymt forum. Jessica skriver 13 februar bla..........

Roche and Novartis top the acquisition chart swallowing 49 and 45 companies respectively in the last 20 years. The research also shows that many of these smaller companies relied heavily on public and charitable funds in the early stages. So, how will we solve the biggest health threats if there’s no money in it ? Could this recent effort external linkout of Norway be an option ?
Forum forum
19.02.2020 kl 13:49 5364

Sånn sett er det jo godt at Nano følger mainstream for suksess som er å løse/besvare rare disease og ikke kortsiktige løsninger med ukjent behov.

Både Roche og Novartis som de to største oppkjøperne burde ha egeninteresser i Betalutin. For meg virker Novartis som den klareste kandidaten med kjennskap og bruk av Lu 177, men slik vet man aldri.

Kan like fullt bli et stort selskap man aldri har hørt om.
Forum forum
19.02.2020 kl 15:52 5220

Shorten økt med 75 000 aksjer i går til totalt 2,21%

Tabbe eller vil selskapet komme med dårlig nytt om en uke.
Jeg anser det som bensin på bålet om selskapet leverer på rekruttering til Paradigme.
Spennende!!!
Bullinvestor
19.02.2020 kl 16:57 5115

Er det grunn til å tro at selskap/personer med enormt mye penger kan være litt smartere enn folk flest, jeg tror det. Short kan brukes som manipulering.......og småfisking etter billige aksjer i lang tid, for så å hugge skikkelig til når tiden er inne...imens holder forumet stand mens Nano ledelsen jobber på spreng...
Panis
19.02.2020 kl 17:39 5022

Jeg fikk svar på mailen jeg sendte igår, men det skal vel mye til for at de gjør noe.
Han skriver at de følger med handelen i NANO også, så da får vi håpe de ser det samme som vi har sett over lengre tid. Nå er det bare å håpe de som har satt short taper litt når kursen går oppover...
—————————
Hei xxx,

Takk for innspill. Oslo Børs mottar daglig en rekke tips og kommentarer fra investorer og andre aktører i markedet. Alle henvendelser blir lest av markedsovervåkingsavdelingen på Oslo Børs som vurderer informasjonen og videre oppfølging.

Det er Finanstilsynet som følger opp eventuelle brudd på bestemmelsene i verdipapirhandelloven, inkludert markedsmanipulasjon og udekket shorthandel.

Du finner de relevante bestemmelsene rundt markedsmanipulasjon i verdipapirhandelloven. Der defineres det også hva som menes med markedsmanipulasjon (http://lovdata.no/lov/2007-06-29-75/§3-8).

Med markedsmanipulasjon menes:

transaksjoner eller handelsordre som gir eller er egnet til å gi falske, uriktige eller villedende signaler om tilbudet, etterspørselen eller prisen på finansielle instrumenter, eller som sikrer at kursen på et eller flere finansielle instrumenter ligger på et unormalt eller kunstig nivå, med mindre den eller de personer som har inngått transaksjonene eller inngitt handelsordrene, godtgjør at begrunnelsen er å regne som legitim og at transaksjonen eller handelsordren er i overensstemmelse med atferd som Finanstilsynet har akseptert som markedspraksis på det aktuelle markedet, eller

Bestemmelser knyttet til shorthandel:

§ 3-14.Salg av finansielle instrumenter som selgeren ikke eier mv.: https://lovdata.no/lov/2007-06-29-75/§3-14 og EØS-avtalen vedlegg IX nr. 29f (forordning (EU) nr. 236/2012):

19) «I forbindelse med udekket shortsalg av aksjer er det nødvendig for en fysisk eller juridisk person å ha inngått en avtale med en tredjemann der tredjemann har bekreftet at aksjen er tilgjengelig..»

Generelt kan jeg kan forsikre deg om at vi følger handelen i Nordic Nanovector på lik linje med all annen handel og at markedsovervåkingen alltid vil iverksette nødvendige tiltak dersom de har den minste mistanke om at det foregår markedsmanipulasjon. Det kan være greit å være klar over at markedsovervåkingen generelt har en del mer opplysninger om handelsaktiviteten enn det som er synlig for øvrige markedsaktører og det er ikke alle tiltak som markedsovervåking gjør som er synlig for markedet heller.

