Har Resett mistet grepet?

Slettet bruker
29.02.2020 kl 23:25 935

Utmerket kritisk artikkel av Mumler Gåsegg nå i kveld, etter at han har overvært en paneldebatt der Lurås møter MSM, og han spør "Har Resett mistet grepet i siklende logring for redaktørforeningen og MSM?" https://resett.no/2020/02/29/har-resett-mistet-grepet-eller-logrer-de-bare/

Jeg må innrømme at jeg har lurt på det samme. Det begynte med at Resett utvidet sin kritiske journalistikk til å fylle spaltene sine med Fake News NTB narrativ hvor også kommentarfeltet måtte stenges ned etter påtrykk fra NTB. Men ingen varsellamper ringte hos Lurås, som ufortrødent fortsetter sitt forsøk på opptak i Redaktørforeningen.

Selv har jeg betalt årsabonnement for å gi Resett muligheten til å utvikle en kritisk presse. Jeg har stor forståelse for at økonomien må bli lønnsom, og jeg har fått avsmak for og boikottet firmaer som har gått offentlig ut med at de ikke annonserer på Resett.

Likevel forsvinner de riktig gode artiklene (Maria er min favoritt) litt i for mye PK-stoff; og jeg frykter at Resett går samme vei som Nettavisen som det i dag aldri igjen er verdt å åpne. Hvorfor ikke rendyrke den kritiske gravejournalistikken? Kvalitet fremfor kvantitet.
Kanskje "elitens" gode selskap med Pressestøtte og Redaktørforening ikke kan kombineres med Resetts raison d'être?

Document er et ryddig og klart alternativ etter hvert som Resett mister seg selv. Så har de verdens artigste og mest tillitvekkende reklame:
"Document - Garantert fri for pressestøtte!" ;-)))
Slettet bruker
01.03.2020 kl 01:00 904

Korrekte betraktninger,
Jeg har sluttet helt å lese resett, de er i ferd med å grave sin egen grav.
Slettet bruker
01.03.2020 kl 07:59 852

De trenger en ny Grande-sak.
Slettet bruker
01.03.2020 kl 08:06 841

Burde kjørt mye hardere på Johnny Enger i Veireno saken og straffereaksjonen han fikk vs straffereaksjonen Local Area Network og Rørlegger-Ræymånd IKKE får for grovere brudd.

Foruten spion og skatteunndragelse saken mot tidligere politimestere som fikk tilståelsesrabatt etter at saken blåste på TV2, så er vel det beste eksempelet på ulikhet for loven i Norge i nyere tid.
Slettet bruker
01.03.2020 kl 10:30 802

Enig gett. Hvorfor gjør ikke resett det?
Slettet bruker
01.03.2020 kl 12:10 777

Enig gett. Det virker som Lurås ønsker å bli en del av den politisk korrekte eliten. Han bruker spalteplass på NTBs løgnmedia artikler og forsømmer det kritiske blikket og oppfølging av alt som går galt. Resett burde kritisere sine MSM Fake News kolleger og våre politikere i senk hver gang de presenterer løgnene sine for folket. Jeg klikker sjeldnere og sjeldnere på artiklene i Resett...
Slettet bruker
01.03.2020 kl 12:17 769

Resett er bra. Et friskt pust.
ArneB 5.0
01.03.2020 kl 12:23 757

Søppel skal i bosspannet. Reset kommer til å gå konkurs og følgelig blir aldri Lurås med i redaktørforeningen. De kan også glemme MBL. De bedriver en aktivitet som ikke har noe med journalistikk å gjøre.
kokkohill
01.03.2020 kl 13:59 733

Den viktigste rollen til Resett er å kjøre noen gode saker som maktSlikkeMediene MSM holder seg unna.

Og drive frem slike stygge hat troll som ArneB Etc. og få disse registrert .

Synes Lurås har valgt ett flott spor nå.
Slettet bruker
01.03.2020 kl 14:12 723

Det eneste Lurås behøver å gjøre for å friskmelde Resett, er å slutte som NTBs nyhetsformidler og rendyrke rollen som MENINGSFORMIDLER!
Slettet bruker
01.03.2020 kl 17:54 678

Jeg mistenker Resett for å være kontrollert opposisjon. Mistankene har desverre ikke blitt mindre i det siste, håper jo selvsagt jeg tar feil.
ArneB 5.0
01.03.2020 kl 18:00 670

Flere bør faktisk sette seg inn i hva denne saken gjelder. Norsk redaktørforening hevder med styrke at søppelet ikke holder mål. Lurås følger rett og slett ikke regelverket som ligger til grunn for opptak. At det sitter en dust her og en dust der og tror at det de ser er stor journalistikk lever jeg godt med.. Nei, det er ikke journalistikk. At dere ikke evner å forstå lover og regler kommer ikke som en overraskelse siden kognitiv dissonans er det som preger dere. Document er langt på vei samme søpla.
Redigert 03.03.2020 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2020 kl 20:02 643

Helt enig, ArneB, Reset er ikke "jounralistikk" - du må få med deg fusentastene dine når du skriver, vettu.

Derimot er Resett kritisk journalistikk og gravende journalistikk med gode og skarpe meningsytringer. Det bør de konsentrere seg om og bruke all sin tid på, for det er blitt mangelvare i et land som bruker skattebetalernes penger på statsstøtte til medier som IKKE er frie og kritiske.

Resett bør som Document sette frihetens kvalitetsstempel på sin egenreklame: "Garantert fri for pressestøtte!"
Prelle
01.03.2020 kl 20:04 638

Resett har ikke ressurser til å egenprodusere nok stoff til at det blir lesverdig og forsvare et daglig besøk på resett.no.
Derfor er det forståelig at de abonnerer på NTBs artikler,men uhørt at kommentarene til disse sensureres.Sikkert ikke lett å drive Resett og veie for og i mot.
Det er fint at vi har Resett,så flere bør sende artikler til dem.En dugnad kan gi lesverdige artikler nok til å redusere viktigheten av NTBs ofte politisk korrekte artikler.
Å bare kritisere Resett uten selv å bidra konstruktivt blir for dumt!
Slettet bruker
01.03.2020 kl 20:43 621

Personlig orker jeg ikke den nortske andedammen.
ArneB 5.0
03.03.2020 kl 17:44 547

Idiotiske meninger, ja. Men jeg ser frem til å få servert bevis på gravende journalistikk fra søppelorganet.
ArneB 5.0
05.03.2020 kl 15:34 500

Mens vi venter på eksempler i SKUP-klassen siterer jeg følgende fra den globale veven: "For en latterlig Mikke Mus-klubb av en blogg Resett er!"
Slettet bruker
05.03.2020 kl 16:09 490

Wow, stikkende kommentar assa.
ArneB 5.0
05.03.2020 kl 16:30 479

Det er bare en ventekommentar. Ikke noe mer. Dette mens Havfruen finner frem crocsene sine.