Budrunde mellom Boeing og Strawberry Hurtigruten group

NaiveNormenn
NAS 04.03.2020 kl 10:09 1839

Det vil være billigere for Boeing og løse ut sine forpliktelser gjennom et oppkjøp av hele flyselskapet Norwegian Air Shuttel. Nas er store i USA og er det største utenlandske flyselskap på New York. Det mest nærliggende er at Strawberry og Hurtigruten er i forhandlinger om en overtagelse. Jeg klarer ikke se for meg Fredriksen i denne sammenheng men Olav Thon Gruppen er en utsider som tidligere har vist interesse for flyplasser og taxfreevarer. (Stor på grensehandel)

Får vi en budrunde her? Jeg håper nyheten snart sprekker.
Redigert 20.01.2021 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Barthoma
04.03.2020 kl 12:33 1290

Kul prising av NAS nå.
Skulle noen ha tro på fremtiden er det vel nå selskapet burde snappes,
Slettet bruker
04.03.2020 kl 11:28 1462

Tror du den kampen ( evt etter konkurs) blir billigere en å kjøpe som eneste budgiver men selskapet ligger nede?
Ilusion
04.03.2020 kl 11:23 1501

Tror ikke Thon vil (løse ut noe gjeld her)
Er ikke den på 80 mrd?😅
Men å sirkle rundt ”boet”ved konkurs ..DET er det nok mange som er inntresert i.
Men det innebærer at alle småinvestorer nulles ut.
NaiveNormenn
04.03.2020 kl 11:07 1572

Folk flest har helt glemt fordelsprogrammet med 9 millioner medlemmer til en verdi av kr 10mrd. Olav Thon kan knytte sine egne kunder til dette og skape en merverdi begge veier. Folk som handler eller overnatter hos han kan bruke poengene til reiser og folk som reiser kan benytte poeng til billig mat og overnatting. Folk som reiser i jobb sammenheng ønsker å benytte poeng til husholdningen og hel private kunder ønsker flere reiser.
Poenget er at nå er fordelsprogrammet ikke priset inn i kursen..
https://www.dn.no/luftfart/bank-norwegian/norwegian/bjorn-kjos/norwegian-har-opprettet-et-eget-selskap-for-bonusprogrammet-kan-vare-verdt-nar-ti-milliarder-kroner/2-1-309736
NaiveNormenn
04.03.2020 kl 10:36 1679

Olav Thon gr. Har 90 kjøpesenter og 70 Hoteller og 500 eiendommer. Thon ville hatt stort utbytte av å sluse alle flypassasjerene mot allerede egen eid virksomhet. Norwegian Air Shuttel vil frakter 37.000.000 reisende (2019). Dette vil passe som hånd i hanske med hans eksisterende virksomhet. Thon gruppen sitter på egne finansielle muskler og kan løse ut dyr gjeld.
minsin
04.03.2020 kl 10:19 1781

En flyprodusent har ingen intensjoner om å drive flyselskap.. og jeg tror faktisk det ikke er lov i forhold til konkurranse regler mm
Ergo ikke reelt i det hele tatt..
Oppkjøp - andre internasjonale flyselskap har sagt i lenger tid at det vil bli en konsolidering i markedet.
Corona viruset vil fremprovosere dette...
Holder en knapp på Qatar/BA/IAG.
Dersom noen "lokale" skulle inn i NAS , er nok Fredriksen , strawberry og ikke minst Røkke noen som kan tenkes i teorien..
Tror forøvrig ikke særlig på "lokale" løsninger