Q4- Hva har egentlig endret seg siden oppgangen i desember

sparegris
ODF 20.02.2020 kl 09:09 842

Jeg tok en inngang her i starten av februar og venter spent på Q4 resultatene. Slik jeg ser det har Odfjell sikret seg kontrakter og virker stabile langt fremover. I Desember steg jo Odfjell kraftig på disse kontraktene men har nå falt tilbake. Er egentlig forutsetningene endret for at den skulle falt så mye eller har folk bare sikret seg gevinst?
Noen som har bedre oversikt enn meg? Ser at flåtestatusen på hjemmesiden ikke er oppdatert med de nyeste kontraktene.
Redigert 19.01.2021 kl 01:07 Du må logge inn for å svare
desirata
24.04.2020 kl 06:21 680

Odfjell er kjent for dårleg ledelse, det kan en bare se på bunnlinjen siste 10 åra. Det er bare tap, gjerne unntatt 1 år.
Sammenlign med Stolt som har tjent penger siste 10 ,åra, unntatt 1 år

Har snakket med folk som har jobbet begge steder. Det er tydeleg forskjell på profesjonellitet. Det være på operasjon, people, strategi, osv.

Dei prøver å "dilte" etter Stolt, men mislykkes.
Eks satset Dei halvhjertet på: asfalt, gas, containers. Men alt gikk i dass og ble oppgitt.

Se bare på Board of Directors, hva har disse personene å ofre av "added value" med unttak av et par stk.

Dansken prøver å rydde opp, men har ikke gitt nevneverdig utslag enda. Det var noen fancy kampanjer, men det ble stille etter en stund. Eksempel skule Dei eliminere idle time / dødtid i havnene. Tror ikke Mørch at noen andre har tenkt på dette siste 50 åra ! Det er hele tida slike media stunts han holder på med. Sikkert for å få oppmerksomhet, samt justify sin $1m salary.

Mitt råd er selg Odf og kjøp SNI. Da får dere utbytte, langsiktighet, profesjonelle ledelse og added value. Odf er vel også det siste / eneste på Oslo børs som har A og B aksjer. Dette gjenspeiles i likviditeten i aksjen, ref Stolt igjen.

Dei evner ikke fornye seg, tror Dei lever på gammel storhet.