Beta-glukan og immunologisk beskyttelse mot virusinfeksjon

Jan Raa
BIOTEC 25.02.2020 kl 20:43 17100

Beta-glukan av den typen Biotec lager - beta-1,3/1,6-glukan - er (sannsynligvis) den best dokumenterte immunstimulanten som finnes. Den vitenskapelige og praktiske dokumentasjonen på at dette produktet forsterker kroppens eget forsvar mot virusinfeksjon er overveldende. Vi snakker ikke om anekdoter. Det dreier seg om tusenvis av vitenskapelige artikler og en massiv mengde praktiske studier med dyr. Hadde ikke beta-glukaner fra Biotec virket mot virussykdiom hos dyr, ville ikke selskapet eksistert i dag. Praktikere lar seg ikke lure av ønsketenkning og luftig markedsføring. De tror bare på harde fakta basert på egne hverdagserfaringer. Beta-glukaner fra Biotec er ikke bare bondens/oppdretterns beste og billigste forsikring mot sykdom og død hos dyrene de steller med i det daglige. Det er rett og slett livsforikring også for dem selv, og burde være det ikke minst for oss som lever et urbant liv. Hadde verden vært rasjonell, ville bestillingen av beta-1,3/1,6-glukan gått varmt hos Biotec. Jeg som er i faresonen - over 80 år - føler meg trygg. Jeg tar nemlig fortsatt beta-1,3/1,6-glukan til kaffen hver morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
30.03.2020 kl 18:12 7133

Rafferty skrev Innlegget er slettet
Rafferty. Her er du på farlige veier. Carboksymetylert cellulose (CMC) er proinflammatorisk og har negativ effekt på tarmceller. Dette er godt dokumentert, og omtalt i et av de siste numrene av Tidskrift for den norske legeforening (Lindseth og Zinocker). Carboksymetylering av gjærglukan gjorde vi for 20-30 år siden for å løseliggjøre beta-glukanet i gjærcelleveggen. Men det løseliggjorte beta-glukanet (CM-glucan) tapte nesten all biologisk aktivitet. Det var grunnen til at vi brukte masse penger og tid på å lage løselig beta-glukan (SBG) med aktiviteten i behold - uten kjemiske kunstgrep. Innen denne sektoren er det mye juks og fanteri. Det har Biotec aldri drevet med, og produkter derfra kan du stole på. Evne og vilje til å kommersialisere denne kompetansen, er en annen sak. Samarbeid med kineserne er en god ide, og der finnes det fagfolk som forstår at Biotec har vært og er bjellesauen på området. Men vi burde gjøre det selv. Jeg melder meg til tjeneste for dem som forstår hva dette dreier seg om, både faglig og kommersielt.
Jan Raa
30.03.2020 kl 21:24 6958

Rafferty skrev Innlegget er slettet
Rafferty. Jeg uttrykte meg dessverre litt klossete. Jeg er ikke avvisende til det du foreslår og hjelper gjerne med å svare på faglige spørsamål.
Slettet bruker
30.03.2020 kl 23:34 6838

Kontakten Skybert
repsol
08.07.2021 kl 10:38 6237

Hei Jan Raa
Er det lov og spørre deg hva du tenker om alle de selskapene rundt om kring i verden som popper opp og som driver med såkalt medisinsk mat ?, du veit sikkert hva jeg tenker på , men kan jo forklare de andre som ikke veit , du skal ta en test og så blir det analysert av selskapet og du vill få til sendt dems produkt tilpasset deg , hvis jeg har forstått det rett , jeg ser også at orde enzymer blir blir brukt ofte her , er dette et markedet for AZT ? , og da tenker jeg bare salg av enzymer inn til disse selskapene eller er det helt andre type enzymer vi snakker om her kanskje .

