GOGL - august #1

Sa2ri
GOGL 01.08.2018 kl 07:27 27294

Dry Bulk FFA: Capesize Market Bounces Back
in Dry Bulk Market,International Shipping News 31/07/2018

Capesize Commentary
As expected the physical market bounced yesterday having steadied itself on Friday. The C5 ticked up to 9.60 with RTSA managing to pick up a couple of ships off 14-16 Aug laydays while the C3 gapped up to 23.50/23.75 for mid August loaders. The front of the paper curve reacted accordingly with August reaching 24200, Sept changed hands at 25000 and numerous clips of Q4 traded at 25000. There was very little on the offer for the deferred and as a consequence, the q1 was paid at 142000 and 14250. All in all, a solid start to the week.

Panamax Commentary
It was a sluggish opening to the week on Panamax paper with prompts adding some small gains to the early support. AugSept traded up to $12400 while Q4 traded $12450-12500 range. There was little change further out. We drifted off a touch post index but ultimately maintain good support at current levels.

Supramax Commentary
A very slow day to open the supramax paper week as the market lacked any great liquidity or change down the curve. From the little activity that was seen Q4 was trading several times $12200. Hopefully the week can kick into action today! .

Handysize Commentary
Quiet day on handy paper with no reported trading.

Source: Freight Investor Services

https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ffa-capesize-market-bounces-back-2/
Redigert 21.01.2021 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
01.08.2018 kl 07:29 16141

Tar også med dette avsnittet fra en oppdatering PAS sendte ut i går kveld i forbindelse med GoodBulk sitt salg/kjøp i går:

"Capesize market hotter than expected and prospects are improving
Capesize rates have remained remarkably resilient in July, despite still no boom in iron ore volumes. The Chinese coal market is partly explaining this, with shortages in early Q2 resulting in a massive wave of import – and July is once again causing some serious port congestion in China. The longer term prospects have also become more positive despite all the trade-war noise, with more supportive fiscal policies announced. All this coupled with continued ordering discipline now means upside to the estimates from our latest sector update in June."
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
01.08.2018 kl 08:41 15985

PAS beholder GOGL i sin månedsportefølje for august:

"Golden Ocean was up 7.1%, as capesize rates continue to surprise on the upside and have actually remained remarkably stable (and strong) during what is usually a slower period of the year. We expect further strength and asset value hikes and thus keep the name for another month. "

"4 new shares in our August portfolio
We replace AVANCE, DNO, LSG, PROTCT and SSO with AKVA, GSF, KOMP and SCHA while keeping EQNR, GOGL, NODL, ODL and SUBC."
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
01.08.2018 kl 08:53 16152

Da har det blitt mye sol og lite engasjement rundt aksjer i juli. Ble en mye lengre ferie enn planlagt i år. Umulig å sitte i en varm taxi dag ut og dag inn. Nå er det på tide å innta taxi-setet igjen, og ta opp igjen aktiviteten rundt aksjer generelt og GOGL spesielt:-)

Som jeg skrev før ferien at kursen vil ha gått en god del før sommerferien er over. Slik ble det også. Morsomt å se at markedet er overrasket over utviklingen i bulk. At markedet er overrasket er forsåvidt ingen overraskelse. Shipping er sammensatt og folk flest skal tjene kjappe penger. I shipping må man ha god tid og se de lange linjene. Men det blir penger av slikt også.

Utgangspunktet for høstens rally er på track. Iron ore er fortsatt ikke "hot", men er i fint driv mot høysesongen. Kull derimot er hottere enn ever. Og dager med godt over 30 grader i store deler av Kina, gir høyt forbruk av elektrisitet.

Når det gjelder netto flåtevekst er den noe høyere enn jeg hadde sett for meg. Ligger på rundt 1,6%. Det skyldes den ekstremt lave skrapingen vi har hatt de siste to årene, og spesielt i år. Om 2016 var eksepsjonelt med mye skraping, har 2018 vært ekstremt motsatt vei. Det vil imidlertid rette seg i løpet av neste år når IMO 2020 nærmer seg.

Mange er redde for handelskrig. Handelskrig i seg selv er ikke bra for shipping. Men for Capesize har det lite å si i det korte bildet. Kinamann og OBOR går videre selv om Trump murer seg inne. Paradokset er at siden Trump har begynt å rasle med sablene, har bestilling av nye skip avtatt dramatisk. Rederne er avventende til hva som skjer videre. Det vil gi shipping en lengre periode med gode rater.......

Ser at GoodBulk satser på Capesize segmentet de også https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/07/GoodBulk-med-ny-kjempegevinst. Det har jo GOGL ment i et par år nå, og er kanskje det selskapet i verden som har den beste flåten akkurat nå. Det er bare å nye høsten og glede seg til utbyttene fremover. Ser ikke bort fra at vi får utbytte på $3.5 i løpet av de neste to årene.

Som dere ser ligger FFA for Q4 2019 allerede på $26.750/d. Da er løpet lagt for utbyttene fremover:-)



Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
01.08.2018 kl 16:03 15823

Ja, utbyttene framover blir veldig spennende.
I Q1-18 hadde vi snittrater cape på $ 10.773. Da ga Gogl utbytte på $ 0,10.
Legger vi en breakeven på $ 10.000, så er det ikke så mye fortjeneste akkurat.
i Q2-18 hadde vi snittrater cape på $ 14.964.
Med samme breakeven, så gir Q2 mer enn en 5 dobling i fortjeneste fra Q1.
Hittil i Q3 har vi ett snitt på $ 24.050.
Så her kan vi nok vente at utbyttene triller inn. Dette er en pengemaskin som får mer og mer smøring :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Mollen
01.08.2018 kl 16:12 15791

Gode refleksjoner, men husk at GOGL har fast rate på en god del caper som pr. i dag ligger langt under spotpris. Vi får altså ikke full uttelling av dagens gode rater. Uansett er d klart at GOGL nå tjener gode penger. Gleder meg til Q3 og Q4 resultatet
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
01.08.2018 kl 20:55 15574

Regner med at dere fikk med dere denne go'biten i dag?
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-dry-time-charter-estimates-august-01-2018/
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
02.08.2018 kl 08:43 15326

Fra PAS sin Shipping Daily:

"Still all about capesizes then, with the index moving up another 2%. The paper market was sliding a bit though, yet no apparent weakness to be seen. We must emphasize that heavy congestion in China has contributed very positively to the July strength, with the coal import restrictions certainly helping shipowners out."

"Drybulk: Navios transaction above our quotes – not necessarily the new level
 Navios Maritime Partners released its Q2’18 results yesterday, where the company also announced acquisition from one of its affiliates of two 2016-built vessels (one Panamax and one Capesize) for a combined purchase price of USD 79m.
 We have estimated the joint value of these vessels at USD 74m, so the selling price appears to be a step up from last done levels
 Bear in mind that the transaction is with an affiliate, so there could be some internal factors impacting there. The vessels are also on timecharters with duration several years into the future, however these are said to be at “index-linked” levels, in other words limited surplus value
 As the dry bulk market is preforming well at the moment we expect asset values to move north as well, and this could be another indication of this"
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
02.08.2018 kl 10:11 15147

Herlige nyheter!

#Seanergy $SHIP #RioTinto iron ore shipments of 170 million tons in H1 18, up 9% - FY 2018 guidance of 340 mil tons #Ironore mine replacement capex confirmed! Great news for #capesize

@Mollen
Det er vel slik at 8 av 46 (17%) Caper er på langtidskontrakter, resten på spot?
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Empire
02.08.2018 kl 10:27 15100

Det er vel 12 capesize på faste kontrakter (179000) og 6 Panamax på ca snitt 20 000. Resten er vel i spot eller kortere TC kontrakter på 6-12 mnd.

De Capesize som de har charter-inn fra SFL er vel på.drøye 17 000 og golden sikret seg dermed å gå ca. i 0, hvis ratene ikke skulle bedre seg. Noe de gjorde :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Mollen
02.08.2018 kl 10:32 15078

@ Kjepet
Eg oppfattar Q1 2018 rapporten slik at det er 12 caper som går på en fast rate på 17 960 $ pr dag. Til gjengjeld er der 6 panamaxer som går på ein fast rate på 20 750 $ pr dag
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
02.08.2018 kl 10:54 15010

Det ser ut til å stemme med 12 caper ja i følge Q1 rapporten. Tok en kjapp kikk på hjemmesiden deres, den er ikke like oversiktlig. Takk for oppdateringen:-)

Her kan dere se litt om hvordan BCI. Ligger historikk 10 år tilbake i tid
https://www.investing.com/indices/baltic-capesize-chart
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Shippingballs
02.08.2018 kl 10:55 14997

Aksjemarkedene virker litt avventende om dagen. Det er akkurat som alle venter på en korreksjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
02.08.2018 kl 11:25 14914

Kjekk graf Kjepet. Ser ut som vi ligger meget bra an i år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
02.08.2018 kl 11:32 14890

Ja, som du ser har vi ikke hatt så høye rater i starten av august på 9 år (toppåret 2009). Men mannen i gata er ikke i nærheten til å forstå dette. Som du så lå GOGL som 4. mest nettosolgte aksje i juni og juli blant Nordnets kunder. Du ser jo hva som har skjedd med kursen etter det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
02.08.2018 kl 11:46 14857

Og dette nettosalget har jo vært rene gavepakken. Har både fått akkumulert og snittet ned inngangsverdi med flere kroner. Og nettopp det vil gjøre store utslag senere, regner jeg med :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
02.08.2018 kl 16:21 14586

Shorterne ser hvor det bærer nå, og dekket inn nye 150.000 aksjer i går. Det brenner nok godt under beina på de 2,6 millioner aksjene som fortsatt ligger short:-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
02.08.2018 kl 17:48 14460

Litt info om hva som skjer i capemarkedet om dagen, og GOGL er perfekt posisjonert :-)

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/shipping/080218-capesize-routes-surged-to-multi-year-highs-due-to-atlantic-push
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
03.08.2018 kl 08:35 14141

Fra PAS sin Shipping Daily i dag:

"Strong cape-demand out of Brazil, but also South Africa, continues to push rate ideas north – with capesize rates now at 4Y high levels on some of the major trade lanes. Panamaxes sliding though, with port issues in China also resulting in capesizes being preferred for coal cargoes."
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
03.08.2018 kl 08:36 14123

Capesize routes surged to multi-year highs due to Atlantic push
in Dry Bulk Market,International Shipping News 03/08/2018

The current upturn in the Capesize market has surpassed expectations as key Brazil and South Africa to China iron ore routes posted multi-year highs Tuesday mainly on the back of strong demand from the Atlantic market.

“Brazil and [South Africa] are obviously supporting, which is what is needed [for this market]. The fundamentals, especially from Brazil, were that they wanted to produce record shipments to make up for the rainy first quarter,” a Capesize shipowner source said.

The Brazil push for these vessels saw the Capesize Tubarao to Qingdao 170,000 mt (plus/minus 10%) route being assessed at $24.15/wmt Tuesday, which is the highest since November 10, 2014, when it was at $24.25/wmt.

While it’s debatable whether the supply tightness was the sole reason for the market seeing a big uptick in the rate levels, the leftover cargoes with prompt dates was certainly of no harm to the shipowners’ cause.

“There isn’t particularly too much tonnage tightness towards the Atlantic, but some cargoes with earlier loading dates have to be cleared out, and the vessels that are able to make those dates are all offering high numbers,” a Singapore-based source with a ship broking company said.

For the Atlantic market, the tonnage demand emanating from South Africa also, to an extent, added to the market’s momentum. The Saldanha Bay to Qingdao 170,000 mt (plus/minus 10%) route assessed at $18.10/wmt Tuesday, which is just 40 cents/wmt below the four-year high of $18.50/wmt registered on November 7, 2014.

In the Pacific region, the freight rate for a Capesize vessel to move iron ore from Port Hedland to Qingdao was assessed at a year-to-date high of $10.10/wmt Tuesday.

The earnings on the Capesize vessels have spiked substantially with the pickings on the key routes above the $25,000/day levels.

The Time Charter Equivalent or TCE on the Port Hedland-Qingdao route was assessed at $26,458/day Tuesday, up approximately six-fold from a year-to-date low of $4,712/day on April 4, 2018.

The TCE for the Tubarao-Qingdao route was assessed at $26,768/day, and for the Saldanha-Qingdao at $25,821/day. Both being the highest since S&P Global Platts began publishing TCE assessments from January 3, 2017.

“There is good demand, while the supply build-up is slow. Also, small-size players have quit the Capesize market, making it more consolidated and the owners [with larger fleet] getting more bargaining power,” a ship-operating source said, adding that the strong steel margins were supporting the seaborne iron ore shipping volumes for the past few years.

Sentiment in the Capesize segment was also buoyed by the recent rally in the freight derivatives market, as well as an increasing tightness in supply of vessels given the delays caused by a series of typhoons that buffeted the North Asia region.

“There are more spot cargo requirements popping up, so the market is bound to push higher,” a source with a ship-operating firm said.

The gains made in the recent days are expected to persist in the third and fourth quarters of the year, market sources said.
Source: Platts

https://www.hellenicshippingnews.com/capesize-routes-surged-to-multi-year-highs-due-to-atlantic-push/
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Andreas
03.08.2018 kl 11:17 13851

Motstanden på 76 begynner å bli nokså "spist opp" etter hvert nå. På den annen side så er ikke bildet helt rosenrødt heller, sjekk denne f eks;
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-coal-trade-shifting-on-sulphur-restrictions/
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
07.08.2018 kl 08:29 13420

Da banker skipsverdiene nok en gang opp over 2% (forrige uke) på 5 år gamle caper. Når skal rater og skipsverdier gjenspeiles i aksjekursen? Hvilken dag får vi 5-7% økning, og går over 80.-?

https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/08/ALLIED-Weekly-Market-Report_03_08_2018b-1.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
07.08.2018 kl 08:58 13548

ARC er ute med en oppdatering i dag hvor de øker kursmålet til $12. Skal se om jeg får lagt ut denne i løpet av dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
domboshawa
07.08.2018 kl 10:57 13333

Det blir spennende å se fremover hvordan de nye kravene (2020) til svovelinnhold i drivstoff vil påvirke kursen. Dette er elementer som bør inkluderes i meglerhusenes vurderinger. Kostnadene kan øke med opptil 20 000 dollar i døgnet for enkelte skip, noe som er betydelig. Installering av skrubbere vil også utgjøre en kostnad man må ta med i vurderingene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
08.08.2018 kl 07:53 13084

Star Bulk Carriers result beats street estimates

Klippet fra TradeWinds

Bulker owner optimistic about market fundamentals given strengthening rate and asset value environment.

Petros Pappas has sounded an optimistic note about the dry bulk sector as his company Star Bulk Carriers reported results ahead of market expectations.

The US-listed shipowner, which has been on a recent acquisition spree, posted second quarter earnings of 21 US cents per share, 3 US cents ahead of Wall Street estimates.

Net profit for the quarter was $10.7m reversing the year ago loss of $10.3m, as revenue jumped by almost 70% to $132.6m.

“We are pleased to report the third consecutive profitable quarter, where we achieved $90m in TCE revenues,” said chief executive Petros Pappas.

“Our average TCE for the quarter continued to increase quarter on quarter to $13,567 per day, per vessel, while daily opex and net cash G&A expenses per vessel were held at $3,996 and $1,072 per day respectively.

“We are optimistic about market fundamentals of the industry given the strengthening rate and asset value environment.

“Dry bulk supply is presently expanding at the lowest pace of the last decade while demand is supported by healthy ton‐ mile growth due to continued Chinese demand for higher quality raw materials.”

At the end of the quarter Star Bulk said it had fixed 60% of its third quarter 2018 days at average TCE rates of $13,882 per day.

The company also looks set for even better results having recently closed all three of its recently announced acquisitions which have added 34 vessels with an average age of 5.2 years and average size of 119,105 dwt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.08.2018 kl 08:00 13071

Bare å glede seg :-)
https://shippingwatch.com/secure/carriers/article10788150.ece
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
JSL
08.08.2018 kl 08:37 12985

@KJEPET
Kan du lime inn artikkelen eller utdrag fra den. Linken krever innlogging for å få lest artikkelen..
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
08.08.2018 kl 08:55 12942

Fra en morgenrapport (ARC) i dag:

GOLDEN OCEAN: RAISING ESTIMATES
1) We are entering the strong part of the season on a high note and RAISE our estimates accordingly.
2) We see 34% upside on consensus capesize estimates vs the FFA market alone.
3) We are now 24-30% above consensus after lifting our Cape forecast.
4) Looking at normal seasonality, we see 102% upside to cons estimates.
5) TP Raised to $12
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.08.2018 kl 09:56 12811

Sorry JSL, har ikke rettigheter. Synes bare overskriften var svært positiv:-)

Kan ikke akkurat si at investorene i GOGL er fremover lente. Ikke engang knalltall for sammenliknbare selskaper som Star Bulk får folk til å kjøpe. Når man i tillegg har rater vi har nå, og at tallene fra Kina er meget gode, ja da er det ikke håp. At kursen ligger under 90.- er uforståelig, men som alltid vil kursen gjenspeile verdien i et selskap over tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
laser
08.08.2018 kl 10:07 12776

.....så har heller ikke GOGL verdens mest utadvendte CEO.... sikkert knalldyktig på økonomi og ledelse....lav score på investor-relation.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Gordon Ekko
08.08.2018 kl 10:10 12755

Må si jeg også undres over prisingen av Gogl for tiden. Bedre rater enn forventet, økende skipsverdier, positive analyser og inne i et godt halvår med gode forventinger til, samt gode tall fra konkurrenter som også kommuniserer tro på markedet fremover. I går tror jeg vi hadde et shortangrep fra morgenen av, men for tiden er vi tydeligvis ikke nok som kjøper på økende kurser. Blir spennende å se om vi får en katalysator fremover som trigger potensialet eller om handelskrig overskygger dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.08.2018 kl 10:15 12733

Det kan du godt si laser, men heller Vartdal enn Billung. Han anbefalte jo kjøp under hele den lange nedgangsperioden. Alle så jo hvor det bar den gangen. Jeg forholder meg til økonomien/resultatene og synes Vartdal leverer varene meget bra!
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
domboshawa
08.08.2018 kl 10:17 12717

Psykologien i markedet i forbindelse med en eskalerende handelskrig tror jeg er hovedårsaken!
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
08.08.2018 kl 10:21 12702

@Gordon
Det er nok flere investorer som leser overskriftene og Twittermeldingene til Trump, enn de som følger med på det fundamentale. Da blir det slik. ALLE er nå avventende og tror at handelskrigen vil påvirke byggingen i Kina. Markedet ignorerer til og med når fakta legges på bordet. Når Q2 legges frem, med solid guiding, så skal plutselig alle inn igjen. Sånn er aksjemarkedet blitt, og dermed blir volatiliteten høy.
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
09.08.2018 kl 08:39 12405

China’s iron ore imports rise in July despite pollution curbs
in Dry Bulk Market,Freight News 09/08/2018


China’s iron ore imports rebounded in July, customs data showed on Wednesday, buoyed by record steel production and strong margins as official measures to cut pollution curb the output of cheaper products from small mills.
The world’s top iron ore importer bought 89.96 million tonnes of the steel making raw material last month, according to the General Administration of Customs, up from June’s 83.24 million tonnes and 88.66 million tonnes in July last year.
Shipments for the first seven months of this year fell 0.7 percent from a year ago to 620.65 million tonnes, the customs data showed.
China, the world’s leading steelmaker, churned out a record 80.2 million tonnes of crude steel last month, just shy of the 81.6 million tonnes the United States produced in whole of 2017.
Profit margins at Chinese steel mills have reached near- record levels around 1,100 yuan ($161.24) a ton, supported by ongoing capacity cutting and environmental crackdowns.
Demand from traders for iron ore was still strong, especially given an escalating U.S.-China trade row and a weakening yuan, said Cao Ying, chief steel analyst at SDIC Essence Futures.
“Uncertainties from the external trade situation, especially changes in currency exchange rates amid the trade row between Beijing and Washington, may stimulate demand to replenish supplies before the yuan devalues further,” she said, adding that traders had been scrambling to buy imported ore in recent days.
The yuan touched a 14-month high of 6.89 against the U.S. dollar CNY= on Monday after China proposed new tariffs on $60 billion of imported goods from the United States.
On Tuesday, Washington said it will begin collecting 25 percent tariffs on another $16 billion in Chinese goods on Aug.23, heating up the trade spat between the world’s top two economies.
However, stricter environmental controls have cut restocking demand by mills for iron ore fines, which need to go through a high-polluting sintering process before being used in iron-making blast furnaces.
Weekly utilization rates at steel mills’ blast furnaces across the country slipped last week to the lowest since mid-April, according to the Mysteel consultancy.
Several steelmaking cities in Hebei province have also enacted summer production restrictions to curb pollution, while Beijing last week unveiled a draft plan for 28 northern cities in winter, asking steel mills to cut capacity by as much as 50 percent.
Imports of steel products fell 1.3 percent to 1.03 million tonnes, customs data showed. The country bought 7.7 million tonnes of steel products in the first seven months of 2018, which was down 1.1 percent from a year ago.
Source: Reuters (Reporting by Muyu Xu and Josephine Mason; editing by Eric Meijer and Richard Pullin)

https://www.hellenicshippingnews.com/chinas-iron-ore-imports-rise-in-july-despite-pollution-curbs/
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
09.08.2018 kl 08:45 12370

BULK:LAVERE CAPESIZE-RATER DENNE UKEN -FEARNLEYS
Oslo (TDN Direkt): Capesize-ratene har falt noe tilbake igjen denne uken, etter den sterke foregående uken, skriver Fearnleys i sin ukentlige rapport onsdag.

Men med det overordnet nivået disse nå er på, er dette ikke dramatiske, men heller en sunn korreksjon, ifølge Fearnleys.

I panamax har det vært nok en uke med lite handel og oppbremsende rater i Nord-Atlanteren.

Supramaxaene har blant annet sett bedring i den amerikanske delen av Mexicogulfen, og Svartehavsmarkedet holder en jevn fart, opplyses det.

RATER (USD/DAG, USD/TONN):
DENNE FORRIGE
CAPESIZE UKE UKE LAV/HØY 2018
==============================================================
TCT Cont/Fjern-Østen 43.250 43.800 18.000/44.000
--------------------------------------------------------------
Tubarao/Rotterdam (jernmalm) 11,50 11,50 5,30/11,50
--------------------------------------------------------------
Richards Bay/Rotterdam (kull) 10,70 10,70 5,40/10,70
==============================================================
DENNE FORRIGE
PANAMAX UKE UKE LAV/HØY 2018
==============================================================
Atlanterhavet rundreise 11.700 14.500 7.100/15.000
--------------------------------------------------------------
TC Kontinentet/Østen 19.000 21.800 15.000/21.800
--------------------------------------------------------------
TC Østen/Kontinentet 4.600 5.000 4.300/5.200
--------------------------------------------------------------
TC Østen, rundreise 8.300 9.000 8.300/13.750
==============================================================
DENNE FORRIGE
SUPRAMAX UKE UKE LAV/HØY 2018
==============================================================
Atlanterhavet, rundreise 12.500 12.000 11.000/16.000
--------------------------------------------------------------
Stillehavet, rundreise 9.750 10.000 8.000/12.500
--------------------------------------------------------------
TC Kontinentet/Østen 19.000 18.750 16.000/20.500
==============================================================
DENNE FORRIGE
1 ÅR TIMECHARTER UKE UKE LAV/HØY 2018
==============================================================
Capesize 180' dwt 22.000 22.000 17.000/22.000
--------------------------------------------------------------
Capesize 170' dwt 19.250 19.250 15.750/19.250
--------------------------------------------------------------
Panamax 75' dwt 12.250 13.000 11.250/14.000
--------------------------------------------------------------
Supramax 53' dwt 11.950 12.150 10.000/13.000
==============================================================
HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70

https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2018/07/fw_week_29_2018b.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
09.08.2018 kl 17:30 12145

Fra Twitter akkurat nå:

#Capesize ECSA still encouraging #reported 187k on C3 route with 15/20 Aug laycan for $24,5/t 1 yr T/C week 31 usd 20,5k/21,5k
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.08.2018 kl 08:47 11871

Takk Sa2ri. Vi er straks halvveis i Q3, og vi ligger an til EPS på over $0.6 bare for dette kvartalet! Og om vi er VELDIG beskjedne så kan vi regne med det samme i Q4 (selv om jeg tror på nærmere $0.8 for Q4). Da skal det mye til å påstå at 75.- NOK er dyrt.

God helg til alle GOGL'ere, taxisjåfører og andre hardtarbeidende optimister :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.08.2018 kl 13:06 11661

Herlig guiding fra EuroDry nå. Akkurat som jeg skulle sagt det selv :-)

"We are optimistic about the prospects of the drybulk markets as the orderboook is close to its lowest levels of the last 20 years and new regulations coming in effect in the near future will likely keep the supply of vessels in check; this will allow increases in demand to positively influence earnings and values. We believe it is still an opportune time to pursue growth either through individual vessel purchases or by consolidating with others who would like to become shareholders of a publicly listed drybulk company. Along those lines, we have been evaluating opportunities to acquire new vessels and exploring merger possibilities with other fleets in accretive transactions. We expect that the profitability we are experiencing in Q2 will continue and even further improve in the next couple of quarters.”
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
13.08.2018 kl 10:26 11323

Fra PAS sin Shipping Daily I dag:

"Drybulk also marginally softer on Friday, though capesizes are holding around the strong USD 25,000/day level."

"Drybulk: Capesize momentum still firm
- Though rates ended slightly lower on Friday, the capesize momentum seen during July has continued firmly into August
- Brazilian iron ore exports were up 2% m/m during July – and more impressively up 15% y/y
- China is absorbing most of it, with some sources claiming “China is buying everything they can get hold of”. While this has led to increased iron ore stockpiles-the levels of just above 152m tonnes are still down 7-8% from the peaks of May
- Steel prices are also firm, and have moved up over the past week to close in on YTDhigh’s. Margins for steel producers have also moved up over the last weeks, despite firmer iron ore prices as well
- Finally, coal stockpiles at Qingdao fell sharply last week, with domestic mines continuously struggling to ramp up production. As such, the near- and medium term outlook for coal imports also remain robust into peak season for capsizes"
Redigert 21.01.2021 kl 06:27 Du må logge inn for å svare