Ledelsen i NAS i USA i helgen

Bearwizard
NAS 28.02.2020 kl 23:24 6945

Ser at "Båtsjefen" skriver på Shareville at ledelsen i NAS er i USA (inkludert Bjørn Kjos). Kan det komme en hyggelig børsmelding på mandag eller tidlig i uka? Skulle kanskje ha lastet opp mer i dag....
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Marianne
29.02.2020 kl 13:15 2463

Veldig bra innlegg .Fly er det verste stedet å være i disse tider. Vi har vel alle blitt syke etter en flytur. Fortsetter dette kan også Boing begynne å slite. Stusset over at gull og sølv falt så kraftig fredag men det kan være noe av forklaringen.
Redigert 29.02.2020 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
EliotS
29.02.2020 kl 13:27 2436

rischioso - Skal vi lige gentage dette indleg fra tidligere i denne uge:

Skrevet av Habub, 27.02.2020 kl 10:52

Som pilot vil jeg gerne korrigere deg her.

Det er helt korrekt at fly recirkulere en del af luften, det gør man for at spare brændstof, MEN og dette er et stort MEN, i dette system (som ikke er lukket) sidder der flere forskellige filtre som renser luften, i tider som disse vil man bruge det som hedder HEPA filtre, de filtrerer omkring 99.97% af bakterierne. Det man skal forstå er at det ikke er i luften man bliver syk, men når man opholder sig tæt på en som allerede er smittebærer, man rører ved noget den person har rørt ved osv, der er ingen forskel på tog, busser og fly fakttisk vil jeg personlig hellere sidde i et fly da luften er ekstrem tør og derfor leder smitte utrolig dårligt.

https://www.hasmak.com.tr/puro/FAA-PMA%20Approved%20Replacement.pdf
SjonkelRolf
29.02.2020 kl 13:30 2430

Har faktisk flydd når jeg var syk. Mye syketransport foregår med fly. Også rutefly. Heldigvis er de fleste som flyr friske.;-)
Forøvrig så underbygger din hyllest av slike innlegg mitt synspunkt om din tilstedeværelse
verdensmester
29.02.2020 kl 13:36 2412

Ja Norwegian har faktisk lovet å fly færre passasjerer, så dette letter jo situasjonen. Fyll flyene som flyr og re rute de andre
rischioso
29.02.2020 kl 13:41 2403

... så var det det med fornektelsen igjen da - den blir som oftest dyrt - meget dyrt ….

Corona-virus: Bør man være forsiktig med å fly?

Publisert:
31. januar 2020, kl. 12:24

Smittevernforsker sier det er økt smittefare om bord på fly, men påpeker at det finnes gode tiltak mot smitte.

https://www.an.no/corona-virus-bor-man-vare-forsiktig-med-a-fly/s/5-4-1156977
Redigert 29.02.2020 kl 13:41 Du må logge inn for å svare
EliotS
29.02.2020 kl 14:00 2353

aibo - Nej det var ikke "Båtsjefen" som var ute med melding om Hong Kong tur nogle dage før JV.
Slettet bruker
29.02.2020 kl 14:56 2248

Mulig du har rett, det er så mange med mer enn et nick her.
Uansett, muligheten for avklaring med Boeing stiger for hver dag.
Boeing var vel hos Norwegian på Fornebu før jul.
Selv bestilte jeg meg Florida tur i Mai, håper jeg lever da.
Redigert 29.02.2020 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
Herman*
29.02.2020 kl 16:02 2150

Har du lest hele artikkelen du linker til??? Her fremkommer det jo at luftkvaliteten kan sammenlignes med en operasjonssal. Her er det ingen anbefaling om å ikke fly. Det er jo dog et faktum at der folk samles kan smitte forekomme. Heller fly enn buss, tog, legekontor osv.
Redigert 29.02.2020 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Sann
29.02.2020 kl 16:32 2091

Vi kan nok belage oss på stor nedgang på mandag og fremover. Industritallene fra Kina i helgen viser dramatisk nedgang samtidig som pandemien sprer sag raskt i flere og flere land. Ser at finansmarkedene nå frykter samme utvikling globalt og med stor fare for ny resesjon. Dette skaper små forhåpninger om at nedgangen er over i aksjemarkedet.dessverre.
Sann
29.02.2020 kl 16:36 2080

Og hvor mye tror du en erstatning på 3 milliarder vil påvirke kursen nå? Fra 19 til 25? Uansett til håpløst lave nivåer vil jeg tro eller hva?
EliotS
29.02.2020 kl 16:49 2054

rischioso - Hvem er det som har problemer med fornektelsen? Har du lest den artikel som du selv har linket?

