NOL på oslo børs!

R19
NOL 21.02.2020 kl 08:37 25669

Lager en egen tråd til NOL siden den snart kommer på børs. Hvordan blir kursutviklingen?
Redigert 21.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Odium
14.12.2020 kl 12:02 3532

Trikset er bare å ignorere alt han sier, vi vet hva lyver når det passer han og vi vet han kun kommenterer for egen lomme, så du kan ikke legge vekt på noe han sier uten andre og bedre kilder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
oksavik
14.12.2020 kl 12:38 3467

Selger mye til seg selv shorten,hvorfor står ikke denne på shortlista mon tro?
Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare

Denne virker noe svak i dag, som forventet og det spørs nok om den ikke tar seg en tur ned før event videre stigning.
Ser enkelte antyder ytterligere 14 dager.

Da er vel dessverre mye av Q4 ødelagt også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Du skulle nok kjøpt Hlng som jeg sa, før den spratt Donald.
Skal rett til 25kr nå, men stå gjerne på sidelinjen å syt, blir ikke penger av det.

Du får kose deg videre i Endur.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Odium
14.12.2020 kl 15:11 3382

Som forventet, enkelte antyder.
mye fabling og synsing, veldig lite substans.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Bolster
14.12.2020 kl 15:29 3340

Riggen går iløpet av uken.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
14.12.2020 kl 15:43 3338

Så får vi måske en fin afslutning af Q4 👍
25 millioner norske kroner hvis West bollsta får 11 drift dage i december 👍
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Folk antyder at det er slett arbeid fra SDRL, men det er ikke nødvendigvis riktig. Utstyr kan faile, og leverandører har min 1-år reklamasjon på nytt utstyr. Nedetid (les uten rate) er for øvrig uunngåelig. Jeg sitter, men sitter ikke godt. Håper det snart kommer noe fundamentalt på banen, ikke bare synsing
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
14.12.2020 kl 15:48 3315

25 millioner norske kroner hvis West bollsta får 11 drift dage i december og 70 millioner for West Mira i december 😇
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
digfrack
14.12.2020 kl 16:08 3263

Håper det, men noe utstyr ble nylig sendt til land for å fikses. Mulig de reiser mot Bask og de resterende delene blir påmontert når de er framme. Ville tippet de var i gang rundt julaften tidligst. Men om de reiser i slutten av uken så er det kanskje ikke så langt unna.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Dado83
14.12.2020 kl 16:10 3259

HLNG ble kjøpt på fredag, så slapp av, det er ingen som hører på deg uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Dado83
14.12.2020 kl 16:12 3276

Bør vel de fleste melde han nå til Admin, nok er nok, største tullingen her på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Uansett hvordan en vrir og vender på det, q4 blir ikke som forventet med denne nede tiden.

Så kan en jo også ha i mente at aksjen har doblet seg siste måned, at børsene er overkjøpte trenger vi eller ikke diskutere, det kommer nok et børsfall nå, er ikke flere markeds triggere igjen.

Nol blir bra på sikt, men jeg tror det kommer en nedgang i kjølvannet av siste måneds kraftige børs rally, hvordan Nol vil stå seg ved et markeds fall har jeg ingen formening om.
Jar fortsatt 2/3 deler av 5 kr aksjene, men føler ikke for å kjøpe mer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Hva gjør egentlig du på denne tråden? Annet en å pipe.
Du meldte jo så sent som 01.12 at denne aksjen skulle videre ned, da sluttet aksjen på 7,2kr.

Alt du kommer med er jo bare rør.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Dado83
14.12.2020 kl 17:26 3201

Sier du som har hengt på ADS tråd i 4 mnd uten å eie 1 eneste aksje, og bare prata tull om at aksjen skulle ned til 8 kr. Ja, jeg kommer til å pipe om deg overalt, aksjonærene bør vite hva du driver med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Dado83
14.12.2020 kl 18:22 3141

Hahah, her er det han skrev den 11.12. Kanskje han bør bytte navn til komiske Ali :)

Longsitinbulk
11.12.2020 kl 09:25
1506
Jeg solgte 1/3 av mine aksjer på 10,7 Og har handlet inn tilsvarende igjen på 9,8
Hadde jeg ikke trodd på aksjen hadde jeg solgt alt, dette er gull som beskrevet utallige ganger.

Det går nå diskusjoner i us hvorvidt Sdrl skal fusjonere, da vil trolig Nol inngå i en eller annen form.


Bare hold hardt på aksjene, denne står i 30 kr til sommeren
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
jess23
14.12.2020 kl 18:39 3099

Slik har Long holdt på i lange tider. Han kan fint åpne sin egen lukkede tråd og sette igang diskusjon med seg selv. Han har snudd om på meningen sin SAMME dag enkelte ganger, så han vil fint klare å holde liv i en sånn tråd med heftige diskusjoner med seg selv :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Dado83
14.12.2020 kl 18:57 3051

Det har han gjort i ENDUR, kjefta på seg selv når han kjøpte og solgte samma dagen😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Kiss
14.12.2020 kl 19:03 3048

Equips Seadrill-operated West Bollsta with new storm saddles and optimized lifting yoke
Posted on December 9, 2020 at 10:30 AM.
Future Production is set to equip West Bollsta with two new storm saddles and an optimized lifting yoke.

Photo credits: West Bollsta


The deliveries strengthen the West Bollsta rig efficiency and safety during BOP operations, as the storm saddles will safely handle hose-, umbilical- and MUX-cables. The lifting yoke will also increase the lifting capacity of the rig gantry crane.

– The hose-, umbilical- and MUX-cables transmit control signals to the BOP, and are imperative for safe drilling operations. But in harsh weather they risk getting stuck. In this case our storm saddles will provide a safe and controlled handling of the cables, which prevents them from causing problems during rig up and down, says Future Production Technical Manager Edvin Andersen.




Photo credits: Future Production


– We always try to find the specific design solution that fit each individual rig the most, and we have gained significant experience from such MUX- and other umbilical saddle deliveries through previous deliveries.

Seadrill: – Professional support and great ideas

The new lifting yoke improves the flexibility of the West Bollsta gantry crane, as it increases lifting capacity from 35 to 120 tonne in certain critical areas.

– The yoke is designed according to NORSOK R-002 and DNVGL-OS-E101, and allows for a 360` rotation of the load. It connects the two main blocks on the BOP Gantry Crane, and is tailormade to fit the specific demands onboard West Bollsta. The robust design is also made to withstand offshore rig operations in harsh weather conditions.




Photo credits: Future Production


Steve Wiseman, Assistant Rig Manager for West Bollsta, says the Future Production deliveries boosts their overall rig operation.

– The development and production of the storm saddles and the lifting yoke was on target as promised, and the products will all around be very good for us. The Future Production engineering support and understanding is very good, as they always provide professional collaboration.

Wiseman says he is particularly impressed with the Future Production engagement and customized solutions.

– I have been involved in working with Future Production since 2014. They are not always the lowest bidder, but they always provide value for money. They have never let us down, and they always come up with great ideas.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
15.12.2020 kl 08:28 2696

God morgen. Arbeidsfartøyet Runa er på vei til riggen, det samme er passasjerbåten Fjordfuglen.
Ser forøvrig at det er mange her som er opptatt av kjøp og salg. Forstår godt at riggene er fristende, men da får dere kjøpe dere inn i NOL. De er nemlig ikke til salgs😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
5198
15.12.2020 kl 09:01 2632

Denne er nok på tur ut igjen i løpet av uka, mye som skjer i riggverden nå kan Fredriksen finne på noe strategisk med Seadrill før NOL blir en del av dette?
Klarer ikke helt å bestemme meg for om det er best å bli fusjonert inn i Seadrill så raskt som mulig eller ikke etter Seadrill er restrukturert. Kan også være en stor oppside i Seadrill 3. Om en da får en fair pris for NOL kan dette bli veldig bra.

Er også flere store som kjøper opp gjeld og ligger og lurer i kulissene, kan jo være at Fredriksen må slå Seadrill sammen med et annet selskap e.l. Vil han da fremdeles fusjonere inn NOL eller er det da mest penger i å finne på noe helt annet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
15.12.2020 kl 09:18 2589

Foreløpig handler det om å få begge riggene i stabil drift, så er dette et lukrativt selskap å ha del i. Resten blir bare spekulasjoner i et riggmarked som et temmelig uoversiktlig og der det kan komme store overraskelser.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Odium
15.12.2020 kl 09:21 2570

Du spekulerer på et sykt høyt nivå uten at noen av oss er i nærheten å ha informasjon nok til å vurdere slikt.
skjønner at det er kjekt å fantasere, men hva er egentlig poenget? Hvis det er slik folk vurderer aksjehandler så er det ikke rart det blir sammenlignet med casino.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
15.12.2020 kl 09:51 2528

Arbeidsfartøyet Runa har gått i skytteltrafikk med korte opphold i havna og ved riggen i flere dager. Vi snakker sikkert om mer enn 20 turer. Det er neppe hermetikk og tørrmelk de frakter. Heller ikke sånne mengder av reservedeler. Det er lov å bli nyskjerrig. Har du noen ide om hva all denne transporten kan være? Ønsker meg i julegave ei børsmelding om at de har benyttet muligheten til å installere batteripakke. Veier sikkert mer enn 50 tonn og koster et tilsvarende antall millioner. Det er lov å tro på julenissen😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare

Hva hender med Sdrl mannskapet som opererer Nol riggene når Sdrl konker/settes under administrasjon..?
Mvh.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
15.12.2020 kl 10:39 2476

Takk. Bra for sikkerhet og stabil drift, men utgjør vel kanskje ikke slike mengder av utstyr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
15.12.2020 kl 14:26 2384

For spesielt interesserte kan jeg opplyse at riggen har hatt besøk noen timer i dag av noen som blir transportert til og fra med pilotbåten Haaja. Det må være folk av høyere rang siden de ikke kunne sitte på med Runa som har gått i skytteltrafikk hele dagen😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Bolster
18.12.2020 kl 12:40 2041

Da har Island Vanguard satt kursen mot Tromsø. Det nærmer seg jobb igjen for Bollsta.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
18.12.2020 kl 12:48 2049

Høres bra ut, da skulle den kunne være framme i Tromsø til søndag kveld. Arbeidsfartøyet Runa er fortsatt på flittig besøk i dag. Må si jeg er spent på hvilke arbeider som er utført. Regner med at den kommer ut med forbedringer av utstyret.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Bolster
18.12.2020 kl 13:40 1983

Tror ikke det er noe annet enn generelt vedlikehold og oppgradering av utstyr som er sett på som nødvendig. Er BOP og subsea utstyr som har fått prioritet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
18.12.2020 kl 13:48 1981

De har jo hatt riggen i drift og gjort noen erfaringer, så de har nok foretatt nødvendige forbedringer etter inkjørigsfasen. Mira ser ut til å være i stabil drift, og det er lov å forvente at Bollsta nå følger etter. Dette blir bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Frogom
18.12.2020 kl 17:09 1873

Når riggene ligger nært land på DP, har de som regel los om bord hele tiden. Vanligvis 2 loser som går 6- timers skift. Hvis losbåten er ute ved riggen er det mest sannsynlig snakk om et skifte av los.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
18.12.2020 kl 17:16 1860

Det var vel noen her tidligere som antydet avgang på søndag. Da får vi håpe alt går etter planen. Island Vanguard har nettopp passert Kristiansund.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Kiss
18.12.2020 kl 17:19 1854

Det stemmer med avgang i helgen. Arbeidet for å fikse utstyret er ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
18.12.2020 kl 17:35 1814

Har sjølsagt sjekket værmelding, og søndag ser litt tvilsom ut. Full storm i kastene litt lenger nord. Med episoden til Mira friskt i minne blir nervene litt skjøre... Sikkert ingen grunn til bekymring😀
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
ODF long
20.12.2020 kl 07:56 1371

Sterk vind frem til ikveld. Hva er grensa for riggen når det gjelder seiling?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
HAS
20.12.2020 kl 08:22 1361

Riggen klarer seg nok, men kan tenke meg det kan være litt trøblete å drive ankerhåndtering i svært grov sjø. Island Vanguard passerer nå Harstad, og ankommer Tromsø utpå ettermiddagen. Håper noen kan oppdatere om planlagt avgang for riggen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Bolster
20.12.2020 kl 08:42 1344

Ser ut for meg som riggen har startet å snike seg ut av fjorden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare