ALNG med knallresultat!

Aramis
ALNG 28.02.2020 kl 09:30 16089

28.2.2020, 08:14 · TDN Finans Delayed
ALNG: EBITDA USD 13,0M I 4.KV 2019 (7,4M I 3.KV)
Oslo (TDN Direkt): Awilco LNG fikk en ebitda på 13,0 millioner dollar i fjerde kvartal 2019, mot 7,4 millioner i tredje kvartal 2019.
Det opplyses i selskapets kvartalsrapport fredag.

Fraktinntektene var 17,2 millioner dollar (6,7), mens nettoresultatet ble 4,7 millioner dollar (-1,1).

Flåteutnyttelsen var 95 prosent i kvartalet, fra 45 prosent foregående kvartal, på grunn av off-hire og reparasjoner på "WilForce" i tredje kvartal 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2020 kl 15:26 4706

Kan du forklare sammenhengen med baltic dry og lng?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
surplus
26.09.2020 kl 20:45 4607

Den er lett Tørrlast og Tørrgass
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
rammern
08.10.2020 kl 07:33 4440

I ALNG har Mirabella hamstret aksjer til en latterlig lav pris .Alng er et Iite , veldrevet selskap som har gått fullstendig under radaren for mange . At Stordalen måtte dumpe en betydelig mengde aksjer , pga sin situasjon , hjalp ikke på kursen ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
surplus
08.10.2020 kl 09:49 4378

Mangler det et komma her? Eller er det rett å sett lite veldrevet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
rammern
08.10.2020 kl 09:51 4373

surplus ,)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
surplus
08.10.2020 kl 09:53 4367

😀
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
08.10.2020 kl 15:39 4310

Vi har nå sett de siste ukene at LNG ratene har steget betydelig. De har nå nær doblet seg fra den absolutte bunn tidligere i år, som jeg registrerte på $ 34000 til dagens rater på $ 60 til 65000.Break even rater for Awilco´s 2 skip bygget i 2013, er vel rundt $ 45000 per dag.
Ved Q2 2020 resultatene var bokført egenkapital på $ 104,7 millioner. Deler vi på 132,6 millioner aksjer = $ 0.79 per aksje. Med en dollarkurs på 9,27 gir dette i kroner = 7.32 per aksje i bokførte verdier. På dagen kurs kr 0.95 betaler vi ca 13 øre for en krone. Dersom de bokførte verdier er reelle.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Up2you
08.10.2020 kl 18:02 4257

At current forward interest rates Awilco LNG’s bareboat rate for the remainder of 2020 is estimated to
about USD 39,000 per day per vessel, falling to about USD 38,500 per day in 2021, of which
amortisation USD 25,700 per day per vessel. Bareboat hire is payable quarterly in arrears.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
rammern
09.10.2020 kl 08:12 4140

Ratene : East 68 000 . West er på 65 00.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
HrDuck
09.10.2020 kl 11:29 4078

Har plukket den gamle regnemaskinen ned fra loftet og regnet litt på denne. Dette er åpenbart et high risk/ high reward case. Selskapet har ca 133 mill aksjer og aksjeverdien er dermed ca 127 mill kroner. Selskapet har ca 234 mill usd i langsiktig gjeld og aktivasiden består av to skip fra 2013/2014. Det sier seg selv at utslagene i aksjeverdien blir ekstreme ved endringer i verdien av skipene. Et veldig enkelt regnestykke gir at dagens aksjekurs priser inn en verdi på i underkant av 125 mill usd pr skip. Jeg kjenner ikke Lng markedet inngående og det er vanskelig å finne transaksjoner som gir et robust grunnlag for å estimere verdien for de to fartøyene. Det er mange skip under bygging innen sektoren og det lille jeg har funnet gir en pris for nye skip et sted mellom 185 og 200 mill usd (marginalt større skip enn hva Alng har). For å illustrere utslagene verdi pr skip gir på aksjekurs så vil en beregnet verdi på 150 mill usd(pr skip) gi en teoretisk verdi/aksje rundt 4,6 kroner og 160 mill usd (pr skip) en teoretisk aksjeverdi rundt 6 kroner. Noen har kalt aksjen opsjonslignende og det tror jeg er en god måte å se caset på.

Som sagt kjenner jeg ikke verken marked eller selskap inngående så om noen har input til beregningen setter jeg pris på det. Mitt inntrykk er at risikoen fremstår som meget høy, men det samme gjør også rewarden. Utsiktene for bransjen oppfatter jeg som lovende på lang sikt. Markedet for transport forventes å øke betydelig og det er en trend som kan forventes å være langvarig. LNG som produkt har en betydelig miljøfordel og dette er viktigste grunn for en langvarig sterk trend. Samtidig bygges det mye nettopp på denne forventningen og kortsiktig rateutvikling er dermed usikker. Som alltid er det rimelig å anta at rater vil være volatile, mens verdier av skip vil være mer stabile.


