Slettet bruker
25.02.2020 kl 14:40 1394

Sakset fra artikkelen: ""Det var mange som malte fanden på veggen under børsfallet desember 2018 også, men det var da markedet bunnet ut... Om det verste er over nå, skal jeg ikke fastslå sikkert. Det er i hvert fall nok "krakknisser" på banen nå til at den virkelig store korreksjonen neppe kommer nå. Slik er det alltid; når konsensus er veldig entydig, tar de som regel feil. Men jeg er enig med Martinsen i at stimulanser gjennom finanspolitikken, altså fortsatt likviditetstilførsel i markedene og lav rente, er det som skal til for å holde markedene oppe. Først når likviditet forsvinner er det fare på ferde. Den dagen kommer, men jeg tror fortsatt at det er en god stund til. Fastholder min prognose om at Donald Trump skal gjenvelges først, og så tror jeg at det skjer det noe dramatisk i finansmarkedene ett eller to år inn i hans andre presidentperiode."
Slettet bruker
25.02.2020 kl 23:05 1295

Den ultimate kjøpsdagen nærmer seg........
Dow Jones ned over 3 prosent tirsdag kveld.
omans
25.02.2020 kl 23:25 1162

Ja, men man vet ikke om det optimale er å kjøpe hvilken dag.

Man kan mene slik og slik, men noe man kjøper idag kan bli billigere i morgen, eller det kan stige, sånn er det.
Sånn vil det alltid være.
Slettet bruker
03.03.2020 kl 02:04 911

Var gull å kjøpe i slutten av forrige uke
omans
03.03.2020 kl 07:38 764

Hva kjøpte du på fredagen ?
Slettet bruker
05.03.2020 kl 01:51 601

Bullfond - på SPX i USA og OBX her hjemme.

Treg start her hjemme på bjerget, men i morgen bør også Oslo Børs skjerpe seg.
Slettet bruker
05.03.2020 kl 03:03 567

Grunntanken er feil: Denne gangen er det ikke penger som kan redde børsene fra krakk, det er de økonomiske konsekvenser av virus som er avgjørende. IMF og sentralbanksjefer, WHO og what så ever har ikke lengre sin uavhengige rolle, som før og har havnet i kloa på de store gutta, som flytter penger på en blunk, fra aksjer til gull, bitcoin, obligasjoner, You name it! Heller ikke aksjemarkedet er en homogen ting, så de kan godt flytte penger fra et selskap til et annet intradag.
Vi har jo overhodet ikke sett tegn på panikk, alt foregår i kontrollerte former. Den dagen de vil at du og jeg skal blinorientert om rikets tilstand, er de « long gone» og sitter på kjøpsknappen. Der er vi ikke ennå. De kommer nok til det punktet, men først skal de siste dråpene fås ut av vinglinga.