***DEBATTEN KL. 21:20*** FREDRIK SOLVANG VIL HA SVAR - HVORFOR

Slettet bruker
03.03.2020 kl 21:19 4761

Hei folkens:))

Og...debatten kl. 21:25 vil handle om Korana viruset, folkens - Fredrik Solvang vil ha flere svar:

Hvorfor så liberale handlinger og sosialdemokratiske planer:
- Helsedirektoratet har hatt god tid til å forberede planverk - hva har de gjort
- Verneutstyr og reagensglass er snart borte
- Ingen arrangementer avlyses
- Helsepersonell med klare symptomer går på jobb og smitter pasienter
- Ingen reiseforbud til utsatte områder før nå i kveld
- ++++

Tidsvinduet for sterke begrensinger er snart over og vil få store konsekvenser for land og folk...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 24.03.2020 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
polemiker
17.03.2020 kl 22:32 1639

Hun var nesten krakilsk og på grensen til hysterisk. Greit nok at det sikkert kunne vært lurt ut fra føre-var prinsippet, men det er ikke praktisk gjennomførbart og det ville heller ikke virket. Tror det er riktig som sjefslegen sa, om det skulle virket måtte ha disse tiltakene i 2 år og ikke 2.5 mnd. som i Kina.

Vi klarer ikke engang å bure inne kriminelle muslimer eller sende dem hjem igjen, så hvordan i herrens navn skal vi klare å gjennomføre noe slikt? Ikke har vi politifolk, ikke har vi militært personell nok til å være i nærheten av noe slikt. Vi har Europas lengste grense mot en vannstyrt og snart muslimsk land som ikke har de samme restriksjonene og som med 100% sikkerhet vil kollapse totalt i løpet av noen måneder nå.

NRK prøver å innbille folk at vi har noen grensekontroll, men den er der bare så lenge kameralampene er på. Dessuten bare vinker de folk igjennom. ALLE som vil inn i Norge, kommer inn. Får man trøbbel, er det bare å rope ASYL, så får du privatsjåfør og transport til hotell.

Redigert 17.03.2020 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.03.2020 kl 22:36 1627

Fy faen, NRK ødela Jula.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 22:39 1616

Vel, fascismen er på plass. Nyt den dere som liker den.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 22:39 1616

Tulletet av Solvang å slippe henne til så lenge uten at noen sa henne imot. Hvor mange ganger tok hun opp at smitten hadde eksplodert i Oslo mens Avitsland måtte forklare henne at det skyldtes turister som kom hjem fra skiferie?
Slettet bruker
17.03.2020 kl 22:40 1608

17. mars 2020 kl. 22:32 Forsker: – Alle må holde seg hjemme Forsker Gunhild Alvik Nyborg mener spredningen av koronaviruset er ute av kontroll og vil ha full isolasjon. – Vi må gjøre noe med dagens strategi. Vi må våkne, vi er nødt til å brette opp ermene og slåss, sa forsker Alvik Nyborg i Debatten tirsdag.


Hun mener enda mer drastiske tiltak må til for å stanse spredningen av viruset.

– Vi må sette en full karantene på alle som ikke har kritiske funksjoner i samfunnet. Sosial isolasjon er veldig effektivt, sier hun.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/03/17/195658659/ous-forsker-alle-ma-holde-seg-hjemme
_______________________________________________________________________

14 dager full karantene for alle?

Det vil nok koste noen liv.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 22:47 1597

Den hysteriske damen vil ha testing for full kartlegging og statistikk - det er totalt urealistisk, ikke gjennomførbart, og aldeles unyttig i forhold til den situasjonen vi står overfor.

Vi må innse at en del eldre vil komme til å dø av korona - på samme måte som en del eldre hvert år dør av influensa. Det er slik gamle dør, av et eller annet, det ene eller det andre, alderdom i seg fører sjelden til død - døden inntreffer ved en sykdom som en gammel skrott ikke klarer å beseire. Så vil kanskje enkelte yngre dø også, og det gjør enkelte unge hvert eneste år i influensa og lungebetennelse også. Det eneste som er sikkert i livet er at alt liv ender med døden.

