NAS kan falle til 5 kroner

Slettet bruker
NAS 27.02.2020 kl 16:12 1568

Dagens melding hadde null verdi og fremstår et som hjelpesløst forsøk på brannslukking.

De adresserer ikke poengene som Thor Chr. Jensen tar opp DN på kommentarplass. Jensen har vært drepende presis i sine analyser og kommentarer over tid og det til et remjende kor av haussere som har bydd på hets og utskjelling, gauling om short og sinnsvakt dårlig funderte kursmål og det evige mantra om oppkjøp pluss et lass med dollar fra Boeing.

Jeg tror Jensen kan få rett. NAS har store finansielle utfordringer, mange aksjonærer er i skvis og kan bli tvangssolgt og en emisjon presser seg på.

På mail i dag lokker de med inntil 20% rabatt og de belønner de som betaler fra bankkonto med 4% cashpoints. Dette fordi de vil ha pengene straks uten at kortselskapene holder igjen pengene. Dette forteller om anstrengt likviditet.

Når det gjelder produktet Norwegian har de mye å gå på.

Bedre kundeservice, ved gate, på telefon, på mail, ved forsinkelser og innstillinger.

Vi trenger Norwegian.
Redigert 20.01.2021 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
-sannheten-
27.02.2020 kl 16:24 1519

Ja, vi trenger Norwegian. Vi er også nesten helt ute av SAS, hvilket understreker
ekstra at vi trenger Norwegian.
Men kanskje vi må via en konkurs, for å få et sunnere Norwegian. Et Norwegian på norske hender.
Slettet bruker
27.02.2020 kl 16:29 1469

det er vel ingen dumme nok til å betale upfront når man kun får usle 4% ekstra cashpoints og risikere å sitte igjen med skjegget i postkassen hvis NAS skulle gå konk før sommeren hehe

tja vet ikke om vi trenger NAS som konkurrent til SAS det er mange flyselskaper i Europa og konkurransen er beintøft

heller ikke imponert over bagasjevektsaken tidligere og at de nå har innført betaling for håndbagasje

Slettet bruker
27.02.2020 kl 16:36 1439

Det er gode tider for sjefen av alle dommedagsprofeter, Thor Chr. Jensen. Av det jeg har lest av hans artikler, har det vært en ensidig negativ vinkling. Har ikke vektlagt noen positive triggere. Det blir litt for lettvint å påstå han har vært presis når hendelser som 1. Katastrofal treff på fuelhedge i 2018 2. Flytypen NAS satser på nekter å holde seg i luften i 2019(20) 3. Dødelig virus i 2020
Slettet bruker
27.02.2020 kl 16:36 1439

Gode poenger. Enig i alt du skriver, men jeg vil heller ha Norwegian enn Vueling eller Ryanair.

Flyr forresten med Ryanair i mai og juli, orker ikke tanken på wet lease-søppel. Der har Norwegian skuffet stort. Kanskje den nye situasjonen gjør at de kan droppe den driten.
Redigert 27.02.2020 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2020 kl 17:34 1315

https://www.dn.no/luftfart/norwegian/jacob-schram/ryanair/kollaps-for-norwegian-aksjen-har-ikke-vart-mindre-verdt-siden-finanskrisen-i-2008/2-1-763737

Dårlig av DN å ikke få med seg at Norwegian forsøker å lokke kundene til å betale fra bankkonto. Likviditetsskvisen burde være omtalt.
Redigert 27.02.2020 kl 18:59 Du må logge inn for å svare
Claude
27.02.2020 kl 17:43 1280

Når man kommer med melding om at alt står bra til så blir man jo skeptisk.
Hvorfor ikke komme med anslag om inntektstap ved f.eks 5% ,10% og 15% færre passasjerer ?
SAS har jo anslått tap på ca 200 mill bare på å ikke fly til Kina.
TomW
27.02.2020 kl 19:26 1151

"SAS har jo anslått tap på ca 200 mill bare på å ikke fly til Kina."

Tror du får lese litt bedre. De 200 millionene er direkte knyttet til deres Kina flyvninger.
De sier nøyaktig det samme som Nas. At de pr nå ikke hadde sett noen endringer i forwardbookinger.(intervju i går)
Dette endres naturligvis raskt