Når VG er opptatt av børs da skal man handle aksjer

allers
28.02.2020 kl 11:47 580

Historisk har det vist seg at når alle skriver om skrekk og gru og alt går til helvete da skal en handle aksjer.
De tabloide avisene burde holdt seg til andre ting enn finans, men når de først får øynene opp da skal en handle, panikken er på det verste og dette er siste melkeinnstans.
Ingenting mer kan hjelpe i forhold til å trøkke børsen enda mer ned.

Eg kjenner ikkje viruset som nå herjer inngående, men det virker da å være fullt mulig å stoppe det?
Kineserne ser ut til å ha klart det, hvorfor ikkje her?
Det er et aggresivt forkjølelsesvirus slik det skrives i media, og med aggresivt menes at det smitter ganske enkelt ( eller har eg missforstått)

Det tar dessverre noen liv i eldre grupper og for personer som har underliggende sykdommer, men det vanlige influensaviruset tar og mange liv og ville tatt enda flere om det ikkje var for vaksinene vil eg tro?

Hvilke tanker har dere andre?
Eg har sittet uten aksjer siste uken, men kjøpte fullt opp på åpning i dag, har ikkje så store midlene å investere med, men 20% avkastning på 250 000 kr i dag er godt innafor.
Eg solgte meg ikkje ut av PLT og PHO i forrige uke grunna COVID, men grunna tendensene aksjene viste, litt svak utvikling den uka og derfor valgte eg å stå utenfor. Litt flaks skal en ha, men veldig glad for at eg holdt meg unna kjøpsknappen frem til i dag.
Det skal dog sies at det kan komme noen dupper til ned, men kan ikkje fatte annet enn at det vi nå ser er litt for mye hysteri, eg har ikkje solgt 1 fond og kommer heller ikkje til å gjøre det, men dersom det skulle komme noen fall til vil eg mest sannsynlig handle litt mer av de.

Verden skal ikkje gå under denne gangen heller
.
Er forøvrig skumlere det som skjer rundt Tyrkia og Syria.
Redigert 20.01.2021 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.02.2020 kl 11:57 547

Børsen står i ca 828 og har falt med ca 12 %. Jeg tror vi kun er i starten på et større verdensomspennende kursras. Derfor har jeg handlet bear derivater i bøtter og spann. Det er når media og taxisjåfører roper kjøp du skal selge.
Det at media hauser opp nedgangen forsterker bare fallet! Ser en frem mot sommeren er trenden ned ned ned.
allers
28.02.2020 kl 12:01 536

Tror du virkelig på det?
De fleste gangene børsene har snudd er det krisemaksimering i alle nyheter foruten om SE og HØR, tror vi nærmer oss det punktet.
Det er forøvrig det som er litt spennende da, alle tolker signaler på egne vis, blir ikkje mer spennende enn det:)