Er i ferd med å miste tilliten til fiskeriminister Per Sandberg

Slettet bruker
02.08.2018 kl 19:50 6624

Grunnlaget mitt er det som ser ut som et fordekt registrert varebytteforetak Norge - Iran, parkert på den unge kjæresten hans. Og det som ser ut som en fordekt reise til nabolandet av Tyrkia, nemlig Iran, - landet varebyttehandelen var tenkt bedrevet med.
Norges fiskeriminister må ikke være innvolvert i slik inhabil virksomhet.
Videre at han ikke benyttet en annen telefon enn regjeringstelefonen. Om regjeringstelefonen var pålagt medbragt, skulle han meldt reisen ordentlig.
Fravær av korrekt varsling av reise og rutiner rundt regjeringstelefon er alvorlig på toppen av det andre.

Og lot han seg møte av Iranske myndigheter også ? Jeg kjenner ikke saken i sin fulle bredde. Men reagerer sterkt på det registrerte varebytteforetaket. Selv om ingen
transaksjon har skjedd der enda. Hele greia viser intensjoner som etter mitt skjønn ikke er forenlig med å være fiskeriminister i Norge. Norge er et av verdens betydeligste sjømateksportland.

Det bør komme demokratisering og innstramninger rundt adgang til og ansvar for norske fiskeressurser og norske farvann.
Det kan ikke være sånn at noen manøvrerer seg utilbørlig til fiskekonsesjoner, og bare kan forurense fritt i norske farvann. Her må landet gjøre innstramninger og det hele mer rettferdig. Det må ikke være gratis å svine til norske farvann.
Redigert 20.01.2021 kl 15:16 Du må logge inn for å svare
undrende
02.08.2018 kl 20:05 6591

Sandberg har jo alltid vært en type som har tråkka i salaten, som det alltid har vært masse røre rundt. Huske jo godt nokka av episoda rundt vedkommende, som uttalelsen på kveld/natt etter 22 Juli, da han uttalt at dette er en krigshandling mot Norge, vil tru mtp forhastet slutning om islamsk terrorangrep. Han har jo vært bastant i uttalelser mot at folk med asylopphold ikke har nå på ferie i opprinnelsesland å gjøre heller (hvilket, et synspunkt jeg deler til fulle) Foruten det her, så har det vært utallige episoder med Per Sandberg. Sjøl skjønne han tydeligvis knapt noe, men kjem opp med uttalelsa som at, "æ kan ikke gjør noe før det bli rabalder ut av det" " skjønne itj at det e mæ dem ska ta hver gang" osv.....
Vel, får håp for Per Sandberg sin del at han ikke bli lurt trill rundt.
Æ for min del villa nå vurdert situasjon, og i hvertfall ikke hoppa rett inn i absolutt alt...….
Ecotricity
02.08.2018 kl 21:00 6530

Han virker som en større tulling enn jeg trodde. En pen iransk jente som har vunnet missekonkurranser er sammen med en gammel tullete FrPer som også er statsråd midt i en periode der PST sier Iran er aktive på spionasjefronten. Man trenger ikke være veldig fantasifull for å se potensielle saker.

Men godt at hun hadde gitt ham "mange gode opplevelser der nede". Good lord...

Sandberg er av den typen som det stadig skjer noe rundt, som tråkker i salaten, men det er alltid de andre sin feil.
Redigert 02.08.2018 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 21:02 6510

Jeg fulgte ikke saken fra starten. Det var når dette registrerte varebytteforetaket sammen med denne mye yngre damen dukket opp, at alarmen gikk hos meg.
Det Sandberg driver med her, er engasjement og forhold til denne mye yngre damen og hvor intensjonen er å få istand varebytte mellom
Norge og Iran. Antagelig for å gå klar av sanksjoner, toll, skatter og moms, andre krav m.m. Og hvor fiskeriministerrollen brukes for alt den er verd.
Dette er en situasjon Norge ikke bør ha med sin fiskeriminister. Dette utløser plutselig en masse problematikker på en gang.
For meg ser det ut til at Sandberg prøver seg på stor buisness her. Norges fiskeriminister bør ikke være engasjert med egen fiskeribuisness.
Og attpåtil med det kontroversielle landet Iran hvor de henger og steiner flest mennesker i verden sannsynligvis.
Det er mulig det også er mye flott med landet. Men samtidig er det et diktatur som praktiserer levemåter flere hundre år tilbake i tiden.

