Strategien i 2020

DagRam
SDRL 22.02.2020 kl 16:19 8168

Hva vil det bety for Seadrill som drifter West Mira og West Bollsta for Northern Drilling når disse to riggene selges til nye Northern Ocean? Skal sdrl drifte de fortsatt?

Tips for kursretningen etter 4 qrt presentasjon?
Redigert 20.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
26.03.2020 kl 17:03 1083

Denne kom i dag: https://finance.yahoo.com/news/seadrill-hires-houlihan-fresh-debt-103031144.html
JF engasjerer gammel kjenning for å forhandle med kreditorene...hva tenker dere om dette??? Har de ikke en god nok CFO og managenet/styre i Seadrill?
Perspektiv på ett år : dag får kjøpt 500 aksjer for 2600 som kostet 42000 i mars/april 2019. Tenk de papirtapene som folk sitter med rundt om...milde himmel.
Tollar
27.03.2020 kl 09:24 941

Til link: Dette er bra. Selskapet ha fortsatt penger på bok og bedre avtaler med finansinstutisjonene gjør selskapet rustet til å takle det vi nå er inne i. CFO/management/styre er selvsagt ikke kompentente til å gjøre dette selv. CFO har vel ikke klart noe siden tiltredelsen i august. Tause A er vel tausere nå en noensinne.

Folk sitter med papirtap og mange med realiserte tap. Etterspørsel er nede og vil være lavere fremover, oljeprisen er elendig og hemmer investeringsinteressen. Det ser mørkt ut.

Skulle man se på mulige oppsider, gjelder:

* skiferolje reduseres til et minimum
* opec får fart på oljeprisen
* corona krisen blir mindre enn antatt
* lånebetingelsene blir vesentlig bedre

Aksjen er en risikosport, men overlever selskapet, kan det på disse nivåene gi enorme gevinster.
Gullhaugen
27.03.2020 kl 10:42 876

Ja det er flere spøkelser i denne aksjen. Mine papirtap er så store nå at jeg gambler på at kreditorer og store aksjonærer ikke ønsker å kaste kortene men løse utfordringen. Har derfor kjøpt en del på 5 tallet som virker som bunn slik at snittet mitt nå er nede på rundt 10 tallet... dette er ren gambling men kan vise seg å være smart på lang sikt. Dette er det jo ingen garanti for.... selskapet informerer ikke noe om situasjonen ...bare kryptiske meldinger som gir grobunn for spekulasjoner.