NAS - jeg må bare le

noprofit
03.08.2018 kl 17:58 3191

Nå har SOL.no klart å sette opp en negativ sak om overflygning på et flyshow hentet fra DN, som i tillegg ble godkjent av flygelederne.
Det virker som journalistene virkelig leter etternegative nyheter.
Redigert 20.01.2021 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 20:29 2325

Det er jo clickbait det handler om. Uetisk av E24 som forsøker å presentere seg selv som økonomisk media? Ja, selvfølgelig. Men samma det. De andre beskriver vel seg selv som "tabloider" for å være litt kule, selv om det er trasig og gørrkjedelig form for "tabloidjournalistikk" de bedriver.
noprofit
11.08.2018 kl 13:02 2450

Ja det er som det meste andre ting i media, det er kanskje ikke fake news, men det er journalister som plukker og vinkler saker på den måten de vil. Det finnes utallige eksempler i alle aviser inkludert NRK, TV2 etc. Bare se hvor mange journalister som har gått fra NRK til AP, SV etc, tror det var 2 av 8 som gikk til borgerlig, resten gikk til sosialistene, og dette sier egentlig gasbke mye av hva som taes opp og hvordan det blir vinklet. Ingenting er objektivt lenger så og si.

Men fler og fler blir klar over det fordi det er så åpenbart når man har internett, at ting ikke er alltod helt slik som det står i msm.
Hartepool
11.08.2018 kl 08:05 2549

I fjor hadde nas operasjonelle problemer.
Allikevel var det sas og ikke minst Widerøe som hadde flest kanselleringer og i juni-17.....det skulle man ikke tro dersom man baserte seg på mainstream media.
I år er det likedan , sas hadde før ferien startet opp ca 700 kanselleringer.dette var omtrent ikke omtalt....så den 26 juni ble et nas- fly til Albania ( av alle steder) forsinket....da var VG der med svær artikkel.
Samme dag skulle jeg fly med SAS til München .Dette var som mange SAS avganger innstilt ....ikke en stavelse i noen aviser....jeg løste problemet med å fly nas til Hamburg å ta toget videre.
Poenget er at mainstream media har et hat -forhold til den norskeide storsuksessen Norwegian.
Utenlandseide SAS får omtrent ikke negativ omtale uansett hvordan de opptrer eller hvor mange kanselleringer de har.....Fake News ??
Redigert 11.08.2018 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
noprofit
09.08.2018 kl 14:29 2742

Nei nå har de klart å finne en til.

Nettavisen publiserer en artikkel der Wiesentahl senteret kritiserer et innlegg i Norwegian sin tidsskrift om en fransk by som ble massakrert under 2 verdenskrig.

Denne må vel komme på topp på SOL.no snart tenker jeg.....
TomW
03.08.2018 kl 20:39 3016

Nas engasjerer og "selger" saker som bare det. Hørte en podcast med Valbrock i E24 og det kom veldig greit frem at alle saker som om handler Nas genererer ekstremt mye klikk. Misforstå meg rett, jeg blir også oppgitt over en del at det oppgulpet som kommer rundt dette selskapet, men dessverre er nok dette noe vi bare må leve med :P
Slettet bruker
03.08.2018 kl 20:24 3045

Neste sak - VG Avslører: Her DREPER Norwegian-piloten en spurv under landing.
noprofit
03.08.2018 kl 20:18 3062

Ja jeg så en tidligere artikkel i sommer som gikk på at de ikke hadde fått med seg noe spesialbagasje IG de var nøye med å få med at de skulle aldri mer fly nas.

Det er bare latterlig.

SAS har de samme problemene Nas hadde i fjor og pressen virker som har forståelse for overbooking, dårlig planlegging og inngåelse av dårlig arbeidskontrakter.

Som andre her inne syntes j det er merkelig at man ikke støtter opp om norske initiativ men det virker som janteloven lever fremdeles.
Slettet bruker
03.08.2018 kl 18:32 3140

Om dette er det de klarer å finne av dårlige nyheter om NAS, så det er helt fantastisk!