Ingen storaktionærer ta ansvar


Lige nu faldet kursen stille og rolige dag for dag. Ingen seriøse forsøk på at stoppe det.

Et selskap som NAS har i sådan en situation behov for at nogle større aktionærer ta ansvar. Men her er ingen som tråder ind på scenen for at stabiliserer kursen.

Og hvorfor skulle de? For Q4 kunne man ha en berettiget forventning om at Boeing avtalen kom men i stedet fik man et underskud på nesten et par mia og beskjed om at Boeing avtalen må vente et par måneder underligere. Hvorfor så ikke vente med at ta ansvar til om et par måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare

Men ser du ikke at en generell konklusjon som dette er litt tynn? Hva med aksjene som gikk opp i dag? De tjener på viruset?
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
24.02.2020 kl 21:17 2441

Naturligvis, alle flyselskaber er “gearet negativt” på Corona på samme måde som NAS er. Jeg har aldrig sagt andet. Og jeg sidder i øvrigt roligt på mine NAS-aktier.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare

Abg sier de bommet nesten 2 mrd på ek. Hvordan er det mulig? De fykter ny emisjon og kutter kursmålet 2 små kroner? Blir ikke det bare tull? Bomme så grovt på ek, det er godt gjort. Må de ha ny emisjon snakker vi ikke akkurat om 37.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
TomW
24.02.2020 kl 21:31 2385

Nei argumentene og kursmålet står ikke akkurat i forhold til hverandre.
De argumenterer bla for at Nas må ut med 1,6 mrd i q1, men har ikke fått med seg at Nas får inn 900 mill for salg av fly i q4, samt 500 mill i PDP for JV.

Hele analysen viser bare hvor feige disse meglerhusene er, de er livredde for å ikke ligge på aksjekurs. Hadde de faktisk trodd på sin egen analyse hadde de ikke satt kursmålet til 37
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Fireglo
24.02.2020 kl 21:39 2351

"NAS falder 14% på en dag, hvor markedet bredt falder 3%". Vel, falt "markedet bredt" kun 3%?
Framstiller det som om NAS er i en sær-dårlig stilling i forhold til det meste annet.
Hva annet var det som falt kraftig, og mer enn det "brede marked"?
F.eks. poLight, NEL, Photocure og alt biotech, det mest av oljerelatert, shipping, etc., og flere av disse falt mer enn NAS.

Ser ut som noen utnytter dager som dette til å skape mer usikkerhet rundt NAS.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
24.02.2020 kl 22:16 2259

Det er der sikker nogen, der gør, ja.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
bokaj70
24.02.2020 kl 22:25 2217

Hvis Corona virus for alvor breder sig går store dele af flytrafikken i stå. Deraf panikken.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Epona
25.02.2020 kl 21:30 2030

Påfallende taushet fra Norwegian, der det burde ha vært maktpåliggende at de gir lyd fra seg. Om ikke annet så i hvert fall gjøre et forsøk på å stabilisere kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 21:42 1984

Noen som kan lime inn artikkelen fra FA? Selskapet sier i en kommentar i dag at foreløpig er ikke flytrafikken påvirket. FA blåser nytt liv i emisjonsspøkelset. Det ville jo vært helt galematias å sette en emisjon når kursen er 26 kroner, og uten at de har fått litt eller all kompensasjon fra Boeing. Hvordan virusfrykten vil påvirke flytrafikken vet vi jo ikke, men Kjos hadde ikke kjøpt eksponering på 200 mill på 40 nok hvis likviditeten på det tidspunktet så tvilsom ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
TomW
25.02.2020 kl 21:49 1948

HBK kjøpte ikke eksponering på 200 mill. De solgte 5 millioner til Danske, men beholdt fortsatt eksponeringen. Så ville ikke brukt det som argument for om det står bra eller dårlig til om dagen
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare

Jeg kan ikke skjønne at det skal kunne gå an at de må hente penger. De droppa nylig reparasjonsemisjon, de hadde rom over 40, og de hentet penger for kun 3 mnd siden. Da visste de mye om q4 tross alt. Alle baserer det på ABG sin analyse virker det som. Denne analytikerne bommet voldsomt på ek, trodde 5 og det er 3,1. Jeg forstår ikke hvordan man klarer den bommerten mellom nå og q3 samt at man får trafikktall hver måned som input. Frykter emisjonen og senker kursmål 2 kroner? Virker jo rimelig fjernt? Selskapet selv sa sist de var fullt finansiert for 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
EliotS
25.02.2020 kl 21:52 1926

