IOX Q4-2019.

drillpro
IOX 27.02.2020 kl 07:51 35021

Er dagen kommet da vi skal juble eller grine?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
hauka
27.02.2020 kl 08:28 12098

Tror det blir plass for begge deler.. NÄr gjelder tall, sÄ blir vel ikke det noe sÊrlig. Blir interessant Ä se hva som ble gjort med banklÄnet som fofallt i November
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
PEK68
27.02.2020 kl 08:50 12356

pÄ roda marknaden spelar ingen rolle med vad kommer ut IOX
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mdg1
27.02.2020 kl 09:12 12178

Det var ikke mye Ă„ rope hurra for. Mindre inntekter og mer utgifter. Naturlig nedgang i produksjonen i Colombia og kassen er tom
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
kaunis
27.02.2020 kl 09:14 12128

SpÞrs om det betyr sÄ mye for noen av de som skriver pÄ denne trÄden, har du tenkt Ä selge MG1?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kalleklovn1
27.02.2020 kl 09:14 12117

Kor ligger rapporten?? Jeg finner den ikke!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
OddHarker
27.02.2020 kl 09:24 11955

Omtrent som forventet og helt grei rapport med tanke pÄ nÄvÊrende drift. Men akkurat det er jo relativt gammelt nytt, og ting vi stort sett visste fra fÞr. Det vi alle venter pÄ nÄ er borekampanjenytt. Der gav rapporten en god indikasjon pÄ at spennende nyheter er nÊrt forestÄende. Som andre har nevnt, sammenholdt med annen informasjon som har kommet frem i det siste er rapporten enda en bekreftelse pÄ at ledelsen gjÞr et solid forarbeid og tydeligvis forbereder en stÞrre boreaktivitet i Colombia.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mdg1
27.02.2020 kl 09:26 11929

Med lavere oljepriser og Corona varer pengene til Iox i ca 3 mnd gitt at de ikke investerer. Lukter vi emisjon? 1,2 m$ som ikke er restricted holder ikke om selskapet har planer om noe som helst. Og fortsatt har de mottatt 8m$ i forhÄndsbetalinger. Hva blir emisjonskursen? De har jo tidligere vÊrt flinke til Ä hente penger uten store rabatter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
27.02.2020 kl 09:30 11880

Tallene visste vi alle hvordan ble!
Hva som skjer videre som ligger fĂžringene.
This strategic review is currently underway. It will cover further exploration activities in Colombia and Argentina, AS well AS initiativs to improve recovery ratio and production in its current fields.
SĂ„ slapp av :) det ordner seg.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
qestador
27.02.2020 kl 09:36 11823

Hei!
FĂžrst skal det vel bores et par avlastningsbrĂžnner . Kanskje legger de da inn bestĂ„ende brĂžnn for fullt??. Jeg bare tippet som ufaglĂŠrt😃
SĂ„ blir det en avlastning og ny brĂžnn et annet sted.
Hvem vet??
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
__eagle__
27.02.2020 kl 09:44 11752

Dette er jo bra og betyr at det er igjennom styrende organer som de nevnte sist.. Underway tar jeg som veldig nÊrt forestÄende og tok litt til pÄ den:)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
qestador
27.02.2020 kl 09:52 11690

Nei jeg gidder ikke Ă„ slikke en tom gryte for aksjer lenger. NĂ„ legger jeg dette til side🇳🇮
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
27.02.2020 kl 15:17 11319

Det gjelder Ă„ tenke som "oljefondet". Corona uroen har lagt seg innen to uker og markedene er da igjen som normale.
Tilbake sitter de som dumpet IOX aksjer og mÄ betale dyrt for Ä komme inn igjen fÞr en serie med godmeldinger begynner Ä tikke inn...
Heldigvis er det skattemessige ordninger for de som ikke vil tjene penger pÄ aksjer...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
OddHarker
27.02.2020 kl 15:23 11282

Dette er et godt poeng, og sÄ mÄ vi huske pÄ hva slags selskap IOX er. IOX lever ikke av Ä selge flybilletter til Kina. IOX har i dag en begrenset produksjon og jobber langsiktig med utvikling av prosjekter i SÞr-Amerika. Potensialet ligger i verdier som skal opp et stykke frem i tid, etter at dette viruset forlengst er glemt. Verden vil trenge petroleum i mange tiÄr fremover. For IOX er stÞyen om dette «forkjÞlelsesviruset» (som det normalt er, og som stort sett har tatt livet av gamle og syke kinesere i 80- og 90-Ärene uten tilgang til gode helsetjenester, og som de fleste smittede blir friske av etter et par-tre uker) et blaff.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bullox
27.02.2020 kl 15:29 11256

Ikke det at jeg savner agenten, men det er kanskje ikke like moro Ä fortsette Ä spre om seg med eder og galle pÄ trÄden her etter at hans kjÊre Nano, som han har anbefalt i lengere tid, brenner penger i ett rasende tempo og er ned over 30% i dag. Ho Ho
 egen lykke er vel og bra men andre agenters ulykke er ikke Ä forakte den heller.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
007 James Bond
27.02.2020 kl 15:37 11224

Ingen fare, Bullox. Dere tar igjen meg big time innen kort tid ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
sacco12
27.02.2020 kl 16:41 11112

Hvorfor er ikke SLS nevnt i Q-4 rapporten? Det er den fÞrste rapporten pÄ lenge hvor dette samarbeidet ikke er nevnt. Kan det hende Interoil vil bruke sitt eget selskap Interoil Drilling Services i stedet?
Det har jo vÊrt innlegg her pÄ forumet som hevdet at SLS sliter med Þkonomien. Kanskje Interoil er ute etter Ä komme seg ut av avtalen med SLS, bore selv og dermed Þke inntektene??
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
OddHarker
27.02.2020 kl 16:56 11062

En tÞysete overreaksjon pÄ grunn av dette forkjÞlelsesviruset (harmlÞst for 99%, unntatt kanskje folk i utviklingsland som er gamle og syke fra fÞr) som ikke pÄvirker IOX og IOX' planer og prosjekter direkte.

– Markedet overreagerer (...) tror virusproblemene vil vére relativt kortvarige

https://e24.no/boers-og-finans/i/pLv2nj/virusfrykten-senker-norwegian-markedet-overreagerer
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
gunnarius
28.02.2020 kl 11:14 10668

Fikk lest Q4 rapporten i gÄr kveld. og det er fasktisk mye verre enn jeg sÄ for meg. For alt er gammelt oppgulp. Det skjer ingen verdens ting, annet enn man reder grunnen for strategi. Boring Colombia? Kanskje neste Är.

Hva denne rapporten sier meg: Rykk tilbake til START. Og for videre boring – skaff fþrst penga.

IOX blir mÞtt med et stormkast av lav olkjepris og covid-19. Med bunnskrapt kasse og ekstrem hÞy gjeldsgrad - levnes selskapet liten sjanse til annet enn overleve - i beste fall. Ettersom aksjekursen nÄ synes kunne synke til under NOK 2, vil en massiv utvanning - som garantert kommer- senke aksjekursen ned mot NOK 1 eller under. Ta inn over dere de faktiske fohold folkens og ikke lull dere inn fantasiens verden.

Naturlig utvikling Colombia vil vĂŠre lavere produksjon (decline) og vesentlig lavere oljepris for Q1 2020 enn realisert for Q4 2019 pĂ„ $59.3. Allerede nĂ„ vet aksjonĂŠrene at Q1 vil bli langt stĂžrre tap i drift enn for Q4 med –USD 0.4. AksjonĂŠrene bĂžr trekke frem hva IOX sa i Q3 2019 – for her hadde selskapet - som medfĂžrte at videre boring og drift - skulle baseres pĂ„ inntekter fra produksjon. Kreti og pleti bĂžr se at selskapet ikke har mulighet for den vekst det skisserte i Q3. Etter hva jeg kan se har derfor IOX klokelig lagt bort denne forutsetningen. Og har vendt tilbake til planleggingsstadiet. Dvs. ingen flere brĂžnner som skal bores – ikke Ăžkte inntekter fra produksjon, men vingsetekking.

Folk bÞr lese og forstÄ hva IOX virkelig sier i denne rapporten. Den inneholder for Colombia ikke et fnugg om mer detaljert og speisifert boring i nÊr fremtid. Dvs selskapet fortsetter med Ä tape penger, med mindre Argentina eksploderer.

Se side 3:

The company is therefore currently preparing a revised combined development plan for these licenses, which could result in an extension of the LLA-47 license and a shift of some drilling commitments from LLA-47 to Altair. In the meantime, the process to obtain environmental approvals required to convert the LLA-47 exploration license into a production concession is ongoing.

Further analysis and dynamic modelling of the Puli C formations are ongoing and may result in additional investments aimed at enhancing recovery ratio from the fields.

From March 2020, Hocol will no longer need Interoil services for the operation and maintenance of the Toqui-Toqui field.

Se Outlook, side 4:

The company is therefore in a position whereby it can carefully and diligently revisit its strategy with the aim of developing a robust plan for long-term value creation. This strategic review is currently underway. It will cover further exploration activities in Colombia and Argentina, as well as initiatives to improve recovery ratio and production in its current fields.

IOX mÄ sette tÊring etter nÊring. Dvs. har man ikke penger, sÄ mÄ de skaffes. Med covid-19 og lav oljepris skal selskapet virkelig fÄ slite med Ä skaffe villige investorer. Har meget vanskelig med Ä se at Ä holde IOX som going corncern vil medfÞre noe annet enn ytterligere massiv utvanning. Og for Ä si det mildt, da stÄr ikke smÄaksjonÊrene i fÞrste rekke.

Men det som bÞr uroe aksjonÊrene er mangel pÄ operasjonell progress Colombia. Selskapet garanterer heller ikke noe slikt.

For LLA-47 heter det: “could result in an extension of the LLA-47 license” og “the process to obtain environmental approvals required to convert the LLA-47 exploration license into a production concession is ongoing.”

For Puli C heter det: “Further analysis and dynamic modelling of the Puli C formations are ongoing and may result in additional investments aimed at enhancing recovery ratio from the fields.”



Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
OddHarker
28.02.2020 kl 11:30 10618

Rapporten er positiv, ryddig og grei, og viser fremdrift i Colombia. NĂ„r det gjelder konkrete nyheter om borekampanjen etter BH-avtale er det noe som ligger utenfor fokuset for denne Q4-rapporten. Arbeidet med Ă„ sĂžke produksjonslisens er svĂŠrt viktig og positive nyheter, og det andre som er sitert fra rapporten virker fornuftig og jeg tolker det positivt.

NÄr det gjelder dette viruset er markedet preget av en overreasjon som vi kan regne med blir kortvarig (https://e24.no/boers-og-finans/i/pLv2nj/virusfrykten-senker-norwegian-markedet-overreagerer ). Viruset, som er harmlÞst for 99% av de smittede og stort sett rammer gamle og syke i Kina, er gammelt nytt fÞr sommeren. Med tanke pÄ hva slags selskap IOX er, det tidsperspektivet de har og tiden de har brukt hittil, er dette et blaff. Viruset er verst for hoteller og flyselskaper.

Ærlig talt hĂ„per jeg vi venter med borekampanjen til senere i 2020, etter at dette virusbrĂ„ket har lagt seg i lĂžpet av vĂ„ren. Men i det lange lĂžp har viruset minimal betydning for IOX.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ulrik1
28.02.2020 kl 11:38 10577

Alltid noe Ä skylde pÄ. Pumpehavari, indianere, dÄrlig vÊr, dÄrlige veier, oljepris, virus og sÄ videre og sÄ videre. IOX leverer ikke og det frustrerer oss som har sittet lÄst i aksjen i Ärevis. SelvfÞlgelig kan vi selge oss ut med tap og slutte Ä klage, men siste hÄpet nÄ var at de hadde fÄtt kniven pÄ strupen fra bondholders side og at de hadde noen gode kort i ermet og at de banket i bordet med Þkt produksjon og en ryddig fremdriftsplan som ga et positivt bilde og ett lÞft i aksjekursen. I stedet dasser de avgÄrde i samme tempo som fÞr og det irriterer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
OddHarker
28.02.2020 kl 11:48 10543

Absolutt alle selskaper har falt pÄ grunn av den overdrevne virusstÞyen, sÄ dette er jo noe som ikke har noe med IOX Ä gjÞre. Men som sagt: VirusbrÄket er forventet Ä vÊre over relativt raskt og hvertfall fÞr sommeren, og vil i den store sammenhengen vÊre et blaff, sÊrlig for et selskap som har sine verdier mest i bakken i SÞr-Amerika. Dette viruset er ikke sÄ forskjellig fra vanlig sesonginfluensa; de aller, aller fleste fÄr en luftveisinfeksjon som gÄr over pÄ en ukes tid, uten at bÞrsene stopper opp av den grunn.

En Q4-rapport er fÞrst og fremst en rapport om tilstanden i Q4 i fjor, og jeg synes rapporten var helt ok og som forventet, og gav en god pekepinn pÄ arbeidet fremover med Ä gÄ fra eksplorasjons- til produksjonsstadiet og utnytte lisensene best mulig. Meldinger om borestart og annet som skjer etter Q4 er noe som meldes separat, senere.

Er forsÄvidt ogsÄ litt irritert over at selskapet bruker lang tid og er gjerrige med informasjonen, men de har levert og vist at de jobber jevnt og trutt. Er glad for at de forelÞpig ikke har kommet med gladmelding om boring midt i det verste virusbrÄket, og hÄper melding om dette fÞrst vil komme i en situasjon der dette ikke tar fokus bort fra IOXs prosjekter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
28.02.2020 kl 11:50 10531

Av alle her inne pÄ dette forum, er det du gunnarius som har den stÞrste interessen for aksjen.
At du skriver tull fÄr vÊre ditt ansvar. Det biter ikke pÄ meg serru, sannsynlig vis ikke pÄ noen av de andre topp 30 heller...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
28.02.2020 kl 11:59 10481

Odd H: Deler fullt ut din oppfatning av Q4/19 rapporten. IOX har god fremdrift for tiden, jfr. Alt som skjer i Argentina. Oppgradering til produksjonslisens pÄ LLA 47, viser at de gÄr over til ny fase her. Gjenstpr nÄ kun at det kommer melding /boreplan.
Han Gunnarius dÞmmer IOX nord og ned hele tiden. Jeg tror han tidligere har gjordt noen dÄrlige kjÞp her. Han om det.
KjĂžpte forresten litt mer i dag pĂ„ 2 kr. Men nu holder det for ei stund. Tenker ogsĂ„ at tĂ„lmodighet gjelder her. De har brukt lang tid, men de produserer gass Ă„ olje, de har redusert gjeld, utvidet portefĂžljen sin, fĂ„tt opp produksjonen pĂ„ puli C, det bores spennende brĂžnner i Argentina, det er spennende og gode muligheter til funn pĂ„ LLA 47. Ja det tar tid. Gunnarius sitt Pen, brukte ogsĂ„ flere Ă„r, fĂžr det lĂžsnet. Det vil lĂžsne ordentlig her i IOX ogsĂ„. Corona vil gli forbi. Jeg har brukt Coronacracket til Ă„ Ăžke, Ă„ fĂ„ kostprisen enda litt ned😀 Dette er ikke gode tider, men da skal man ikke selge unna, tenker jeg. IOX ledelsen har min fulle tillit, de har styrt skuta bra. Enig i at det ikke haster med Ăžkning med olje akkurat nĂ„. Men det kommer forhĂ„pentligvis mer olje i litt bedre tider, om litt.🩟🐝🐝
Skal nÄ ikke store funnet fÞr de er driftsmessig i blÄtt terreng. Her er et stort potensiale.


Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ransen
28.02.2020 kl 12:13 10434

Dette kan snu relativt kjappt, og da mÄ de som har dumpet vÊre i sÊrdeles god form... MÄ vÊre surt Ä sitte med digert tap Ä se aksjen fly forbi 4 og 6 kroner nÄr selskapets planer(som jo BH er godt inneforstÄtt med) begynner Ä meldes...
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
__eagle__
28.02.2020 kl 12:28 10379

Lenge siden jeg har vÊrt sikrere pÄ min investering i iox som nÄ og er all in!
Planene er underway og jeg tror det kommer meld mandag ell tirsdag.
Topp 30 har Þkt og det blir fÊrre frie aksjer nÄr det smeller.
Passeres 2,5 alleredet i dag?
Lykke til pÄ ferden mot nord:)

Der var vi i pluss ĂŠv!
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
OddHarker
28.02.2020 kl 12:54 10317

Ransen, som skrev "Dette kan snu relativt kjappt", fikk rett i sin spÄdom:

"Det snur: Oslo BÞrs har snart hentet inn hele fallet" skriver bokstavelig talt DN. Hele dette fallet, pÄ grunn av "sesonginfluensa", er helt sprÞtt, men folk begynner nÄ Ä forstÄ at "virusbrÄket" vil vÊre kortvarig, at et virus som de fleste smittede fÄr en luftveisinfeksjon i en ukes tid av ikke er verdens undergang, og at kurser og oljepris skal opp igjen til de nivÄene de var pÄ i lÞpet av de nÊrmeste ukene.

Vi bÞr tilbake til 3-tallet veldig raskt nÄ, med en positiv rapport som virkelig viser fremgang i arbeidet med Ä gÄ fra eksplorasjon til produksjon i Colombia, og alt som tyder pÄ at boring i Colombia er nÊrt forestÄende.

Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Mdg1
28.02.2020 kl 13:00 10293

Hvor mye kontanter har Iox nÄ som ikke er lÄst? 1,2m$ ved Ärsskiftet. Tipper de har brent ca 4-600k sÄ langt i q1 med elendige priser. Da er det ikke mye igjen til Ä drive butikken uten emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ulrik1
28.02.2020 kl 13:06 10262

Ja, var vel i gÄr en skulle handlet. Uansett hvilke papir man fÞlger
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
gunnarius
28.02.2020 kl 14:52 10105

Tja, bÄde PEN og BWE fremstÄr som meget billig. Sistnevnte med IPO nylig og kun halvdelen av tegning som opprinnelig meldt til rundt NOK 35, men ble satt ned til NOK 24.40. NÄ 17,50, altsdÄ ca. halvdelen av opprinnelig tegningskurs. PEN til NOK 14,50 er ogsÄ et rasende godt kjÞp.

OK, dette er en IOX trÄd. Kun ment som om at - selv om man tar et tap i IOX, er det fin-fin inngang i enkelte andre O&G selskap. FÞlg med pÄ PEN og BWE fremover. 2 nye brÞnner tilkobles pÄ Dussafu primo mars og 2 nye i juni. Begge disse aktÞrene blir pengemaskiner, med dividende litt frem i tid. Men mindre alt krakker 100%.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
sacco12
28.02.2020 kl 14:57 10088

Har fortsatt tid til Ä handle billig i IOX. NÄr denne meldingen kommer vil jeg tro kursen gÄr greit. "This strategic review is currently underway. *It will cover further exploration activities in Colombia and Argentina, as well as initiatives to improve recovery ratio and production in its current fields*. "
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
gunnarius
28.02.2020 kl 15:08 10044

Planlegging og strategi argumentet for IOX tror jeg ikke er annet enn en omskriving av de faktiske forhold. Dvs. kassa er tom og det vil uansett ikke bli mer boring fÞr funding foreligger. Selskapet kjÞper seg tid - helt ok. Men les heller mellom linjene om stÄda til IOX.

Vel, sÄ kommer det kanskje et strategi dokument om noen mÄneder. men sÄ skal det enten hentes penger eller bores. Hvor mange mnd. vil da ikke ha gÄtt fÞr selskapet har mulighet til Ä Þke produksjonen.

Andre selskap med vesentlig produksjon og som er nÊr ved Ä Þke - toger i fra IOX - min pÄstand. AkjonÊrene kommer enten til Ä stÄ tilbake pÄ stasjonen eller toget er gÄtt - ogsÄ min pÄstand.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
drillpro
01.03.2020 kl 08:38 9553

Hva tror folket om Ä kjÞpe flere aksjer imorgen, har mulighet til Ä kjÞpe ca 100.000 aksjer med den kursen vi har nÄ, Þnsker Ä snitte meg ned. Har nÄ ett snitt pÄ 4,3 kr..Noen rÄd?
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kalleklovn1
01.03.2020 kl 09:22 9506

Jeg personlig vil ikke anbefale eller frarÄde noen til Ä kjÞpe eller selge. KjÞpte selv over 50.000 nye aksjer pÄ torsdag og fredag. Halvparten pÄ ca kr. 2.5 og resten pÄ 2 blank.

Kan ennĂ„ gĂ„ ned noe, men jeg personlig Ăžnske ikke Ă„ vente ved en evt oppgang. Orker ikke Ă„ se om jeg klarer Ă„ treffe bunnen, det klarer jeg aldriđŸ€ŁđŸ˜‚.

Men ligger sikkert mellom 1.6 til 2.5 fĂžr noen nyheter. Kan aldri tenke meg at den gĂ„r lengre ned enn 1.6. Nesten fristende Ă„ kjĂžpe heile selskapet dĂ„đŸ˜‰ Tvi tvi og lykke til med avgjĂžrelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
sacco12
01.03.2020 kl 09:22 9503

Jeg finnes ikke objektiv da jeg eier aksjer i IOX, bare sÄ det er sagt. Jeg mener dog at jeg klarer Ä vÊre litt mer nyansert enn de som skriker hÞyt enten den eller andre veien. Spesielt et par av de pubertale brukerne her inne som i praksis kun er netttroll. Min mening vedrÞrende selskapet og fremtiden er at de er i en mye bedre situasjon enn pÄ lenge. De stÞrste eierne, som ogsÄ mest sannsynlig er bondhavere spiller nÄ pÄ lag med Interoil. De godtok nettopp en mye bedre lÞsning for oss aksjonÊrer enn de mÄtte gjÞre. Integra, som er en av de stÞrste pÄ eiersiden har fingrene i flere selskap og er en sterk Þkonomisk stÞttespiller. Jeg tror det nettopp er Integra som vil stille opp som Þkonomisk garantist/lÄnegiver for videre boring.
I den nettopp utgitte Q4 var det ikke ett ord om SLS som angivelig skulle vÊre partner pÄ neste boring i LLA-47. Her tror jeg vi fÄr svaret pÄ spÞrsmÄlet om hvorfor Interoil har etablert Interoil Driling Servies. Jeg tror samarbeidet med SLS av/blir avsluttet og Interoil sÞrger for egen boring ved Þkonomisk hjelp av Integra. Alternativt kan det komme inn en ny partner med bedre vilkÄr enn selskapet hadde med SLS. (SLS er visstnok dÄrlig stilt for tiden NÄr det gjelder boring fremover skriver selskapet i Q4 "This strategic review is currently underway." Her vil en plan for videre boring bÄde i C og A komme.
Svar fra den siste brĂžnnen i Argentina,Cli-x1001 er ventet om kort tid.
Husk at topp 20 sitter pÄ nesten 70% av aksjene topp 30 ca 80%

Det er ingen tvil om at selskapets akilleshÊl er Þkonomien, som Gunnarius skriver og skriver og skriver og skriver om. Men det er her, som nevnt bondhaverne kommer inn i bildet. Det er vel ingen som tror at de, som ogsÄ da er de stÞrste eierne hadde sagt ja til en ny avtale frem til 2026 hvis de ikke visste hva slags planer Interoil har fremover? Og ogsÄ sÄ potensialet i de planene. Glem ikke sÞknaden BÊÊrnt gravde frem hvor Interoil sÞkte om produksjonslisens for over 200 brÞnner, veinett, strÞm osv.

Alt i alt sÄ er ikke jeg i tvil om at det er lurt Ä snitte ned nÄ.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
OddHarker
01.03.2020 kl 12:20 9368

Verdt Ä lese om virusstÞyen og hvorfor dette kan snu raskt. Markedene har allerede falt mye pÄ brÄket om et virus som er ufarlig for de aller fleste, og som vil gÄ over, og det kan snu fort nÄr markedene skal hente seg inn igjen:

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/03/01/7502672/danske-bank-hva-om-dommedagsprofetene-tar-feil

"De beste dagene i aksjemarkedet kommer gjerne tett pÄ de verste. (...) at bÄde veksten og aksjekursene har potensial til Ä komme kraftig tilbake"

OgsÄ:

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/03/01/7502422/mikrobiolog-de-aller-fleste-har-hatt-et-coronavirus-for

"Mikrobiolog: – De aller fleste har hatt et coronavirus fþr

Covid-19 er nĂŠrt beslektet med den vanlige forkjĂžlelsen, sier mikrobiolog.

Mikrobiolog Simon Clarke fra University of Reading mener responsen til Coronaviruset er overdrevet.

– De aller fleste av oss har hatt et coronavirus flere ganger i lþpet av livet, sier mikrobiologen til Bloomberg.

Coronaviruset Covid 19 hĂžrer nemlig til i samme gruppe virus som den vanlige forkjĂžlelsen."

Det er personer som allerede er utsatte (gamle personer med andre sykdommer, og spesielt i land med mindre gode helsetjenester enn vi har i vesten) som er normalt er i faresonen nÄr det gjelder slike virus.

Jeg tenker at vi i IOX er i en heldig situasjon. Vi har verdier i bakken i SÞr-Amerika. Vi skal realisere disse verdiene i hovedsak etter at viruset er glemt. Vi er ikke avhengige av Ä selge hotellrom og flybilletter her og nÄ. Vi kan ta dette forbigÄende forkjÞlelsesviruset med stor ro og konsentrere oss om Ä utvikle ressursene IOX sitter pÄ, ressurser som det vil vÊre et marked for i all overskuelig fremtid. Aksjemarkedene generelt vil etter alt Ä dÞmme hente seg inn igjen allerede i Är, kanskje veldig raskt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
stark
01.03.2020 kl 16:34 9221

Det er vel ligegyldigt hvad vi mener , os her pÄ forum, hvis hele verden tÊnker ragnarok:

https://www.euroinvestor.dk/nyheder/fem-ting-der-flytter-markederne-i-den-kommende-uge-corona-chok-har

Panikken tiltager.

Stark
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Tigerberget
01.03.2020 kl 19:45 9074

Ja det virker ganske innlysende at tiden som har gÄtt siden Vikingo er brukt for Ä kvitte seg med SLS avtalen.
90/10 fordeling kan vĂŠre at SLS ikle klarer Ă„ holde de Ăžkonomiske forpliktelsene heller.
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
01.03.2020 kl 20:14 9028

Jeg er ikke objektiv, jeg eier en del aksjer, har kjÞpt ca.10 T mellom 2,05 Ä 2,30 siste Corona tiden. Men jeg har aldri oppfordret folk til Ä kjÞpe. Men vi er nok nederst i gropa nu, sÄ vil en gamble Ä tro at det vil snu Ä bli slik selskapet selv guider fremover. Videre boring Ä utvikling i Colombia Ä utvikling av spennende omrÄder i Argentina, sÄ er dagens kurs en gavepakke.
Jeg stoler pÄ ledelsen i selskapet, de har lagt puslebitene flott sammen. Grunnlaget for vekst ligger klart nÄ. LÄngivere Ä «faddere» stÞtter selskapet i videre utvikling. Har troa jeg, IOX vil utvikle seg til et bra selskap, Ä en god del hÞyere verdi.
Du velger selv ut fra det som selskapet sier Ä det vi skriver her. Jeg har vÊrt eier over mange Är, kjÞpt alle perioder der kursen har vÊrt lav. SÄ ogsÄ de siste dager. Det er nu det er lurt Ä kjÞpe.
NB! Ekspertene spÄr at det vil bli mindre produksjon i 2021, pga lavere investeringer i nye felt, Ä oljeprisen vil stige .......
SÄ det er nok ogsÄ ett poeng, ved Ä investere i IOX nÄ .....
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kalleklovn1
02.03.2020 kl 07:35 8779

Snur det i dag?? Kraftig opp i Asia og oljeprisen stiger....😊😁👍
Redigert 21.01.2021 kl 01:18 Du mÄ logge inn for Ä svare