Flykt fra Rec mens dere har tid!!!!

Slettet bruker
REC 02.08.2018 kl 11:17 7035

Rec er skikkelig jalla selskap - problematisk i årevis.

Hver dag kan komme verdensomspennende indeks krasj!!

Rec blir dratt ned til 0.38.

Dette er et Ulltveit selskap!! Han har tapt penger på mange av sine prosjekter de siste årene, og han ble nylig gasset ned.

Selg deg ned, et vennlig råd.
Redigert 19.01.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
02.08.2018 kl 11:21 7019

"og han ble nylig gasset ned". Dagens sakligste og mest opplysende innlegg...
Slettet bruker
02.08.2018 kl 11:23 7009

Det er stor sannsynlighet at en som arver aksjene etter ham selger seg helt ut!!!!!
Slettet bruker
02.08.2018 kl 11:35 6973

Om JUMs arvinger selger seg helt ut betyr det kanskje at en ny, mer seriøs investor kommer inn. Som er klar for å faktisk skape verdier og ikke skakkjøre dem ved å snakke ned aksjen i media hver gang man får sjansen.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 11:41 6936

Jeg benytter muligheten til å laste ytterligere ved denne duppen. Vi skal opp etter at " Donald " har vært i møte med "Kinamannen "
Ørnschen
02.08.2018 kl 12:03 6859

For en søppletråd. Troverdigheten din er tilnærmet lik null. Hva baserer du at REC går ned til 0.38 på? Slutt å skrive søppeltråder, et vennlig råd.
specc
02.08.2018 kl 12:04 6848

HegnarForum på sitt beste. Fra en TS med uttalige skrivefeil.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 12:06 6831

Kan du ikke slutte med de uinteligente innlegg.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 12:06 6822

Du vet veldig godt hva jeg skriver om, men hodet ditt er under pute.....
robso
02.08.2018 kl 14:41 6638

Når jeg begynte å handle aksjer for sparepengene mine, så begynte jeg også å lese litt på Hegnar Forum. Da slo det meg måten det diskuteres på her inne. Konklusjonen blir at en verken trenger å være godt skolert eller ha noe særlig ballast i skolten for å sette penger på noen aksjer. Å gjøre det godt er vel noe annet... Eller er det mest basert på flaks... Er nok en fordel å være en pappagutt med tilgang til en del millioner som et utgangspunkt for at det skal monne om en treffer blink. Vurderer snart heller å bruke mine skarve 100 000 på å investere i min egen kunnskap og kompetanse som egen bedrift. Her inne er det i hvert fall ikke noe hjelp å få.
specc
02.08.2018 kl 14:47 6617

SmartInvest

Haha, du har dine syn og øyeblikk du, og du blir tatt meget lite seriøst
specc
02.08.2018 kl 14:53 6590

robso

Skal du tjene gode penger i aksjemarkedet, så skal du ignorere alt av forum, nyhetssider og andre media kilder. Hold deg til gode bøker kun, og vær evig skepsis til den kompakte majoritet. Aksjemarkedet er fult av luringer.

Den værste fienden man kan ha i aksjemarkedet er utålmodighet. Du må klare å sitte lenger enn kort periode. Ikke bli skremt vekk i en aksje(lynch).

Skal du bli en god investor så skal du høre på ibsen :

"Den som står alene har alltid rett, den kompakte majoritet tar alltid feil"


1 ting til:

Hold deg unna aksjer som det er høyt aktivt samtaler om på hegnar forum.

specc
02.08.2018 kl 14:56 6578

Det er fordi du skal eie upopulære aksjer, som alle har solgt.

Lykke til, med det, vil du lykkes.

"Rome was not built in 1 day"

Formue er en prosess, som tar tid.
Sofafilosof
02.08.2018 kl 15:13 6530

Warren Buffet: Børsen er en plass hvor formuer flyttes fra de utålmodige til de tålmodige.

Forøvrig: Den som ikke tar sjanser kommer ikke videre. Har derfor hoppet ned fra gjerdet og tatt et nytt (kortsiktig) trader-lodd i oppgang for REC nå, mens alle har posisjonert seg for den kommende nedgangen i New York kl 1530, og kursen allerede har fått en dipp tidligere idag.
økon
02.08.2018 kl 16:45 6384

Det rimer dårlig at du først snakker om å være tålmodig, for deretter å fortelle at du har gjort en kortsiktig investering :-)
Sofafilosof
02.08.2018 kl 16:47 6376

Et øre her, et øre der - vet du ;-)
Forskjell på trading (begge veier, for min del) og buy & forget. Tålmodighet har mange uttrykk.
Randers
02.08.2018 kl 17:45 6258


*Rob, 14:41 - "Her inne er det i hvert fall ikke noe hjelp å få".

-Hva ønsker du hjelp til ?

Skal noen fortelle deg NÅR du skal kjøpe/selge - bedrive øretrilling ?

Eller ønsker du info rundt selskapet, produkter, priser, gjeld, mm ?

Slettet bruker
02.08.2018 kl 18:58 6140

Masse hjelp å få her inne, spesielt etter man har lært brukernavnene litt mer å kjenne. Noen lager bare støy den ene eller andre veien alt etter om de sitter short eller long. Andre bidrar med nyttig kunnskap, både positivt og negativt. Så hadde vi inntil nylig en bipolar fyr som ga oss en masse nyttig info og betraktninger når det forelå, mens det dessverre innimellom druknet i mange utropstegn og beskyldninger hvor han mente at «vi» ødela aksjekursen og ikke burde få lov å eie aksjer. Dette i spesielt negative trender.

Det er to jeg savner veldig her inne, det er Eysteinh (alle bør juble om han kommer tilbake, men lite tyder på det) og Fattigstakkar (når han sier kjøp eller selg har han ofte rett, og han er aldri ufin). Ellers er det alltid mye nyttig her inne, innimellom en god del støy.

Randers bidrar med mye bra regnskapsanalyse.

Hammers er også til meget god hjelp. Han kommer ofte inn mot bunnen av en korreksjon / negativ trend og spår videre nedgang, tilsynelatende for å prøve å skvise ut enda et par øre. Når han er på banen med eder og galle er det relativt stor sannsynlighet for at det snur oppover igjen.
Redigert 02.08.2018 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
03.08.2018 kl 09:22 5806

Etter mitt syn er det mangfoldet her inne som gjør forumet unikt. Mer spennende å gå tur i et vekslende landskap med mange overraskelser rundt hver sving enn å tråle seg gjennom monoton granskog. Med andre ord, ulike oppfatninger fra ulike nicks - og gjerne skiftende oppfatninger ettersom nye momenter fortløpende dukker opp - er det som gjør trådene verd å følge med på. Her er det plass for alle. Hver og en får bryne seg på synspunkter (mer eller mindre saklige og velbegrunnede) som ofte avviker fra ens egne. Det er sunt.
Inord
03.08.2018 kl 11:12 5628

Det er og viktig å følge med på børsmeldinger og andre nyheter.
For eksempel kom det ei melding for litt siden om Rec, som ga et kursfall.
Det andre man må tåle er å selge noen ganger med tap. Før tapet blir mye større. Og det kan f.eks. være ved en slik nyhet, hvis man er raskt ute. Eller så får man prøve å vente til kursen stiger igjen, hvis det er sannsynlig at den gjør det.
Ingen som sa at det var enkelt.

Man må følge noen aksjer en stund, slik at man får en følelse med hvordan de oppfører seg. Rec aksjen har f.eks. falt mye begge de to siste gangene rett etter den var over 2 kr.

Noen ganger kan man tjene mer på å selge seg ut av en aksje med litt tap, og plassere pengene i en annen aksje som det er god grunn til å forvente mye stigning i aksjekursen.
summen av gevinst og tap er det som teller. Noen kaller det også å snitte ned, som er annen måte å bedre summen av gevinst og tap.
skyfritt
04.08.2018 kl 15:10 5382

Skal du lykkes i markedet må du akseptere å ta tap,det er umulig å unngå. Sjokolademannen aksepterte aldri det, han gikk til og med så langt at han skyldte på andre aksjonærer og såkalte "tradere".
Slettet bruker
04.08.2018 kl 17:46 5269

Hei der SmartInvest

Det gleder meg meget å lese at det fortsatt finnes dyktige investorer som deg her inne. De siste årene har jeg følt meg ensom grunnet det lave nivået på aksjetipsene her inne, men du er jaggu et lyspunkt i hverdagen.

Litt info om REC for de andre av dere:
- Selskapet har aldri skapt verdier
- Selskapet er kraftig overpriset
- Selskapet driver i en bransje hvor effektiviteten og priskonkurransen er ubegrenset
- Ulltveit moe dumper skrotet når som helst, problemet er at ingen vil kjøpe

Med vennlig hilsen
Eric Simpson jr - Investor, kunstsamler, besitter høy IQ men ingen EQ
Sofafilosof
04.08.2018 kl 19:01 5199

Har du satt deg inn i hva REC genererer av verdier i Butte? Har du satt deg inn i beløpet som REC fikk for sin teknologi (anno 2014) i JV med Yulin? Hva tror du denne teknologien er verd idag i oppdatert utgave de siste 4 årene, som potensiale for nye JVs i årene som kommer? Riktig nok har REC aldri betalt utbytte og for øyeblikket går polysilicon til PV-industrien dårlig. Men dette kan fort endre seg. Se bare hva som skjedde ifjor frem til i vår. For øyeblikket prises REC til netto verdi av Butte, mens PV-divisjonen er nedskrevet til null (også i aksjekursen).
stinkapiano
04.08.2018 kl 21:28 5089

SmartEricSJ
"Litt info om REC for de andre av dere:
- Selskapet har aldri skapt verdier"

Imponerende. Det kan ikke være andre enn Hammers som overgår deg i fundamentale kunnskaper om REC.
Slettet bruker
05.08.2018 kl 13:37 4785

stinkapiano

Når var siste regnskapsår med et brukbart overskudd?
Turbon
06.08.2018 kl 08:58 4425

0,38NOK trur jag ikke men ned mot 0,60NOK är nok ikke langt vek...
Slettet bruker
22.01.2019 kl 19:54 2853

Det ser ut som vi var litt for optimistiske her. Nå sier analytikeren konkurs allerede i 2019, Simpson forventet ikke noe slikt før i 2020.

La meg avslutte med en kort oppsummering: Det å investere i REC er ikke raskeste vei til personlig konkurs, men det er utvilsomt den sikreste.

Med vennlig hilsen
EricSimpsonjr
pengex
22.01.2019 kl 20:04 2809

No va du veldig smart. Ja no va du veldig smart.
Dra fram gamle tråder å disse.........