PHO vil ikke bli påvirket

aksjeintr
PHO 28.02.2020 kl 09:03 3833

Etterspørselen etter PHO sine produkter vil ikke påvirkes av eventuell nedgang i verdensøkonomien som en eventuell konsekvens av det hysteriet vi nå er vitne til.

PHO er pt en trygg havn, og nedgangen så langt kan kun forklares av panikksalg.

Tom pessimistiske Norne har nå guidet nytt kursmål på 130kr. Hadde Q4 fremleggelsen vært for 2 uker siden ville PHO gått rett til 150kr!!

Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
18.03.2020 kl 09:33 1908

Pressen har vært flink til å skape panikk i disse tider. Skulle ønske de var like flinke til å sette kreft på dagsordenen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
bravi
17.03.2020 kl 23:41 2099

Ser i trådtittelen at Photocure ikke blir påvirket..? Man skal lese mye rart det er helt sikkert. Når man kan få seg til å skrive "ikke påvirket" etter et kursfall fra 120 til 50 på kort tid er man iallefall på feil planet med slike påstander. Regner med at årsrapporten kommer snart, da får vi se hva lederen og resten av bøtteballetten i Us kostet i 2019, så kan vi vurdere om kostnadene står i forhold til 11 skop i Q4.
Synes tilbakekjøp av aksjer hadde vært helt på sin plass i dag, det værste som kan skje er at en så kostbar organisajon kan få holde det gående uforstyrret uten å kutte kostnader i slike krisetider med sugerør ned i en velfylt kasse, selvfølgelig uten at det stilles noen krav til at det skal leveres
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Lazz
17.03.2020 kl 22:07 2225

Tror personlig ikke 1 kvartal blir så dårlig. Schneider sa de ikke var påvirket av Corona viruset den 27 Februar. Da var allerede 2/3 av første kvartal over. Tror derimot vi ser en markant nedgang i Q2. Får håpe det er framgang i Cevira-avtalen. I Kina er de for det meste ordentlig i gang igjen i nesten alle provinser.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 21:39 2280

har tro på photocure på sikt. I det relativt korte løp, vil det - tror jeg - bli lite salg fordi all fokus går på å løse corona viruset. Således blir nok 1. kvartal elendig. Håpet etter min mening er at det kommer inn bud på selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
aksjeintr
17.03.2020 kl 21:31 2299

Smartinvest, tapt mye penger på PHO??

Hvis du ser tidspunktet for da jeg la ut innlegget så var det før det for alvor brøt ut i Europa og panikken vi nå ser brøt ut. Selv Hansson har måttet gå til skrittet nå å begynne å selge, selv om han nok selv ikke er enig i det.

Mener fortsatt at caset PHO står støtt, men litt rufsete nå fremover vil det bli.

Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
17.03.2020 kl 16:15 2501

Selskapet er gjelds fritt, har langt over 100 mill på bok, leverer overskudd, tjener på svak krone, beste produkt, osv. For meg er dette laaangt fra en synkende skute. Tvert imot er dette et nybygg, enestående i sitt slag, som er klar for sjøsetting. Dette nybygget er allerede on-hire og leid inn for mange år på rekordhøye rater. Kapteinen på nybygget er en dyktig mann sammenliknet med opsjons kameratene som styrte tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 15:59 2535

Hvis man alltid finner/leter etter unnskyldninger og ikke vil vite av virkeligheten, så blir tapene store på Børs. Nå fremstår dette som en synkende skute, uten en kaptein.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
17.03.2020 kl 15:55 2557

Vel hvis du bare putter hodet i kattesanden og er blind for grunnleggende verdier og kapital i et selskap forstår jeg at du er blitt patetisk. Det som skjer nå er jo at største aksjonær vel snart er ferdigsolgt. Da er det veldig spennende mener jeg hvem som hamstrer posten som går. God bedring.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 15:38 2589

Hjelper ikke noe som helst om ditt eller datt kjøper. Denne faller uavhengig av grønne eller røde børsdager. Når man hver eneste dag putter hodet i sanden for det som faktisk skjer, så blir det tilslutt patetisk med denne type kommenterer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
17.03.2020 kl 15:32 2608

Høy omsetning i dag og. Uti fra aksjonærlisten fra forrige uke ser det ut som om Barcleys og Bank of NY er på kjøperen sammen med et par andre. Disse får jo godvilje av kronekursen som har falt også. Akkurat det gjør jo Photocure forsåvidt også. Store poster som skifter eier ser det ut som, og neste liste blir spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 10:27 2789

Ja det er jo noen som påstår att PHO er årets vinneraksje, og det ser uneklingen ut som det. De store forsvinner som dugg
for solen, da de taper penger på aksjen. Og ingen nye ser potensialet fast den går før reapris nu. Men det er klart med en sjef
som syns att det ok att selgerne selger ett scope i halvåret. I Q4 solgte 28 selgere 11 scope på 3 mån, det burde 3 man klart enkelt.
Da det er Karl Storz som leverer dem og tar seg av opplæring, men Schneider har hele tiden kommt med en masse idiotiske
bortførklaringer. Som de fleste sluker helt.