Hva i all verden NRK mente med å trekke denne teoretikeren - helt uten realistisk sans og praktiske evner - inn i studio for å skremme vettet av folk, må man lure på? Håper ingen barn var alene hjemme og så på dette skremselet av en kjerring. Jeg spår henne fullstendig satt i skam for sine teoretiske spådommer! Elitenes dumhet er ufattelig stor!
Hr.Suhr
17.03.2020 kl 22:48 1592

Er det riktig at byråkrater skal være overlatt ansvaret for livene til 10-tusenvis av nordmenn, spør Solvang.
Helt ufattelig at akkurat dette nå utspilles her til lands.
Både overlege Aavitsland og Guldvåg/folkehelseinstituttet kunne iallfall kynisk bekrefte at ønskemålet var en 'ulmebrann-bekjempelse'
av viruset som ville utrydde landets gamliser til fordel for den yngre generasjons immunitet.
Usmakelig å se de kyniske nazi-gliset til overlegen i forhold til den meget bekymrede, kvinnelige forskeren.
Nok en kjempebragd av Solvang
polemiker
17.03.2020 kl 22:50 1584

Enig, hun virket ustabil. Var vel uansett nok til å skremme opp befolkningen noe jævlig. I Italia reduseres antall smittede nå, og det rapporteres at restauranter er i ferd med å åpne igjen i de tidligst utsatte områdene.

Hun hadde jo en drøss med doktorgrader på CV'en, og det tyder normalt sett på at man har noen psykiske issues. En nerd som har trøstet seg med ditto lærebøker og hatt eksamener som hobby de siste 30 årene.
Sotah
17.03.2020 kl 22:57 1569

Damen så ut som om det har vært kronisk søvnmangel i ukevis. Og det har det nok vært også. Jeg puster videre med magen og holder meg i ro.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 22:57 1565

Vi Lever - Wenche Myhre
https://www.youtube.com/watch?v=S18FSxoF4YU

👌...(burde vært en knyttneve, men fant den ikke..)
polemiker
17.03.2020 kl 23:06 1548

Kan ha vært det, men tror det kunne vært noe mangel på mannfolk der også. Men helt seriøs, har truffet noen folk som har tatt flere eksamener på helt ulike fagfelt på doktor eller masternivå, og de har vært klin kokkos alle sammen. Fullstendig ubrukelig, men de tror de er skarpe og har fasit.

De beste folka er gjerne de som har EN eksamen og lang praktisk erfaring med det de er utlært som.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 23:10 1540

:-)
Jeg har SUF og Gonore, Hepatitt A, B og C men jeg lever
Redigert 17.03.2020 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
CapitaL
17.03.2020 kl 23:11 1543

Det er faktisk 12,6 % økning i antall smittede i Italia siste døgn, 3526 nye smittede.. Så det du hevder her, høres ikke akkurat troverdig ut.
Sotah
17.03.2020 kl 23:12 1538

Så får vi gjerne hundrevis av nye smittede i hamstringspanikken imorra. Styrer unna og drar i skauen, tenker jeg.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 23:15 1535

Polemiker er self. i stand til å svare selv, men data viser at spredningen går ned i Italia. 21,3(2651) - 16,9(2547) - 16,8(3544) - 16,7(3500) - 13,1 %(3233 stykker)
https://i.ibb.co/hWWPpJW/Spredning-Italia.png
Redigert 17.03.2020 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
polemiker
17.03.2020 kl 23:20 1525

Korrekt, fortsatt høyt, men altså en redusering. Kurvene peker nedover, så vi får håpe det fortsetter.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 23:23 1519

For de som liker tall
191 døde i Spania i dag
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Hr.Suhr
17.03.2020 kl 23:31 1503

Stakkars nordmenn, sier jeg. Vi har fortjent bedre.
Politikerne og Oslo-eliten innen folkehelse har vist seg totalt ubrukelige i sine roller
som ansvarlige samfunnsaktører. Dette både i forberedelsene, og nå i kampen om å beskytte
landets borgere under en pågående pandemi.
Ikke er de bare talentløse, men også høyst sannsynlig bare lakeier for internasjonale mongos.
Noe annet er utenkelig
abetullah
17.03.2020 kl 23:34 1493

FRYKT FOR MASSENE: COVID-19 OG THE NEW WORLD ORDER

Dødsfallet for denne pandemien er liten sammenlignet med tidligere pandemier. Prosenten er også hypet på grunn av det faktum at bare veldig syke mennesker blir testet. De fleste av dem ville ha dødd av forkjølelse, ubemerket, for bare noen måneder siden.

"Klimakrisen" ting hadde ikke den effekten som de hadde håpet på, og med økonomien i ferd med å kollapse, så vel som den truende verdensmangelen mangel, sivil uro i Frankrike, Venezuela og Kina som allerede startet - de hadde for å gjøre noe for å gjenvinne kontroll og makt, de trenger en scap-geit …

https://electroverse.net/fear-for-the-masses/



CapitaL
17.03.2020 kl 23:40 1485

Det samme tenkte jeg. Egnet for å skape panikk de uttalelsene til den dama.. Om jeg ikke hørte feil, så mener jeg hun nevnte ordet pest også.. Nei, myndighetenes tilnærming til dette virker mest fornuftig tross alt.. 14 dager fengsel for alle og simsalabim tror jeg iallfall ikke på.. og åpner Kina grensene sine igjen nå, så er det på'n igjen der også.
Slettet bruker
17.03.2020 kl 23:47 1477

“Perhaps we need some outside universal threat to make us recognize the common bond.”

- President Ronald Reagan

Scriptet for dette ble laget for lenge siden.
polemiker
17.03.2020 kl 23:52 1471

Kan ikke skjønne annet enn at tilhengerne av NWO konspirasjonen egentlig vil slite litt nå? NWO er vel per definisjon FOR globalisme, åpne grenser og fri innvandring? Eller har jeg misset på noe her. Slik var det i alle fall for noen måneder siden.

Der sliter vi vel litt nå. Nå blir grenser stengt over hele verden og noen form for globalisering er ikke akkurat noe fynd ord om dagen. Noen vil sågar påstå at denne pandemien vil gjøre noe seriøst med hvordan verden blir innrettet når dette er over. Mange land vil ta et par møter eller to for å diskutere beredsskap, legemidler , matforsyning og slikt som noen av oss har ytret bekymring for noen tiår nå.

Nå har vi blitt tatt med buksene nede og avslørt at vi er blitt totalt avhengig av Kina for selv med mest banale produktene. Her, som vi har lang tradisjon med komplekse Selbuvotter og Mariusgenserere klarer vi ikke å få laget enkle papirfilter som helsevesenet kan benytte. Ikke kan vi renske fisk, ikke filettere og steke i kavring, ikke plukke jordbær eller sette poteter. På byggeplasser er det omrent full stans, polakkene er i karantene eller dratt hjem.

Nå har jeg dessverre ikke så mye tro på våre politikere, så alt dette blir fort glemt om noen måneder. Ved neste epedemi vil det vise seg at vi ikke har lært en dritt.
Redigert 18.03.2020 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2020 kl 02:35 1428

Denne meget kompetente damen sa akkurat det samme som kinesiske smitteeksperter som står midt oppe i sykdommen sier til meg. Det å høre på henne, var som å høre på de kinesiske spesialistene. Det var dem som stanset det store utbruddet i Wuhan så de vet hva de snakker om. Damen på tv har satt seg godt inn i hva som har skjedd i Kina, hva som hjelper og hva som ikke hjelper. De norske lederne vil finne opp kruttet en gang til, men det vil koste mange liv og ikke bare gamle syke, unge dør også, ikke glem det. Du som blåser av hva denne damen sier, kan nettopp være den som senkes ned i jorden neste gang.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 04:05 1414

Spania ber om hjelp fra Kina, men ikke Norge, vi følger Gro, vi er best når det gjelder. En talsmann for Kinas ambassade i Madrid sier at landet allerede er i gang med å pakke en last med tester, ansiktsmasker og beskyttelsesbriller til Spania. De vurderer også å sende leger.

https://resett.no/2020/03/18/spania-ber-om-hjelp-fra-kina/

Slettet bruker
18.03.2020 kl 08:36 1373

Hei Zoten/folkens:))

Og...mener å erindre at du anbefalte Afrika i din naivitet, Zoten - hvorpå vi svarte at der blir prøvene analysert av den lokale shamanen - tre bananer og en pose dadler så er du frisk som en fisk, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 18.03.2020 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
brahman
18.03.2020 kl 09:06 1347

Det var trist å se hvordan programleder Solvang hadde tiltro til denne oppskrudde skremsleren når det gjalødt coronasituasjonen.

Hvordan han tilsynelatende hadde tiltro til at 20 000 kunne dø i Norge (low-case/best-case scenario).

Og lot henne få 30-60 min. "alenetale".
Hva med barn og ungdom som hørte opå dette ? ..Skremmende !!

Hun har doktorgrad i medisinering av eldre mennesker. Farma-epidemiologi.


Men på en måte var det greit - at Solvan og gjengen i NRK tok henne med - så ser man hvem man ikke ska tro på.
Redigert 18.03.2020 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
Sotah
18.03.2020 kl 09:24 1345

Afrika blir for langt uten fly. Og anbefalingene gikk til de mest paniske av oss. Som en fotnote beklager NRK idag at Fredrik lot katastrofeprofeten få holde på uimotsagt så lenge. Som fullblods amatør i smittelære holder jeg meg allikevel i bunkersen og smitter for tida ingen.
ArneB 5.0
18.03.2020 kl 13:43 1276

TS beviser at han er en fjott. Gidder ikke lese tråden, men han kunnskapsløse tilnærming minner sterkt om Frp sine beredskapsministre sin mangende forstand. De andre har tydeligvis skylda.
ArneB 5.0
18.03.2020 kl 13:44 1271

TS beviser at han er en fjott. Gidder ikke lese tråden, men han kunnskapsløse tilnærming minner sterkt om Frp sine beredskapsministre sin mangende forstand. De andre har tydeligvis skylda.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 15:27 1237

Hei toern/folkens:))

Og...har du langt fremskredet Parkinsons, toern - registrerer at du dobbeltrykker på send i det siste - ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
18.03.2020 kl 15:54 1222

Hva gjør du på freddan da?
Kompisene dine vil savne deg i mosken vettu.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 16:10 1217

NRK uttalte at taletiden var jevnt fordelt med ca. 30 min til henne og 30 min til de to herrer. Vær etterrettelig når du hevder at kvinnen ikke hadde god nok utdannelse, hun er lege, har sykehuserfaring fra flere sykehus i tillegg til hva du skriver. Alt hun henviste til er rapporter offentliggjort som du selv kan lese. At du velger å være løpegutt for myndighetene er nå helt klart.

Solvang spurte henne om det kunne dø så mange som 150 000 i verste fall, og tallene fra Italia som viser hva som vil skje hvis det verste skjer, bekrefter dette. De to tufsene som skulle svare henne gjorde ikke annet enn å lyve, og unndra seg å svare på disse rapportene.
Sotah
18.03.2020 kl 16:26 1204

Hver dag er fredag nå. Det koses i bunkersen 24/7. Åssen er det med deg, FG, ligger du fremdeles på teppet ditt og logrer til matmor?
Slettet bruker
18.03.2020 kl 20:28 1154

Hei folkens:))

Og...nok en debatt med Fredrik i kveld, folkens - folkeopprøret mot gårsdagens debatt med forsker Gunhild Alvik Nyborg er blitt hørt og nå skal motstemmene låne mikrofonen - håper de har fått med seg de oppdaterte tallene fra Italia i kveld - dødstallene siste døgn er 475 og dødsraten er nå over 8% - say no more...ZnageZz....

https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=29514

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
18.03.2020 kl 20:33 1151

8 % av hva da?
Slettet bruker
18.03.2020 kl 20:41 1145

Hei Zoten/folkens:))

Og...antall registrerte døde i forhold til antall registrerte smittede, Zoten - mørketall er mørketall, det er slik vi regner, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
18.03.2020 kl 20:47 1139

Dauinger er forholdsvis enkelt å telle. Antall smittede er det verre med. Jeg kjenner personlig en som er registrert og innlagt, og en som bare er sjuk hjemme i karantene. Ikke testa. Sistnevnte er ikke i med i noen statistikk. Så prosentberegning er ikke interessant utover antall døde i forhold til befolkninga. Ergo kan vi pælme det åttetallet. Men jeg holder meg i bunkersen allikevel.
Slettet bruker
18.03.2020 kl 20:53 1128

Hei Zoten/folkens:))

Og...bare pælm hva du vi, Zoten - antall døde i forhold til antall smittede er det mest konkrete som foreligger pr. dato - antall døde i forhold til folketallet blir en akademisk øvelse når pandemien en gang er over, vettu...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
18.03.2020 kl 21:08 1113

Sotah skrev 8 % av hva da?
35.713 er bekreftet smittet i Italia siden utbryddets start, og tilsammen 2978 er døde, skriver storavisen Corriere della Sera.

Det er vel først om ett par uker vi vil få et inntrykk av hvor ille det kan bli her. Det går gjerne rundt to uker fra man blir smittet til viruset angriper lungene og man trenger pustehjelp på sykehus.

Foreløpig er det ganske mange som ikke er bekymret, disse flyr fremdeles rundt og smitter hverandre.
siko1
18.03.2020 kl 21:16 1105

Siste tall fra Italia sier vel det meste.
Det må gjerne forsøkes bortforklaringer i dagens "Debatten". Men gårsdagens intervjuobjekt beskrev i klartekst hva dette dreier seg om.
Redigert 18.03.2020 kl 21:17 Du må logge inn for å svare