Markedsmanipulasjon er blant de tingene Oslo Børs bruker mest tid på, og som vi tar svært alvorlig. I vårt overvåkingssystem har vi også alarmer som utløses ved mistanke om markedsmanipulasjon av ulikt slag eller brudd på andre bestemmelser og alle alarmene blir undersøkt. Dersom vi har en situasjon der vi ikke kan utelukke markedsmanipulasjon eller ulovlig innsidehandel, så vil vi normalt sende en rapport til Finanstilsynet, som vil følge opp forholdet videre. Finanstilsynet vil kunne anmelde forholdet til politiet eller Økokrim.

Med vennlig hilsen,
Geir Harald Aase

Kommunikasjonssjef
OSLO BØRS
Kula
19.02.2020 kl 17:47 4993

"transaksjoner eller handelsordre som gir eller er egnet til å gi falske, uriktige eller villedende signaler om tilbudet, etterspørselen eller prisen på finansielle instrumenter, eller som sikrer at kursen på et eller flere finansielle instrumenter ligger på et unormalt eller kunstig nivå, med mindre den eller de personer som har inngått transaksjonene eller inngitt handelsordrene, godtgjør at begrunnelsen er å regne som legitim og at transaksjonen eller handelsordren er i overensstemmelse med atferd som Finanstilsynet har akseptert som markedspraksis på det aktuelle markedet"

Så de mener altså at 10 poster etterhverandre på 1 aksje for å presse ned kursen ikke er "egnet til å gi falske, uriktige eller villedende signaler"? Synes dette høres ganske merkelig ut.
Araber
19.02.2020 kl 18:07 4937

En ting er sikkert, å få tatt rotta på kursmanipulering i dag er "nesten" umulig.

Alan skrev for flere år siden bla.....However, market manipulation by short sellers, such as abusive naked short selling and false rumors, whether conducted by short sellers alone or groups of short sellers acting in concert, is also adversely impacting emerging biotechnology companies. BIO member companies, with more than 1000 member in 2019, support all appropriate SEC regulatory and enforcement actions against market manipulation and illegal short selling activities for all public companies.

Har det skjedd siden han skrev dette ?......................................... INGENTING, FOR STORKAPITALEN SINE INVESTERINGER ER VIKTIGST

Opprett en no stock shortlist, så blir man kvitt problemet
Panis
19.02.2020 kl 18:14 4920

Det synes jeg også hørtes merkelig ut.
Jeg fikk mailen fra han kl 11.53 og svarte han kl 13.30, og like etterpå begynte kursen å gå opp.
Det kan jo ha vært en tilfeldighet.
Bullinvestor
19.02.2020 kl 18:21 4892

Da kan vi vel kanskje legge skylda på Korsar..😅
Slettet bruker
19.02.2020 kl 18:24 4881

Bra Jobba, Panis.

Jeg oppfordrer flere til å fortsette med å sende inn til samme sted samt dokumentere med skjermdump eller videosnutter.
Jeg har flere bevis for manipulasjon som er tatt gjennom de siste dagene.

Når det er nevnt så tror jeg Nano skal kraftig opp før Q4 samt en ekstremt lettelsesrally etterpå om det viser seg at Nano er on track, husk da er det bare måneder til interim, readout, regulatoriske fordeler osc. Husk også at vi også har Fast Track/Rolling review som i realiteten betyr at søknadsprosessen om å komme på markedet allerede er i gang.

Tenk. Betalutin er snart på markedet og vi gjør at dødsdømte mennesker får flere år å leve med familie/barna deres- en milepæl i norsk medisin/forskning historie.

Det er vi som sitter med royal street flush mens shorterne strever med sine to par. Vi har det fundamentale i orden - det er dette som i all hovedsak er det viktigste.

En kjempefin Nano-dag med god omsetning. Topp!
Redigert 19.02.2020 kl 18:31 Du må logge inn for å svare
Araber
19.02.2020 kl 18:36 4840

At det foregår markeds manipulering av små bioselskaper kan du lese mer om her.

http://myelomasurvival.com/myeloma-blog/manipulation-of-the-stocks-of-micro-cap-biotech-companies-is-killing-cancer-patients


3. januar 2018 trådte EUs nye kapitalmarkedslov MiFID II i kraft. Det nye regelverket skal sikre et mer transparent og rettferdig kapitalmarked, og begrenser mengden aksjer som kan bli handlet via såkalte «dark pools». 64 av aksjene på Oslo Børs har allerede nådd grensen. Dette har ført til en eventyrlig vekst i bruken av det nye kontroversielle tradingsystemet «periodiske auksjoner», som inneholder mange av de samme elementene som dark pools, ifølge Bloomberg. Blant annet kan investorer fortsatt kjøpe eller selge store mengder aksjer uten at det påvirker prisen. EUs regelverk har bare flyttet den skyggefulle handelen fra én markedsplass til en annen. Småinvestorer sitter igjen som taperne.
Redigert 19.02.2020 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
stockwalker
20.02.2020 kl 08:10 4616

Småaksjonærene er aksjehandelens kanonføde.

Helmar Nahr, tysk matematiker og sosialøkonom 1931 - 1990
.
Panis
20.02.2020 kl 21:19 4368

Dette er det jeg håper skjer om en uke med de som er short i NANO...
———————
https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/07/tapte-43-millioner-paa-ni-dager-i-norwegian-short
Short-gigant satt med stor-gevinst, så snudde kursretningen.
Araber
20.02.2020 kl 21:57 4310

Man vet aldri når shortermafian kjøper og selger shortpossisjoner. Har " produsert en del dritt om shortermafian " idag.

Tog du ann..........



Panis
20.02.2020 kl 22:11 4276

Ja, tror det... bra artikkel du linket til.
Vi får håpe det snart er slutt på short posisjonen i nano så vi får et normalt handlemønster.
Hugoil
20.02.2020 kl 23:17 4209

Dette er en veldig god tråd.

Panis og alle. Vi må komme opp med noe KONKRET når det skal sendes en henvendelse til OB, Fintilsynet eller avisene. Og så er det også en fordel å diskutere teksten i mailen først på forumet. Panis hadde en god tone og stil i sin henvendelse og fikk også et ganske så godt svar tilbake, men sukk/hus - alt er relativt, les: de har svart ganske tafatt oppgjennom årene, bla. så vil de heller ikke si noe om utfall av undersøkelser som de gjør om de mottar noe nkonkret. Børsen er eid AV PRIVATE OG HOVEDSAKELIG MEGLERSELSKAPER, NORSKE OG INTERNASJONALE FFINANSBANKER SOM HAR ANONYMISERTE SOINE HANDLER. bØRSEN ER INTERESSERT I HØY OMSETNING, TJO OG HJEI, DA FÅR EIERENE MER UTBYTTE., JA UNNSKYLD HER KOM jeg visst borti capslocken. Børsen vill ikke engang splitte sin månedstatistikk på kjøp og salg. Hva tror dere er grunnen til at INGEN PROFILERT JURIST vil sitte i styret til havresekkbukken OsloBørs?

Når det gjelder begrensningene referrt over om OFF-handler, så er de så vage ved at de måles som gjennomsnitt over 12 måneder. Google Volumbegrensningsordningen. NANO har på det værste som jeg har sett vinteren 2018 vært oppe i 15% OFF (se tråden vinteren 18) når begrensningen er 4% over året. mao. har shorterne hav av midlertidige perioder for å styggOFF-handle/-levere aksjer seg imellom uten å berøre årsbegrensningen. VBO er tannløs da den også skulle hatt en %-begrensning på f.eks. over 1 uke, ihvertfall 2 uker, som gjerne kan være et shhort-raid, eller i det minste 1mnd. men nei - 12 mnd. EU-byråkratene har bare capèt den lange perioden og ikke den korte enden - shorte-raidene. Hva er dette BEHOVET?? FOR OFF-HANDEL??!! (HVEM HAR SJEKKET om de selger aksjene flere ganger mellom seg selv?? Spør du Finanstilsynet så vil de ikke engang svare på om de har undersøkt det. Så journalist: SPØR om dette!) Det som gjøres her i MiFid er å lage en god grind og å holde den åpen. Tror dere finanskapitalen har lobbyister. Sett noen journaliser på dette!! Dette er trolig beste måten å gå videre på. og tenk - anonymiserte handler - hvorfor???!! Det er en blandet motivaasjon for det.

Det som skrives om det Japanske Pensjonsfondet er også veldig interessant. Jourtnalisten bør pløye Folektrygfondet for etisk begrunnelse, kort og langs sikt virkning for aksjekursen, kombinering av hensyn til små og store investorer i det skakk-shoretede selskapet NANO, og ytterligere forskjellsbehandling av store og små investorer ved emi-oppsplitting og plassering i bånn, tilrettelegging for shortere. roll-on

Er Finansavsien og kanskje også DN litt for "wannabies" til å ville skrive om slike sakter? De lever jo av å strigle farvannet etter kjendisinvestorene.

Det var en som skrev"hvorfor er det bare NANO som plages av dette". Jeg har skrevet at NANO har en infusert asymmetri i interesser på eiersiden. Det skal endel til.

ALT dette er grassalt interessant for gravejournalister. Vi har da tall som ovenfor, og eierlister og shortregister med datoer og shorterID nok til at journalister har noe konkret å ta tak i. Dere må ta tak i dissetignene og krystallisere ut noe KONKRET som kan oversendes. Og så må dere oversende det og linker til relevante tråder til journalistene.

Fra dagens aksjonærliste som reflekterer det som ble handlet på mandaf hvor det utpå dagen kom en teknisk initiert opptur etter 3dDB ikke kunne avgis på direkten :
Position Investor Shares Shares% Value Shares Bar Shares+/- Shares+/-%
22 NORDNET LIVSFORSIKRING AS 411990 0,62% 11725235 0,0668 -380385 -48,01%
POENGET her er at disse 380K ikke kan være solgt over børsen siden kursne holdt seg over dagen for så å stige sterkt (hvilket jeg også tror er litt grunnet kruspleien til noen nye inv fra emi). Så hvem låner disse aksjene, de tikker inn på shortreigsteret eller hodler seg under ved å evt. bryte reglene for shortregisteret.

Jeg rister på hodet og synes at alt dette er faktisk både barnslig og uintelligent, tenk det er 2020 og voksne folk, politkere og system lar en slik vogn trille. Nå snakker jeg ikke bare om NANO, men systemet. Fjollete, og da inkluderer jeg meglerapapratets barsnlige grådighet, CEOeri finansbanker, Folketrygdfondet din pensjon også, børsdirektører, tuilsynsappartbyråkrater og finansdepartementet og politikere. Men CO2 forurensning og menneskeskapt global oppvarming som man slår statistikk over de siste 50 år i bordet for - det tror man på. Fordi man tjener på det - i form av skattelegging opg gjenvalgssaker for politikere og ESG-surfing for finanssystemet. Det er i en ikke uvesentlig grad egentlig bææææææ alle disse sier.

- det blir endel ineffisiens av slikt -
Redigert 21.02.2020 kl 00:16 Du må logge inn for å svare
Panis
20.02.2020 kl 23:59 4156

Hugoil,
Veldig interessant det du skriver, og om hvordan innholdet en e-post til OB bør være.
Når jeg sendte mail dit var det fordi vi hadde sett en kursmanipulasjon over lengre tid, og det var meningen å få OB til å følge ekstra med på handelen i NANO.
Hvis du kan bidra med data og handelsoversikt fra dark pool etc er det flott.
Hugoil
21.02.2020 kl 00:07 4148

Jeg har bidratt, dere kan lete fram, beklager tonenden er godt ment.
Jeg spurte Krieghoff om noe som kunne vært nyttig og Savepig plotter jo også shorthandelen mot eierandeler, men plott den også mot OFF-handel. Så dukket det også opp en link som viser hva de ulike shorternee har tjent, var den også fordelt på selskap? Se etter, sett i system. Etabler en egentråd, legg ut eller utveksle på nick@gmail.com kanskje best.
Jeg mener dark pool og periodiske auksjoner handler ikke er OFF-handler.
Redigert 21.02.2020 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Araber
21.02.2020 kl 01:10 4089

Sir Alex Ferguson tok over som manager i United i 1986. Han hadde et bilde av en flokk av gjess på kontorveggen sin............ Husk det Hugoil.

En gås, to gjess, tre gjezzzzzz er flokk. Husk det Hugoil............ De hjelper hverandre i å nå målet sittt

Hugoil, gjør det som Alan ber om i linken over

Hugoil, fix the problem

Elon Musk....

Bravo..


Redigert 21.02.2020 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
focuss
21.02.2020 kl 02:56 4047

Ikke gjør dette vanskeligere enn hva det er. Nano plages av shortmafian fordi ledelsen inviterer til det. Stilleperiode...fnys .får frysninger av idiotiet.
JT
21.02.2020 kl 11:12 3837

Ja, det er helt håløst....Det kommer nok til å løsne for NANO etterhvert men de må få hodet opp av reagensrørene og pleie markedet som faktisk betaler for gildet. Også innfører de "stilleperiode" ? Som om det ikke er stille nok i farmasi sektoren fra før...
Slettet bruker
21.02.2020 kl 11:48 3791

Det har vært mange hyggelige meldinger i "stilleperiode". Mange misforstår dette. Kommer det noe å melde, melder de, men de bruker ikke tid på å besvare henvendelser fra HO o.s.v...