Norges fiskeriminister bør ikke befatte seg med dette her. Det er saken. Sandberg skal være fiskeriminister punktum. Ikke en som
driver varebyttebuisness med et kontroversielt diktatur som Iran. Noe buisness har foreløbig ikke skjedd. Men forarbeider til buisness har skjedd.
Redigert 02.08.2018 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 21:21 6463

Sandberg må bestemme seg :
Skal han være fiskeriminister eller skal han drive med varebyttebuisness med Iran ? Han kan ikke drive med begge dele samtidig.

Om han skulle forsøke å hevde at varebytteforetaket liksom ikke har noe med han å gjøre, så kjøper vi ikke det. Han har vitterlig foretatt en fordekt reise til Iran for å søke å gjøre tilrettelegginger for planlagt varebyttehandel med norske og iranske varer. Varebyttehandel for å unngå penger, toll, og sanksjonsproblematikk.
Redigert 02.08.2018 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
undrende
02.08.2018 kl 21:25 6454

Det er så tullete opptreden av en minister, at man kunne tro det var en 14-åring i opposisjon mot foresatte. Hele greia med en missejente på 28 år som skal ha interesse for en langt opp i årene fyr med sokker og sandaler attpåtil. Man kan da ikke kaste alle prinsipper og nasjonens sikkerhet for muligheten for slike hyrdestunder...….
Slettet bruker
02.08.2018 kl 21:35 6423

https://www.dn.no/nyheter/2018/08/02/1757/Fiske/sjomatradet-og-store-eksportorer-gir-opp-iran-det-gjor-ikke-per-sandberg

Sandberg er frekk her. (Kan noen lime inn teksten ?).
Om Norge skal eksportere sjømat til Iran er det noen offisiell norsk politikk på det område ?
Og hvis det var, så er det vel etablerte fiskeeksportører som det er naturlig at tar seg av dette ? Ikke et foretak den 28 årige kjæresten til Sandberg har registrert tidligere i år i Brønnøysundregistrene.

PR prat !!!!! Nei, vet du hva.

Jeg må si jeg ikke forstår hva regjeringen driver med nå. Ser de ikke hvor riv ruskende galt dette er ?
Hva er offisiell norsk sjømateksport politikk vis a vis Iran ? Kan media eller regjeringsapparatet gi oss svar på det ?
undrende
02.08.2018 kl 21:54 6400

Sandberg har akkurat nå gått ut på sin FB kanal, og i kjent stil, stiller seg helt uforstående til sakens mediadekning og konspirasjonsteorier.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 22:14 6360

Det er lett å forstå det Per S gjør. En «blekfeit» mann på nesten 60 (58 år) som etter et langt ekteskap får «draget» på en 30 år yngre skjønnhetsdronning (28 år) så er det ikke rart Per S hiver alle hemninger på båten og sier «ja takk» til alt. Det vil jeg selv gjøre den dagen jeg blir så gammel og en ungjente er «klar». En søt honningfelle.
Juuzen
02.08.2018 kl 22:18 6343

Det har jeg. Han burde gått av. Det sier jeg som FRP velger. Alle må ta konsekvenser for sine tabber, og Sandberg har sluppet billig unna for lenge.
Slettet bruker
02.08.2018 kl 22:23 6330

Yess,
Mener du å si at den unge irankvinnen har vært en rigget honningfelle av noen ?