Det skulle vart renset opp for lenge siden, og nu har han tidenes sjanse. Før det blir ikke mange scope solgt nu. Men både
styre og Schneider er handlingsforlamet. De vet gått nu hvordan Q1 ligger an både nær det gjeller scope og cysview salg
så de kan vidta nødvendige åtgjerder. Er det dårlig så vet de att de kan skyve kostnader fremover tills det blir bedre tider.
Men vi har tyverr ikke de rette som styr det her selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
17.03.2020 kl 10:10 2844

Fordi selskapet er full lastet i kapital og tjener penger. Selskapet leverer nok økende overskudd neste kvartal også, noe de kommer til å fortsette med fremover. Man kan slutte å gå på restaurant, men ikke på behandling for alvorlige sykdommer. Kreft er dessverre noe av det verste vi har. Skulle ønske det var like stor iver for vaksine mot det. Dette er nok dessverre bare et vagt håp, men heldigvis er vi blitt flinkere å finne kreften, samt å behandle den. Det er fremdeles langt igjen men mange ville håpe en tok et like stort tak mot kreft som en nå gjør med Corona viruset.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 09:57 2889

Aksjeintr, du mangler så mange brikker i hodet ditt. Finn deg en psykolog. Så mange idioter i vår verden.... Mvh
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 09:50 2922

Helt enig,
På nåværende tidspunkt vil det være direkte uansvarlig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Haltopen
17.03.2020 kl 09:45 2958

Akkurat nå vil det være det desidert dummeste valget et selskap kan gjøre. Hvorfor bruke penger på tilbakekjøp under en uforutsett og enestående krise ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
17.03.2020 kl 09:44 2965

Tror man skal være svært forsiktig med å uttale seg bastant om hvordan corona vil påvirke PHO i månedene som kommer. Nå er det så mange faktorer i spill, at det ikke er menneskelig å kunne forutsi hvordan den enkelte faktor vil påvirke PHO.

Personlig var jeg redusert i PHO fra begynnelsen av mars og begynte tilbakekjøp i slutten av forrige uke. Fikk rimelig grei rabatt, selv om jeg tydeligvis ville fått enda bedre rabatt i går. Men jeg utelukker ikke at kursen kan komme betydelig lengre ned, enn det den er i dag. Samtidig kan vi ikke utelukke at kursen en vakker dag skyter til himmels som følge av oppkjøpsbud.

USA står utvilsom foran en eksplosjon i antall coronasmittede og når det skjer, så er det ikke vanskelig å forestille seg at helsevesnet må omdisponere sine ressurser. Men i USA er mye av dette privat og ikke offentlig. Hvordan dette vil påvirke situasjonen i USA er umulig ¨å si. Det kan være at private klinikker får fortsette som tidligere, dvs at kreftklinikker fortsetter med å undersøke, påvise og behandle kreft. Men det kan også hende at føderale myndigheter må iverkesette nye lover og regulere de ressursene som finnes i USA og rette effekten mot corona-smittede pasienter for å få kontroll. Hvem vet? Ikke jeg. Og derfor er det umulig å forutsi hva denne situasjonen vil ha å si for PHO. Derfor kan vi ikke utelukke at situasjonen også kan få negative konsekvenser for PHO. Kun fremtiden vil gi oss svaret.

Hva angår nedsalget til High Seas, så tror jeg ikke det er Hansson som styrer den delen lenger. Nå er det nok kreditorene som har styringen og det er vel trolig at resten av aksjene ryker ut innen kort tid. Kanskje like greit å bli kvitt den usikkerhetsfaktoren.

Men selv om corona-viruset har bidratt til krakk i aksjemarkedet generelt og PHO spesielt, så har jeg tro på at både aksjemarkedet og PHO kommer tilbake. Men vi må være forberedt på at ting kan ta lengre tid enn tidligere antatt. På grunn av usikkerheten som nå råder i markedet vil jeg innta en defensiv holdning og være noe mindre eksponert enn jeg ellers ville vært. Det gjelder også i forhold til PHO.

