Gjør Coronaviruset forhandlingene med Boeing vanskeligere?


Erstatningen fra Boeing skal gjenspeile tapet NAS får ved å ikke ha flyene i luften. Nå som man har gått inn i Corona-tidene skaper det usikkerhet mht. passasjertall for flyselskapene og derav også inntjeningen.

Kan det tenkes at Boeing ser sitt snitt til å prøve å utsette forhandlingene til Corona-bølgen har lagt seg, evt. prise ned erstatningen pga Corona? Dette kan forklare at det trekker ut med erstatningen, og at det er usikkert hvor mye den blir på.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare

Nå er det vel slik at perioden de søker erstatning for er mer eller mindre over da MAX flyene er estimert å være i lufta i nær fremtid så ser ikke helt den ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
CC
27.02.2020 kl 13:02 1258

Hvis nær fremtid tidligst er september så er vi enige
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare

Pr i dag så er det 12 mdr siden MAX ble satt på bakken og den siste oppdateringen fra Boeing sier juli - mao om knappe 4mdr - mao erstatningstriggeren er nok plass før MAX triggeren letter, men da ser vi også en helt annen aksjekurs enn dagens med positivt fortegn .... ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare

Vil tro at det er bedre for NAS å vente med erstatning til Corona-galskapen roer seg. Grunnen til at jeg tror det er at en eventuell positiv effekt av erstatning nå ville kunne blitt spist opp av frykten som herjer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare

Så bra at NAS kollapser på børs. Ene og alene en ledelse som gir lite informasjon og der investorer venter på noe nytt uten å høre noe. Nå er det virkelig krise for NAS og de store aksjonærene. Får nå håpe at ledelsen har lært noe av dette???
Snakkes om børsstopp her i forum, men ser ikke noe av dette!
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
Epona
27.02.2020 kl 14:38 959

Sundberg i e24:
« Og skulle effektene av viruset være håndterbart for Norwegian og ikke så langvarige, er det et litt fristende moment med Norwegian-aksjen. I skrivende stund verdsettes egenkapitalen i flyselskapet til knappe tre milliarder kroner. Det er godt under de 6,7 milliardene selskapet hadde i inntekter på salg om bord og diverse gebyrer i fjor.

Det viser litt om potensialet om dette går bra for Norwegian.»
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare

Hva skjer om Boeing går konkurrs? Men om de får utbeling så varer ikke det mange månedene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare

Sissner anbefaler 4 Aksjer
Anbefaler fire aksjer

Forvalteren minner om at det finnes aksjer som gir rundt ti prosent direkteavkastning, og trekker i den anledning frem Ocean Yield, Aker BP, Europris og Sats

Anbefaler fire aksjer

Forvalteren minner om at det finnes aksjer som gir rundt ti prosent direkteavkastning, og trekker i den anledning frem Ocean Yield, Aker BP, Europris og Sats,godt fundert å anbefale et treningsstudio i disse tider.
En torn i øyet på Norwegian, i tilleg er han en dust.

Redigert 21.01.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare