NAS i August

cinet
NAS 01.08.2018 kl 07:31 30896

Ny måned , og NAS flyr høyt videre . Alt går på skinner , i motsetning til de fleste andre flyselskapene. Nedsiden synes liten. Stadig nye premieringen fra kundene. Har vanvittig høy standing. Bemanning og fagforeninger ernoå stell. Eneste minuset er oljeprisen, som ingen vet hvor hopper. De aller fleste flyselskaper sliter med mange andre utfordringer, som trolig vil få enda flere til å velge Norwegian. NAS flyr trygt videre på egne bein , og høsten/innhøstingen kan starte.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
whiz
08.08.2018 kl 15:47 7785

Så på NAS for første gang på en god stund, ble for mye risiko for meg en stund. Men ble nysgjerrig etter Brasil-avtalen. Ser ut som det er noen mulige triggere som kan gi oppgang på kort sikt nå:

- godkjenning i Brasil
- en litt mer positiv rapport for Juli enn forventningene - som aksjen ikke har fått særlig betalt for (DNB 06.08: "We expect consensus to rise on the back of the report and believe a 5–10% positive share price reaction is warranted..")
- ref. link fra tickerlover - risikoen for en negativ melding fra IAG virker å være redusert for en god stund
- teknisk kan den se ut til å være på et vippepunkt oppover
- MACD ga nylig positivt signal
- RSI på vei opp - rett over 50 nå
- krysset nettopp 100d snitt
- volum har økt siste dager
- bollinger indikerer at aksjen kommer til å bryte ut av båndet den har vært i en god stund (jeg synes denne er spesielt interessant på kort sikt)

Det fundamentale og det tekniske kombinert, gjorde at jeg tok noen lodd på i dag. Et kursmål rundt 265 bør være mulig på kort sikt. Som en start kan den gjerne avslutte over 243 i dag :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
nafa
08.08.2018 kl 15:47 7794

Det blir rett og slett for dumt å selge denne nå for 500. Etter å ha lest boka hans så har jeg slett ingen tro på at Kjos i det hele tatt tenker på salg før denne er skikkelig oppe å gå om kanskje 2-3 år. Kurs kanskje 1000-2000 minst.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Hei der kjære forumvenner

Akkurat våknet etter en god natts søvn, og det er med stor glede vi kan konstatere at Norwegian ble litt feitere i dag. Hvor skal egentlig dette ende, pengene flommer over i alle kanter og bauger, både i Norwegian og for resten av finansene. Det var noen som ymtet noe om noen streker som gikk nedover i grafen, lurer litt på om de kanskje holdt hele greiene opp ned.

Norwegian - en fin sak å eie når oljeprisen er litt dau

Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Naiche
08.08.2018 kl 18:23 7641

Bjørn Kjos er en fabelaktig flink fyr som loser Norwegian gjennom alle stormer. Jeg har selv vært ute av aksjen en stund fordi jeg syntes risikoen var høy, men nu går alt så meget bedre. Trafikktallene for juli var flotte, NAS har flere beilere der ute og idag kom Brasil- meldingen. For noen år siden sto kursen i kr 386, idag er den kr 242. Jeg tipper NAS kommer til å løfte seg betraktelig fremover og har kjøpt et saftig lodd. Jeg tenker at det kommer en melding om bud på NAS en dag i overskuelig fremtid og da er det veldig leit å stå utenfor. Men selv uten bud vil antakelig kursen stige. Som Kjos sier: Innhøstingen har begynt. Han har som regel rett i sine betraktninger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hektar
08.08.2018 kl 18:29 7632

Får huske at med utvanningen må du se på markedsverdien. Kurs 386 på gammelt antall tilsvarer i dag kurs ~306.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Naiche
08.08.2018 kl 18:33 7667

Jepp, men synes kursen i dag er uforståelig lav likevel. Kanskje vi trenger en gjeldsreduksjon/ salg av fly.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
10.08.2018 kl 09:16 7359

SAS går mot kostnadsmell, og pilotmangel/kanseleringer - og kundene rømmer til NAS
Ryanair stålsetter seg til gigastreik - og kundene i Nord-Europa rømmer til NAS
Dette betyr at alt stiger for NAS, og de vi fly høyt utover høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hektar
13.08.2018 kl 09:11 6942

Det var da voldsomt til motivasjon i dag. 90-dagers RSI har falt over 10 poeng på 10 minutter, her er det nok lånte aksjer som klemmes ut i fleng.

