Høyreekstremistenes sanne ansikt
Heks
26.02.2020 kl 08:43
3297
"Wir müssen töten, um zu siegen"
Interne Chats zeigen, wie die global vernetzte Neonazitruppe "Feuerkrieg Division" Hass verbreitet und Anschläge plant.
Interne Chats zeigen, wie die global vernetzte Neonazitruppe "Feuerkrieg Division" Hass verbreitet und Anschläge plant.
Redigert 26.02.2020 kl 08:48
Du må logge inn for å svare
Heks
03.03.2020 kl 14:25
779
Akk, gutten min, jeg behøver ikke å ha en åndelig leder eller et ekkokammer som må fore meg eller trøste meg. For noen som ikke kan tenke selv må et ekkokammer eller en åndelig leder selvfølgelig være en trøst.
Jeg har altså full forståelse for deres behov for et ekkokammer hvor dere kan bekrefte dere selv døgnet rund uten forstyrrelse.
Jeg har altså full forståelse for deres behov for et ekkokammer hvor dere kan bekrefte dere selv døgnet rund uten forstyrrelse.
Redigert 03.03.2020 kl 14:29
Du sitter vel i samme ekkokammer som Lars Gule.
Heks
03.03.2020 kl 14:08
785
I det høyreekstreme ekkokammeret trøstes hverandre. :-))))
Har vel skrevet noe ekkokammeret ikke likte?
Slem, slem Heks.
Har vel skrevet noe ekkokammeret ikke likte?
Slem, slem Heks.
Redigert 03.03.2020 kl 14:13
For meg og
Leste i Aftenposten i dag at Philip Manshaus hadde gått på læstadianske samlinger når han var elev ved Fosen folkehøgskole i indre Trøndelag. Kan hans handlinger ha blitt påvirket av dette mon tro? Synd Jeeses som har sine røtter i miljøet ikke kan opplyse oss;-))))
https://www.aftenposten.no/norge/i/awowGE/tidligere-laestadianer-mener-manshaus-kan-ha-blitt-paavirket-av-menighet
https://www.aftenposten.no/norge/i/awowGE/tidligere-laestadianer-mener-manshaus-kan-ha-blitt-paavirket-av-menighet
Redigert 03.03.2020 kl 14:00
Hei folkens:))
Og...registrerer at denne blir mer og mer reell, folkens - ZnageZz...
__________________________________________________________________________________
Og...vær obs på at denne Heks er reinspika Islamist, folkens - kasuset dekker seg bak hitling og hard core taquyyia i sine hjelpeløse forsøk på polarisering og splid - legg også merke til hva han ikke besvarer og hvem som hopper i harens fotspor, fra nå av er kasuset "persona non grata" for vårt vedkommende:)) - ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Og...registrerer at denne blir mer og mer reell, folkens - ZnageZz...
__________________________________________________________________________________
Og...vær obs på at denne Heks er reinspika Islamist, folkens - kasuset dekker seg bak hitling og hard core taquyyia i sine hjelpeløse forsøk på polarisering og splid - legg også merke til hva han ikke besvarer og hvem som hopper i harens fotspor, fra nå av er kasuset "persona non grata" for vårt vedkommende:)) - ZnageZz....
-TaKK-
Lykke til
Hilzen
Tille Lulla
Måten du forholder deg til ekstremisme, og da spesielt til Kommunismens og Sosialismens ektremisme i et historisk perspektiv, forteller meg at det er en kjerne i deg som protesterer mot det som kjeften din renner over med. Det kan umulig være godt å la seg indoktinere med gruppetenkning slik du gjør. God Bedring.
https://i.ibb.co/9cmk4gT/VM-i-Ekstremisme.png
Redigert 03.03.2020 kl 13:51
Heks
03.03.2020 kl 13:47
796
En person er mer utsatt for å bli radikalisert hvis han er frustrert over en vanskelig livssituasjon og har behov for en ny retning på livet. Dette behovet kan skyldes at en problematisk fortid, for eksempel en vanskelig oppvekst og familieproblemer. Mange ekstremister har en fortid som kriminell, hvor rusmisbruk har vært en del av livsstilen. Sosial frustrasjon kan også skyldes diskriminering og mobbing, eller at man faller utenfor samfunnet på grunn av arbeidsledighet og lignende problemer.
En som bærer på denne type sosial frustrasjon er i utgangspunktet lite opptatt av ideologi. De kan derimot ha mye sinne og aggresjon i seg, noe som gjør at vold og voldelig ekstremisme blir tiltrekkende.
En som bærer på denne type sosial frustrasjon er i utgangspunktet lite opptatt av ideologi. De kan derimot ha mye sinne og aggresjon i seg, noe som gjør at vold og voldelig ekstremisme blir tiltrekkende.
Heks
03.03.2020 kl 13:41
802
Våger du ikke å ta stilling til ditt eget mesterskap. Latterlig forsøk.
Redigert 03.03.2020 kl 13:42
Poenget er at du har ingen argumenter. Du begynner i stedet å sutre. Det er lite imponerende, og tjener deg ikke til ære.
Heks
03.03.2020 kl 13:33
807
Larries
I dag
I et VM i ekstremisme, som dette jo ser ut til å være, så er det rett og slett ingen tvil om hvem som er Verdensmesteren.
https://i.ibb.co/6X9bcrj/Det-Norske-Ekkokammer.png
Skal vi ihvertfall være enige om dette?
.................................................................................
Jeg synes det er sykelig pervers å spørre andre etter en verdensmester i din konkurranse.
Hvis du ønsker å utrope en verdensmester så bare gjør det. Vi venter.
I dag
I et VM i ekstremisme, som dette jo ser ut til å være, så er det rett og slett ingen tvil om hvem som er Verdensmesteren.
.................................................................................
Jeg synes det er sykelig pervers å spørre andre etter en verdensmester i din konkurranse.
Hvis du ønsker å utrope en verdensmester så bare gjør det. Vi venter.
Redigert 03.03.2020 kl 13:34
Hvilke 2 ideologier identifiserer du, hvorav den ene tilhører de "5 andre" som du selv benevner?
Redigert 03.03.2020 kl 13:29
Heks
03.03.2020 kl 13:23
816
jeg mener nå at man må lide av ganske store personlighetsforstyrrelser når man ser på en morder som har drept 4 uskyldige som et bedre menneske enn en morder som har drept 11 mennesker.
Redigert 03.03.2020 kl 13:23
Heks
03.03.2020 kl 13:07
821
Det beste er vel å opplyse de som ikke er smittet av ekstremistisk ideologi opplyses om hva slags personlighetsforstyrrelser disse ekstremister sliter med og hva som er årsaken til at noen får den slags forstyrrelse av personligheten.
................................................................................
Den slags isolering av tilhengere av ekstremistiske ideologier som er ganske så forskjellig av dine forestillinger om isolasjon av tilhengere av ekstremistiske ideologier.
................................................................................
De som har utøvd vold må selvfølgelig rettsforfølges etter rettsstatlige regler og normer.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hva er ditt problem?
Den slags isolering av tilhengere av ekstremistiske ideologier som er ganske så forskjellig av dine forestillinger om isolasjon av tilhengere av ekstremistiske ideologier.
De som har utøvd vold må selvfølgelig rettsforfølges etter rettsstatlige regler og normer.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hva er ditt problem?
Redigert 03.03.2020 kl 13:09
Du prater om isolering - er det før man har utført en handling eller etterpå? Det høres ut som du er villig til å plukke ut meningsmotstandere og isolere dem ut i fra sine meninger og ikke handlinger.