mvh repsol
Jan Raa
08.07.2021 kl 11:41 6183

Repsol: Det korte svaret er at det er mye tøv og tøys innen dette markedet. Det er all grunn til å mistro mye av det som markedsføres. Det har dessverre rammet den vitenskapelig mest veldokumenterte immunmodulerende forbindelsen som finnes - beta-1,3/1,6-glukan fra Biotec Pharmacon. Det eksisterer mange "me-too"-produkter som baserer seg på ebn viss navnelikhet, men som både kjemisk og biologisk er noe ganske annet. Originalversjonen av det produktet vi utviklet for for 30-40 år siden og som siden har vært i bruk i dyrehelse verden over, kommer om en uke eller to på markedet igjen i ren form under navnet EcoGard, i den mengde per kapsel som gir optimal virkning. Dette produktet vil heller ikke være "fortynnet" av andre substanser som kanskje er tilsatt for å stimulere markedsføringenb. Det ville være for galt om dette enestående produktet forsvant i støyen fra useriøse helsekostaktører og av motstanden fra den etablerte legemiddelkindustrien. For dem av dere som vil lese mer om historien, gå til Forskning.no og finn artikkelen som heter ´Våpenet som glapp´ skrevet av Ingrid Spilde. AZTs enzymer har ingen plass innen denne sektoren, bortsett fra om man viderefører den farmasøytiske utviklingen av beta-1,3/1,6-glukan som adjuvans i influensavaksiner. Min patent på denne anvendelsen skriver seg fra 2001, men er forlengst utgått.
repsol
08.07.2021 kl 16:26 6112

Takk for svar Jan , og jeg ønsker deg en fin sommer videre )

mvh
repsol
Elverhøi16
14.02.2022 kl 13:32 5531

Er det noen som vet hvordan betaglukan har virket overfor corona. Er det gjort noen undersøkelser?
Jensemand
14.02.2022 kl 14:15 5483

På Jan Raas anbefaling har jeg købt betaglukaner i form av produktet Immiflex (- beta 1,3/16 ), da jeg ikke kunne finde Biotecs produkt.
Jeg har prøvet at google produktet EcoGard uten held - likesom jeg har slået op på Lallemann, men heller ikke her har kunnet finde produktet..
Du ka vere evig forvisset om at offisielle sundhedsmyndigheter ikke beskæftiger sig med annet end syntetisk medisin. De sidder med skylapper for øjnene og stirrer ned i deres eksamensbevis, hvor der kun står omtale av syntetiske medisiner.
Andreas
14.02.2022 kl 15:02 5446

Jensemand - i Norge får man kjøpt NBG (som er det originale produktet) på apoteker. Dette er produsert med råstoff levert fra Lallemand iflg informasjon fra Rolf Engstad (tidl CSO i Biotec Pharmacon/Biotec Betaglucans).

EcoGard er tilgjengelig (i alle fall i Norge) her; https://ederagenhelse.no/?gclid=EAIaIQobChMItOKH87ma9AIVD9UYCh2d-ActEAAYASAAEgJvMPD_BwE
Redigert 14.02.2022 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
14.02.2022 kl 15:19 5435

Det opprinnelige og beta-1,3/1,6-glukanet som har vært under utvikling i mer enn 30 år etter at vi første gang karakteriserte det, er til salgs i selskapet EderaGen AS, Litleåsveien 13, 5132 Nyborg (www.ederagenhelse.no), tel. 48234180. Jeg skal etter hvert informere om studier med koronovaksiner i kombinasjon med dette produktet. Studiene bekrefter det jeg patenterte for mer enn 20 år siden. Jeg har selv brukt produktet daglig i 25 år, og tar ikke sjansen på å slutte med det.
Computum
14.03.2022 kl 10:25 5176

Hva med Norsk Betaglukan fra Bodyfuel?
NBG24/7 er jo svindyre og det er også EcoGard.
Hvorfor prises de så høyt når vi vet at betaglucan i bulk koster nesten ingenting?
Og hvorfor ga AZT (Biotec Pharmacon) opp dette hvis det ligger så mye penger i det?

"BodyFuel Norsk Betaglukan inneholder 375 mg betaglukaner per døgndose, i tillegg til 200 mg vitamin C.
Anbefalt daglig inntak: 2 tabletter.
Innhold per anbefalt dosering:
375 mg betaglukan (beta-1.3/1.6-glukan fra Saccharomycescerevisiae)"

200 mg vitamin C
oppturen
14.03.2022 kl 10:47 5153

AZT gav opp Betaglukan på grunn av konkurranse situasjonen. Biotec sine 1,3/1,6 betaglukaner var av høy kvalitet og viste til god effekt.
Problemet var/er at andre tilbyderen tilbyr billig Betaglukan som ligner veldig men er med mye lavere effekt.
I et stramt marked valgt f.eks oppdrettsnæringen andre leverandører en stund før flere kom tilbake til Biotec på grunn av kvaliteten.
Samme problemet var det med kosttilskudd, det er vanskelig å skille seg ut fra det som er dårligere og billigere.
Woulgan skulle prøve å ikke gå i den fella, men ble guidet av konkurrenten til å gå for en ubrukelig godkjenning, Woulgan ville vært beste hydrogel på markedet, men ble heller et middelmådig spesial preparat. ( kunne vært foretrukket grillpølse men ble midt på treet gåselever, slikt gjør noe med volumet)
Biotec sin 1,3/1,6 Betaglukan var forut for sin tid og har blitt dømt til en evig padling motstrøms. Det trengs en kraftig motor(Penger) for å få fart motstrøms.
Slettet bruker
15.03.2022 kl 10:12 4923



onsdag 16. desember 2020
"Litt skuffa

- Vi har nå fått klarsignal til en klinisk studie på aldershjem, av betaglukan mot influensa og covid-19. Jeg hadde et ønske om at dette skulle være en studie i Norge, sier Raa."


Hva endte dette med ?




https://forskning.no/immunforsvaret-om-forskning/kan-betaglukaner-du-far-kjopt-pa-helsekostbutikken-bli-et-vapen-i-kampen-mot-kreft-og-dodelige-infeksjoner/1775047
Redigert 15.03.2022 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
repsol
15.03.2022 kl 10:33 4899

Hadde jeg blitt kjent med mine svenske investor noen mnd før så hadde woulgan blitt svensk eid garantert , tragisk at dem ga det bort , trur det mange som ønsker seg en tube woulgan innimellom

repsol
Jan Raa
15.03.2022 kl 11:43 4867

Computum: Produktet BodyFuel selger som "norsk betaglukan" er et løselig produkt. Er det løselig er det det neppe isolert fra gjær og er heller ikke et beta-1,3/1,6-glukan med immunregulerende virkning. Da ville prisen vært mange ti-talls ganger høyere. Det er mange som prøver seg på dette markedet med produkter som høres ut til å være identiske, men som ikke er det. Papir er også et beta-glukan! Beta-glukanet i havre og hvete har ingen virkning på immunceller, heldigvis. Dette har jeg kjempet mot i 20-30 år, men juks og fanteri vedvarer.
Computum
15.03.2022 kl 23:48 4785

Takk for svar. Jeg lurer fremdeles på hvorfor prisen er så høy for disse kapslene når vi vet at betaglukan ble solgt i bulk fra Biotec Pharmacon til så lave priser at det knappt var interessant å fortsette å satse på. (til oppdrett og dyreproduksjon)
repsol
16.03.2022 kl 10:57 4699

Jan veit du om produksjon av det Amerikaneren kjøpte er flyttet over damen ? og vil dem klare og opprette holde samme kvalitet på betan trur du ?
Takker for svar

repsol
Jan Raa
16.03.2022 kl 12:17 4660

repsol: Det opprinnelige beta-1,3/1,6-glukanet produseres fortsatt i Tromsø. Hva som videre vil skje, vet jeg ikke noe om.
repsol
16.03.2022 kl 13:36 4641

ok Takk .

repsol