Mesteparten av aksjene er på langsiktige hender, topp 20 eier pr utgang av august ca 80% av selskapet. Noen endringer har det vært siden den gang, men det forandrer ikke det store bildet. Den frie flyten av aksjer er dermed svært begrenset og det sier seg selv at utslagene i aksjekurs kan bli store om traderinteressen i selskapet øker.

disclaimer: jeg har kjøpt litt på ren spekulasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
surplus
09.10.2020 kl 13:04 4036

Er forsikringspengene på vei? Er vel fort 50mill +
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
HrDuck
09.10.2020 kl 13:51 4010

I det store bildet så betyr ikke 50 mill all verden, men enig i at det kan være en kortsiktig driver (virker litt rart å si at 50 mill ikke betyr så mye når mcap er 130 mill og for likviditeten vil det jo være positivt, men verdien avgjøres først og fremst av skipsverdier innen LNG. Selv små prosenter gir store utslag i verdi). Når aksjeverdien er så lav så kan jo selv den minste gnist føre til eksplosjon (no pun intended selv om dette er gass).
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
rammern
13.10.2020 kl 16:05 3823

Falt mest av alle LNG aksjer men kan nå fort gå 3 x dagens kurs
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2020 kl 16:29 3811

Ser ut som noen har røyka vel mye Canabis.
Denne skal ned. Hvem er det som har sagt at baugporten på utbedres ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
rammern
14.10.2020 kl 01:17 3719

Snusemannen : Jøss , om du vil se lyset igjen så kan kjøp av Alng aksjer kanskje gi deg et løft ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
HrDuck
20.10.2020 kl 10:51 3530

Ser momentum og volum tar seg opp her. Rateutviklingen har vært positiv så vidt jeg har fått med meg. Noen som har annen relevant info?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.10.2020 kl 15:03 3437


Er det noen som kan fortelle meg hvilke baugporter ALNG har ?
Er den reparert siden den gikk så i dag ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
20.10.2020 kl 16:36 3386

Wilforce seiler til "Port Bonny" for frakt av LNG. Dagens rater er i siget, dvs over 70 000USD pr dag. De har nok en god kontrakt der.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
20.10.2020 kl 18:49 3307

WilForce seiler til Soyo (Angola) for levering til ny befrakter 21-31 Oktober. Reisens varighet er 15-45 dager. Headline TC rate er ca $45,000 - $47,000 Usd/dag. La oss håpe befrakter kun losser i Europa og leverer skipet tilbake etter 15 dager slik at skipet kan fikses på en bedre rate etterpå. Men Charterer Sonangol vet nok dessverre bedre, og vil holde på det "billige" skipet så lenge som mulig.

For å referere til trådstarter sin innledningspost tipper jeg ALNG's fraktinntekter i Q42020 vil bli på ca $10 - $11 millioner Usd. Ned fra $17,2 millioner Usd i Q42019.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Free fall
21.10.2020 kl 13:21 3186

All time low, tekinsk støtte ved 1.20 motsatnd 4.0
Noen med vettuge forklaring hva som er i ferd ned skje??
Kan være en frisk oppside
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
21.10.2020 kl 15:21 3133

he current position of WILFORCE is at South Africa (coordinates 33.80345 S / 18.15007 E) reported 29 hours ago by AIS. The vessel is en route to the port of Bonny, sailing at a speed of 9.8 knots and expected to arrive there on Oct 31, 23:01.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
21.10.2020 kl 16:43 3101

Ja fordi den kommer fra India!
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2021 kl 09:41 2620

Q4 mega resultat på vei.

Nye rater som fra 20 til 1000 000$ pr dag enormt. Japan trenger gass. Sjekk Hegnar TV i går.
Redigert 21.01.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.01.2021 kl 09:06 2436

Rally mot Q.
rammern
11.02.2021 kl 09:57 2201

Nå er ALNG billig og glemt .
Sist omsatt 1,95
kaedureddfor
11.02.2021 kl 11:26 2157

Kanskje fordi den alt har steget myke siden i høst. Ratene fremover fallende og usikre. Kva får willforce kort sikt er lang sikt. Bør komme info snart. Og ikke minst willpride, når kontrakten på 160 utløper. Blir 2 mnd på den kontrakten eller får dei 3...
rammern
11.02.2021 kl 16:01 2079

Tar tid å bygge seg opp på kurs under 2,00 ,men man skal være tolmodig ;)
Øker sitsen frem mot ny kontrakt og Q .
Redigert 12.02.2021 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.02.2021 kl 08:05 1609

Hva synes dere om Q ?
Slettet bruker
19.02.2021 kl 08:06 1609

The Awilco LNG Group (Awilco LNG ASA together with its subsidiaries) today reports unaudited results for the three months ended 31 December 2020.

Highlights for Q4 2020 (Q3 2020):

Vis børsmeldingen
Net freight income MUSD 11.2 (MUSD 2.4)
EBITDA MUSD 7.3 (MUSD (0.5))
Net profit/(loss) MUSD 1.2 (MUSD (6.5))
Highlights for the year 2020 (2019):

Net freight income MUSD 30.7 (MUSD 33.7)
EBITDA MUSD 18.1 (MUSD 25.2)
Net profit/(loss) MUSD (7.9) (MUSD (8.3))
Vessel utilisation 100% (72%)
Chrille
19.02.2021 kl 08:47 1552

Slettet bruker skrev Hva synes dere om Q ?
positivt, og Q1 blir bedre
mæggi
19.02.2021 kl 08:50 1540

Slettet bruker skrev Hva synes dere om Q ?
Svært positive resultater, mener vi kan forvente enda bedre resultater i Q1. Får de landet en kontrakt på Wilforce nå, ja da er det bare å feste setebeltene.
Redigert 19.02.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare