NAS - Ved et bud på NAS har ledelse fullstendig taushetsplikt.

Kantarell
NAS 22.02.2020 kl 16:42 15338

https://e24.no/boers-og-finans/i/Jo2Ok6/norwegian-sjefen-haaper-aa-lande-max-erstatning-foer-nyttaar

Før nyttår håpet Geir Karlsen (Norwegian sjefen 2019) å lande Max-erstatning.
Erstatningsavtalen med Boeing skulle være på plass før nyttår, men dessverre kom den aldri i 2019.

Tvert imot, da Jakob Schram tok formelt over som sjef for det norske lavprisflyselskapet ble det kjent at Max-fly ikke skulle brukes før etter midten av 2020. Dette medførte til enda mer komplikasjoner rundt prosessen om en erstatningsavtale. På dette tidspunktet estimerte noen analytikere at Nas kunne få rundt 3 milliarder kroner i kompensasjon.

https://www.dn.no/luftfart/analytiker-tror-norwegian-kan-fa-29-mrd-i-kompensasjon-fra-boeing/2-1-730911

Siden har eventuelle kompensasjoner blitt forflyttet til ubestemt tid.

I mellomtiden har ledelsen kansellert reparasjonsemisjonen som kunne har gitt selskapet ekstra likviditet og eventuelt ekstra gevinst til småaksjonærer.

Kvartal rapport 4: Net loss: NOK 1,609 million in 2019.

https://newsweb.oslobors.no/message/495214

Manglende informasjon fra ledelsen medfører at flere aksjonærer velger å forlate selskapet. Siden Q-4 har kursen falt til 36 fra 42 kroner.

Likevel fortsetter ledelsen å være ekstremt stille. Kun nødvendig informasjon filtreres ut i offentlighet.

Derfor mener jeg at det foregår forhandlinger i kulissene om bud på Norwegian Air Shuttle. Kompensasjoner vil nok være verdt over 3,5-4 milliarder om Max-flyene er tilbake i midten 2020. Dette må tas i betraktning ved eventuelt kjøp.

Med dagens verdi på 6 milliarder og Max erstatning på 4 milliarder; vil nas være verdt mer enn 10 milliarder.


Derfor mener jeg at med et bud på 180-200 kroner per aksje vil Nas snart bli oppkjøpt! Men av hvilket selskap?






Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
Herman*
22.02.2020 kl 17:57 7696

Å snakke om bud på 200 kr nå er helt urealistisk. Jeg tror også det er urealistisk at mange av de største aksjonærene selger på 75 NOK i dag. Jeg tror styret vil realisere potensialet i de tiltak som er implementert og varslet, før de vil vurdere et bud. Kanskje de ser for seg en akskjekurs på 80 kroner til neste år, og an da akseptere et bud på 110-120.
Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Hammers
22.02.2020 kl 17:45 7766

Lurer på om TS har tenkt på gjelda i sitt regnestykket.
Husker ikke i farta hvor stor den er, men snakker vi ikke om ca 30 mrd?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
22.02.2020 kl 17:38 7787

Akkurat. De er ikke akkurat noe mindre attraktive enn nå enn i fjor. Man snakker om det fordi det kan skje, ikke nødvendigvis fordi man ønsker det.
Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
ruda
22.02.2020 kl 17:34 7826

Restplassno skrev Dette stemmer vel ikke.
Forstår ikke hvorfor det snakkes så mye om salg av Nas. Nå pakker de sammen i Argentina og oppretter nye ruter hvor de tjener penger
Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
22.02.2020 kl 17:13 7922

Når erstatning og sertifisering kommer er NAS like interessante som for 1 år siden da det nesten ble salg? Bare ennå bedre stilt og med bedre resultat enn noensinne om man trekker fra ekstra kostnader i forbindelse med Max. Og bedre skal det bli.
Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
MD12
22.02.2020 kl 17:12 7936

200kr i dag tilsvarer 300kr når IAG la inn bud. Kan bare drømme om en slik pris igjen ved eventuelt bud!

75kr +/- 10kr er nok mer realisisk.
Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
UCTS
22.02.2020 kl 17:09 7961

NB: Om nas ved et evt bud er verdsatt til overkant av 10 milliarder så er vi på kurs under 100,- (ikke 200)

Jeg tror ikke det er bud i sikte nå, men om selskapet leverer pluss i år så kanskje det skjer i 2021
Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
22.02.2020 kl 16:58 8013

Helt klart mulig. Husk at NAS også har 18 Max fly på bakken og 16 stk klare hos Boeing, samt ca. 100 stk i bestilling langt fremme i køen, foran Ryanair? Det har også sin verdi. NAS er ikke på billig-salg hos de største aksjonærene, og heller ikke hos meg.



Redigert 21.01.2021 kl 00:38 Du må logge inn for å svare