Air Canada negotiating settlement with Boeing ...

Littoptimist
NAS 18.02.2020 kl 18:41 3817

Nærmer seg for NAS nå. Jeg hopper ikke av flyet nå før take-off.

Boeing made an initial undisclosed payment in the fourth quarter, and any further amounts will be subject to the conclusion of a final agreement, Air Canada chief financial officer Mike Rousseau said Tuesday after the Montreal-based company reported quarterly results.

https://montrealgazette.com/business/local-business/aerospace/air-canada-negotiating-settlement-with-boeing-over-737-max-grounding

Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Kantarell
18.02.2020 kl 18:57 3769

Meget bra!
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
EliotS
18.02.2020 kl 19:37 3664

Men hvorfor kunne NAS iikke lande en avtale? Og hvorfor er der udsigt til flere måneders yderligere forlængelse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
18.02.2020 kl 19:55 3591

Ja dette har dratt ut veldig, men jeg er sikker på at NAS vet hva de driver med selv om de ikke har sagt mye om fremdriften. Uansett, jeg har på følelsen at kompensasjonen kan bli enormt bra og gullkantet. Vi må smøre oss med tålmodighet i noen dager til og prøve å slappe av uten at nervene tar overhånd og lar være å trykke selg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2020 kl 19:56 3580

Tenker det samme Elliots.
Dog er det vel Jacob Schram som i media sier at dette er noe som vil ta måneder.

Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Restplassno
18.02.2020 kl 20:03 3538

Om det skjer i morgen, mars eller april er ikke så nøye. Når man ser tilbake på 2020 har man overskudd og erstatning å lene seg på. Forhåpentligvis også samtlige fly i luften.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Grønland
18.02.2020 kl 20:07 3511

Noen som.vet omfanget av avtale Air Canada har gjort med Boeing?
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Herman*
18.02.2020 kl 20:15 3469

Det er merkelig at de ikke har bedt om et A-konto beløp. Hadde de f eks fått inn en milliard i q4, ville det absolutt ha bedret likviditeten og aksjekursen. Da hadde det heller ikke vært så farlig om en endelig avtale kom I F eks feb eller mai.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2020 kl 20:35 3379

Virker som Air Canada er litt i samme båt som Norwegian, de forhandler med Boeing.
Ser ut fra guiding til Air Canada 2020, så skal vi være glade for at vi ikke flyr til Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
EliotS
18.02.2020 kl 21:23 3218

Herman - Netop. Både Turkise Airline og American Airline fik bygget ind i avtalen at yderligere regulering ville komme senere når Max fly flyver igen. Dermed kunne omkostninger og kompensation gå hånd i hånd.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Epona
18.02.2020 kl 21:48 3127

Her gjelder det å ikke foregripe begivenhetene. For begivenheter blir det så det holder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2020 kl 22:03 3054

Går Boeing konken blir det ingen erstatning. Der hvor intet er o.s.v.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
StigStig
19.02.2020 kl 08:29 2637

Å tro Boeing skal gå konk, blir som å tro på nissen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
abban
19.02.2020 kl 09:21 2483

Boeing vet nok at NAS sliter litt med finansene. De har gjerne ikke noen stor hast med å bli enige.
Kjos var litt for kjapp å be om utsettelse på leveringer i 2019/2020 - så Boeing vil gjerne neppe kompensere dem fullt for forsinkede leveranser.
Dette kompenserer de nok de andre rikelig for, men det spørs om NAS har ballet dette til for seg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
19.02.2020 kl 09:30 2438

SLAPP AV! Er det mulig.

Boeing kunngjorde på Farnborough International Airshow i 2016 at Norwegian har forpliktet seg til GoldCare-dekning for sin 737 MAX-flåte og utvidet dekning for hele flyselskapets 787 Dreamliner-flåte. De nye serviceavtalene representerer den største kommersielle tjenesteordren i Boeings historie.

https://www.dfly.no/boeing-norwegian-agree-to-record-goldcare-coverage/
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Epona
19.02.2020 kl 09:37 2399

Hva innebærer dette i praksis? Antar at Norwegian har tillit til at det amerikanske markedet blir gigantisk og sammen med andre aktører bli ledende i luftfarten globalt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
vikingo
19.02.2020 kl 11:48 2215

Hadde de fått inn en millard NOK som forskudd hadde de vel sluppet siste emisjon og dermed unødvendig utvanning. Dette er kanskje noe de også tar med Boeing?
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2020 kl 12:25 2102

Sitter det fortsatt for mye igjen i veggene i Nas å bruke andre sine penger?? Vanskelig tror jeg å snu en hel organisasjon, en hel kultur.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
19.02.2020 kl 13:16 2005

Kan du forklare litt bedre hva du mener her?
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Obxserver
19.02.2020 kl 13:23 1977

Blir nok en annen lyd når NAS mottar la oss si 4-5 millarder (minst) i kompensasjon. Tålmodighet is the key.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
haldor
19.02.2020 kl 13:27 1954

Det er vel slikt NAS kursen og de gode meldingene holdes nede til de store investorene har kommet seg inn godt under emisjonskursen på 40 kr. de forlanger jo en god avkastning for at de har vært med på å redde selskapet så vær tålmodig og hold på NAS- aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2020 kl 13:53 1889

Dersom du mente mitt innlegg så tenker jeg at en blir nok litt bakoverlent når alt unnskyldes med vekst og en bare kan drive butikk uten å tenke så mye på om den går i pluss. Nå er det jo veldig utalt at Nas skal gå fra vekst til butikk, men har dette blitt implementert i organisasjonen? Om mann driver ett selskap som trenger penger så må en kanskje senke sine krav litt , så kanskje kontantstrømmen gjør mer positive ting for selskapet på konto enn i det blå? Om tanken da er at vi skal true gjennom litt høyere kompensasjon om 3-4 måneder ,skulle det bli trangt i mellomtiden ber vi eiere om mer penger. Var det ikke 2017 eller 2018 som hadde gått i pluss om hver kunde hadde betalt 50 kr mer. (eks 20 kr på billetten og 30 kr mersalg på flyet , ei lefse for eksempel) Men både du og jeg hadde vel ikke lagt oss i selen for den 50 lappen om vi hadde noen vi kunne få de pengene av ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:02 Du må logge inn for å svare