Eam

Kadden
EAM 03.08.2018 kl 22:02 3221

.
Redigert 19.01.2021 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
tuja
03.08.2018 kl 23:16 3169

Kadden

Tar av meg hatten for ett meget bra og velskrevet innlegg.
Slik jeg ser det har du fått med deg det meste av relevante opplysninger.
Bare de 33mill eur som er beslaglagt tilsvarer nærmere 40kr pr aksje. At EAM har en god sak, der
levner jeg ingen tvil. Denne historien skal jeg ha med meg hele veien ut.
Kan ikke være lenge før etternølere bør starte kjøp, dersom de mener risk/reward er ok.
(Og det vil jeg tro med en potensiell 10 gangen opp, og halvering andre veien)
Ang tidsestimat på de rettslige prosesser har jeg også fått antydet første domsavsigelse sent 2018/tidlig 2019.

Ha en fortreffelig helg :)

tuja
04.08.2018 kl 10:02 3017

Kadden

Mener å ha lest det, men kan ikke garantere det(at de har erkjent straffeskyld). Muligens Alano kommer inn og eventuelt bekrefter det.
Han har lengre fartstid enn meg i EAM, og jeg føler han har meget god oversikt.
Begynner sakte men sikkert å dra seg mot meget spennende tider. EAM skal også snart levere kv.rapportering (14 aug),
så muligens det kommer noen oppdateringer om prosessen så langt.

Ha en fortreffelig helg videre.
EAM kan bli en god aksje å eie det nærmeste halvåret++.

:)
Bualua
05.08.2018 kl 19:33 2806

Kan ikke gi deg verken innspill eller korrigeringer, men håper du/noen kan gi meg noen vurderinger.

Har fulgt litt med på EAM, og vurderer nå å kjøpe meg inn da aksjen synes vesentlig underpriset med den store potensielle oppside. Hva et det som holder kursen tilbake? Forstår at et evt tap i rettsaken vil kunne sende aksjen nedover, men er det andre sannsynlige faktorer som kan dra aksjen ned også?

Hvis motparten skulle anke ved seier, vil vel aksjen uansett gjøre et betydelig hopp?
sivanna
06.08.2018 kl 10:12 2653

Et punkt som er viktig å ta med er dersom EAM vinner søksmålet ønsker de største eierne og forretningsførere
erstatningssummen utbetalt gjennom et ekstraordinært utbytte.

Når det gjelder tilbud av aksjer er vel kun Lorentzen som har rundt 90k aksjer igjen - resten av eierne sitter stille
når man ser bort fra småtradere som forsøker å lure hverandre på kronestykker. Tror Lorentzen aksjer blir ryddet
unna snart.

tuja
06.08.2018 kl 10:27 2636

Tror også postene som ligger til salgs snart er blåst vekk.
Ikke lenge igjen til vi får en oppdatering på ståa(kv.rapport 14aug).

:)
tuja
06.08.2018 kl 14:25 2540

Tikk-takk, klokken går mot kv.rapport, og mulig domsavsigelse inneværende år(best case scenario).
Kanskje på tide å posisjonere seg i en mangedoblingskandidat?
Tenker flere vil melde seg på etterhvert.

:)
tuja
08.08.2018 kl 17:26 2365

Ble flashet en større kjøpspost på 30kr i sluttauksjonen, og like raskt trekt vekk før auksjonen gikk.
Ligger tydeligvis noen i vannskorpa og lurer.(forståelig nok, med en slik risk-reward).
3 børsdager igjen til kv.rapport.

:)