Jeg vil så gjerne investere noen penger på børs.
Gjerne i olje, i alle fall i et selskap som ikke er i en «risiko» sone.
Et av disse selskapene som hvert år er et selskap med 100% sikkerhet og et avkast på rundt 15%, hvert bidig år.
Et selskap som du ikke selger på 20, men år etter år henter inn 15%.
Satser 50K og så 57,5, 66,13, 76, osv. Etter 10 år sitter jeg med drøye 232K (i så fall)
Men det må være det selskapet i verden hvor «Risikoen er borte.»
Det selskapet jeg ikke vil selge på kr.20,-
Et selskap som du alltid elsker, aldri tviler på og aldri hater.
Det selskapet som aldri står i stampe, men alltid øker topp og bunn og alltid gir minimum 3% dividende og er sikkert til Dovre faller.
Et selskap uten primitive debattanter. Kun et ganske normalt selskap på Oslo Børs hvor risiko er fjernet, hvis mulig, et slikt selskap som jeg ikke kan finne.
Et av disse selskapene som hvert år er et selskap med 100% sikkerhet og et avkast på rundt 15%, hvert bidig år.
Et selskap som du ikke selger på 20, men år etter år henter inn 15%.
Satser 50K og så 57,5, 66,13, 76, osv. Etter 10 år sitter jeg med drøye 232K (i så fall)
Men det må være det selskapet i verden hvor «Risikoen er borte.»
Det selskapet jeg ikke vil selge på kr.20,-
Et selskap som du alltid elsker, aldri tviler på og aldri hater.
Det selskapet som aldri står i stampe, men alltid øker topp og bunn og alltid gir minimum 3% dividende og er sikkert til Dovre faller.
Et selskap uten primitive debattanter. Kun et ganske normalt selskap på Oslo Børs hvor risiko er fjernet, hvis mulig, et slikt selskap som jeg ikke kan finne.
Selvfølgelig, for de med et klokt svar, så vær så snill og ta i betraktning at et oljepris fall på over 10%, ja kanskje også 20% ikke er helt urimelig.
20% ned tilsvarer ca.58 og 10% 65,60, nå er den 72,84.
20% ned tilsvarer ca.58 og 10% 65,60, nå er den 72,84.
oto1
01.08.2018 kl 17:33
2005
Det du spør om er vel egentlig umulig.
Tror ikke du finner noe oljeselskap som gir 15% avkastning hvert bidige år.
Olja er for syklisk til det.
Tenker du heller burde sett på IT-selskap.
Selv om det er litt syklisk bransje det og, så svinger det adskillig mindre enn i olja, så du vil få sikrere avkastning over tid.
Selv har jeg som du sikkert vet Itera, og der har jeg nok fått minst 15% hvert år i snitt, og utbytter i tillegg.
Men også der er det selvsagt år der aksjekursen går i minus, så noe garantert 15% årlig finnes vel ikke.
Men jeg ville gått for Atea om du ønsker noe likvid og f. eks Itera om du bare vil sitte med aksjene.
Tror ikke du finner noe oljeselskap som gir 15% avkastning hvert bidige år.
Olja er for syklisk til det.
Tenker du heller burde sett på IT-selskap.
Selv om det er litt syklisk bransje det og, så svinger det adskillig mindre enn i olja, så du vil få sikrere avkastning over tid.
Selv har jeg som du sikkert vet Itera, og der har jeg nok fått minst 15% hvert år i snitt, og utbytter i tillegg.
Men også der er det selvsagt år der aksjekursen går i minus, så noe garantert 15% årlig finnes vel ikke.
Men jeg ville gått for Atea om du ønsker noe likvid og f. eks Itera om du bare vil sitte med aksjene.
Andor
01.08.2018 kl 17:46
1976
Exxon har funnet store mengder olje uten for Guana ,men om de lever opp til dine forventninger til avkastning vet jeg ikke,men et sikkert bet med utbytte de årene tror jeg er sikret.
Aker er ett av de mest veldrevne investeringsselskapene på OSE, med veldig mye eksponering mot olje.
Historisk avkastning er ca 12% årlig, med store variasjoner. Det du leter etter finnes ikke på børs.
Historisk avkastning er ca 12% årlig, med store variasjoner. Det du leter etter finnes ikke på børs.
Takker så meget for alle de velmenende og fornuftige rådene.
Alle vil bli vurdert seriøst og siden vi er på denne tiden av året vil jeg ta den tiden jeg trenger før jeg handler.
Ha en riktig god sensommer dag, selv om det føles som en høysommer, gi oss mer av samme slaget.
Alle vil bli vurdert seriøst og siden vi er på denne tiden av året vil jeg ta den tiden jeg trenger før jeg handler.
Ha en riktig god sensommer dag, selv om det føles som en høysommer, gi oss mer av samme slaget.
pipers75
02.08.2018 kl 13:55
1702
Utenfor olje, ville jeg kanskje nå ha holdt litt mer enn en knapp på Hydro i et lengre løp. Kanskje også et glansbilde, minst.
Redigert 02.08.2018 kl 13:57
Du må logge inn for å svare