Norges fiskeriminister skal bare befatte seg med norsk sjømatpolitikk og sjømatnæring generelt. Ikke ha hode fullt av oppgaver knyttet til et enkelt varebytteforetak som er registrert i hans unge kjærestes navn.
Redigert 02.08.2018 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.08.2018 kl 22:44 6297

Kan være en honningfelle eller så kan det bare være så enkelt at PerS er good for her business, uansett så er det lett å forstå at Per S sier ja takk til denne unge skjønnheten.
undrende
02.08.2018 kl 22:50 6275

Ja, helt klart;..men sørg for åikke være minsiter da ;-)
Å dermed, så var kanskje dette bare en drøm alikavæl… :-(
Slettet bruker
02.08.2018 kl 22:52 6266

Ærlig talt. NRK bruker alle resurser for å sverte FRP. Per er hodestups forelsket, hva er problemet?
Hvis dette var en av gjengen la oss si Mani Hussaini eller Vibekke Løkkeberg hadde dette ikke vært nevnt.
Stå på Per, hun er kjempedeilig..
Redigert 02.08.2018 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
undrende
03.08.2018 kl 00:29 6198

Dette er bare tull LAKO. Enkelt for Per å avklare dette med regjeringen, partiet & PST, før han reiste. Burde han ikke skjønt såpass? Så ufattelig mange ganger som han har vært ute i selvforskyldte dumme situasjoner? Aner du hvor mye han skader partiet, først og fremst? (sett bort i fra de som alltid stemmer Frp uansett da)
Hva Nrk og øvrige riksmedia i sin subjektive ånd bedriver, det driter jeg i, ser aldri det lenger, men borgerlig side burde være tjent med politikere som ikke oppfører seg som 14 åringer, eller skal vi si, middelaldrende kjærlighetssyke menn som kaster all fornuft over bord...
Odi.1
03.08.2018 kl 07:27 6054

storm i vannglass
Redigert 03.08.2018 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
aksjeguru2007
03.08.2018 kl 09:21 5969

Når Sandberg elsker en muslim, defineres han da som en muslimelsker? ;)
Redigert 03.08.2018 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.08.2018 kl 10:36 5911

"Hu sa hu elska meg da...."
Odi.1
03.08.2018 kl 10:48 5890

hun kan vel være "humanist" eller noe annet om hun er født i Iran, ikke nødvendigvis muslim?
En trenger ikke være Kristen eller Buddhist fordi en er født i Norge helle...
Redigert 03.08.2018 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.08.2018 kl 11:53 5862

Per Sandberg tenker mer på det der nede som står når den står. Jeg trur han blir brukt! Hun har fått seg en bra samarbeids partner. Flotte kvinner med forretningssans er flotte,men mannen kan fort bli litt for naiv.
Slettet bruker
03.08.2018 kl 12:21 5832

Per S har fikset seg en vakker ungjente som han nesten kunne vært bestefar til. Om Per S tror det er kjærlighet så spiller vel det liten rolle så lenge han får hygge seg med denne spreke unge kvinnen?
Slettet bruker
03.08.2018 kl 12:39 5805

YESS. Hvis denne var ment til meg så kan du få svar nå. Jeg gir faen i om Per Sandberg rundpuler dama og hygger seg. Det er ikke mitt problem.Jeg sa hva jeg tror om hensikten,men det kan jo være ekte kjærlighet for begge ,- og bedre enn det finns ikke.
Rolig50
03.08.2018 kl 12:57 5788


Om noen finner ett innlegg der man sier at man "VET" at turen til Per har forårsaket spionasje, eller aksept for Iran sitt styresett etc, så vis det. Alle innlegg som skrives av hjernedøde røde journalister i dag blir gjort i "spøsmålsform" . Eks. Kan telefonen hans ha blitt avlyttet? Kan han ha bedrevet samtaler om fisk? Kan han ha akseptert islamistisk styresett ? Kan noen være så snill å forholde seg til hva de vet !!!!.

