Panis
30.03.2020 kl 20:56 1883

Til Oncoinvent aksjonærer:

Radspherin kliniske studier godkjent

Oncoinvent har i den siste perioden arbeidet hardt for å forberede oppstart av to kliniske fase I studier i pasienter som lider av peritoneal karsinomatose fra henholdsvis eggstokkreft og kolorektal kreft. Studiene er planlagt gjennomført ved flere europeiske sykehus i løpet av det kommende året.

Oncoinvent har gleden av å melde at selskapet har nå mottatt formell godkjenningen for oppstart av studiene i Norge og Sverige, og har gjort de nødvendige forberedelsene for oppstart og rekruttering av pasienter. Imidlertid er den operative driften ved sykehus i hele Europa er påvirket av Covid-19 epidemien. Epidemien vil påvirke gjennomføringen av to Radspherin® fase I studiene. På det nåværende tidspunktet er det for tidlig å anslå hvor alvorlig Covid-19 utbruddet vil være for gjennomføringen av de kliniske studiene, men det er nærliggende å tro at studiene vil ta lenger tid enn opprinnelig planlagt. Selskapet jobber imidlertid i et nært samarbeid med personalet ved sykehusene for å finne gode løsninger som gjør at gjennomføringen i så liten grad som mulig blir påvirket av Covid-19 epidemien og at rekrutteringen av pasienter kan starte.

I det videre arbeidet vil vi holde våre aksjonærer og andre interessenter oppdatert så fort første pasient er dosert i de to studiene.

Med vennlig hilsen,

Jan A. Alfheim

CEO

To Oncoinvent shareholders:

Radspherin clinical trials approved

Oncoinvent has been preparing its lead product candidate Radspherin® In the first quarter of 2020 for start of two clinical trials in the treatment of peritoneal carcinomatosis in ovarian cancer and colorectal cancer patients. The company is planning to enroll patients from five clinical sites in Europe during the coming year.

The company is pleased to announce that it has received approvals to start the clinical trials in Norway and Sweden and has completed the necessary preparations to start patient recruitment. The COVID-19 outbreak has influenced hospital operations through out Europe and has impacted the start up of the Radspherin® phase 1 clinical trials. It is difficult to currently estimate how much of an effect the COVID-19 pandemic will have on recruitment to the Radspherin® phase 1 studies at this time. The company is expecting however that trial recruitment will take longer than previously anticipated.

The company is working closely with hospital staff and clinical investigators to find good and responsible solutions that will allow the studies to start and recruitment to begin. We will continue to update our shareholders with news on a regular basis, and a press release will be issued as soon as the first patient is treated with Radspherin®.

Sincerely,

Jan A Alfheim

CEO
AksjeInvest
01.04.2020 kl 14:54 1793

Fått på mail? Jeg har ikke fått noe.
Panis
01.04.2020 kl 18:31 1743

Ja, fikk den på mail 30.03.20 kl 20:45 emnet var: Radspherin kliniske studier godkjent / clinical trials approved
Sjekk søppelpost/reklame/spam mappene dine hvis du ikke har den i innboksen.