Redigert 03.03.2020 kl 13:03
Heks
03.03.2020 kl 12:52
834
Unnskyld meg gutten min, jeg skal spørre deg på en annen måte: Tror du at den ene ideologien er bedre enn den andre når den etterlater seg mindre uskyldig drepte? Hva er meningen med dette "verdensmesterskapet" du skrev om. Mesterskap handler om være best. Hvilken ideologi utroper du som best fordi den har etterlat seg minst av uskyldig drepte eller ønsker du å utrope den ideologien som har etterlat mest mulig av drepte som "verdensmestere". Hva slags pervers tankegang beveger deg til å utrope en slik "konkurranse" i det hele tatt?
Redigert 03.03.2020 kl 12:43
Heks
03.03.2020 kl 12:35
844
Sensur? hvem sa det? Jeg snakte vel om opplysning av de som ikke er smittet????
Heks
03.03.2020 kl 12:34
850
Jeg regner med at du er helt enig med meg at ekstremistene (uansett hvilken ideologi de er tilhengere av) aldri skal få lov til å utleve sine voldsfantasier enten gjennom selv utøvde voldshandlinger eller som støttespillere av voldsforherligede personer eller grupper?
Best er det vel å minne den yngre generasjonen og ikke minst våre barn og barnebarn på det som har skjedd da høyreekstreme politikere legitimerte og støttet høyreekstremisme og rasisme.
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&id=FAEBD1282A7FB2E98FAD4590E9CD24EBAEAD2752&thid=OIP.FmQHvPERORuqCwSj-9FqWAHaEn&mediaurl=https%3A%2F%2Fmedia.snl.no%2Fsystem%2Fimages%2F44294%2Fstandard_konsentrasjonsleir2.jpg&exph=686&expw=1100&q=konsentrasjonsleirer+2+verdenskrig&selectedindex=6&ajaxhist=0&vt=0&eim=0
Best er det vel å minne den yngre generasjonen og ikke minst våre barn og barnebarn på det som har skjedd da høyreekstreme politikere legitimerte og støttet høyreekstremisme og rasisme.
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&id=FAEBD1282A7FB2E98FAD4590E9CD24EBAEAD2752&thid=OIP.FmQHvPERORuqCwSj-9FqWAHaEn&mediaurl=https%3A%2F%2Fmedia.snl.no%2Fsystem%2Fimages%2F44294%2Fstandard_konsentrasjonsleir2.jpg&exph=686&expw=1100&q=konsentrasjonsleirer+2+verdenskrig&selectedindex=6&ajaxhist=0&vt=0&eim=0
Ja hva legger du i å isolere ideologoier. Tror du virkelig sensur vil virke eller er det andre ting du har i tankene?
Heks
03.03.2020 kl 12:30
882
Er den fire mordere med samme motiv bedre enn de andre fem med en annen motiv? Hva slag konkurranse prøver du deg med?
Heks
03.03.2020 kl 12:26
886
Det var akkurat det jeg ville spørre deg om. Går det ikke an å isolere ideologier og dermed deres tilhengere uten å må fengsle tilhengere av disse ideologier i en rettsstat?
Redigert 03.03.2020 kl 12:28
Hva er det egentlig du legger i dette begrepet?
Klokt innlegg av Londonmannen, som vanlig.
Her er jeg enig med Kurt Birger. Å isolere folk pga deres meninger er totalitært. Det vil ikke redusere problemet men forsterke det.
Londonmannen
03.03.2020 kl 12:14
915
I politikken har man to ytterpunkter, venstreekstremisme og høyreekstremisme. Ingen av dem er å anbefale. Men mens venstresiden kan gå til ekstreme tiltak for å kontrollere egen befolkning gjennom overvåkning, terror og drap, så retter høyreekstremistene seg mot grupper de mener ikke har tilhørighet i samfunnet.
Venstreekstremisme herjet i Sovjet, Øst-Europa og i Kina. Mao slaktet ned 37 mill av egen befolkning og var talsmann for en ideologi han påla eget folk og følge, men som han selv ga blaffen i. Mens kineserne sultet levde formann Mao i luksus, hadde sitt eget kompani med veldreide kinesiske kvinner som han koste seg med. Dette var mannen som tusenvis av norsk ungdom tilba og som de mente hadde skapt et ideelt samfunn i Kina. Halleluja! At deres store forbilde stod der med blod dryppende av sine hender spilte ingen rolle, for det visste de ingenting om.
Høyrekstremismen hadde sin storhetstid i Nazi-Tyskland med Hitler som den store fører. Men Hitler rette ikke sitt hat mot egen befolkning, men primært mot personer han mente ikke var del av den ariske rase, og da primært jødene. Jødene var skyld i alt og dette synet fikk økende oppslutning i 30-tallet Tyskland.
Så hva er det n som skjer i Europa? Jo i flere tiår har europeere klart å integrere og assimilere innvandrere fra alle deler av verden. Spesielt i de gamle kolonimaktene UK og Frankrike utviklet seg til multikulturelle samfunn. De som kom til Europa tilpasset seg europeiske verdinormer og sågar giftet seg med europeere og ble assimilert. Og det har stort sett gått greit. Helt til innvandring fra muslimske land tok seg opp. Hva skjer da? Jo, muslimene nekter å tilpasse seg europeiske verdinormer, men krever at europeere skal tilpasse sine samfunn til Islam. Det gikk noenlunde greit frem til 2015. Men da vi flyktningekrisen i 2015 fikk vi en del uheldige episoder, spesielt i land som Tyskland og Sverige som førte en naiv innvandringspolitikk. Og siden den gang har skepsisen mot muslimer gått i bølger. Men under disse bølgene har høyreekstrem partier fått økende oppslutning i Europa, spesielt i land som Østerike, Tyskland, Nederland og Frankrike. InSverige har SD blitt dysset ned, men er like fullt blitt et av Sveriges største politiske partier.
Er denne utviklingen problemfri? Nei, absolutt ikke. Og nå ser vi et nytt press mot europeiske grenser g er viss risiko for at ytterligere titusener av muslimer skal klare å ta seg inn i EU. Det få synes å se er den kimen til økt høyreekstremisme denne utviklingen bærer med seg. Vis er allerede Tyskland si at de ikke kommer til å åpne grensene slik de gjorde i 2015. De har lært sin lekse. Hellas har fått mer enn nok og bruker makt mot flyktningene.
Jeg frykter at dersom en naiv venstresiden klarer å presse gjennom at nye titusener av muslimer skal ramle inn i et Europa allerede under press vil bidra til destabilisering og i ly av denne destabiliseringen vil høyrekreftene få økende støtte. I den grad corona resulterer i en ny finanskrise og nedgangstider i Europa, så har vi sett oss i en posisjon som er skremmende lik den vi hadde på 1930 tallet, den gang Hitler og hans høyreekstreme ideer fikk oppslutning i Tyskland. Det betyr at vi i løpet av noen år kan oppleve et kraftig polarisert Europa med politisk uro og bråk. Hvem blir syndebukken denne gangen? Ikke jødene, men muslimene. Derom burde det ikke herske noen tvil.
Må si jeg er glad jeg er en eldre mann som trolig slipper å se resultatet av den utviklingen vi nå ser konturene av.
Venstreekstremisme herjet i Sovjet, Øst-Europa og i Kina. Mao slaktet ned 37 mill av egen befolkning og var talsmann for en ideologi han påla eget folk og følge, men som han selv ga blaffen i. Mens kineserne sultet levde formann Mao i luksus, hadde sitt eget kompani med veldreide kinesiske kvinner som han koste seg med. Dette var mannen som tusenvis av norsk ungdom tilba og som de mente hadde skapt et ideelt samfunn i Kina. Halleluja! At deres store forbilde stod der med blod dryppende av sine hender spilte ingen rolle, for det visste de ingenting om.
Høyrekstremismen hadde sin storhetstid i Nazi-Tyskland med Hitler som den store fører. Men Hitler rette ikke sitt hat mot egen befolkning, men primært mot personer han mente ikke var del av den ariske rase, og da primært jødene. Jødene var skyld i alt og dette synet fikk økende oppslutning i 30-tallet Tyskland.
Så hva er det n som skjer i Europa? Jo i flere tiår har europeere klart å integrere og assimilere innvandrere fra alle deler av verden. Spesielt i de gamle kolonimaktene UK og Frankrike utviklet seg til multikulturelle samfunn. De som kom til Europa tilpasset seg europeiske verdinormer og sågar giftet seg med europeere og ble assimilert. Og det har stort sett gått greit. Helt til innvandring fra muslimske land tok seg opp. Hva skjer da? Jo, muslimene nekter å tilpasse seg europeiske verdinormer, men krever at europeere skal tilpasse sine samfunn til Islam. Det gikk noenlunde greit frem til 2015. Men da vi flyktningekrisen i 2015 fikk vi en del uheldige episoder, spesielt i land som Tyskland og Sverige som førte en naiv innvandringspolitikk. Og siden den gang har skepsisen mot muslimer gått i bølger. Men under disse bølgene har høyreekstrem partier fått økende oppslutning i Europa, spesielt i land som Østerike, Tyskland, Nederland og Frankrike. InSverige har SD blitt dysset ned, men er like fullt blitt et av Sveriges største politiske partier.
Er denne utviklingen problemfri? Nei, absolutt ikke. Og nå ser vi et nytt press mot europeiske grenser g er viss risiko for at ytterligere titusener av muslimer skal klare å ta seg inn i EU. Det få synes å se er den kimen til økt høyreekstremisme denne utviklingen bærer med seg. Vis er allerede Tyskland si at de ikke kommer til å åpne grensene slik de gjorde i 2015. De har lært sin lekse. Hellas har fått mer enn nok og bruker makt mot flyktningene.
Jeg frykter at dersom en naiv venstresiden klarer å presse gjennom at nye titusener av muslimer skal ramle inn i et Europa allerede under press vil bidra til destabilisering og i ly av denne destabiliseringen vil høyrekreftene få økende støtte. I den grad corona resulterer i en ny finanskrise og nedgangstider i Europa, så har vi sett oss i en posisjon som er skremmende lik den vi hadde på 1930 tallet, den gang Hitler og hans høyreekstreme ideer fikk oppslutning i Tyskland. Det betyr at vi i løpet av noen år kan oppleve et kraftig polarisert Europa med politisk uro og bråk. Hvem blir syndebukken denne gangen? Ikke jødene, men muslimene. Derom burde det ikke herske noen tvil.
Må si jeg er glad jeg er en eldre mann som trolig slipper å se resultatet av den utviklingen vi nå ser konturene av.
Isoleres? Jaha. Litt slik som Guantanamo mener du?
Heks
03.03.2020 kl 11:57
923
Fint at du er enig med meg at disse ekstremistene ikke er helt gode (du kalte de fryktelige).
Det beste er vel å opplyse de som ikke er smittet av ekstremistisk ideologi opplyses om hva slags personlighetsforstyrrelser disse ekstremister sliter med og hva som er årsaken til at noen får den slags forstyrrelse av personligheten.
De som er smittet burde i det minste isoleres med rettsstatlige.midler.
De som utlever sin sykdom burde selvfølgelig rettsforfølges etter rettsstatlige regler og normer.
Jeg skjønner ikke DITT problem.
De som er smittet burde i det minste isoleres med rettsstatlige.midler.
De som utlever sin sykdom burde selvfølgelig rettsforfølges etter rettsstatlige regler og normer.
Jeg skjønner ikke DITT problem.
Redigert 03.03.2020 kl 12:00
- og løsningen for disse fryktelige menneskene er?
Heks
03.03.2020 kl 11:33
936
Hvilket innlegg som beskriver deg likte du minst?
1. Ekstremistisk ideologi kan gi personen en følelse av styrke og mening fordi ideologien gir et «viktig oppdrag» og skaper en mening i en ellers kjedelig eller meningsløs hverdag. Ideologien bidrar til å forenkle verden slik at den fremstår som en kamp mellom «de gode» og «de onde», hvor voldelige «løsninger» i økende grad ses på som det eneste riktige.
2. En person er mer utsatt for å bli radikalisert hvis han er frustrert over en vanskelig livssituasjon og har behov for en ny retning på livet. Dette behovet kan skyldes at en problematisk fortid, for eksempel en vanskelig oppvekst og familieproblemer. Mange ekstremister har en fortid som kriminell, hvor rusmisbruk har vært en del av livsstilen. Sosial frustrasjon kan også skyldes diskriminering og mobbing, eller at man faller utenfor samfunnet på grunn av arbeidsledighet og lignende problemer.
En som bærer på denne type sosial frustrasjon er i utgangspunktet lite opptatt av ideologi. De kan derimot ha mye sinne og aggresjon i seg, noe som gjør at vold og voldelig ekstremisme blir tiltrekkende. De sosialt frustrerte har ofte behov for noen å skylde på, en syndebukk, en fiende. Ideologi og personer de møter i ekstremistiske miljøer er med på å skape et slikt fiendebilde, og er samtidig med på å forklare at vold mot denne fienden er moralsk riktig.
3. De som deltar i voldelig ekstremisme i søken etter spenning og action er gjerne tiltrukket av vold, våpen og uniformer. Dette kombineres gjerne av fantasier om en heroisk rolle i en storslagen kamp. Voldelig ekstremisme er en måte å leve ut disse fantasiene om å være en helt.
4. eller??
1. Ekstremistisk ideologi kan gi personen en følelse av styrke og mening fordi ideologien gir et «viktig oppdrag» og skaper en mening i en ellers kjedelig eller meningsløs hverdag. Ideologien bidrar til å forenkle verden slik at den fremstår som en kamp mellom «de gode» og «de onde», hvor voldelige «løsninger» i økende grad ses på som det eneste riktige.
2. En person er mer utsatt for å bli radikalisert hvis han er frustrert over en vanskelig livssituasjon og har behov for en ny retning på livet. Dette behovet kan skyldes at en problematisk fortid, for eksempel en vanskelig oppvekst og familieproblemer. Mange ekstremister har en fortid som kriminell, hvor rusmisbruk har vært en del av livsstilen. Sosial frustrasjon kan også skyldes diskriminering og mobbing, eller at man faller utenfor samfunnet på grunn av arbeidsledighet og lignende problemer.
En som bærer på denne type sosial frustrasjon er i utgangspunktet lite opptatt av ideologi. De kan derimot ha mye sinne og aggresjon i seg, noe som gjør at vold og voldelig ekstremisme blir tiltrekkende. De sosialt frustrerte har ofte behov for noen å skylde på, en syndebukk, en fiende. Ideologi og personer de møter i ekstremistiske miljøer er med på å skape et slikt fiendebilde, og er samtidig med på å forklare at vold mot denne fienden er moralsk riktig.
3. De som deltar i voldelig ekstremisme i søken etter spenning og action er gjerne tiltrukket av vold, våpen og uniformer. Dette kombineres gjerne av fantasier om en heroisk rolle i en storslagen kamp. Voldelig ekstremisme er en måte å leve ut disse fantasiene om å være en helt.
4. eller??
Har du ingenting å komme med? Det må jeg si var spedt. Du har i følge deg selv innstendig kjennskap til årsakene men ikke noen løsninger? Du må jo gjøre NOE med disse forferdelige menneskene?
Heks
03.03.2020 kl 11:22
950
Jøss. Nå blir det helt idiotisk. Gå tilbake til ditt høyreekstreme ekkokammer.
Heks skrev sopelim ??? drømmer du? ønsketenkning???
Du er jo Heks og bruker vel riktig framkomstmiddel? Det har vel blitt elsopelime på en PK'er som deg?
Heks
03.03.2020 kl 11:16
956
sopelim ??? drømmer du? ønsketenkning???
Redigert 03.03.2020 kl 11:18
- så venter vi spent på at damen på sopelimen skal legge fram løsningen.
Heks
03.03.2020 kl 10:36
978
Ekstremistisk ideologi kan gi personen en følelse av styrke og mening fordi ideologien gir et «viktig oppdrag» og skaper en mening i en ellers kjedelig eller meningsløs hverdag. Ideologien bidrar til å forenkle verden slik at den fremstår som en kamp mellom «de gode» og «de onde», hvor voldelige «løsninger» i økende grad ses på som det eneste riktige.
Heks
03.03.2020 kl 10:17
990
Hvem snakker du egentlig om? Høyreekstreme? Voldsforherligende ekstremister fra hvilken side uansett? "Vanlige" mordere og "vanlige" voldelige personer i vårt samfunn?
Drap er drap og vold er vold. Samme hvilken politisk akse voldsmennene tilhører. Jeg er bare spent på hvordan løser du problemet? Skal du utrydde dem? Fengsle dem? Lobotomere dem?
Heks
03.03.2020 kl 09:57
676
Jeg eier ikke ekstremistiske følelser eller tankeganger. Skjønner derfor ikke ditt merkelige spørsmål. Men du svarte ikke på mitt spørsmål om du er like avslappet overfor drap og vold når din egen familie blir utsatt for drap og vold eller om din avslappete holdning bare gjelder hvis andre (kanskje mennesker eller grupper du ikke liker) blir utsatt for drap og vold.??????
Redigert 03.03.2020 kl 09:58
Bla bla bla bla bla, og hva har du tenkt å gjøre med det da du? Utrydde dem?
Heks
03.03.2020 kl 09:29
688
De som deltar i voldelig ekstremisme i søken etter spenning og action er gjerne tiltrukket av vold, våpen og uniformer. Dette kombineres gjerne av fantasier om en heroisk rolle i en storslagen kamp. Voldelig ekstremisme er en måte å leve ut disse fantasiene om å være en helt.
Ta tå deg hengjekorga
Heks
03.03.2020 kl 08:51
705
Eller er du bare avslappet når det gjelder drap og vold som andre grupper er utsatt for?
Heks
03.03.2020 kl 08:48
708
Er spent på om DU ville reagere like avslappet på drap når en eller flere i din familie blir utsatt for ,drap og vold.
Din reaksjon: "Who cares? Drap, voldtekt, tjuveri og faenskap har det vært siden tidenes morgen og det må vel til en venstrevridd forståsegpåer til å tro at man kan få bukt med dette."
Meget interessant!!!!
Din reaksjon: "Who cares? Drap, voldtekt, tjuveri og faenskap har det vært siden tidenes morgen og det må vel til en venstrevridd forståsegpåer til å tro at man kan få bukt med dette."
Meget interessant!!!!
Who cares? Drap, voldtekt, tjuveri og faenskap har det vært siden tidenes morgen og det må vel til en venstrevridd forståsegpåer til å tro at man kan få bukt med dette.
Heks
03.03.2020 kl 08:16
729
En person er mer utsatt for å bli radikalisert hvis han er frustrert over en vanskelig livssituasjon og har behov for en ny retning på livet. Dette behovet kan skyldes at en problematisk fortid, for eksempel en vanskelig oppvekst og familieproblemer. Mange ekstremister har en fortid som kriminell, hvor rusmisbruk har vært en del av livsstilen. Sosial frustrasjon kan også skyldes diskriminering og mobbing, eller at man faller utenfor samfunnet på grunn av arbeidsledighet og lignende problemer.