TLens - lidenskap🔬

Slettet bruker
PLT 18.02.2020 kl 20:30 53266

Jeg vet ikke hvordan det er med dere? men jeg er blitt lidenskapelig opptatt av denne TLens! Også er det vel mange som vil si; jammen dette handler kun om penger og avkasting. Det er selvfølgelig utgangspunktet ja, men det er noe spesielt med TLens! Etter å ha brukt utallige timer på å sette seg inn teknologien, patenter Kraamz og andre har kommet med, samt ulike forum, kan man ikke unngå å få et hjerte for selskapet,! Jeg håper virkelig de lykkes💡

Jeg har lyst til å invitere dere inn her for gode, lidenskapelig tanker og diskusjoner om TLens sitt store gjennombrudd og potensiale.

Folk uten interesse for TLens kan spamme andre tråder.

PS. Denne er fri for Coronavirus 😉
Redigert 21.01.2021 kl 08:31 Du må logge inn for å svare
Rickjay
25.02.2020 kl 20:20 3075

Nederst i dagens børsmelding kan man lese

"About XUN

XUN is one of Xiaomi´s eco-chain companies, focus on children-related products,
and the current products are mainly children's smartwatches.

For more information, please visit: www.xunkids.com"

For meg er det da åpenbart at det er Xun som bestilt disse ekstra linsene og ikke Xiaomi. Xiaomi har mest sannsynlig bestilt mesteparten av det som ble shippet først, og Xun med mer usikkerhet rundt sitt produkt har bestilt et fåtal. Nå trengte de mer :)
Kraamz
25.02.2020 kl 20:18 3075

1. An electronic device with an under-screen fingerprint recognition module is characterized in that it includes a touch screen and a fingerprint recognition module provided under the touch screen. The fingerprint recognition module includes a camera and the camera. A tunable lens module capable of adjusting a focal length according to a voltage input thereto.


https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/068942283/publication/CN209860960U?q=Tlens

Se på bildene! Datert desember 2019!
Onepluss...

Har vi glemt hvorfor denne aksjen er så spennende?

Denne linsen er en unik sak for flere aplikasjoner🙂

Myrabakk
25.02.2020 kl 20:18 3068

Jeg er inne på samme tanke, ja. I går fant jeg patent fra LG på lavtbyggende kameramodul. Det nevnes i patentet at den er perfekt for å redusere byggehøyden på kamera, og at den passer med på polymerlinser (Tlens) og flytende linser, og mere.

Dette kan passe både i fingerpring, underscreenkamera og selfiecam.
Slettet bruker
25.02.2020 kl 20:16 3069

Både enig og uenig. Jeg vil ikke bedømme salget etter så kort tid. Ingen av oss sitter med noen fasit på bestillinger av klokke, strategi til Xiaomi osv. Det blir bare spekulasjoner. Men ja, skulle selvfølgelig hatt 250.000 TLens bestilt i dag, men gidder ikke å lage full storm for noe jeg ikke har noe grunnlag for å si. Tiden vil vise.. Det jeg ble skuffa over i dag er at det meldes så lave ordre, men det kan være at det er regler de må forholde seg til.

Så mye styr for en linse i en klokke?? 😂 Neppe tilfeldig at TLens er i et produkt og flere vil det komme!
Redigert 25.02.2020 kl 20:17 Du må logge inn for å svare
MBR
25.02.2020 kl 20:15 3059

Tja, lansering av et nytt produkt i et marked xiaomi ikke var en del av tar tid selv i Kina, når det attpåtil skjer samtidig med Corona tar det enda mere tid. Etterhvert som markedsandelene blir større vil sikkert disse barneklokkene utgjøre en fin inntekt på toppen av alle andre produkter i flere år fremover. Får håpe de markedsfører produktet på nytt etter Corona har gått tilbake.Her er en annmeldelse jeg leste hvor man sier at dette er første utfordrer til markedslederen Imoo
https://avidgen.com/3339/tech-news/hardware/xiaomi-released-smartwatch-for-children-to-compete-with-imoo/
Myrabakk
25.02.2020 kl 20:14 3055

Jeg er også forundret over aksjekursens utvikling. Det er helt utrolig at kursen ikke er høyere enn den er i dag.

Dagen før første designwin var kursen 43,6 kr. I dag er den 13,4 kr høyere. Det utgjør kun 30,7% økning. Og det etter 2 designwins på kort tid og teknologiaksept i verdens 4.største mobilprodusent!

Nå blir det dypdykk i patentjungelen igjen. Jeg har brukt mange timer, og jeg finner ikke Xiaomi- eller Xun-klokkene. Dersom vi kan finne disse skal vi klare å nøste videre på andre produkter også. Finner vi flere Xiaomi-patenter med relativt nytt patent er jeg ganske så sikker på at noe mer skjer raskt. Jeg vil svært gjerne finne flere klokkepatenter for både barn og voksen, i tillegg til mobilpatenter, før produktene blir lansert! Da skal jeg bytte ut de aller siste aksjene jeg har andre steder med Polight, og går all-in! Jeg mistenker at de ikke bruker beskrivelsen Tlens/Polight/piezoelectric/polymer++++ i sin beskrivelse, eventuelt av patentoversettelsene ikke oversetter dette riktig fra kinesisk til engelsk. Noen som har tips?

Kraamz
25.02.2020 kl 20:12 3053

Er det noen andre enn meg som syntest det er rart at det er flere smartphone OEM's med registrerte patenter i slutten av 2019 som ikke har planer om å lansere Smartphone med TLens? Jeg tror personlig at Smartphone er rett rundt hjørnet med bla AF selfiecam og Fingerprint lense(Onepluss).... Tanker??
Myrabakk
25.02.2020 kl 19:16 3133

Denne bestillingen gjør meg skikkelig nysgjerrig på hva som rører seg i Xiaomi!
Hvorfor bestiller de ca 15.000 linser nå? Det er vel ikke mulig at de kan nærme seg utsolgt med de første de bestilte, litt over 100k? Da er i alle fall omtrent 15.000 veldig lite å etterbestille, men heldigvis nok til å børsmeldes. (Kanskje når det er over 10% av omsetningen?)

Da dukker det opp nye spørsmål. Må Xiaomi bruke alle linsene de bestiller til disse to klokkene, eller kan de bruke linsene i prøve- eller lanseringsproduksjoner på andre produkter? Jeg sitter med en magefølelse av at noe er på gang.

Polight fikk ikke melde at Xiaomi var den første kunden, og vi på forum antok da at det kunne komme mer. Da kom plutselig Xun, uten varsel om forhåndsbestilte linser. Nå går altså Polight ut med et kronebeløp i stedet for antall. Noen vil holde antall linser hemmelig, og det er neppe Polight. De vil vise til mengde som er solgt. Det så vi i q4-rapporten og børsmeldingene før jul. Vi har enda ikke hørt eksakt pris per linse, da dette skal variere etter bestillingens størrelse osv... det eneste vi vet er et anslag på noe under 2 dollar.

Er det kommet flere småbestillinger etter lansering? Det vet vi vel heller ikke, siden fjorårets omsetning ikke nødvendigvis er synonym med det de har solgt linser for til Xiaomi. Noe av omsetningen i fjor var til en del andre aktører også.

Det kan hende jeg overspekulerer, men det føles som om noe er i gjære. Hvorfor vil for eksempel ikke Xiaomi si noe om salg (kjøp av linser)? Stort salg trekker enda flere kjøpere, dersom jeg har forstått bedriftsøkonomi riktig... Nei, dette blir spennende, og jeg skal ikke selge en aksje!
Dubois
25.02.2020 kl 19:12 3107

Corona viruset legger selvfølgelig en demper på salget, mobilsalget i kina er ned 37% i januar og det forventes verre etterspørsel i februar. Men det er også kun en kortsiktig effekt.
SoriaMoria
25.02.2020 kl 19:02 3136

Det ble vel allerede i Q2 antatt et salgstall på 300 000 som utgangspunkt for denne (disse) klokken(e). Hvis det noen har regnet ut her om 15 000 linser for 250 000 kr stemmer kan vi kanskje anta et salg på 15000 i måneden i tillegg til de allerede 100 000 linsene. I løpet av et år blir det i underkant av 300 000 klokker. Så hvis vi skal bli skuffet må det være pga forventninger skapt på dette forumet. Jeg håper selvsagt at klokkene selger mye mer enn dette, men jeg er investert her fordi jeg tror Polights teknologi om 2 år kommer til å befinne seg i et stort antall produkter, inkludert smarttelefoner.
Slettet bruker
25.02.2020 kl 18:31 3152

Humaneye, du er en grei og oppriktig fyr virker det som. Er du begeistret, eller tilfreds med salgstallene så langt? Det kinesiske jul har tross Corona virus vært i denne siste seks ukers fasen siden klokken ble sluppet på markedet. Et ærlig svar takk.
PS: Ikke glem en aspekt til i din vurdering. Om seks, senest om ni måneder så er denne liksom nye smartwatch avleggs, en gammel sak liksom. Så fort går det ja tydeligvis i denne fullstendig perverterte teknologiserte verden vi lever i. Så alt for mye tid for å vente å se for hverken du, jeg, Xiaomi eller Polight i denne sammenheng.
Redigert 25.02.2020 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 18:25 3161

Jeg tror at dette produktet er så avansert og dyrt at markedet må ta det i mot. Så langt er det knallgode omtaler, men om foreldre er villig til å betale så mye penger for en slik klokke, gjenstår det å se. Det er AAAALT for tidlig å si noe om klokka er en flopp eller ei!!

Når det er sagt har jeg personlig tro på dette produktet, og hvorfor skulle ikke barn ha det beste og dyreste som sikrer på best mulig måte?? Er som et alarmselskap: noen er billige og noen er dyre, men hvem gjør den beste jobben når først uhellet er ute.

Når barnet forsvinner, har havnet i en elv, trenger hjelp eller bare vil snakke, handler det om teknologi og hvor raskt og presist får det hjelp. Dette kan det ikke settes en prislapp på og jeg tror kinesiske foreldere, tilogmed foreldre i Norge er villig til å betale for en slik klokke. Men de må forstå behovet, der er nok kineserene lengre fremme👏🏼
Redigert 25.02.2020 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2020 kl 18:21 3162

Du nevner faktorer som teller for volum på salg. Det blir neppe Barcode, det har Isaksen ja også alt kommentert helt klart. Ved Barcode kan vi bare håpe på at Polight klarer å få en levelig pris for sin superlense. Minst 50 kroner per stykk mener nå jeg. Og ikke som ved Xiaomi, prisen til en HALV pølse.
2211
25.02.2020 kl 18:09 3139

Som jeg sa tidligere, det som betyr noe er om Xiaomi og xun er for fornøyd med tlens😉 klokkene har fått gode anmeldelser så det er ikke noe feil med produktet. Så det må være andre faktorer som teller for volum på salg🤔 for min del har jeg fokus mot Barcode😎 så blir det spennende å se om det kommer fler design win før Barcode😉
Slettet bruker
25.02.2020 kl 17:54 3169

Humaneye, du har et poeng her. Et stort poeng, dessverre. Hva i alle dager skal vi med denne "pølse-salg-melding"? All den tid Isaksen har understreket at bare nevneverdig ordre blir børsmeldt. Hva er nevneverdig med 250000 spenn?
Det mest skremmende med dagens melding er ja faktisk at Xiaomi klokken er en flopp. Ca seks uker etter lanseringen så må Xiaomi etterbestille lenser. Wow, da har de kanskje solgt 100000 klokker så langt i løpet av seks uker. Jeg regner med at de etterbestiller lenser i god tid før siste klokken er solgt. 100000 klokker solgt i denne tidsrom må være en kjempeskuffelse for Xiaomi, tatt i betraktning "kinsesisk jul". Her kan vi virkelig bare håpe at Corona viruset må ta skylden, ellers så blir det ikke noe flere nevneverdig salg ifm denne klokken.
Når det er sagt, så skyldes det temmelig sikkert ikke Polight sin lense, men skuffende er det uansett......
FunHouseComp
25.02.2020 kl 17:40 3198

Denne richiosi har en egen evne til å hause opp selskaper. Han var tungt inne i Thin og må ha tapt betydelige beløp - der framsto han som desperat. For egen del må han hause hvor mye han vil. Det blir bare lekkert.
Redigert 25.02.2020 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Computum
25.02.2020 kl 16:44 2772

Og det er ikke rocket science å skjønne at rischioso nå har kjøpt aksjen? Så får vi se hvor lenge det vil vare.
rischioso
25.02.2020 kl 13:42 2977

IPO 50, dagens kurs har beveget seg i intervallet 53,5 - 64,5, ny kontrakt av i dag og flere er på vei - det er ikke rocket science å skjønne at denne muligheten ikke vil vare ... ;)
Slettet bruker
25.02.2020 kl 12:59 3040

Saueflokken følger på og er redd for å bli redd for at noen blir redd, får panikk og selger aksjen 😂😂😂
Redigert 25.02.2020 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
moneymachine
25.02.2020 kl 12:49 3066

Skal si Corona-viruset rammet denne hardt. Latterlig hardt. Her ble det virkelig kjøpsmuligheter på nivåer som ikke skulle vært mulig å nå.
rockpus
25.02.2020 kl 11:03 3191

rischioso
28.01.2020 kl 10:03
1396
RE - PLT har vært en fantastisk reise fra kr 7,80 til kr 78 fra i fjor sommer til i dag.

* Realitetene slår alltid inn en eller annen gang - før eller senere og her er det blitt senere og alt for sent så ja, det vil kunne bli stygt - veldig stygt ...
happi67
25.02.2020 kl 10:48 3237

Tror nok at ordrer kommer oftere og oftere 👍. Fikk fullt på litt nå på billigsalg. Da er det bare å vente
Slettet bruker
25.02.2020 kl 10:43 3252

Skjønner det, men Isaksen har jo selv sakt at det kommer an på størrelsen. Jeg ser ikke på dette som noe størrelse i et slikt stort marked. Men nå skal jeg legge bort negativiteten. Det er jo bedre enn ingen ordre. Jeg har altså IKKE solgt en eneste aksje..
Cumulus
25.02.2020 kl 10:41 3259

Jeg tror den ble meldt fordi de fikk ordren. Rett og slett, så enkelt. Hvis den er meldepliktig er selskapet forpliktet til å børsmelde den umiddelbart. Da er det verken tid eller anledning til strategi. Meldeplikten har sammenheng med at informasjonen er egnet å være kursdrivende. Og det så vi med all tydelighet at den var. Selv om ordren var liten.
Cumulus
25.02.2020 kl 10:25 3311

Jeg tror han snakket om Xiaotiancai (XTC) sin Z6 toppklokke for barn/ungdom med dobbelt kamera. Den skal være priset litt høyere enn Xiaomi sin klokke, og skal ha solgt ca. 3 millioner eksemplarer de første 6 månedene siden lanseringen i fjor sommer.
Slettet bruker
25.02.2020 kl 10:05 3307

Sorry altså, men det blir for dumt å melde ordre for 250.000,- Det tilsvarer ca 15.000 linser. Jeg tror denne er meldt for å prøve å stoppe videre nedgang...
Redigert 25.02.2020 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
SoriaMoria
25.02.2020 kl 09:57 3404

Jeg kan ikke skjønne annet enn at nedsiden i denne aksjen er meget begrenset. Selvsagt kan det gå opp og ned med det generelle børsklimaet. Men nå er det så mange som kjenner til aksjen at hvis den skulle fortsette nedover er det mange som etter hvert vil synes at denne er billig. Jeg synes den er billig nå.
ristaloff
25.02.2020 kl 09:48 3439

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/46080
Denne ble skrevet etter dagens melding. Og det står:
"Hvem som står bak lanseringene har Polight ikke gått ut med. "
Det stemmer vel ikke?
SoriaMoria
25.02.2020 kl 09:39 3481

Isaksen anslo på presentasjonen at det kunne være snakk om noen hundre tusen klokker. Men han sa også at de klokkene som solgte best i Kina i fjor hadde solgt 4 millioner enheter hvis jeg ikke husker feil. Utfallsrommet her er stort. Hvis vi skulle få en bestselger eller to kan vi plutselig snakke om flere titalls millioner i salgsinntekter i løpet av året.

At vi får en barcode i løpet av sommeren anser jeg som sikkert. Det ble samtidig sagt at det jobbes med alle de viktige barcodeaktørene. Her tror jeg vi får flere avtaler underveis i løpet av året.

At AR-briller også er en del av planen var han også tydelig på. At Microsoft har nevnt Polight i sitt patent sent i høst bekrefter at noe kan være på gang her.

Da gjenstår bare at Xiaomi eller andre mobilprodusenter putter Tlens i en mobiltelefon og vi omsetter for hundrevis av millioner i løpet av 2021 eller 2022 og derfra kan det gå raskt.

Selskapet er i dag verdsatt til ca. 500 millioner kroner. De har kontanter til å i hvert fall klare seg gjennom Q1 neste år.
Myrabakk
25.02.2020 kl 09:34 3504

Meldingen betrygger oss på at det er et produkt som er blitt godt mottatt og akseptert. Det lover godt for fremtiden. Jeg regner med at Polight har mindre inntjening på disse linsene til lanseringsproduktene for å få kommersialiseringen "unnagjort", og inntjeningen per enhet settes nok opp når Xiaomi tar denne linsa inn i sine andre wearables. Jeg har sjekket opp tilbakemeldinger på klokkene, og av alle jeg har lest er det bare positive tilbakemeldinger. Denne kameraløsningen kommer helt sikkert etter blant ungdom også. Noen av anmelderne mener i alle fall dette.

Når kineserne igjen får lov til å slippe barna ut i gatene vil salget garantert ta seg enda mer opp. Dette er blant flere regnet som to av de mest avanserte klokkene for barn på markedet. En av reviewene det er lenket til tidligere sier at XUN-klokka er tenkt lansert utenfor Kina om litt. Dette blir spennende!

Summerer vi opp salget av linser til disse to klokkene ser vi at omsetningen fra Q1-19 og frem til i dag inneholder 1 million kr som ikke er relatert til disse klokkene. Det viser at det er mye som skjer utenom disse to produktene. 1 million i testlinser er mye!
peiiider
25.02.2020 kl 09:31 3522

Nå sitter vel dommedagsprofetene å forfatter sine innlegg om hvorfor denne oppfølgingsordren var for liten, for sent ute, og hva nå mer annet. Slik jeg har forstått det så hadde all handel i Kina stoppet opp, hundrevis av millioner kinesere er innelåst hjemme, uten arbeid, uten lønn og uten mulighet til å handle varer.

Likevel velger altså kineserne å kjøpe titusenvis av ekstra linser til sin smartklokke-produksjon.

Nei, denne ordren river ikke akkurat skinnet av pølsa (ref. pølseboden) men det viser at tross i denne viruskrisen så handles det fortsatt smartklokker.

Meget bra !
Redigert 25.02.2020 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
2211
25.02.2020 kl 09:30 3524

Det viktigste med denne bestillingen er signalet om att de er fornøyd med linsen👍 Om de ikke var fornøyd ville de ikke kjøpt fler😉 tror vi snart får nye design win fra xiaomi😉
perspektiv
25.02.2020 kl 09:21 3563

Satt igår å lurte fælt. Langt fra tap var det, men msn sitter jo å lurer hvor langt ned det kan gå i disse tider. Glad jeg ikke solgte meg ut. Men må innrømme at tanken var der, dagen igår var generelt stressende for oss på børsen. Tror den meldingen reddet oss fra 40 tallet 🙂
2211
25.02.2020 kl 09:08 3657

Børs melding nå😎😎😎👍
FunHouseComp
24.02.2020 kl 23:37 3861

Alltid når jeg går inn i et selskap jeg har større tro en alt søppel som skrives her inne. Jeg har lært meg å glemme øyeblikkets nedturer. For egen del kan PLT falle mere som alt annet. Det plager meg ikke. Faller det nok. Jeg kjøper mere. Alt må riste av seg de neste uker, og man vil finne eventyrlige muligheter. Nå blir det en del avføring de neste dager, og uker. Det får gå.
Redigert 25.02.2020 kl 00:39 Du må logge inn for å svare