Jeg syntes at argument om at fordringer er alt for høj er riigtigt. Få nu en ny kredittkort innløser på plass. Det løser hele problemet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
minsin
25.02.2020 kl 21:58 1894

Stabiliser kursen selv...så skjønner du kanskje markedet bedre ;-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 22:01 1859

Det løser nok ikke hele problemet, det skal dog angivelig ha en umiddelbare positiv effekt-ref q presentasjonen. Men kan noen forklare hva slags avtale NAS kan inngå med en kredittformidler: Står disse tilbyderne fritt til å holde tilbake så mye de vil, eller kan NAS avtalefeste hvor mye de skal ha i forskuddsbetaling?
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
EliotS
25.02.2020 kl 22:02 1852

Slap nu av. Hvis fly trafikken skal lukkes på de kriterier kan vi ikke flyve mere fordi vi risikere også at få influensa.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
EliotS
25.02.2020 kl 22:02 1843

Slap nu av. Hvis fly trafikken skal lukkes på de kriterier kan vi ikke flyve mere fordi vi risikere også at få influensa.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare

De snakka vel om en likviditetseffekt på 1,5 mrd? Dette fra et italiensk firma, så skulle de vel komme en britisk også inn.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Herman*
25.02.2020 kl 22:08 1803

Husker ikke, men det var betydelig. Så var det vel en milliard fra flysalg også i disse tider. Ellers har det vært spekulert om en erstatning fra Boeing på opp mot tre milliarder. Dette ville jo løst alle selskapets problemer hvis vi får 3-4 mnd med en nedgang i flytrafikken. Hvorfor er det så vanskelig?
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Epona
26.02.2020 kl 08:35 1577

Tror vi nå har kommet til en slags milepæl der enten NAS vil forbli tause og la kursen seile sin egen vei, eller komme på banen og avskaffe noe av usikkerheten som hersker.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare

De kan strengt tatt ikke hele veien kommentere utviklingen, men ja, om den krakker på emisjonsprat og de lar eiere se tap på 30 prosent på 2 dager uten at det evt er virkelig grunn, da bør de. De skal ivareta eiere.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Hektar
26.02.2020 kl 09:07 1406

Norwegian kan ikke komme på banen for å snakke opp kursen, sånt er ikke lov. Forstår dette er skremmende for de som ikke har sett Norwegian-ras før, der ene krona etter den andre ryker som ingenting. Spennende om det blir 3 dager på rad med tosifret nedgang i denne.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare

Omsatt 1 mill aksjer på dagens første 8 minutter - er dette flush out av stoploss aksjer ? Er vi kommet dit mon tro ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Herman*
26.02.2020 kl 09:19 1291

De har absolutt rett til å uttale seg om selskapets situasjon for å skape litt ro og trygghet for aksjonærene.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Epona
26.02.2020 kl 09:26 1234

Tror nok selskapet nå er i en vrien situasjon og diskuterer hvorvidt de skal sende ut en melding som kan roe ned situasjonen. De vet samtidig at vis de gjør det så vil shortere og samtlige finansaviser vri det til noe negativt og kursen vil rase ytterligere.
Kanskje er taushet gull likevel i denne situasjonen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Habub
26.02.2020 kl 09:32 1185

Hvad havde du tænkt deg at de skulle sige som skulle være troværdigt?

Ingen kan spå omkring udfaldet, spredes viruset står veldig mange fly på bakken og NAS samt mange andre kan gå konkurs eller blive tvunget til at hente flere penge.

Får de forskellige stater styr på viruset og det ikke spreder sig yderligere går NAS aktien lodret igen. Hvis ledelsen kommer frem og siger, vi har 4 milliarder ingen problemer, så er det næste spørgsmål, hvor lang tid tager det at brænde de penge af hvis 50 fly står på bakken. Ledelsen kan heller ikke forudsige rejsemønstret hos deres gæster, hvor stor bliver panikken når viruset kommer til Scandinavien osv. Med andre ord, det er en fuldstændig umulig opgave at drive luftfart lige nu.

Situationen lige nu er stort set unprecedented i luftfartens historie, ingen kan spå hvor dette ender, heller ikke ledelsen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Hektar
26.02.2020 kl 10:13 1032

Der var det dobbelt tall i nedgang, 1/3 av verdien barbert på 3 dager. Norwegian er nå verdt under 4 milliarder.
Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare