KJØP STANDARD DRILLING, RATER TIL HIMMELS PSV!

MHInvest
SDSD 26.02.2020 kl 09:32 15441

En unik mulighet til å kunne kjøpe deg inn i selskapet til ca halv pris av fair value, selskapet soper inn cash nå i PSV markedet rater opp mot GBP14000.

Det er også tildelt langtidskontrakter som starter midten av mars, 125dager lengste. Alle som er inne selger med tap nå, burde begrense salgsviljen.

Innsidere har nettopp handlet til kurser rundt 1,28, arbeidet i nordsjøen går sin gang! Cash over 230.mill og et overskudd 2019 ca 60.mill

Ta en titt på charter og gjør en fornuftig investering i urolige tider, blir trangt i døren når alle skal inn igjen.

http://westshore.no/

Oslo (TDN Direkt): Hanekamb Invest, et selskap kontrollert av styreleder Martin Nes i SD Standard Drilling har 22. januar 2020 kjøpt 1 million aksjer i selskapet til kurs 1,28 pr aksje, ifølge en børsmelding onsdag.

Børsverdi 558.mill, andel VLCC ny 333.mill + cash = børsverdi. Da får dere med på kjøpet 4stk PSV som har en ca min verdi 120.mill pr.stk + WANAX AS, has an ownership of 25,53% in 9 mid-sized vessel, including FS Arendal, which is on a bare-boat contract.

02/03/20
FS CARRICK
Total E&P UK Ltd
Supply duties, C/R
03/03/20 GBP 25000

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/03/7503404/stortankratene-opp-150-prosent






Redigert 21.01.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
MHInvest
29.02.2020 kl 09:31 3821

Dette var vanvittige gode nyheter, Spetalen krysset 25% grensen og kan handle fritt uten meldeplikt. Det at begge to kjøper nå midt i største nedgangstider på børs står det respekt av!

Takker og bukker til Spetalen og Nes for kontrakter og innsidehandel.

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
klaesp
01.03.2020 kl 17:45 3586

Strålende rater 😁👍
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2020 kl 17:46 3601

Ja jeg laster.

Men å gå ut med at det er en trygg havn er ikke bra
Hver og en får sette sitt på aksjen
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
01.03.2020 kl 18:13 3580

Saga Tankers vil dra nytte av oppgang i SDSD, Saga Tankers er største eier i Vistin igjen. Saga Tankers vil lide stort med et eventuelt tap både i Vistin og SDSD.






Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.03.2020 kl 08:53 3412

Oppgang idag, hold på aksjene!


https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/03/02/7502788/dette-vil-pavirke-oslo-bors


Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.03.2020 kl 19:07 3298

FS Carrick 25000GBP, hold på aksjene! Dette må da være ny rekord for dekk under 800?



Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.03.2020 kl 22:04 3206

Dow+1,294
26,703.32+5.09%

Nasdaq+384.80
8,952.17+4.49%

S&;P+136.18
4,6%
3,090.40

Oljeprisen opp 5,19%





Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
DBirkeland
03.03.2020 kl 03:39 3105

Nå snakker vi!! AHV rater til PSV :O
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Met1976
03.03.2020 kl 07:10 3035

Nå er de gode de som sikrer jobbene til Standardbåtene, at en PSV med 700kvm dekk får den raten er tullete-tullete bra :-)

Fortsetter de med rater på 2-3*breakeven blir Q1 tallene hyggelig lesning på tross av treg januar og delvis februar. Q" og Q3 er alle enige om at blir VELDIG bra.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
keane
03.03.2020 kl 07:38 3009

ARC har regner seg fram til verdier på kr 1.90 pr aksje! Denne bør fort ta et kvantesprang opp..!
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 09:02 2939

Man skulle tro det, men aksjonærene ser ut til å være fornøyd med å selge 2kr for 1kr...

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2020 kl 09:53 2915

Merkelig kurs utvikling i et gjeldsfritt selskap som tjener penger
Mens hysteriske høns løper som gale i Nel som ikke tjener er krone

Ja ja gudene er gale :p
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 10:01 2921

Når saueflokken samles spiller det ingen rolle hva selskapet holder på med, de følger leder sauen og springer den utfor stupet følger alle på...

SDSD trenger sårt en melding eller analyse på forsiden av finansavisen, men det kommer vel når Spetalen og Nes er ferdig lastet.



Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2020 kl 10:57 2895

du sier noe. Media styrer mye av kursen
men i Nel er det omvendt egentlig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
nima
03.03.2020 kl 11:20 2910

Det er mange som er svært så aktiv på salgs knappen, ja ja de får vel fradrag på skatten når de taper penger, mange måter å se det på. For min del så har jeg ingen planer om å gi bort aksjene på dette nivået. For de som har ledig kapital så er det bare å laste, kan bli svært så lønnsomt hvis vi har litt tid
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 12:04 2877

Må være gode tider for salg av Psv nå, kanskje selskapet kan oppnå 170.mill pr.stk

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2020 kl 17:29 2788

Hvor er Tankeren paa vei naa? har endret destinasjon
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Moffien
03.03.2020 kl 18:02 2786

På vei til USG
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2020 kl 18:46 2753

En eller annen havn i USA, de har snart reist rundt halve kloden maa vaere godt betalt job de skal paa.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2020 kl 19:11 2730

"Rater til himmels" ? Hva hjelper det når SDSD-kursen er på bånn?
K
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
specc
03.03.2020 kl 19:18 2723

Kurser stiger ikke på hva som tjenes idag, men på fremtidig inntjening. Dagens estimert inntjening er priset forlengs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
Sima
03.03.2020 kl 19:24 2730

Matematikken vinner til slutt hevdes det. Det som skjer er at de store aktørene med Spetalen i spissen vinner. Kursmanipulasjonen er åpenbar om en ser på handelsmønsteret i aksjen. Det er ren utmattelsestaktikk mot småaksjonærene. Det er helt klart at aksjekursen burde vært mye høyere. Den eneste måten en kan klare seg i gjennom dette er å ikke selge aksjene sine. La de store handle seg i mellom. Til slutt vil kursen komme opp på et nivå den fortjener, men jeg er redd for at på det tidspunktet er vi få småaksjonærer igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 20:37 2692

5% opp igår og rett ned idag uniten, enda ble renta satt ned. Mye forvirra mennesker som investerer i aksjer, det er gangsyn som til nesetippen!

Gustavia S ble vel bunkret i Hong kong, fikk tilbud Angola og nå enda bedre tilbud Usa for oljen? Eller skal den selges det?

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 20:44 2724

Det eneste som vel er sikkert med Gustavia s er at dem ikke imneholder 1 liter olje som kan selges noe sted. Den er vel på son første tur for å laste råolje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 20:46 2741

Å det vet du med sikkerhet? Hvorfor var den to døgn i Hong kong med tankere liggende ved sin side?

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 20:52 2739

Den bunkret drivstoff der. For å kunne reise til Us gulf så går det nok en del drivstoff. 100 % av alt Gustavia S skal frakte går fra vesten/Midtøsten til Asia. Så går dem tomme tilbake til USa/Midtøsten evt afrika for å få ny last.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 20:58 2725

Det tar vel ikke to døgn å bunkre drivstoff, det er vel mer forenelig med fylling av olje. Reiser vel ikke bare rundt på måfå og bruker 55t drivstoff pr døgn for morroskyld.

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 20:59 2726

I tilegg hvis man er i tvil om en tanker er lastet eller ei. Kan man gå inn på AIS og se hvor dypt den går. En tom VLCC tanker er ca 11 m dybdegående. Når dem er lastet er dem ca 20m dybde på dem.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:08 2730

Hvis man googler : ais gustavia s, så får man opp hvor dyp hun er for tiden. Den er 10,9m så den er tom for last. Helt normalt. Den laster nok i US gulf skal du se og drar til Østen full av råolje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 21:13 2731

Mulig det stemmer, men det ville være svært forunderlig å sette kurs til Cape Town, nei vi drar heller til Angola, nei forresten la oss reise til Us. Ingen seriøse selskap som drifter på denne måten, det er normalt å reise ut på kontrakt.

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:14 2736

Det jeg er mest nyskjerrig på om Gustavia S tankeren. Er om den skal gå i spot eller om den skal på kontrakt for en lengre periode. Er egentlig en god match med både VLCC tankere og Offshore fartøy. VLCC tankeren har høysesong om vinteren og Offshore har høysesong om sommeren. Så aksjekursen vil nok ikke få dem svingningene dem ellers hadde fått.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 21:18 2725

Sjekket du dybde da den la ut fra Hong kong?Er det mulig at den har avlevert olje i Cape town, har ikke fulgt med.

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:21 2716

Det er ingen som vet om den allerede er på charter til noen eller om den er på sin første spot tur.
Hvis den skal til US gulf fra Singapore så er vel rundt afrika(Cape town) en naturlig rute. Like ens forbi Angola.
Nå er ikke jeg ekspert på Vlcc fartøy og ruter. Men slik jeg har forstått råte systemet så gjelder en spot reise tur retur. Så man beregner ratene til man er tilbake til utgangspunktet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
parson
03.03.2020 kl 21:24 2718

Den har ikke levert noen i Cape town. Den kom vel rett fra verft (Helt ny) i Korea eller hvor den er bygd. Reiste så til Hong Kong tok i mot forsyninger og drivstoff. Og så begynte den reisen mot US gulf. Mulig planen(lastested)er blitt endret fra Angola til US gulf.
Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.03.2020 kl 21:26 2715

Destinasjon var Luanda, det er langt unna der kursendringen ble gjort. Men det kan være kontraktør som har fått bedre pris US og lar den reise 2mnd ekstra. For meg høres det ut som en svært lang reise ekstra?

Redigert 21.01.2021 kl 04:09 Du må logge inn for å svare