OSEBX - DETTE har jeg sett tidligere. Ref 2008!

Jeg har i kveld ENDRET trådens overskrift og hovedinnhold etter å ha kikket på diverse aksjediagram den siste timen.

De aller fleste selskapene har en fellesnevner - og den er i prinsippet HELT lik chartet for OSEBX.
Selskapene ligger ved sine respektive støttelinjer FØR et større fall kan inntreffe.

AKKURAT som det var i 2008 - da jeg skrev om et tilsvarende forhold - og spådde børsen til det berømte Hel....!
Det gjorde jeg kvelden før det hele begynte å rakne. Akkurat som jeg gjør i kveld.
Selvsagt ingen garanti for at det inntreffer akkurat i morgen, men vær på vakt!

OSEBX; https://www.tradingview.com/x/Wbd7Zpkt/
Går indexen noe under sin støtte (stiplet i chartet) ville i hvert fall JEG ha pellet meg raskt ut - hvis jeg var inne.
Selvsagt noen selskaper som vil klare seg bedre enn andre, men generelt sett; UT ved brudd (sluttkurs).

For å sette det hele i perspektiv; I 2008 kom signalet rundt OSEBX 400 i aug 08. (kanskje litt lavere).
Bunnen kom på 215 - 7 mnd senere - i februar 2009. Vi snakket om ca en halvering - generelt sett - og flere aksjer ble lagt i ruin.
Spes de uten inntjening, de uten overskudd, de med høy gjeld.

De dere vet jeg alltid har vært kritiske til. Aksjene som er blåst opp på luft og kjærlighet!
Skulle det verste inntreffe igjen - ja så tror jeg "skillsmissestatistikken" etter hvert vil få seg et merkbart løft!
Kjærligheten vil forsvinne i rikt monn - etter hvert som man blir sviktet av nettopp "sin kjære"!

Hilsen Hammers.......som i kveld plutselig fikk teften av BLOD igjen! For første gang på 12 år!

Redigert 06.03.2020 kl 01:58 Du må logge inn for å svare