Lykke til hver og en av dere!
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
17.03.2020 kl 09:39 2981

Hadde vært hyggelig hvis de brukte 1/3 av cashbeholdningen og tok noen store tilbakekjøp også. Ingen grunn til å ha så mange millioner på bok når det er århundrets Januarsalg i Mars. Det er lett å bli skremt slik som børsene har utviklet seg, men det finnes også grenser hvor billig dette kan bli. Vi får vel som tidligere nevnt et oppkjøp eller som de fleste av oss håper en rekyl uten sidestykke slik at selskapet ikke forsvinner ut av landet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 09:38 2987

DS vil etter all sannsynlighet komme med en oppdatering.
Men jeg kan lett forstå at det er vanskelig å si ekstremt mye på nåværende tidspunkt, først igår kveld fikk vi se en alvorstynget Trump som omsider har forstått alvoret.

TS. Alle vil bli påvirket i større eller mindre grad av denne situasjonen også Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 09:35 2996

Magnum gjør et klokt valg med å blokkere det han ikke synes noe om. Tror neppe han har godt av å lese det uansett, og for mange er den beste medisin å lukke øynene mens man kun slipper til de som vil klø deg på magen.

Det er en velkjent metode å pisse i buksa når det blir kaldt. Veldig sjelden det er lurt.
Magnum sin metode er å få andre til å pisse i sin egen bukse. Det er iallefall ikke lurt. Men varmer sikkert det også, om ikke annet så for en stakket stund.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
risksøker
17.03.2020 kl 09:21 3052

Det eneste vi trenger fra DS er at guidingen oppretholdes
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
17.03.2020 kl 09:18 3074

Den største sannsynlighet for at selskapet blir påvirket er vel at vi våkner opp en morgen til meldingen om at det er bud på selskapet og oppkjøp på gang. Svak kronekurs gjør det attraktivt nå. Prisingen er jo mindre enn Kina avtalen alene. I tillegg øker jo overskuddet siden inntjeningen hovedsakelig er i USD og Euro. Har forståelse for at olje selskaper sliter med slike oljepriser, men Pharma uten lån og kraftig kontantbeholdning burde gå motsatt. Uansett tror jeg dessverre selskapet snart er kjøpt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 09:14 3089

Du er kun negativ og forstår ikke hvorfor du skriver her inne, da du kun sprer dritt. Føles det godt? Blokkert og skal bli deilig å slippe all den negativiteten din, tenk å bruke livet sitt på denne måten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 09:09 3127

Det er da innsidehandler i pho med jevne mellomrom. Ved hver eneste opsjonsutøvelse er det handler. Alle ansatte behandler opsjonene sine som om de har fått en aggressiv giftig edderkopp i hendene. De kaster den umiddelbart så fort og lang de klarer. Dette skjer hver gang, og uten unntak. Det er da bare å åpne øynene, så vil du se mønsteret. Ikke helt ulikt hvordan de store aksjonærene behandlet aksjene sine fra det øyeblikk der volumet ble slik at de hadde handlingsrom. Bort, vekk og ut.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 09:01 3163

Fryktelig merkelig at det ikke er noen form for kommunikasjon eller innsidekjøp fra ledelsen. Hadde kostet de lite, men vært positivt. De er faktisk der for sine aksjonærer, det er i tider som dette, man ser hvem som er sitt totalansvar bevist. Skulle det komme en avtale i dag eller nærmeste dager, så faller jo dette innlegget på sin egen dumhet. Hvis ikke, så er det det slett lederutøvelse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 08:59 3182

Ja du viser att du er en skikkelig bajas, att noen skulle vente med att få behandlet påvist kreft. Før att de er redd før att bli smittet
av corona. Og urologer behandler ikke corona, så mye borde du vite . Nei de vil ha sine penger, så de skyver ikke på noe.
Så det der får du prøve noen annen stans.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
17.03.2020 kl 07:34 3386

Her tar du dessverre feil. Blærekreftpasienter er i risikogruppen. De er i all hovedsak over 60 år og med en underliggende kreftsykdom. Grunnen til at pasientene sannsynligvis vil vente med behandling er at NMIBC ikke er livstruende. Cysview hjelper å detektere kreft og hindrer at NMIBC i å utvikle seg til MIBC. Derfor påløper det ikke pasientene noen stor risiko å utsette behandlingen en periode.

Leger vil sannsynligvis også ikke ønske å prioritere denne typen behandling og sannsynligvis vil investeringene i skope også stoppe opp.

Synd, men de er greit å være realist.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare
riskypick
28.02.2020 kl 09:06 3800

Nok er nok. Jeg starter å øke min pho eksponering idag. Bare å legge seg på fler nivåer i boka å vente.
Redigert 21.01.2021 kl 05:59 Du må logge inn for å svare