Kursen drar seg nok opp på slutten av dagen i dag også:)

God helg:)

Jimmi


Redigert 21.02.2020 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Hugoil
21.02.2020 kl 11:58 3767

Både NANO og meglerselskapene henvender seg til småinvestorer fordi de både trenger deres kapital, interesse som skaper blest og for loppemulighet for de spesielle short og traderbaserte storinvesotrene som er meglerselskapenes beste kunder. Så småinbestorer blir fristet inn i prosjekter som NANO med dette som selskapets og tilretteleggerenes incentiver. Deretter bryr de seg lite i småinvestorene, også fordi at jo mer de skriker jo mer kan deres beste kunder misbruke småinvestorene siden opprørt hav gir dem muligheter. Dette er grunnlaget for infuseringen av assymmetri blant aksjonærene. I tillegg til at det må være et grunnlag, så må det settes i et vist system når det skal danses rundt den lovende gullkalven. Da er informasjon og (kvartals-, resultats-, konferanse-)periodisitet stikkordene. Alt hva de kan få til av innstikk her med markedsmakt, kvantetrading og design av "alphasignaler" i kursen, innsideinfo, skjule deres opphav i handelen og på aksjonærlister er metoder - og som altså skaper incentiver hos deler av aksjonærmassen som ikke sammenfaller med nedre kvartil av aksjonærer. Sandnes sin utforming av retningslinjer for opsjonstildeling til ledelsen sampilte med det å skape assymmetri - idet ledelsen ikke hadde/har incentiv for å skape kursoppgang i betydelige perioder og i særdeleshet iikke i forkant av tildelinger. At Costa kunne ta med seg så mange opsjoner, var det halvparten?, etter at han sluttet er en stor skam. og oppi alt dette sitter Folketrygfondet og gynger istoen, mens de låner ut aksjer og vasker hendene sine med at de skal ikke ha noen formening om saker på generalforsamlinger utover corporate gorvernance. Tafatt og nisselueblindt slipsmansjettfordekt satt i system som jeg klør deg på ryggen ved å låne ut aksjer til deg mens folket som nedre kvartil får svien.

Det er mao ikke likestilling mellom aksjonærgrupper.

Likestilling er lønnsomt for selskaper - spar i nytt ...nordeafondsmagasinet.no › innhold › likestilling-er...
Translate this page
Mar 1, 2019 - Audhild Asheim Aabø. Forvalter - Nordea Likestillingsfond. Likestilling og mangfold i et selskap gavner ikke bare selskapenes image - det ...

Lanserer nytt aksjefond - kun med selskaper som har ...finansavisen.no › nyheter › boers-finans › 2019/03
Translate this page
Fondet, har fått navnet «Global Gender Diversity Fund», og skal forvaltes av Audhild Aabø Asheim og Julie Bech. - I dette fondet velger vi ut selskaper som selv ...
Redigert 21.02.2020 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
uopplyst
21.02.2020 kl 15:15 3637

Enig. Ønsker ikke å være med på dette tøvet og solgte i formiddag. Det finnes andre seriøse selskap. Har stor suksess med SBO eller VOW og håper dette fortsetter. Men bevares det finnes muligheter for å manipulere også her men hittil er vi vært forskånet fra dette såvidt jeg kan skjønne
Araber
21.02.2020 kl 22:19 3514

Jeg fikk same svaret som du fra Oslo Børs......................svaret jeg fikk fra børsen i USA idag egner seg ikke på trykk her hos Trygve.
"der er det andre boller"

Elon Musk .............................Bravo, right thing to do ! Short selling should be illegal .................
Redigert 21.02.2020 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Araber
21.02.2020 kl 22:46 3475

Storbank må betale tre milliarder dollar i forlik. Opprettet falske kontoer uten kundenes samtykke.
Den amerikanske storbanken Wells Fargo skal betale tre milliarder dollar i et forlik med det amerikanske justisdepartementet og finanstilsynet (SEC) i en sak som omhandler kundemisbruk, melder CNBC.

- Denne saken illustrerer komplett fiasko i ledelsen på flere nivåer i banken. Enkelt sagt byttet banken sitt hardt opptjente rykte mot kortsiktige gevinster, og skadet enorme mengder kunder på veien, sier statsadvokat Nick Hanna, ifølge nyhetsbyrået.

Som en del av avtalen måtte Wells Fargo også innrømme at det krevde inn millioner i avgifter og renter det ikke hadde krav på, skadet kredittvurderingen til kunder, og på ulovlig vis misbrukte kundenes personlige informasjon.
Redigert 21.02.2020 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Panis
21.02.2020 kl 22:59 3455

Det er vel fordi dette molbolandet er medlem av EØS, og dermed underlagt EU regler dette er lovlig...
Sette ett veddemål på at en akskjekurs skal gå ned?
Hvor er logikken... og hvem taper penger, jo de som er aksjonærer! Skulle vært forbudt...
Redigert 21.02.2020 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Araber
22.02.2020 kl 09:37 3353

Hvor herjer disse folkene med aksjer.................... Wells Fargo/BlackRock Short Term Investment Fund

Vi har en haug med journalister i Norge, men de klipper og limer stort sett. Det gjør jeg også, men jeg finner av og til en annen opplysning..........

The U.S. Securities and Exchange Commission said the payout includes a $4 million civil fine, plus the return of ill-gotten gains and interest, over misconduct by the Wells Fargo Advisors brokerage in its sale of so-called market-linked investments. Wells Fargo was accused of reducing investor returns by encouraging customers to actively trade the investments though they were intended to be held to maturity, and despite an internal policy prohibiting “short-term trading” and “flipping.”

Dette beviser bare at når noen vil tjene penger så driver man med faenskap. Hvem tjerner på å lage faenskap for Nordic Nanovector......

Kan det være konkurrentene ?............................ Jepp det kan være en mulighet
Redigert 22.02.2020 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Araber
22.02.2020 kl 18:53 3158

Det er mange måter å sende aksjekursene i kjelleren.................................... Helt lovlig, moralen er tjen penger........ Få aksjekursen i kjelleren

Fra Internet.

The Valeant Pharmaceuticals takedown became a model for biotech short attacks.

Wells Fargo's analyst David Maris issued an underperform rating for Valeant, sending the stock 10% lower on Friday.
Panis
22.02.2020 kl 19:40 3123

Helt utrolig at dette kan være lovlig?
I mitt hode kan denne form for handel ødelegge for gode selskaper som er i oppstartsfasen.

Edit: Bare se hva det har gjort med mcap i NANO, den er mer enn halvert etter at shortingen begynte.
Redigert 22.02.2020 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
Araber
22.02.2020 kl 21:44 3032

Cyberattack costs East Bay biotech company $20 million. A ransomware attack on Bio-Rad Laboratories Inc. in December caused revenue for the East Bay company to fall short by about $20 million from the mid-point of its projections after its website and phone system were shut down, the company said
Thursday.Feb 14, 2020
Panis
22.02.2020 kl 23:20 2948

Nå er vel ikke NANO utsatt for den type hacking du beskriver i posten din.

Men at de er utsatt for shorting kan alle se ved å se på shortregisteret.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883
Araber
23.02.2020 kl 12:49 2767

Jeg beskriver en del momenter om hva som skjer innen utvikling av nye medisiner og problemer dette medfører. Datainbrudd mv hos bla. Nordic Nanovector kan ha skjedd, kan komme til å skje, i diverse former. Hvis jeg ville ha informasjon om utviklingen - fremdriften på det norske forskere holder på med så ville jeg forsøkt et brekk der hvor informasjonen finnes. Studier utføres på sykehus. I 2018 ble helse Sør Øst utsatt for datainnbrudd, og ledelsen konkluderte med at de brøt seg inn i en læreportal. Den forklaringen er jeg meget skeptisk til.

Man bør lese denne danske raporten: The Cyber Threat Against the Danish Healthcare Sector

det står bla..........An incident in Norway illustrates that cyber espionage against the healthcare sector is a reality. In January 2018, it was revealed that hackers had breached a IT system at a hospital, gaining access to large amounts of data..........

I noen segmenter kjøper man opp konkurrenter, får så å legge ned. Det gjør man ikke innen Big Pharma. Der kjøper man opp en portefølje, og hvis man ikke får tak i porteføljen................................... så kan man jo lage jævelskap..........Tog du ann..........

Redigert 23.02.2020 kl 12:50 Du må logge inn for å svare