Det forsker siger er at der er økt smittefare fordi mennesker er tæt på hinaden i et fly. Det er de også i en bus. Det er de også på et tog. Det er de på et fodboldstadion. Det er de på IKEA's cafeteria kø osv., osv. Men det er hysteri at lade verden gå i stå pga dette. Ta nogle forholdsregler og så kan vi begrænse smitten.
Slettet bruker
29.02.2020 kl 17:17 1997

Tror kanskje det ikke er så lurt å prøve å unngå denne influensaen. Bortsett fra for de som er meget svake på forhånd. De aller fleste tåler godt noen dagers moderat feber, og man har da trolig blitt naturlig vaksinert mot lignende virus i framtiden
Redigert 29.02.2020 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
Herman*
29.02.2020 kl 17:47 1948

Problemene i Kina er allerede diskontert i markedet. I kina friskmelder de nå folk raskere enn nye blir smittet. Det har knust veksten i q1, men nå er aktiviteten på full fart opp. Akkurat nå er det bare Syd Korea og Italia som ikke virker å ha noenlunde kontroll på situasjonen. De to neste dagene blir viktige i disse landene. At noen land har 40-60 smittede og øker med 10-15 per dag er ikke så bekymringsfylt.
rischioso
29.02.2020 kl 20:54 1783

Det er riktig som du sier, men kun i Kina om man kan stole på oppgitte tall - alle andre plasser øker nye sykdomstilfeller raskere enn det friskmeldes og stadig nye land finner de første smittede noe som betyr at stigningstakten av nye sykdomstilfeller totalt vil være økende fremover. Den største risken ligger hos de landa som verken har midler, ressurser og/eller kunnskapen til å gjennomføre det som trengs og da kan man jo ikke friskmelde verden, åpne grenser og gå tilbake til normalen - mao, dette vil ta tid så vi bør nok stålsette oss for at de neste 4 kvartaler vil være sterkt preget - om ikke mer ….
Redigert 29.02.2020 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Restplassno
29.02.2020 kl 21:01 1762

Dette er ikke til å stole på. Du ønsker å påvirke sentimentet i enkeltaksjer. Har sett deg gjøre dette mange, mange ganger. Nå snakker du om 4 kvartalers ulykke, og om to uker kan du for alt man vet være høyt investert i aksjen og sier at nå kan det bare gå oppover osv.

Du må gjerne klage for det jeg sier, men du har på en måte gjort dette på egenhånd, mot deg selv.

Folk må jo velge selv, men pga måten du har opptrådt før, og i det hele tatt hvor ensidig og lite faktabasert påstandende dine er, gjør at i hvert fall ikke jeg kjøper rischioso-fondet før jeg ser et mer konsistent og pålitelig mønster :)

Bare mine to cents.
Redigert 29.02.2020 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Herman*
29.02.2020 kl 21:37 1706

Du har rett, men for å være veldig kynisk: De landene som betyr noe for verdensøkonomien har ressursene. Det er mulig jeg er for optimistisk, men i hver av de skandinaviske landene tror jeg ikke vi får over 200 syke (netto). I UK har de ikke mange tilfeller, og her er mange i ferd med å bli friske. I canada ser vi også at en del begynner å bli friske. Er ikke så bekymret for Frankrike og Tyskland, tviler om de passerer 1000 syke (netto:smittede minus friskmeldte). I Nord Italia vet jeg ikke hva de driver med-de har driti på draget uten tvil. I syd Korea er dødeligheten mye lavere enn i Italia, men de har virkelig fått svi for en religiøs sekt som har har brakt smitten «til folket».I Nord Korea skyter de som ikke vil i karantene (seriøst), men tviler vel om Erna vil gå så hardt til verks i Norge....:-) I Japan har de tilsynelatende stålkontroll-imponerende.
Redigert 29.02.2020 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
29.02.2020 kl 21:37 1704

Du har naturligvis helt rett.;-).
Enkelte brenner sin troverdighet på femøringen.
Corona har vært diskutert opp og i mente her inne siste uke. Alle oppegående vet jo at ingen sitter med noe fasit. Hvilken erfaring har Kina fra slike virusutbrudd? Hvilke erfaringer har vi i denne del av verden? Dette vil selvsagt være medvirkende til tiden det tar før normaltilstand. Dersom folk plutselig stryker med som fluer, da har verden et seriøst på problem. Da tenker ikke vi på aksjekurser for å si det sånn. Helt andre mekanismer som slår inn.
Og som en liten diskresjon: ingen steder leser man krisen corona som på nas trådene på dette forum......
Meget spesielt.. selv i kriser er folk mest opptatt av penger....og diskutere Nas.

Slettet bruker
29.02.2020 kl 21:56 1658

Herregud, Kjos og Kise er nesten konkurs! TRS avtalen de 2 «idiotene» klarte å tegne forfaller i mai! De må PR nå ut med over 100 millioner!
SjonkelRolf
29.02.2020 kl 22:06 1625

Er ikke normalt konspiratorisk, men timingen og kursfallet tilsier alt annet enn normaltilstand selv med corona.
Hvem utenom sissener og gutteklubben kan være interresert i å kjøre selskapet i grøfta???? Hvor stor kan shortandelen i teorien være?