Ja, han har vært i Iran. Ja han burde meddelt at han reiste dit 2 dager før han gjorde det. Ja, han er sammen med en ung dame, men det er også Lillebjørn Nilsen eller trubaduren i Bergen uten at noen skriver dritt om det. Hadde jenta vært under 16 ville hun kanskje blitt giftet bort til en gammel Iraner og venstresiden hadde holdt kjeft!!!.
Slettet bruker
03.08.2018 kl 13:35 5744

thttps://www.dagbladet.no/nyheter/tybring-gjedde--statsministeren-bor-vurdere-sandbergs-rolle-i-regjeringen/70070351

Jeg er skeptisk til norsk sjømatpolitikk. Den er ikke tilfredsstillende. Norges fiskeriminister skal ikke bedrive privat sjømathandel. Ikke ha privat sjømathandel i sitt hode. Det norske folk bør se på med kritisk blikk hvorledes norske sjømatressurser skjøttes. Det man får se er ikke tilfredsstillende.
(Jeg hadde skrevet en bedre kommentar, men mistet den).
Slettet bruker
03.08.2018 kl 17:06 5665

https://www.aftenposten.no/norge/i/dd9qrJ/Sandberg-innrommer-ny-mobiltabbe--tok-med-jobbtelefon-til-Kina

Saken avspores med telefoncases. Det er inhabilitet som er problemet her. Norges fiskeriminister må ikke befatte seg med planlegging, oppstart og drift av nytt privat sjømat varebytteforetak. Det må ansees som et integritetsbrudd for en fiskeriminister.
I fx USA er slik inhabilitet og egeninteresse virksomhet ikke forenlig med å være toppolitiker. Å skylde på at foretaket er kjærestens, holder ikke her. Det er klar tilknytning mellom fiskeriministeren og foretaksinnehaveren her. Hvilket fx Iranreisen viste tydelig. Statsministeren bør omplassere Sandberg, eller ta han ut av regjeringen.
Redigert 03.08.2018 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2018 kl 13:33 5477

Kan Norge ha en fiskeriminister med en Iransk honningkrukke plassert på seg ?

Og hvor noen har satt opp et enkeltmannsforetak for henne. Noe hun beviselig har vært komplett ute av stand til å sette opp selv.
Og hvem skal angivelig ha fremsatt drapstrussel overfor Bahareh Letnes ?
Man snakker ikke om drapstrussel på den måte som Bahareh Letnes gjør.

Sandberg-Letnes saken skurrer noe forferdelig.
Slettet bruker
04.08.2018 kl 14:46 5421

Mannen er kåt. La han være. Like lettlurt som de bleikfeite nordmennene som reiser til Asia og finner seg kone og tror dama er forelska i han.
Stusselig og stakkarslig, men får det livsgnisten tilbake hos disse gutta, så la de kjøre på. Spion eller ei.
Slettet bruker
04.08.2018 kl 14:51 5415

Jo, men IKKE vår fiskeriminister.
undrende
04.08.2018 kl 15:28 5376

Det ble sagt forferderlig mye tull & tøys på dagsnytt 18 i går. (følte jeg måtte se det etter å ha vært involvert på tråden her)

frk Letnes mente det ikke var sharia i Iran, bare litt sånn..... pisking var ikke noe problem, det var da bare noen få som ble pisket, osv, osv bare bullshit hele intervjuet, og det med Norges fiskeriminister delaktig.....Alle har jo en viss formening om hvorfor Per S er involvert i dette. Og som andre påpeker, hvem har hjulpet frk Letnes med enkeltmannsforetaket? Og hvor kommer drapstruslene fa?
Merkelig at hun overhodet har lovlig opphold her, og merkelig at Per S som har vært bastant på akkurat asylopphold og hjemreiser plustselig er midt oppi dette, om det ikke var for...…. Fiskeriministeren er overmoden for å finne på noe annet. Partiet er i hvertfall ikke tjent med dette.
Slettet bruker
04.08.2018 kl 15:36 5370

Jeg er helt enig undrende. Dagsnytt 18 intervjuet er noe av det største tullet og tøyset jeg har sett på år og dag. Rett og slett bullshit.
Man skulle nesten tro det var en iscenesatt teaterforestilling.