Forøvrig var verdien ned fra 52 til 40,8. 30-dager gikk fra 62 til 30,6 - Aksjen blir solgt ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
tommyh
13.08.2018 kl 09:30 6911

Hører Molnes brukte fredag kveld på å skrive om NAS på et annet forum. Er nok en del småspasere som lot seg vippe av pinnen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hektar
13.08.2018 kl 09:35 6895

På XI ja? Den fyren er febrilsk altså. Bull-caset hans i SAS har aldri sett verre ut og han langer da ut ekstra hardt mot Norwegian for å redde ansikt. Dette har pågått i over 10 år. Siden den gang har Kjos blitt milliardær, Molnes er fortsatt analytiker.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Jeg er en fattig lus og flyr lite, men hadde nylig en tur/retur Alta/Oslo. Jeg fikk plass samme dag til Oslo men flyet var fult i mine øyne det samme var returen, om jeg skal utsette Nas på noe var det min forventning om mat på flyet. Jeg var i den tro at NAS kjører uten mat på innenriks og kom med medbrakt, men det var både vin og mat tilsalgs ombord.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hektar
13.08.2018 kl 18:17 6698

Det er mer reglene for flyfart, du har ikke krav på måltid for turer under 2 timer er de amerikanske reglene. Og størrelsen på måltidet vil også avhenge av avstand. Eksempelvis mellom Norge og USA får du en standard middag hos alle. Mellom Europa og Asia vil du få to måltider avhengig av hvilket land du har som destinasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Fantastisk

NAS stiger i verdi og alle er stumme, det betyr vel at Simpson er den eneste på forumet med beholdning.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
whiz
14.08.2018 kl 09:54 6419

En stigning lå i kortene, men dette var overraskende kraftig. Straks 60 mill omsatt på under en time. Lukter nesten av å være noe mer på gang..
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Bare begynnelsen dette. Hold på aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
14.08.2018 kl 10:19 6309

Uten nye oppkjøps-spekulasjoner vil Nas fly mot 300 utover høsten. Ved nye oppkjøps-spekulasjoner ligger det en premie på opptil 40%. Hvis oddsen for oppkjøp tiltar, vi aksjen igjen skyte fart . Med nåværende tall , og tiltagende store utfordringer hos øvrige selskaå er nedsiden er svært liten
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

IAG som vil kjøpe noen billige aksjer eller luft Hansa
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
14.08.2018 kl 11:07 6261

Luft Hansa kjøper ikke aksjer forut for et eventuelt bud. Aig sitt inntog var meget spesielt forut for to skam bud. De må ha hatt elendige rådgivere som trodde nas var insolvent , og til sags på en basar. Nas flyr utmerket godt videre på egne bein. Brikke på brille er/vil falle på plass og inn -høst-ingen har startet . Blir knallkvartaler fremover. Fremtidsutsiktene vil kjøre aksjekursen videre oppover . Å leke med macroøkonomiske utregning Inger og PE er meningsløst før 2019. Nas er en velstanden og kan ikke vurderes på samme måte som etablerte selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
olemt
14.08.2018 kl 11:14 6222

Plukking begynte i går rundt lunsjtider. Et par timer før var det presseoppslag i en tysk avis om at IAG ikke ville være en langsiktig aksjonær i Norwegian, og ville selge aksjene. Samme nyhet gjentas i en tysk reiselivs-publikasjon i dag. Det er Financial Times som siteres. Dette er jo gamle nyheter som kommer opp igjen litt sånn i det små samtidig med at stigning begynner. Det er kanskje IAG som øker sin andel.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Oy oy sann, nå går den rett til himmels.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
14.08.2018 kl 13:21 5937

Den går ikke til himmels før eventuelt nytt konkret bud. Den vil stige jevnt og trutt ut året.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Tviler på at denne vesle nyheten er årsaken til at det har blitt omsatt aksjer for over 200 mill i dag, men det er altså min magefølelse.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hektar
14.08.2018 kl 16:16 5680

Har ikke sett noen påstå det heller, en bidragsyter kanskje, men at det er hele grunnen til at Norwegian spratt opp fra 233 i går til 254 i dag tror jeg nok ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
nafa
14.08.2018 kl 16:34 5632

Er det ikke nok begrunnelse det Kjos sier om at det er fra nå og framover det skal høstes i NAS ?
Tallene til nå har vist oss klart at det Kjos har sagt om dette holder stikk i massevis.
Det kommer til å bli vill baluba i NAS fra nå og i årene framover skal jeg bare si dere :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
20.08.2018 kl 23:10 4976

God nyheter står i kø, uten bud. USD og olje holder den midletidig tibake. Vi flyr høyt utover høsten
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Det er stille fra kjøperne og nas ledelsen ingen nye rykter i avisene,tror dette er den mest spennende aksjen og eie nå ,her kan alt skje,selger ikke en aksje her nå
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hektar
22.08.2018 kl 08:48 4281

Stensrud er han som først omtalte mulig multimilliardoverskudd allerede fra neste år og 2020 når emisjonen fant sted. Kan lett tenkes at han har hatt en del samtaler med Kjos direkte og hva Norwegian kan bli. Det var utrolig synd med hedge-posisjonen ellers hadde vi nok sett Norwegian med et heidundrandes overskudd allerede i år?

Det kursmålet han gir sier vel litt om hva Kjos & Co mener er rettferdig prising av Norwegian ved et bud. Er klart at om de føler seg sikre på å få fatt i dette er det liten grunn for de å selge nå til 330, når de kan vente et par år og få langt mer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
olemt
22.08.2018 kl 09:33 6452

Air France kan jo tenkes å være interessert i å overta Norwegian sin Airbus flåte.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
ruda
22.08.2018 kl 10:35 6367

Da tror jeg de må betale dyrt. Her er det bare å late opp
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
22.08.2018 kl 14:28 6235

Krigsoverskrift om at NAS ligger på klagetoppen ( 40%). Latterlig sittpakke-artikkel, særlig siden volumet på klagene er marginalt. (0,0000000001 av de som reiser) SAS nevnes ikke, men ligger trolig på 36? NAS fly høyt videre utover høsten!
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
22.08.2018 kl 14:28 6230

"Det var utrolig synd med hedge-posisjonen ellers hadde vi nok sett Norwegian med et heidundrandes overskudd allerede i år?"

Tap på hedge = lavere drivstoff kostnader...Det øker sannsynligheten for profitt i år..
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
Hektar
22.08.2018 kl 15:01 6181

Jøss, det var interessant. Pussig måte å oppfatte det på.

Finnes det andre som tolket kommentaren sånn? Bare av ren nysgjerrighet :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare

Tipper denne går mot kr 400 før mai 19
Solide tall mht passasjerer og salg av 140 fly vil bedre likviditeten betydelig
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
22.08.2018 kl 17:15 6036

STENsrud opererer med verdier på opptil 500kr pr aksje, man kan gjerne være uenig men ... han er nok inne på noe
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
cinet
24.08.2018 kl 09:16 5625

Da er vi på 270-tallet igjen - og gode nyheter står i kø.
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare
nafa
24.08.2018 kl 09:23 5606

En ting jeg lurer på.
Hva er forskjellen på NAS og fremtidsutsiktene i dag og den gangen kursen nådde nesten 400 NOK. ??
Kursen i dag 270 betyr jo oppgang på en del prosenter justert for emisjonen (noen liker jo å regne med denne)
Redigert 21.01.2021 kl 03:46 Du må logge inn for å svare